Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari för Windows?

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-14 17:44

Ny beta släppt: 3.0.1. Finns för nedladdning på www.apple.com/safari/download

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-14 18:37

Får samma problem med den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-14 23:13
Ursprungligen av C.K.:

Får samma problem med den...

Det är för att Safari 3.0.1 bara är en säkerhetsuppdatering.

Fasen, det verkar som "mitt" Safari funkar bättre och bättre hela tiden. Skitskumt... Första kvällen märkte jag lite småbuggar precis som de flesta. Speciellt med Aftonbladet. Men nu verkar allt funka precis som det ska göra. Har nya Safari nåt slags inbyggt AI som lär sig fixa sina egna buggar eller nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-14 23:13

Maccentral rapporterar om att Safari for Windows har laddats ned 1 miljon gånger.

Hoppas de orkar ladda ned beta 2 när den kommer med tanke på hur bra Safari för Windows fungerar just nu...

  • Oregistrerad
  • 2007-06-15 22:04

Idag kom jag på varför Safari 3 hänger sig på PC:n så fort man försöker spara ett bokmärke. Det saknas en svensk översättning i Safari.resources-mappen:
C:\Program\Safari\Safari.resources

Leta reda på mappen en.lproj. Kopiera den och ändra namnet till sv.lproj.

Starta om Safari 3!

Har ni gjort rätt så ser ni ett antal bokmärken på bokmärkesraden.

Detta gäller PC-versionen. Mac-versionen funkar ändå.

Har man engelsk Win XP så fungerar det också.

Ursprungligen av Macus:

Idag kom jag på varför Safari 3 hänger sig på PC:n så fort man försöker spara ett bokmärke. Det saknas en svensk översättning i Safari.resources-mappen:
C:\Program\Safari\Safari.resources

Leta reda på mappen en.lproj. Kopiera den och ändra namnet till sv.lproj.

Starta om Safari 3!

Har ni gjort rätt så ser ni ett antal bokmärken på bokmärkesraden.

Detta gäller PC-versionen. Mac-versionen funkar ändå.

Har man engelsk Win XP så fungerar det också.

Funkade klockrent!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-16 09:26
Ursprungligen av Macus:

Idag kom jag på varför Safari 3 hänger sig på PC:n så fort man försöker spara ett bokmärke. Det saknas en svensk översättning i Safari.resources-mappen:
C:\Program\Safari\Safari.resources

Leta reda på mappen en.lproj. Kopiera den och ändra namnet till sv.lproj.

Starta om Safari 3!

Har ni gjort rätt så ser ni ett antal bokmärken på bokmärkesraden.

Detta gäller PC-versionen. Mac-versionen funkar ändå.

Har man engelsk Win XP så fungerar det också.

Kom du verkligen på detta själv? Imponerande!

Tillägg: Du, ta bort dina 99-cookies och logga in igen så fixas din profil och inlägg.

  • Oregistrerad
  • 2007-06-16 10:36
Ursprungligen av acke:

Kom du verkligen på detta själv? Imponerande!

Ja, jag kom på detta själv. Fick upp ett meddelande om att det saknades filer i Recources-mappen. Kollade då i mappen och såg att det var strukturerat ungefär som på Macen. Eftersom jag har sysslat en del med översättningar på Mac och vet att översättningen till svenska ska ligga i en sv.lproj-mapp, så gjorde jag som jag brukar d v s kopierade den engelska en.lproj och döpte om den till sv.lproj. Testade om det funkade som förväntat, och det gjorde det.

Vill man översätta Safari 3 till svenska på egen hand så är det bara att gå in i mappen sv.lproj och...

T o m mina arbetskamrater som är utbildade PC-tekniker blev lite impade.

Varför ser söksvaren från Google så knäppa ut i WinSafari?

Safaribetan funkade klockrent på Macen, gillade verkligen det. Sen insåg jag att den ställde till det med en av mina widgets, så den fick åka ut igen. Men på min Mac var den i alla fall lika stabil som Safari 2 och mycket snabbare. Dock hittade jag inte så många nyheter mer än omorganisering av tabbar och att den frågade om man ville stänga alla flikar. Lite trist att det fortfarande var brushed metal och att de nya aviserade PDF-funktionerna inte fanns med.

Bevaka tråden