Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari för Windows?

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilket anti-klimax. Visserligen var det ju busenkelt för Apple att porta hela Safari när det mesta redan fanns i iTunes... men, vilken är den tänkta målgruppen här? De som vill byta ifrån IE har länge haft ett väldigt bra alternativ. Tror inte detta kommer bli någon hit tyvärr.

  • Medlem
  • 2007-06-11 20:43

Finns att ladda ner nu. http://www.apple.com/safari/

Så illa var det väl inte?
Tycker att både nya Findern, Desktop OCH Quick Look är apsköna nyheter!
Sen är ju Time Machine vad det verkar helt otroligt (även om vi redan visste om det).

Skriver det här inlägget på nya Safari 3.0. Tycker att browsern känns bra mycket rappare och stabilare än innan. Inte mycket nytt i övrigt, annat än att man kan dra omkring flikarna då förstås. Iofs, rätt skönt det.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-12 07:51
Ursprungligen av Ciryon:

Vilket anti-klimax. Visserligen var det ju busenkelt för Apple att porta hela Safari när det mesta redan fanns i iTunes... men, vilken är den tänkta målgruppen här? De som vill byta ifrån IE har länge haft ett väldigt bra alternativ. Tror inte detta kommer bli någon hit tyvärr.

Men som pesc säger, det är nog mest för att underlätta för utvecklare av iPhonesapplikationer, fler sådana lär ju betyda större popularitet för iPhone, fler sålda och därmed mer klirr i kassan för Apple.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-06-11 20:59

Har redan kraschat för mig två gånger...:)

Ursprungligen av lasselu:

Har redan kraschat för mig två gånger...:)

Hehe då har vi fått helt olika erfarenheter av nya Safari än så länge

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-06-11 21:04

Testade www.aftonbladet.se sidan laddade inte korrekt, inte heller www.expressen.se , räkna med att det kommer en rad nya betaversioner inom kort!

Ursprungligen av Jetwash:

Testade www.aftonbladet.se sidan laddade inte korrekt, inte heller www.expressen.se , räkna med att det kommer en rad nya betaversioner inom kort!

Jepp, jag märker att Aftonbladets sida inte laddar klart på nåt sätt. Även om den gör det.. :s. Men jag vet att i Safari 2 var Aftonbladet.se helmongo. Det är den iofs i alla browser då de lyckats våldföra sig på alla standarder på några unika sätt.

Update: Samma gamla idiotbugg på aftonbladet.se trots allt. (muspekare känner för att inte kunna bestämma sig för om nåt är en länk eller inte. gäller även grejer som inte ens är en del av sidan, t ex tabbar eller bokmärkesraden!) Bara på aftonbladet.se jag sett detta fenomen...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-12 07:54
Ursprungligen av Fredrik_s:

Jepp, jag märker att Aftonbladets sida inte laddar klart på nåt sätt. Även om den gör det.. :s. Men jag vet att i Safari 2 var Aftonbladet.se helmongo. Det är den iofs i alla browser då de lyckats våldföra sig på alla standarder på några unika sätt.

Update: Samma gamla idiotbugg på aftonbladet.se trots allt. (muspekare känner för att inte kunna bestämma sig för om nåt är en länk eller inte. gäller även grejer som inte ens är en del av sidan, t ex tabbar eller bokmärkesraden!) Bara på aftonbladet.se jag sett detta fenomen...

Det där har jag också märkt i Safari 2.x, men inte på Aftonbladet, där hänger jag sällan, men att flashbanners ibland på något vis gör att muspekaren försvinner!?! Så får man glida omkring i menyn eller något för att få tillbaka den...

Aftonbladet fungerar ju utmärkt i Opera dock? Om det fungerade så dåligt som du säger varför är då deras nyhetssida så populär?

Det är väl knappast kvaliten på journalistiken som lockar?

Har precis laddat ner Safari för PC. Men som sagt det är en beta version och en mycket dålig sådan. Programmet avslutas oväntat hela tiden. Ja de uppför sig som vilket windows program som helst...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-12 00:51
Ursprungligen av Panic:

Ja de uppför sig som vilket windows program som helst...

Det där är bara bullshit, och så typisk läsning på 99mac. Jag gillar bägge plattformar och tycker inte det är några som helst problem med hängningar i Windows XP.

Det går inte att importera bookmarks. Safari krashar då...

Ursprungligen av Panic:

Det går inte att importera bookmarks. Safari krashar då...

Samma sak inträffar hos mig... ville bara säga det

Jag får inte igång den versionen jag hittade från macworld.se Här får jag höra av datan att det inte är ett win32 program?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-11 21:13

asså e designen samma, ja har fortfarande bostart stål..
(i macversionen då)

Senast redigerat 2007-06-11 21:36
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-11 21:18

Har ni testat att söka i en sida??
Snabbt och väldigt spotlight inspirerat!!

Ursprungligen av calle73:

Har ni testat att söka i en sida??
Snabbt och väldigt spotlight inspirerat!!

Extremt snygg sökning måste jag säga!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 22:44

Jag tror Safari kommer att få det svårt.
Pro-surfarna, kommer att sakna kompatibiliteten och plugins som Firefox erbjuder. Svensson-surfarna kommer antingen inte att veta om att Safari finns eller så är de nöjda med Internet Explorer.

Äter väldigt gärna upp mina påståenden här. Ingen är gladare än jag om Safari får fler användare pga detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 22:51

Safari har väl sitt ursprung från Konqueror (som är ganska populärt i Linux-världen), så man kan tala om en dubbelswitching. Safari får kanske fightas med Opera, men jag tror inte det kan tävla med IE och FF.

Ja! WYSIWYG-editorn i Wordpress funkar med Safari 3.0! Samt att Google Reader är minst lika snappigt som i Firefox! Nu hivar jag FF all världens väg. Äntligen.

Bra för alla windows-webutvecklare som slipper köpa macar för att kolla sina siter. Är det verkligen så smart av Apple? Känns som en produkt som inte har något behov alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 23:01

Mitt safari går som tåget,, det är faktiskt en helt sjuk skillnad, testade några sidor som brukar vara sega och dom flyter på utan en sekunds delay nu!

Dock pinsamt att Apple släppen en windows beta som inte är värt namnet beta...

F

Ursprungligen av Fredric:

Mitt safari går som tåget,, det är faktiskt en helt sjuk skillnad, testade några sidor som brukar vara sega och dom flyter på utan en sekunds delay nu!

Dock pinsamt att Apple släppen en windows beta som inte är värt namnet beta...

F

Sitter just nu på PC-versionen och det är skrämmande hur otroligt buggig den är. Testa aftonbladet och nästan inget är läsbart. Dock har läsaren underbart fin textuppritning. och 99.se funkar fint. Min egen websida dock så försvinner min huvudrubrik som talar om vem jag är och som jag har safari-only CSS style skugga på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 00:18

Har ni sett att den röda stäng-knappen i Safari får en vill-du-spara-ändringarna-klick i sig så fort man skrivit in text.

Tillägg: Plus att man kan resiza textfält. Det gillar jag otroligt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-12 00:50

Hahaha! Det här var ju skoj. Jag sålde Macbooken för 12 pix å köpte en snabbare, helt ny PC för 4595:- och nu kör man iTunes och Safari igen. Okej, Safari är lite buggigt men som sagt (i annan tråd), man känner sig hemma. Samma typsnitt som i OS X t om?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-12 07:59
Ursprungligen av PF:

Hahaha! Det här var ju skoj. Jag sålde Macbooken för 12 pix å köpte en snabbare, helt ny PC för 4595:- och nu kör man iTunes och Safari igen. Okej, Safari är lite buggigt men som sagt (i annan tråd), man känner sig hemma. Samma typsnitt som i OS X t om?

Men lol, ja, om iTunes och Safari är det man tycker är bra med en Mac, då ... err.. har man nog kommit fel kan jag ju inte säga, men ja, man har inte sett mycket av omgivningarna kanske? ;D Vare sig på macsidan eller vad gäller alternativa applikationer. Provat amarok i KDE? Foobar2k i Windows? Kmplayer i Windows? Opera?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-12 04:45

Safari kraschar otroligt mycket i XP, nya tabbar går inte ens att öppna..

På två olika win-burkar jag testat kraschar Safari när jag klickar på bookmarks-knappen.

Ursprungligen av Ciryon:

På två olika win-burkar jag testat kraschar Safari när jag klickar på bookmarks-knappen.

Safaris bokmärkeshantering är helt enkelt för 'smart' för windows . Det är ju lite roligt dock att Apple skryter om Safaris enkla bokmärkeshantering, och så kraschar det när man försöker se efter...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-12 09:52

Nja, själva flikarna fungerade ju på Steves dator, men försöker man att öppna en ny flik så kraschar alltihopp!

Bevaka tråden