Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill någon testa min public service radio?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 16:58
Ursprungligen av Baron:

Nu fungerar det fint på min macintel utan hack. Toppen-app! Synd att den inte fungerar lika fint på PPC.

Featurerequest: resten av alla kanaler som finns på sr.se

Kan inte förstå vad det är som felar, är det (en) G5:a/:or det inte fungerar på?

Såg att YDT är 220 KB stort här hos mig. Skall testa att göra en skivavbild i kväll!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 17:11

Har nu lagt upp YDT i en skivavbild i stället.

Hoppas det fungerar bättre!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 17:28
Ursprungligen av Baron:

Nu fungerar det fint på min macintel utan hack. Toppen-app! Synd att den inte fungerar lika fint på PPC.

Featurerequest: resten av alla kanaler som finns på sr.se

Tänkte faktiskt göra URL:erna redigerbara, med i princip obegränsat antal kanaler (så länge QT (med de codecs användaren har installerade) kan spela det. Men tror bara jag skall ha fyra eller sex snabbknappar i fönstret.

Någonting sådant?

Utvecklingen fortsätter ikväll (om dottern somnar i rimlig tid)

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2007-04-16 18:13
Ursprungligen av Ylan:

Tänkte faktiskt göra URL:erna redigerbara, med i princip obegränsat antal kanaler (så länge QT (med de codecs användaren har installerade) kan spela det. Men tror bara jag skall ha fyra eller sex snabbknappar i fönstret.

Någonting sådant?

Utvecklingen fortsätter ikväll (om dottern somnar i rimlig tid)

Vänligen, Ylan

Hur skulle man i så fall nå de andra kanalerna? I nån ny meny? Jag hittar inte möjligheten i dess nuvarande skick.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 18:33
Ursprungligen av Baron:

Hur skulle man i så fall nå de andra kanalerna? I nån ny meny? Jag hittar inte möjligheten i dess nuvarande skick.

Ja, i det nuvarande utförandet ligger adresserna hårdkodade, inte särskilt snyggt, men allting gjordes för att testa QTKit (ett API för att kunna nå QuickTime direkt i Cocoa). Skall försöka få till litet utveckling i veckan!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2007-04-16 09:59

Skitsak: Man kanske skulle vilja att volymreglaget stannade framme när man klickar på högtalarsymbolen. Nu försvinner reglaget när man släpper musknappeen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 16:44
Ursprungligen av Baron:

Skitsak: Man kanske skulle vilja att volymreglaget stannade framme när man klickar på högtalarsymbolen. Nu försvinner reglaget när man släpper musknappeen.

Det är QuickTimeViews egna reglage. Kanske skall fimpa dem och göra egna!

Jag kom på att det var vissa som hade problem med RövarText om de packade upp ZIP-filen två gånger. Den andra kopian fungerade ej! Testa att tanka om!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 16:50

Ylan Tunern funkar perfekt på min PB med PPC och OS X 10.4.9

Den vart väldigt uppskattad på arbetsplatsen och spreds snabbare än Melissa-viruset! Toppengrej du gjort Ylan!
Jag har kört den på en PPC G4 2x800 Mhz och en PPC G4 2x867 Mhz utan minsta problem.
Jag använde även Airfoil och skickade ut radio'n i entréhögtalarna via Airtunes och det fungerade också bra.

  • Medlem
  • 2007-04-16 18:37

Ta den tid på dig du behöver! Jag har väntat länge på ett liknande program.

Och efter RövarText är jag beredd att förlåta det mesta...

Fungerar helt bra PB G4 OS 10.4.9
Kollade P1, P2 P3, P4
bravo!
Peter 09

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 22:46

Version 0.5.5 är släppt. Liten minnesläcka lagad. (Vet inte hur lång tid, och hur många kanalbyten som skulle behövas innan någon märkte den, men nu är den borta). Dessutom har jag snyggat upp koden och förhoppningsvis paketerat den bättre!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-28 14:40

Ydt 0.8

Har försökt stjäla mig litet tid till att få igång Applescript från YDT, och har inte lyckats med det. Dock integrerade jag inställningarna i spelaren för ett litet tag sedan och tycker att jag vill få ut det.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-04-17 08:10

Jag gillar också programmet - på önskelistan till nästa version är en gränssnitt för att lägga till andra strömmar på lediga stationsknappar...

Sen kan man väl fundera över delen av namnet som heter "Tuner" - jag menar, det låter ju som man kan "tuna" in valfri sändning som på den gamla köksradion. Något bättre förslag har jag inte men...

Radio d' Ylan? För att skojja lite...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-17 08:49
Ursprungligen av Wiberg:

Jag gillar också programmet - på önskelistan till nästa version är en gränssnitt för att lägga till andra strömmar på lediga stationsknappar...

Sen kan man väl fundera över delen av namnet som heter "Tuner" - jag menar, det låter ju som man kan "tuna" in valfri sändning som på den gamla köksradion. Något bättre förslag har jag inte men...

Radio d' Ylan? För att skojja lite...

Tiden jag har att lägga på YDT (som det heter för tillfället iaf) är högst begränsad. Dock finns det en lista på features jag vill lägga till.

1) Volymkontrollen bör ju minnas vad den stod på. Antingen söker jag en Action hos QTMovieView som aktiveras när volymreglaget ändras eller så får jag göra en egen volymkontroll.

2) Göra knapparna programerbara för användaren. Och flera kanaler tillgängliga via en panel eller något. Hur många snabbval bör finnas i fönstret?

3) Se om användaren har Audio Hijack Pro installerat, i så fall visa en knapp för instant hijacking, eller kanske tom. instant recording!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-09 23:45
Ursprungligen av Ylan:

Tiden jag har att lägga på YDT (som det heter för tillfället iaf) är högst begränsad. Dock finns det en lista på features jag vill lägga till.

1) Volymkontrollen bör ju minnas vad den stod på. Antingen söker jag en Action hos QTMovieView som aktiveras när volymreglaget ändras eller så får jag göra en egen volymkontroll.

2) Göra knapparna programerbara för användaren. Och flera kanaler tillgängliga via en panel eller något. Hur många snabbval bör finnas i fönstret?

3) Se om användaren har Audio Hijack Pro installerat, i så fall visa en knapp för instant hijacking, eller kanske tom. instant recording!

Vänligen, Ylan

Punkterna 1) och 2) avklarade.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 06:19

Visst, ja,
YDT hämtas på ylan.nu, klicka Software!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 09:12

Ville bara tillägga att YDT tycks fungera på min PB G4, 400MHz, OS X.4.9!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-04-17 09:03

ang

2) min association är i stil med bilstereon... 10 snabbval räcker mer än väl
3) detta låter ju kanon - jag gillar när applikationer drar nytta av varandra framför att de skall göra allt själva, jfr integration mellan Cyberduck och Textwrangler...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-17 09:11
Ursprungligen av Wiberg:

ang

2) min association är i stil med bilstereon... 10 snabbval räcker mer än väl
3) detta låter ju kanon - jag gillar när applikationer drar nytta av varandra framför att de skall göra allt själva, jfr integration mellan Cyberduck och Textwrangler...

Frågan är om inte tio är för mycket, om man ganska lätt kan nå övriga kanaler! Fönstret får ju inte bli för stort och knapparna inte för små!

Sedan frågar jag menigheten om det vore bättre med YDT som en floating panel? Nackdelen är ju att man riskerar en otydlighet med snabbkommandon.

Vänligen, Ylan

Funkar klockrent. Ikonen är mycket suddig. MacBook, lina -> kabel-2 Mbps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 16:06

Argh!

O.6 var på gång, så verkar det plötsligt som att projektet är korrupt. Får gå tillbaka ett par builds och se var det gick fel!

Finns det någon billig lösning för att spara versioner. Nu gör jag helt enkelt ett arkiv av projektmappen, vilket jag daterar och ger versionskod. Hur gör ni andra (ni som inte betalar stora pengar för en lösning)?

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Finns det någon billig lösning för att spara versioner.

svn är öppen källkod och den versionshanterare jag använder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 18:51
Ursprungligen av cEvin Key:

svn är öppen källkod och den versionshanterare jag använder.

Skall kolla upp!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-05 23:52

Ydt 0.7

Nu finns version 0.7 uppe för nedladdning. På ylan.nu som vanligt. Klicka på Software!

Jag citerar från ylan.nu:

Citat:

If you want the new database, just throw away the folder
~/Library/Application Support/Ylan Digital Tuner/

Jag har lagt till alla URL:er här i tråden, så ni som har de som finns här inlagda, behöver ej oroa er!

Vänligen, Ylan

Den är kanon! Jättebra! Jag saknar dock kopplingen till Audio Hijack Pro i dagsläget...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-06 16:52
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Den är kanon! Jättebra! Jag saknar dock kopplingen till Audio Hijack Pro i dagsläget...

Kommer i 0.8 eller 0.9. I dagsläget vet jag inte hur jag ska kunna komma till en skarp version, pga. minnesproblem med QuickTime.

Gabriel: slängde du din gamla databas, eller körde du bara på som vanligt?

Vänligen, Ylan

Jag laddade ner det för första gången faktiskt, så jag hade ingen gammal...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-06 17:14
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag laddade ner det för första gången faktiskt, så jag hade ingen gammal...

OK, det är du som är breddningen av användarbasen!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-06 17:29

Ser att det laddats ned ett gäng gånger, och då min blogg läses obetydligt mer än den skrives i torde trafiken komma härifrån.

Är det någon som uppgraderat?

Har ni i så fall slängt er gamla databas eller kört på som vanligt. Har det fungerat bra?

Vänligen, Ylan

Bevaka tråden