Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac PUB STHLM - 11e December

Tråden skapades och har fått 210 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
F´låt Gambit. glömde en

Självklar är det Nordic Light som gäller.

Matbeställning har jag missat... *letar febrilt i tråden* Aha! Tilltuggslistan!

No problemas, David. Ingen ursäkt här inte.
Ni är inte livegna och det är bara att dra till ett annat plejs om du och Mondo vill det.
"Spränga Klara eller inte spränga Klara"

Detta har jag ingen åsikt om alls, verkligen.

Däremot har jag bett mondo förut (uppenbarligen behövs det bankas in lite mera där) om att det bara är att starta en egen tråd om det.

Han har också själv uttryckligen inte velat komma hit när vi dividerade om var, när och hur.
Jag försökte locka honom hit ett flertal ggr.

Nu helt plötsligt, 6 dagar före kommer han hit börjar dilla om Söder och det efter saker och ting är ordnat?!

Allt jag vill är att folk skall få det trevligt men det är inte lätt när det *motarbetas*.

/G

  • Medlem
  • Österåker
  • 2002-12-05 15:06

Preliminärbokat (beroende på statusen på införskaffandet av julklappar).

Som sagt Gambit. Jag bryr mig inte var det är någonstans. Det är sällskapet som spelar roll.

Kan inte låta bli....men är det bara jag som tycker Södermalm är tidernas kvasidjuping-hype?

Anders
*som hukar för moteld*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Som sagt Gambit. Jag bryr mig inte var det är någonstans. Det är sällskapet som spelar roll.

Självklart! Det är ju givet.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-05 22:50

Anders!
Heh, det var länge sedan man såg ett sånt blatant *flamebait*

OJ.....kanske bäst man raderar.....det är kanske bara jag....*livrädd*

Sign.
´Ernst Brunner´

  • Oregistrerad
  • 2002-12-05 23:09

äh, de e lugnt kisen, vi bruder på suder bjussar påre!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
äh, de e lugnt kisen, vi bruder på suder bjussar påre!

Brudar som sjuder, bjussar porr?!?
Nä nu har jag stannat för länge utanför söder.

Kan jag få en liten översättning, tack?

Geeeez!

Aaaaaaaaaah, nu fattar jag.
Tog några läsningar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2002-12-07 01:49

Med "Tilltugg", menas det mat då eller typ "snacks"? Som vanligtvis ganska hungrig person så är ju frågan om man ska ät innan eller inte.. Kanske en korv eller två? Eller en pizza? Eller... ingenting? Waaaahh! Hungig!!!

"letar febrilt i frysen efter Billypizzor"

Baradärförsatt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-07 01:55

Håller med Creops. Är alltid lika vrålhungrig och föredrar riktig mat, lammgryta till exempel eller paella med mycket skaldjur.

[ 07 December 2002, 01:56: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Ett tips till Creops och mondo65:

Jag tror inte de serverar pizza där men de har en meny som alla är välkomna att beställa ifrån privat.

Det jag beställt är ett gäng snittar men som det ser ut nu, om alla som säger att de kommer, kanske det hela inte kommer att räcka.

(Detta pga att jag inte vet vem som kommer att betala kalaset och att jag kanske åker på det. Därmed kan jag inte lägga ut en enorm festmåltid till över 20 pers!)

Därmed är det lite "först till kvarn" som gäller.

Med andra ord: till er som är vrålhungriga och sugna på pizza - ät en före och kom efter det eller beställ själv från menyn.

Tilltugg är i allmänna ordalag något man säger om "smått och gott". Inget att bli mätt på.

Vänligen,
Gambit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-07 21:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Detta pga att jag inte vet vem som kommer att betala kalaset och att jag kanske åker på det.

Övertygad att resten av de som kommer dit har hyfs nog att kasta in lite pengar. Ellerhur folk?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-07 21:55

Självklart!

Pengar? Mina är slut redan

Beror väl på hur mycket det är, man har ju precis köpt en ny iBook. Det känns i studentfickan.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Pengar? Mina är slut redan

Mina med!

Det viktigaste är att folk täffas, inte käket.
Inte sant?

Käka sig mätt kan man göra hemma!
Det som kommer att finnas kanske räcker åt alla, kanske inte.

Men sure, kvarstår gör notan och jag är införstådd i att det kan bli jag och Martin Björnström som får dela på huvuddelen.

Jag skall ta ett snack med honom om det så fort jag får tid.

Det hela kommer inte att överstiga 1000:-

Som det ser ut nu...är det upp till dem som käkar att känna efter om de har lite (ursäkta franskan) stake i sig och kanske bjussar tillbaks en krona eller två.

Är man tjej och käkar gäller väl kanske inte det uttrycket utan ett annat (behöver jag verkligen skriva ut det ordet här?) :rolleyes:

Men jag räknar inte med det realistiskt sätt.
*rycker på axlarna*

Vi får se, Vänner!

Sikta in er på en liten trevlig stund utav att få skaka tass med andra så löser det hela sig förmodligen, antingen på det ena sättet eller andra.

PS: Tack Acke och Arvid för visat intresse av att vilja vara lite gentleman, puss!

Vänligen,
Gambit

[ 08 December 2002, 17:05: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Goddag!

Tittar in för att kolla temperaturen på STHLM-avdelningen Klart att ni Stockers bör chippa (?) in en femtiolapp eller så. Det är ju bara en och en halv DVD-hyra

Hoppas att få se flera hands up för hufvudstaden nämsta dagarna. Jag ska upp på arbete 16/12 över dagen, då kör jag kanske en one-man-99macpub-själv

[ 08 December 2002, 17:11: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Jag kommer att sakna dig, Pilo den 11:e

  • Medlem
  • Gävle
  • 2002-12-08 22:56

Klart man hjälper till att betala för tilltugget, men det blir nog lite mat före och kanske lite efter och lite på vägen hem och... titta en nattöppen korvkiosk! "Ge mej en slang med knäskydd! Blodig!"

Jag vet inte, dricker mest öl på pubbar. Väldigt sällan tilltugg förrutom "chips" så jag tycker ni kan lugna ner er.. Det är väl inte så farligt att köpa själv?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
*SNIP* Det är väl inte så farligt att köpa själv?

Jo, det är jättefarligt!

Seriöst, det är ingen speciel "matträff" heller utan en simpet möte.
Sist hade jag i alla fall trevligt.

Och det var första gången vi hade en STHLMs träff...en trevare på något sätt.

Tror det blir ännu roligare denna gång eftersom vi som var där då vet vad vi kan göra/få och dessutom verkar det ju, som sagt, komma fler denna gång.

Vi får vela se

/G

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-09 18:35

He he... Min nya PowerBook G4 med SuperDrive kommer också

/arvid

[ 09 December 2002, 18:35: Meddelandet ändrat av: arvid. ]

Är onsdagen den 11 december spikat jag har tyvärr en lektion som börjar 17:30 och slutar 21:30 kommer i så fall runt 22:oo.

rolloq

Någon mer som tar med sig något "matnyttigt" i datorväg a la Apple? Det här med kläm och känn på hårdvara var uppskattat i GBG. Förutom UNIX-skägget

Jag ska försöka slänga ihop något coolt som visar kraften med Quicktime b.l.a får se dock då jag har feber nu och inte är så produktiv direkt..

Oj, imorgon händer det.

Oj imorgon har jag jullunch... vilket borde betyda att jag kan ta fler än 2 öl utan o må dåligt dagen efter då jag ska hålla ett OS X seminarium.

"Idack schka jak *hick* pjatja omj oäsäcks.. *hick*"

Bevaka tråden