Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omröstning: Fel på din nya Macbook?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska beställa MacBook imorgon. Är det någon mer som har haft problem de senaste två månaderna?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 08:45

Jag har beställt en idag, så jag undrar lite samma sak.

  • Medlem
  • 2007-09-09 02:23

Har haft min i ett par veckor nu. Fick byta ut laddaren under första veckan, sen har allt rullat på fine

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-09 09:08

En liten fundering. Ni som beställt Macbooks, har ni också valt till den förlängda garantin/supporten? Känns som det inte är en dum idé om man ska gå efter resultatet i den här trådens omröstning.

Min nya MacBook är inlämnade efter mindre än tre veckor. Stora delar av skärmen blir grön ibland.
16 dagar efter att jag köpt datorn uppstår dessa problem och jag ringer Apple-supporten direkt. De ber mig köra ett utökat Apple hardware test. Jag kör testet dagen efter och det säger att inga fel hittas. Problemet är dock borta och vi kommer överens om att jag ska höra av mig om det blir mer problem. Två dagar senare uppstår problemen igen och jag ringer supporten dagen efter. De säger att jag får gå till ett supportställe och lämna in datorn vilket jag gör redan samma dag. De på InLife sa att det tar ett antal dagar att felsöka, sedan behöver de eventuellt beställa en ny skärm som tar fem till tio dagar att få, sen måste den ju monteras också. Med andra ord är jag glad om jag får datorn i september.
Lite snopet att behöva lämna in sin första Mac mindre än tre veckor efter inköpt.. Jag saknar den varje dag

Dock fotade jag felet med min vanliga digitalkamera, titta på länkarna nedan så får ni se.
www.asso.nu/apple/1.jpg
www.asso.nu/apple/2.jpg
www.asso.nu/apple/3.jpg
www.asso.nu/apple/4.jpg
www.asso.nu/apple/5.jpg
www.asso.nu/apple/6.jpg
www.asso.nu/apple/7.jpg
www.asso.nu/apple/8.jpg

Är det fler som har samma problem?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-09 17:39

Upptäckte i går små små sprickor i plasten, precis i övre kanten på den undre delen av datorn. Det är jag tydligen inte ensam om.

Övrigt: Jag tycker skärmen visar svärta lite för ojämt.

Men MacBooken som helhet är ändå en trevlig dator och jag kan inte säga att jag är särskilt missnöjd med den.

Jäpp en stor spricka har jag med.
ska lämna in den nu i veckan, hoppas det går snabbt bara.........

Jag har drabbats av ett dött batteri. Men jag är nöjd trots det, ringde apple och de skickade nytt batteri dagen efter - helt utan kostnad, trots att garantitiden gått ut.

/M

  • Medlem
  • 2007-09-09 21:43

Micke F och Silvetisson, hur gamla är era MacBooks? Jag antar, och hoppas verkligen att det inte är senate generations MacBook, för då blir jag riktigt störd.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Micke F och Silvetisson, hur gamla är era MacBooks? Jag antar, och hoppas verkligen att det inte är senate generations MacBook, för då blir jag riktigt störd.

Ja min är köpt i slutet av november..... har ringt nu och ska lämna in den nästa vecka på Macoteket, coh dom sa att det tar 2 veckor!!...

2veckor utan datorn, jag kommer inte överleva....

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-10-01 22:07

Macbook rev.A 1,83 Core Duo ca 1 år gammal nu har fungerat perfekt men nu börjar skärmen flimra då och då men inte ofta men kanske varannan vecka någon gång en kort stund. Problem med viloläge ibland då den inte vill vakna.

Har ingen extra garanti utöver den 1 års garantin. Ska väl ringa Apple och höra vad de säger hur mår era Macbook idag nu året senare?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-12-09 18:45

Fått byta hdd, den gamla dog efter 10 månader. Bytt logik kort, det gamla bara la av efter 29 månader. Apple care har iaf. betalat sig.

Bevaka tråden