Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac PUB STHLM - 11e December

Tråden skapades och har fått 210 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Bättre och bättre dag för daaaaaag"

Sing with me!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-26 16:32

Är bra sugen, men vet dessvärre inte om jag befinner mig i den Kongliga Hufvudstaden då.
Man får väl höra av sig?

Vänligen, Ylan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson:
Neeeeeeeeeeej!
Jag kan inte den 11:e...eller 12:e, 13:de eller 15:de....man annars alla dagar! (Suck!)

MEN: jag kan fixa både fräcka 99mac-logor och vita Apple-"puckar" om ni vill. Säg storlek och antal (papp, självhäftande,tyg,3D-stuk,genomskinliga)...Eller vill ni ha laser och flygstrålkastare utanför entrén så alla hittar ?!?

(Får väl be Nordic Light att städa undan först efter Pierce Brosnans Bond-party som undertecknad råkade vara inblandad i tidigare i fredags...ähum. Schyssta lokaler!).

Ingen fara, don´t break your back!
Vi skall nämligen befinna oss i restaurangen. Där behövs ingen logga eller några laserspotlights

Men tack i alla fall, tråkigt att du inte kan närvara bara.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ylan:
Är bra sugen, men vet dessvärre inte om jag befinner mig i den Kongliga Hufvudstaden då.
Man får väl höra av sig?

Vänligen, Ylan

Självklart får du höra av dig!
Annars är det väl bara att dyka upp om vi har turen att få den äran att träffa även dig

Har du några frågor är det bara att emaila mig:

[email protected]

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-11-27 00:39

sa ni den 11 dec ??
Hmmmm.....undrar om inte jag är i stockholm då....
Få se om jag dyker upp hos er oxå.
Man kan ju alltid hoppas att det var då jag skulle upp.

[ 28 November 2002, 11:41: Meddelandet ändrat av: pepsi ]

Vi räknar med dig Pepsi!

18 and couting...

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-11-29 10:45

Tyvärr Gambit , det var veckan efter jag skulle upp. Sorry......

Ska försöka komma upp med Andersson på 99expo, om det blir av.

Åkei, Pepsi. En annan gng då.

17 and counting......

Jag har kurs den dagen i FileMaker Pro, kommer efter det om jag inte är alldeles för trött.

/Ola

Ladies & gentlemen in Stockholm!

Vilken afton i Göteborg. Lyssna, lära, klämma och testa. Dricka öl - vilken combo!

En tänkt switcher kom, såg och sa nej tack

Nytt rekord: 21 besökare syntes i lokaler i centrala Göteborg.

Tack Joachim för UNIX, newcastle för lokal och alla som kom - här är lite bilder.

Stockers, tappa nu inte bort kameran denna gång

[ 11 December 2002, 16:32: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Pilo!
Inga göteborgare här i Stockholmstråden..komma hit och skryta...*hmf*

Fast det är helt riktigt, de där bilderna från förra gången lyser med sin frånvaro.

Eller tappades kameran bort i det *allmänna* ruset?
-----> Over to Martin Björnström...Hallå?

[ 29 November 2002, 21:13: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Du är redan medtagen på listan, David

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-12-03 12:17

Har tappat räkningen, men pub++ får man väl säga...

Fast det kan bli pub += 2 också, bara han får bestämma sig själv.

Vilket för en stund sedan blev ett säkert pub += 2.

[ 03 December 2002, 14:28: Meddelandet ändrat av: frazze ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: frazze:
Har tappat räkningen, men pub++ får man väl säga...

Fast det kan bli pub += 2 också, bara han får bestämma sig själv.

Vilket för en stund sedan blev ett säkert pub += 2.

?
Du menar att den 11:e blir den andra Stockholms MacPuben i raden utav MacPub-Stockholm?

Visste inte att vi räknade men ok.

Det viktigaste är att datumet kommer fram dock.
...och det har väl gått fram ganska bra.
En sisådär 711 gånger?

För er som befinner sig i Stockholmstrakten den 11:e, gillar Mac, tycker om goda snittar och öl/drinkar/läsk/mineralvatten i en mysig miljö och i kombination med andra trevliga macanvändare + en eller två överaskningar som Martin tar med sig så är det är det bara att infinna sig och dela med sig utav sin trevliga person

Vi blir, så långt räknat, fler än förra gången.

/G

[ 03 December 2002, 18:30: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-03 18:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: frazze:
Har tappat räkningen, men pub++ får man väl säga...

Fast det kan bli pub += 2 också, bara han får bestämma sig själv.

Vilket för en stund sedan blev ett säkert pub += 2.

?
Du menar att den 11:e blir den andra Stockholms MacPuben i raden utav MacPub-Stockholm?

Visste inte att vi räknade men ok.

Det viktigaste är att datumet kommer fram dock.
...och det har väl gått fram ganska bra.
En sisådär 711 gånger?

För er som befinner sig i Stockholmstrakten den 11:e, gillar Mac, tycker om goda snittar och öl/drinkar/läsk/mineralvatten i en mysig miljö och i kombination med andra trevliga macanvändare + en eller två överaskningar som Martin tar med sig så är det är det bara att infinna sig och dela med sig utav sin trevliga person

Vi blir, så långt räknat, fler än förra gången.

/G

Tror han menade att antalet besökande kommer att ökas med 1 i och med att han kommer.
Samt att det kanske kommer någon mer som han känner och det då skulle bli två till istället för en...

För de som inte programmerat:
variabel++ : öka variabeln med 1
variabel += siffra : öka variabeln med siffra

/arvid

lol, jösses!

Ok, va bra då

Bilderna ifrån den förra MacPub:en blev inte så bra - tyckte inte att det var läge att lägga upp dom faktiskt. Får koncentrera mig på att ta bra bilder nästa gång

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-12-04 00:38

And the winner is... Arvid! Men jag ska helt klart ge ett hedersomnämnande till Gambit för att det egentligen borde ha stått:

pubdeltagare++ (etc)

Men nu vet ni!

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-04 20:13

Jag lär nog dyka upp.

Och jag tror nog att jag drar med mig en av mina kubpolare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:
Jag lär nog dyka upp.

Och jag tror nog att jag drar med mig en av mina kubpolare.

De där orden "lär" och "tror" utbytes till "kommer" och "skall"

Välkomna!

Hmmm, som det verkar nu är vi runt 19.

Nämen OJ!
Det menas att vi närmar oss nuffran av deltagarna i Götet.

Nervös Pilo & Co?
Det var ju ni därnere i blåsten som ville utmana oss

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-04 22:02

Öhhh, var kommer den där puben att vara då den 11:e december? Upplys mig! Det är väl på Söder hoppas jag!

(Mondo beger sig sällan utanför sitt väl inpinkade revir. Nåja, i så fall blir det Kungsholmen, Vasastan, Östermalm eller i undantagsfall Gamla stan. Skyr city/Norrmalm som pesten. För övrigt anser jag att hela det moderna Klara borde sprängas i luften.)

[ 04 December 2002, 22:03: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-04 22:25

Det är inte så farligt, Mondo!
*sl trafikupplysningen* du tar bara 53an från Slussen - den går sen raka vägen till NordicLight och stannar nästan exakt rakt över gatan (hållplatsen efter Centralen) *vill du höra meddelandet igen, tryck F5*

Annars fixar vi en alternativ mac-träff för oss södermänniskor. (Tänkte skriva kis men jag varken bor eller jobbar på Söder längre, älskar dock denna stadsdel)

Black & Brown på Mariatorget har underbar Fish n´ chips...

[ 04 December 2002, 22:32: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Öhhh, var kommer den där puben att vara då den 11:e december? Upplys mig! Det är väl på Söder hoppas jag!

(Mondo beger sig sällan utanför sitt väl inpinkade revir. Nåja, i så fall blir det Kungsholmen, Vasastan, Östermalm eller i undantagsfall Gamla stan. Skyr city/Norrmalm som pesten. För övrigt anser jag att hela det moderna Klara borde sprängas i luften.)

Ok, jag hoppas du skrev det där med glimten i ögat. Annars så lider du av panikångest

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Annars fixar vi en alternativ mac-träff för oss södermänniskor. (Tänkte skriva kis men jag varken bor eller jobbar på Söder längre, älskar dock denna stadsdel)

Black & Brown på Mariatorget har underbar Fish n´ chips...

Aha, där min polare fick på smäll utan att veta vad han gjorde. Och sen blev utslängd för han "skitade ner" superbt ställe!

[ 05 December 2002, 02:19: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Öhhh, var kommer den där puben att vara då den 11:e december? Upplys mig! Det är väl på Söder hoppas jag!

(Mondo beger sig sällan utanför sitt väl inpinkade revir. Nåja, i så fall blir det Kungsholmen, Vasastan, Östermalm eller i undantagsfall Gamla stan. Skyr city/Norrmalm som pesten. För övrigt anser jag att hela det moderna Klara borde sprängas i luften.)

Vi har redan "upplyst dig" ett flertal gånger. Om du scrollar upp i denna tråd finner du även tid, datum och all sköns info om det hela.

Ps: Spara det där snacket om att spränga Klara i luften åtminstone tills vi är klara med puben

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Annars fixar vi en alternativ mac-träff för oss södermänniskor. (Tänkte skriva kis men jag varken bor eller jobbar på Söder längre, älskar dock denna stadsdel)

Black & Brown på Mariatorget har underbar Fish n´ chips...

Det är bara att skapa en ny tråd om eran ev. separata träff

Härinne är både ställe, tid och mat beställd (om ni inte har läst det).

Men om ni vill ändra på det så är det bara att maila mig och få uppgifter om vart ni ringer och avbokar det hela.
Var snäll och maila mig nu i sådana fall, Mondo och David + om det är någon annan som vill byta ut det hela.

[ 05 December 2002, 13:39: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

F´låt Gambit. glömde en

Självklar är det Nordic Light som gäller.

Matbeställning har jag missat... *letar febrilt i tråden* Aha! Tilltuggslistan!

Bevaka tråden