Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac PUB STHLM - 11e December

Tråden skapades och har fått 210 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-12-11 21:23

Ingen liverapportering, det har vi när vi är ute i Malmö....

Själv tog jag en tupplur efter skolan, ställde klockan på väckning men av någon anledning så vaknade jag först runt kl. 21.

Hej "Live"-uppdatering fr Sthlm

Nyss hemkommen från 99-"gettogheter" på NL
ingen låg redlös under bordet ännu... trots att vissa kände sig aningen matta av diverse X-server problem.

Tack för en trevlig kväll... vi får kanske planera lite
större utrymme nästa gång... så att vi ryms utan personalens sura miner...

Fick just ett meddelande direkt från STHLM från Björnström och Gambit (hann inte till telefon, nattade lillen). 23 närvarande. Gott jobbat trots diverse "bangers" här

Om man nu inte ska räkna % vs antal invånare i städerna...men naaaaaaah så funkar det inte på 99mac eller hur?!

GRATTIS och kul är det!

[ 11 December 2002, 21:41: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-11 23:17

Japp då har även jag lämnat den fortfarande ganska stora skaran 99macare på nordic light. Det var mycket bra stämmning måste jag säga, jag får hoppas att det blir bättre tajming med mina tentor nästa gång

Måste ju upp aldeles för tidigt imorgon, därav den tidiga hemgången. Nåja, jag hade trevligt måste jag säga. Det ska bli kul att se bilderna!

Nä. Nu ska jag gå och knyta mig så att jag åtminstone har en liten chans imorgon...

/arvid

Jag var siste man ut från Nordic Light tyvärr kom jag runt 22 men hoppas komma i tid i januari.

rolloq

Snackaru om.. Martin frös ju fast inne på isbaren..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Snackaru om.. Martin frös ju fast inne på isbaren..

Själv hade jag en frusen server att ta hand om, därav min frånvaro
Knaskund ringde precis när jag stod med skorna på och skulle bege mig till NL

Kom precis hem och är ruskigt sugen på en öl.
Men om någon känner sig upplagd så kan man alltid klämma en bira på Wirströms i Gamla stan under mellandagarna.

Någon?

Tack alla i allmänhet och Gambit i synnerhet för en trevlig kväll.

Vi fick höra om Martins olika projekt och vedermödor, kolla in en tjej i baren och se Sofia Erikssons topless. För att inte tala om den växande stam av indianer som befolkade vårt bord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-12 01:34

Bilder?

Hemma nu!! Det var kallt i isbaren - dock inte speciellt mycket kallare än utomhus. Fel land att placera en is-bar?

Jag upptäckte att Plaza Publishing hade sin julfest samtidigt som vi var på Nordic Light hotel och det blev så att jag blev bjuden på sprit & öl - dumt att tacka nej när någon bjuder liksom. Mycket trevligt!

Jag har lite bilder, jag tror att Gambit har många fler bilder i sin kamera - hon tog typ 100 bilder när jag var där

  • Medlem
  • Gävle
  • 2002-12-12 08:50

Skriver detta på morgonen efter 99macpuben på NL.
Jättekul att träffa så många trevliga Macers i reallife.
Många trevliga och intressanta diskussioner och efter att ha snackat FM med Ola? så är jag riktigt taggad att sätta upp en websida med FM.

Keep the good work up!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2002-12-12 10:13

Trevlig kväll! Tack till Gambit! Tack till alla som kom.

Olas lilla FM-kurs på borsdhörnet var en rysare, har fortfarande inte bestämt mig för om jag skulle vilja ha den mannen till att hålla en introduktionskurs för SQL eller inte.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 10:35

Kul att det var så många som dök upp, väntar nu med spänning på bildreportaget: "Fjolldrinkar i vilda västern"!

Ett extra tack till Gambit för allt förfixande.

(Nästa gång så kör vi i Tivolis källare, eller på ett liknande ställe. Personalen på NordicLight verkade vara nyutbildade av Manuel från FawltyTowers!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-12 11:54

bilder bilder!!
Fasen, ångrar sig nu att man valde badminton före er
Hoppas vi kan göra om det snart igen!

Hej alla 08:or och 99macare som tog med sig sina glada nunor till N.L.H igår!

Som Martin sade tog jag friskt med bilder både i början, mitten och slutet...dvs massor!

Jag skall försöka fixa bilder åt er alla så fort jag kan.
Att plocka in dem i datorn är nog ingen konst, däremot undrar jag hur ni gjort förut där det hänvisas till en länk och alla bilder finns uppe på en sida?

Kanske någon kan hinta till mig lite om det.
Så fort jag grejar det så laddar jag upp sidan!
---------------------------------------------------------------

Jag vill å mina vägnar tacka alla er, söta 99macare som dök upp och bräckte rekordet i Stockholms MacPub!
Vi blev sammanlagt 25 st!

Jag tyckte stämningen var på topp från början till slut och hade det jättetrevligt.

Martin delade ut lite trialCds till dem som ville ha. Gav lite gossip om "saker" innom Applebranschen från div. onämnbara källor

Jag hade med mig en bunt med Mactidningar av ganska nyutkomna MacAddict, MacWorld (UK), -"- (US) och den svenska ditto, MacFormat etc. för dem som ville ta hem eller bara bläddra igenom.

Taz hade med sig någonslags bunt med plastleksaker som i alla fall jag inte riktigt hajade vad det handlade om men helt klart fanns det invigda i mysteriet och uppbenbarligen hade de hejvilt kul åt det hela

*skakar på huvudet*
Det var bara Legot som fattades!

En kille (förlåt men jag kommer inte ihåg vad du hette-shame on me!) visade upp lite häftiga finesser med en PowerBook.

Alltid roligt att träffa folk som man snackar med på forumet live så här.

Vänner träffas, nya vänskaper bildas.

Det snackades massor om massor, kan jag säga.
Allt ifrån Apples policy, marknadsföring och utveckling till OS och Appleivrare samt ÅF:are.

iPods och Handdatorer visades runt och jag kan säga att jag blev lite sugen på Micke Seids Clié Handdator! :rolleyes:

När jag gick var klockan 23.30 och ett par klungor 99macare satt fortfarande kvar.
Ingen aning när ni stack

Ett jättetack till er alla (ingen undantagen!) för en mycket trevlig kväll!!

Puss, puss, puss!

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Hemma nu!! Det var kallt i isbaren - dock inte speciellt mycket kallare än utomhus. Fel land att placera en is-bar?

Faktiskt inte, när jag var där i somras var det helrätt! I Jukkasjärvi har de ju ett helt ishotell

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-12 17:47

Vill vara med nästa gång!

Nice pics Gambit!

Jag kan rekommendera Image Rodeo, för bildpublicering på webben. Det är shareware, kostar $30, men det är ju gratis att prova

Kul att ni lyckades slå besöksrekordet för 99mac Pub!

/M

edit: stavfel

[ 12 December 2002, 17:50: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Nice pics Gambit!

Jag kan rekommendera Image Rodeo, för bildpublicering på webben. Det är shareware, kostar $30, men det är ju gratis att prova

Kul att ni lyckades slå besöksrekordet för 99mac Pub!

/M

edit: stavfel

Tack för tipset, Martin! Skall kolla in!

Image Rodeo skalar ner bilder till önskad storlek, skapar thumbnails, och html-sidor som presenterar bilderna. I Image Rodeo kan du skriva in bildrubriker, bildtexter mm, på ett enkelt sätt. Sedan skapar IR en jäkla massa html och bildfiler som du bara dumpar på en ditt ftp-konto (exempelvis där bilderna ligger nu).

Ett exempel;
http://www.99mac.com/testlabbet/pics/ms_bt_mouse/index.html

/M

Nej inte databas filen.

Välj "built website", så kommer det att skapas en mapp med en massa .jpg och .html filer (troligen i "sites"-mappen i din "hem"-mapp.
Det är den mappen (med jpg och html-filerna) som du dumpar på ftpn.

Lycka till!

/M

Nurå.
Vassego alla!!

http://w1.865.telia.com/~u86524989/f1.html

Gambit

[ 12 December 2002, 19:22: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:23

Det såg riktigt trevligt ut!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Nurå.
Vassego alla!!

http://w1.865.telia.com/~u86524989/f1.html

Gambit

Snyggt Gambit, bra jobbat!

/M

Du, Martin?
Kan jag p-msg dig här i 99mac?
Behöver fråga en eller två saker angående detta....

Jag ska stänga min PM-mapp, jag är så dålig på att svara där tyvärr. Testa att ringa - du har ju numret!

Mera bilder! Enjoy!

http://www.immitt.com/galleries/

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-12 20:33

Varför var inte jag där? Det här är inte rättvist!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag ska stänga min PM-mapp, jag är så dålig på att svara där tyvärr. Testa att ringa - du har ju numret!

Lol...nej, inte du Martin Björnström.
Det var Belak jag ville snacka med.
Sorry

Bevaka tråden