Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av screenprotectors

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 23:19
Ursprungligen av Se[BBB]e:

men om jag har fattat det rätt finns inget som helst klister på InvisibleShield? I så fall borde det ju vara lätt (ok, kanske inte LÄTT...) att sätta tillbaka det igen så länge som skyddet fortfarande är rent och man använder samma sida mot iPoden som innan. Eller?

det är något som fäster, vet inte vad...tänk solfilm till bilfönster

är Det Samma Produkt ?

Den invisibleshield i detta testet från theinvisibleshield.com är det exakt samma produkt som den invisibleshield går att beställas från iStuff ? Till Nanon alltså !

  • Medlem
  • 2005-11-07 15:07

Som jag skrivit tidigare: jag har använt USPS för att få paket från USA levererade till Sverige. Du kan ju använda svenska posten om du ska skicka ett paket till USA till exempel, man måste inte göra det via DHL eller liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 10:02

ja det är det.

har precis hållt på i 1,5h me o få på invisible shield på min svarta 60gbare.. inte nog me att det tog hemskt lång tid att få det bra, så körde displayen igång mitt i och nu står det "Laddat" och sladdikonen visas.. trotts att jag hade hold på hela tiden.. hoppas det försvinner när det torkat annars har jag en inplastad men dock kortsluten ipod..

Sensmoralen: Gör bara detta om ni känner er säkra på vad ni håller på me.

  • Medlem
  • 2005-11-11 16:03

En reset kan nog fixa det där förhoppningsvis.

Jag har fortfarande inte fått min från theinvisibleshield.com, en vecka har gått nu.

nopp.. reset hjälpte inte..
står att man ska vänta 24h så jag låter den "torka" nu så får jag testa imorn.. batterierna tog slut så den visar ingen "Laddat" logga längre...

  • Medlem
  • 2005-11-13 01:06

Invisibleshield det sämsta som någonsin tillverkats! Stämmer nog faktiskt bra!
- I stort sett omöjligt att fåd et att sitta bra!
- damm fastnar under när man sätter på den!
- Är det verkligen bra med vatten vid elektriska prylar?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 03:04

Nu har jag satt på min InvisibleShield. Riktigt bra blev det inte. En liten bubbla, mindre än 1 mm, missade jag att ta bort. Stör väl inte så mycket, men eftersom man är perfektionist retar det mig som fan.

Jag har en svart 30GB och jag kan tänka mig att det är svårare att få InvisibleShield att sitta perfekt på en svart, rätta mig om jag har fel, då det syns vid första anblicken om man missat något.

Så svårt, som alla verkar tycka att det är att sätta på InvisibleShield, var det faktiskt inte. Förutom att jag missade bubblan, så flöt det hela på väldigt smidigt.

Ta tid på er bara. Blir det inte bra, så börja om. Och gör inte som jag och missa en bubbla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 16:02

Den är inte omöjlig att sätta på, men det tar lång tid att få 100% perfekt. Om man doppar den i vatten så fastnar inget damm. har du ändå damm i luften, ställ dig i badrummet och ånga på.

Nää vatten + elektronik är aldrig bra, man ska vara väldigt försiktig.

Tycker man det verkar läskigt med vatten eller svårt så rekomenderar jag Martin Fields.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 16:51

Invisible SHIELD

Tycker inte att ni ska vara rädda för att mixa lite, själv fick jag som tur var in framsidan på första försöket. Så himla tur och jag garvade och tänkte "vad är det folk snackar om, detta är ju jätte enkelt" -
Men på baksidan var det värre med de där toppensidorna, det var lite svårare så jag fick börjar om flera gånger.

Men tipsen som ni kan användera er av är att ta "tops (sånt som ni rensar öronen med)" eller eventuellt bomull..

Först täpp till öppningarna (dock och hörlurar ingången)

Sedan när ni pressar ut vattnet* använd lite bomull samtidigt för att torka bort så det inte "rinner in". Sedan så ska ni inte pressa vattnet* mot öppningar testa istället i början att pressa mot sidorna istället, sedan när ni har sugit upp vattnet* med bomull så kan ni pressa vidare och få det jämnt och snyggt

* På tal om vatten så är det knappt vatten som används. Var inte rädda att använda vattnet, doppa in hela plastfilmen och skaka av den lite så det onödiga vattnet rinner av.

Lovar att tiden ni spendarar på detta är värt resultatet.

Hoppas att ni inte är rädd att hålla på med detta. För det var jag själv först, men sedan när det gick bra så flöt det på.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan en grejen OveR- skriver att det kostar 60:- mer. Tänker du på att du måste betala tullavgift när ditt paket landar på Arlanda?
Du har betalat tusentals kronor på din iPod. Du kan inte betala 60:- mer? - för ett livstidsgaranterat produkt? - Sedan så tar det 1-2 dagar att få hit plastfilmen från istuff.se, medan det kan ta 7-14+ dagar att få fram ditt paket från U.S.A.

  • Medlem
  • 2005-11-13 19:08

Gav skiten en chans till!
Nu ser det ut som att det är små små pricar under invisible shielden! :S vet ej vad det är men det ser onekligen inte bra ut! :S nån som märkt det samma? satte dock på dne för 2 min sedan hur långt tid tar det innan möget torkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 20:21

Räkna minst 24h

Min ipod var utvecklingsförstörd i 24h efter "påsättningen".. Men efter att få torka lite så lever den igen, den är lite mupp ba men det går väl bort me tiden, hddn snurrar igång mitt i videos så att dem låser sig i nån sekund. Förhoppningsvis går det väl bort..

Är nog som sagt svårare att få ett perfekt resultat me en svart ipod. Jag fick det inte riktigt jämt över clickwheelet heller så det klickar inte när man trycker åt höger.. Men i övrigt är jag rätt nöjd, det är ju onekligen ett bra skydd, man vågar ta ut podden ur fordralet iaf

  • Medlem
  • 2005-11-16 18:32
Ursprungligen av jaargo:

Min ipod var utvecklingsförstörd i 24h efter "påsättningen".. Men efter att få torka lite så lever den igen, den är lite mupp ba men det går väl bort me tiden, hddn snurrar igång mitt i videos så att dem låser sig i nån sekund. Förhoppningsvis går det väl bort..

Är nog som sagt svårare att få ett perfekt resultat me en svart ipod. Jag fick det inte riktigt jämt över clickwheelet heller så det klickar inte när man trycker åt höger.. Men i övrigt är jag rätt nöjd, det är ju onekligen ett bra skydd, man vågar ta ut podden ur fordralet iaf

jag hade liknande problem, mitt hjul klickade inte alls, och sen pajade play knappen helt så jag inte kunde stänga av min iPod. men inte nog med det, nu har hela iPoden pajat. Det är dock förmodligen inte sköldens fel utan snarare fabriksfel. men det känns ju TOPPEN att ligga 200 kr back för att jag måste lämna in den och vad ska jag göra med skölden? Jag har försökt ta bort den men den blir bara förstörd på kanterna och den sitter som fasen, får väl dra bort den och se hur det ser ut, antagligen superkletig, och då lär jag inte få lämna in dne på lagning.. skit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 22:39

jaargo: det där låter inte bra. hur mycket vatten hade du på?

  • Medlem
  • 2005-11-14 18:01

Jag fick min invisible shield från officiella sidan idag, efter en vecka alltså (beställde förra lördagen). Jag har satt dit både fram-och baksidan nu, och den ligger på tork. Det ser rätt bra ut, fortfarande lite fuktprickar på baksidan men de torkar väl snart. Knapparna på klickhjulet känns lite skumma (jag har dock inte skagit på det utan testat med hold intryckt), förhoppningsvis fixar det sej...

Jag lägger kanske upp lite bilder senare. (photo 30GB)

för reklam kanske..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 22:14

för att ingen ska sno bilderna, och göra lite reklam

  • Medlem
  • 2005-11-17 23:02
Ursprungligen av xtrem:

för att ingen ska sno bilderna, och göra lite reklam

hade det inte varit fräschare med en vattenstämpel eller dylikt

Ursprungligen av fsr:

Sedan en grejen OveR- skriver att det kostar 60:- mer. Tänker du på att du måste betala tullavgift när ditt paket landar på Arlanda?
Du har betalat tusentals kronor på din iPod. Du kan inte betala 60:- mer? - för ett livstidsgaranterat produkt? - Sedan så tar det 1-2 dagar att få hit plastfilmen från istuff.se, medan det kan ta 7-14+ dagar att få fram ditt paket från U.S.A.

Just därför att den kostade tusentals kronor vill jag inte lägga ännu mer pengar på saker som jag egentligen inte borde behöva. Det tog 1 vecka att få den, beställde på söndagen och fick den på måndagen därpå. Du borde inte uttala dig om saker du inte har någon aning om, de skickar det i ett huvert, visst finns det risk att man får betala tull men väldigt liten risk när man beställer så här små mängder. Jag tyckte det gick väldigt smidigt och supporten där var jättetrevlig dem hjälpte gärna och även dem sa att man troligen inte behöver betala tullavgift. Men visst köp gärna på iStuff.se, om ni nu har massor med pengar.

jaargo: nej jag har lämnat in ipoden men insisterade om att få dra av skölden, blev skit och fråga när om den kommer fastna på nästa ipod. jag tror inte jag kan få ersättning från theinvisibleshield.com för det står man ska ha använt den i 3 månader innan den kan ersättas, och då ska den vara repig också.. ska maila får se vad som händer

  • Medlem
  • 2005-11-18 07:38

Jag köpte den första i testet (martin overlay eller vad den heter), och tycker den är helt värdelös.
Förstår inte att den kunde få så bra betyg! OK, att den skyddar, men det ser ju förjävligt ut!
Har hållt på sedan igår eftermiddag och det är fortfarande fyllt med luftbubblor som jag inte får bort. Dessutom är det luft längst med kansterna, och efersom det är kanter så får man ju inte bort luften!
Fick du verkligen till den på framsidan? Man blir ju lite misstänksam då du bara lägger upp en bild på baksidan? Dessutom så är det ju en massa luftbubblor i bilden på baksidan.
Skyddet för klickhjulet fastnar inte överhuvudtaget (jag har inte använt fel del, utan den rätta).
Efter att ha hållt på så här länge utan att ha fått till det, så känns det som om du bara har kopierat deras instruktioner.
Mitt betyg blir 1/5 och jag varnar alla från att kasta bort 150 spänn på att köpa den där.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-19 03:24
Ursprungligen av OveR-:

Just därför att den kostade tusentals kronor vill jag inte lägga ännu mer pengar på saker som jag egentligen inte borde behöva. Det tog 1 vecka att få den, beställde på söndagen och fick den på måndagen därpå. Du borde inte uttala dig om saker du inte har någon aning om, de skickar det i ett huvert, visst finns det risk att man får betala tull men väldigt liten risk när man beställer så här små mängder. Jag tyckte det gick väldigt smidigt och supporten där var jättetrevlig dem hjälpte gärna och även dem sa att man troligen inte behöver betala tullavgift. Men visst köp gärna på iStuff.se, om ni nu har massor med pengar.

-

Då verkar det som att du har 100% tur idag!

Först med att få den inom 1 vecka, sedan att inte behöva betala tull. Klart att man betalat tull, du betalar t.o.m. tull när du åker till grannlandet Danmark. Du betalar skatt när du flyger med flygbolag.

Som sagt... turen är på din sida idag min vän.

Ursprungligen av fsr:

-

Då verkar det som att du har 100% tur idag!

Först med att få den inom 1 vecka, sedan att inte behöva betala tull. Klart att man betalat tull, du betalar t.o.m. tull när du åker till grannlandet Danmark. Du betalar skatt när du flyger med flygbolag.

Som sagt... turen är på din sida idag min vän.

I Finland har tullen som praxis att om tullavgiften och skatten sammanlagt blir under 10 euro (är väl lite på 100kr och ungefär 10$) så slipper man betala. Detta gäller alltså vid beställning utanför EU. Problemet brukar vara att veta vad tullavgiften och skatten blir för olika varor. Det bestäms av både värdet och innehållet.
Kanske ni har något liknande system där?

Man sku ju tycka att om själva inköpet kostar under 30$, så kan väl inte skatten och tullavgiften bli så mycket...
Som sagt så vet jag inte hurdant systemet är hos svenska tullen.

inte fått rätsida på det ännu.. och ipoden är torr Det va ju flera dar sen jag satte på de... Tänkte ringa till ipodsupporten o höra me dom om...

Det är en iPod 5G 60gb Black som jag har.

Invisibleshield suger apa, igår satte jag på det och dammet och luftbubblorna duggade tätt, när jag i morse skulle göra om det så insåg jag att det inte kunde bli bättre än fult, så jag slet bort småbitarna ifrån invsibleshield, klippte sönder den, sen gjorde jag en boll av bitarna som jag sedan kastade.

Slutsats: Lite repor på iPoden verkar plötsöigt inte alls så smärtsamt.

  • Medlem
  • 2005-11-19 11:21
Ursprungligen av fsr:

Då verkar det som att du har 100% tur idag!

Först med att få den inom 1 vecka, sedan att inte behöva betala tull. Klart att man betalat tull, du betalar t.o.m. tull när du åker till grannlandet Danmark. Du betalar skatt när du flyger med flygbolag.

Som sagt... turen är på din sida idag min vän.

oh yeah? Is that so? Peter på iStuff.se hoppade på mig och sa att det skulle kosta 200 kr extra, och att 70% av deras paket blir tagna av tullen, exakt, PAKET, alltså stora mängder.

och jag mailade theinvisibleshield när jag beställt och då svarade dem : I definitely understand your concerns, especially when you are hearing two different stories. Hopefully I may be able to help. To clear up any confusion, you paid 24.95 for your shield and you chose free shipping.

All of our products shipped this way are mailed via US Postal Service First Class mail. International First Class mail typically arrives within 7-10 days. Your order will essentially arrive in a letter envelope and shouldn't have any problems with customs."

och sen kan jag inte påstå att jag har haft tur för min iPod är sönder och jag fick lämna in den, precis när jag hade satt på min shield också...

xtrem: doppade skölden i och skakade av den sen. Så det va "glatt" lixom, första gången så hade jag så lite vatten att den knappt rörde sig.

Har fortfarande problemet med filmerna och klickhjulet. Filmerna typ hänger sig var 10e minut i några sek o sen kör igång igen. Testat formatering o allt men utan resultat. Fick en "dödIpodgubbe med varningstriangel" igår me, försvann efter reset dock.

Over-: har du skickat in din? och isf fått nått svar på vad dom gör? Ersätter? Känner likadant att det är surt att man betalat för sköldhelvettet...

jag kan nog dödsförklara min lilla ögonsten.. :.( tänkte att jag skulle låta hddn få jobba lite o "komma ikapp" så jag satte på den på o spela musik fullladdad igår när jag gick o la mig. När jag vaknade idag gick jag o kollade o såg till min besvikenhet (kan man skriva så? ) att den jävla Döda iPodgubben o varningstriangeln va kvar.. Inte mycke o göra.. 4500:- åt helvette som man brukar säga...

återigen, undvik invisible shield om du inte är 100% säker på att du klarar av de.

Ursprungligen av jaargo:

jag kan nog dödsförklara min lilla ögonsten.. :.( tänkte att jag skulle låta hddn få jobba lite o "komma ikapp" så jag satte på den på o spela musik fullladdad igår när jag gick o la mig. När jag vaknade idag gick jag o kollade o såg till min besvikenhet (kan man skriva så? ) att den jävla Döda iPodgubben o varningstriangeln va kvar.. Inte mycke o göra.. 4500:- åt helvette som man brukar säga...

återigen, undvik invisible shield om du inte är 100% säker på att du klarar av de.

Är du säker på att det var skyddet som orsakade felet? Har du inte fått någon rätsida på det än? Var skyddet helt torrt när du lämnade det?

  • Medlem
  • 2005-11-18 20:20
Ursprungligen av jaargo:

jag kan nog dödsförklara min lilla ögonsten.. :.( tänkte att jag skulle låta hddn få jobba lite o "komma ikapp" så jag satte på den på o spela musik fullladdad igår när jag gick o la mig. När jag vaknade idag gick jag o kollade o såg till min besvikenhet (kan man skriva så? ) att den jävla Döda iPodgubben o varningstriangeln va kvar.. Inte mycke o göra.. 4500:- åt helvette som man brukar säga...

återigen, undvik invisible shield om du inte är 100% säker på att du klarar av de.

vilken iPod var det? Kan du inte lämna in ipoden? Dem sa ingenting om mitt skydd när jag lämnade in den, dem tyckte bara de va jävligt fräckt, man behöver inte nämna nått vatten Men på min var det som sagt troligvtis fabriksfel på när jag fick den

Bevaka tråden