Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dröm om framtidens 99.se funktioner

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-21 12:52
Ursprungligen av Csoft:

En widget som visar när det är nya inlägg i trådar man svarat i

Du kan använda funktionen för att bevaka trådar du postat i eller vill ha koll på...

  • Medlem
  • 2008-11-21 17:18

Jag kom på en grej, man skulle kunna ha en liten ruta med alla forumdelar till höger. Nu är ju reklamen där, men om man är supporter, så skulle det ju faktiskt fungera.

Alltså, alla forumdelar, men ingen övrig info (som senaste tråd och så). Gärna så att den flyter med på ett smidigt sätt när man scrollar...

T.ex. nu när jag svarat på denna tråden, så vill jag gärna gå till en annan tråd och för att slippa gå längst upp, så kan jag trycka på den forumdel jag vill se där jag är
Man skulle kunna ha kollapsade forumhuvuddelar som man öppnar och ser underrubrikerna... Osså cache som kommer ihåg vilka man öppnat tidigare!

Dúnadan drömmer om att få BARA det jag är intresserad av / eventuellt det forum jag har valt att se listat när jag klickar på "Dagens diskussioner"....

Det vill säga det som har skrivits på 99musik... Vill inte ha en massa information om regnrockar, Ajfåns å ajpådds å annat jox....

//Dúnadan

  • Medlem
  • 2009-01-12 09:21

Då skall farbror Dúnadan läsa forumet lite mer, för då hittar man den här länken: http://www.99.se/anpassa_senaste/

Där kan du helt anpassa exakt det du vill se.

Ursprungligen av jgb:

Då skall farbror Dúnadan läsa forumet lite mer, för då hittar man den här länken: http://www.99.se/anpassa_senaste/

Där kan du helt anpassa exakt det du vill se.

Men om man som jag har gjort det 5 ggr och det inte fungerar, eller måste man göra det varje gång man surfar in på 99?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 12:11
Ursprungligen av remsjev:

Men om man som jag har gjort det 5 ggr och det inte fungerar, eller måste man göra det varje gång man surfar in på 99?

Det finns en bugg rapporterad på att om man gör en inställning så raderas alla andra. Så ställ in "dagens diskussioner" och strunta i att klockan visar fel etc.

Ursprungligen av Frebrik:

Det finns en bugg rapporterad på att om man gör en inställning så raderas alla andra. Så ställ in "dagens diskussioner" och strunta i att klockan visar fel etc.

ok, men på inställningar ställer man ju inte in något annat än ens egna profil.

Jag vill bara se musikforumet, anpassa funktionen är bra för dom som vill/orkar tweaka exakt vad dem vill se.
Jag är inte intresserad av det.
Men nu har jag hållt på med den där anpassa till förbannelse till ingen nytta.
Det tar ju en halvtimme att klicka bort det ena efter det andra som du inte vill se, och den sparar tyvärr inte mina "sparningar"

Varför inte ha det som vanligt och ha anpassa för det du vill se FÖRUTOM det respektive forum du är inne på.

och varför fungerade den temporära "knappen"? men inte den nuvarande?

Ursprungligen av jgb:

Då skall farbror Dúnadan läsa forumet lite mer, för då hittar man den här länken: http://www.99.se/anpassa_senaste/

Där kan du helt anpassa exakt det du vill se.

Tackar tackar .... då slipper jag regnrockarna....

Fast det fiffigaste vore ju om varje underdel av forumet (mac/musik/iphone/ipod) helt enkelt visade rätt sökresultat när man klickar på dagens/nya diskussioner, eftersom det uppenbarligen är många som har problem med det här.

(Jaja, jag vet att det här borde läggas in i projektforumet...)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-12 14:28

Jag önskar mig en sökfunktion som ger första träffarna på trådens rubrik. Som det är nu gick det inte ens att söka på "sökfunktionen" och hitta en vettig tråd att skriva i!

  • Medlem
  • 2009-01-12 15:10

remsjev: Det är märkligt om det inte fungerar för dig, det fungerar bra för min del Vilket OS och vilken webbläsare kör du med? Jag kör på XP/Vista med Firefox 3.

jgb, kör osx tiger och främst firefox3

Nej det är inte jag som är galen det fungerar helt enkelt inte, nu provade jag igen.

Jag tycker fortfarande att det är konstigt tänkt, vaaaaaaaarför ska jag välja bort det jag inte vill se. Det logiska hade varit att lägga till det du vill se från de andra forumen.

Sen hur man väljer, man markerar en eller flera ämnen endast om de ligger bredvid varandra. Varför försvinner inte sen ämnena man valt bort? Måste jag ta ett löst pappersark och skriva ned vilka ämnen jag valt bort för att komma ihåg dem?

Ursprungligen av remsjev:

Sen hur man väljer, man markerar en eller flera ämnen endast om de ligger bredvid varandra. Varför försvinner inte sen ämnena man valt bort? Måste jag ta ett löst pappersark och skriva ned vilka ämnen jag valt bort för att komma ihåg dem?

Håll in äpple (OS X) eller control (tror jag, Windows) så kan du markera flera vilka du vill. Eller så sätter sig Björnström och lägger in kryssrutor istället så blir allt mycket enklare.

Det här är inget riktigt förslag bara något jag finner otroligt konstigt när man lägger in bild till inlägg, a.k.a bifogar tumnaglar och sedan när man klickar på bilden för större format, får man upp något som ser ut mycket som quicklook eller apple's hemsidas funktioner, jag gillar det starkt! Men, varför är krysset till höger?? Det känns som det ska ligga till vänster eftersom detta ändå är ett mac-forum, skulle vara fint om någon kan flytta det

Kan man inte göra så att inlägg som är äldre än t ex ett år (inaktualitetsrisk=hög) får en lätt tiltad bakgrundsfärg... ljust grå t ex...

Att kunna använda bredden lite bättre, de flesta sitter väl med 16:9 eller 16:10 skärmar idag.
Jag kan ju ha TVÅ 99.se uppe där....

Ursprungligen av Goflorp:

Kan man inte göra så att inlägg som är äldre än t ex ett år (inaktualitetsrisk=hög) får en lätt tiltad bakgrundsfärg... ljust grå t ex...

Att kunna använda bredden lite bättre, de flesta sitter väl med 16:9 eller 16:10 skärmar idag.
Jag kan ju ha TVÅ 99.se uppe där....

Det där är nog en av de mest efterfrågade funktionerna. Har själv skrivit om det i inlägg #83 ovan.

Det finns några saker jag inte förstår mig på i nuvarande 99.se:

* Sökfunktionen: Tycker bara jag inte får det resultat jag vill ha och åter igen dyker engelska upp i någon rubrik på resultatet: The following words are either very common, too long, or too short and were not included in your search:

*Verktyg för mappar: Finns under bevakning - hur är det egentligen tänkt att detta ska funka? har försökt mig på att sortera mina bevakningar utan att lyckas något vidare - det är för krångligt. För övrigt borde det väl heta "Bevakning" och inte "Bevaka" eftersom man endast får en lista över redan bevakade trådar (sådana man postat i) då man klickar på länken. Det finns ingen möjlighet att skapa en bevakning av en tråd genom att klicka på knappen.

*Hem: klickar man på denna länk så tycker jag man borde komma till samma som om man klickar på 99mac-loggan eller kanske till den tråd man besöker mest. Istället får man ett fönster som visar senast uppdaterade tråd/trådar

* Diverse språkförbistringar som aldrig verkar ge sig - tex i bildvisningen som fö inte är kompatibel med iPhone/iPod Touch

...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-06 22:06

Hur fan orkar ni drömma om nya funktioner när inte ens buggar fixas?

Min "dröm" är att 99.se slutar likna Zimbabwe.

planB har en kraftig poäng där i att om man skall "drömma om framtidens funktioner" så kan man ju beta av berget av buggar först.

Jag retar mig fortf på att "Markera som lästa" nollställer hela jävla 99.se. Gör 99.se värdelöst för resten av dagen helt enkelt. Och att man lägger den så kalasnära "Nya diskussioner" och "dagens diskussioner" - två funktioner som bygger på att räknarna INTE är nollställda....

Vet ni hur lätt det är trycka fel här med en iPhone t ex?

Framtidens funktioner då?
Färga gamla trådar/inlägg och utnyttja bredden, samt fixa bugget. Så är jag mer än nöjd.

  • Medlem
  • 2009-06-08 13:27

Önskefunktion: Information från Björnström eller andra berörda när det är tänkt att fixas buggar och donas med forumet rent generellt.

Ursprungligen av jgb:

Önskefunktion: Information från Björnström eller andra berörda när det är tänkt att fixas buggar och donas med forumet rent generellt.

Typ "Meddelande från Coachen"

  • Medlem
  • 2010-02-07 10:25

Min önskan är...

att "Sök i detta forum" och "Sök i diskussionen" ÅTER skall fungera. Det var ett antal månader sedan jag senast kunde nyttja dessa funktioner. Numera händer ingenting när jag klickar på texten eller den lilla trekantiga pilen som tidigare fällde ner ett sökfält.

Är det bara jag som inte kan söka i ett specifikt forum eller inne i en diskussion?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-07 10:54

Det finns en "lösning" och det är att ta fram kontextmenyn och välja "öppna i nytt fönster" eller "öppna i ny flik".

När man länkar in en bild som är större än forumbredden borde den automatiskt skalas ner så den precis går till kanten av forumbredden.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-30 13:49

iPhone kom 2007 och vi har fortfarande ingen iphone/ipod touch anpassad 99.se. Jag hoppas att det kommer något snart.

Nu har säkert någon frågat detta eftersom det ska bli så ironiskt som möjligt... Men jag tycker det borde finnas ett underforum där frågor som troligtvis redan besvarats ska kunna frågas efter. Jag söker jämt innan jag skriver, men känner mig ändå ambivalent om jag ska posta eller inte. Dels känns det ju onödigt att få en "Sök innan du skapar ett inlägg"-kommentar och sedan tycker jag själv det är onödigt med snarliknande frågor i 50 trådar.
Det finns alltid folk här som har koll på om något skrivits förut.

Jag skulle vilja se ett litet bättre engagemang från de som hålelr i det här.
Den här sommaren har varit en katastrof.

Ser inget i Feedbackforumen, att det rör på sig.

Ingen bryr sig, inget fungerar. Är det klart ÄN med strulet på mac.se?

Jag skule vilja se en uppfräschning allmänt av de rubriker som används och underrubriker.
Att iPad inte har en egen knapp är ju bara löjligt.

emac som inte tillverkats på vaddå - 8 år eller ngt, den har en underrubrik.
(många på forumet vet nog inte ens vad en eMac ÄR)

Säkert finns det nya företeelser som platsar in, gamla som kan skrotas ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-15 18:12

Jag kan bara hålla med. Tycker dessutom att det vore bättre att helt ta bort klickback och mac.se från 99.se. Det är samma ägare (tror jag) men övrigt finns det inte mycket gemensamt, men det faktum att det som denna sommar inte fungerar med feedback till dessa tjänster leder till en sämre stämning på forumet.

Kanske mac.se och klickback kan få lite reklamplats istället.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag skulle vilja se ett litet bättre engagemang från de som hålelr i det här.
Den här sommaren har varit en katastrof.

Ser inget i Feedbackforumen, att det rör på sig.

Ingen bryr sig, inget fungerar. Är det klart ÄN med strulet på mac.se?

Jag skule vilja se en uppfräschning allmänt av de rubriker som används och underrubriker.
Att iPad inte har en egen knapp är ju bara löjligt.

emac som inte tillverkats på vaddå - 8 år eller ngt, den har en underrubrik.
(många på forumet vet nog inte ens vad en eMac ÄR)

Säkert finns det nya företeelser som platsar in, gamla som kan skrotas ut.

Håller fullständigt med de två ovanstående talarna.

Jag har en liten önskan som kan tyckas obetydlig i jämförelse med det ovanstående:

Återinför möjligheten att manuellt sätta "supporterstatus" som ok. Jag har nyss betalt in 99kr o mailat kundtjänstmen ännu har inget hänt.

Ett alternativ till att göra det manuellt själv vore om det liksom min löpande inbetalning på PayPal skedde automatiskt då pengarna kommit in.

Bevaka tråden