Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång är din Uptime?

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-20 20:01

Just nu,
12 dagar, 10 timmar och 38 minuter.
Macbook, Core 2duo.

Yes!!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-20 20:56

TiBook Rev A : 144 dagar. (iTunes, Safari, Firefox)

KaRo, om du tar ner datorn i vila så göder lampan som om Macen andas... rent spooky att se på. Gumman tycker det är lite gulligt.

Prova sjäöv skall du se.

Goflorp:
Now were talking. Klart den andas...på sitt eget sätt. Inte spooky tycker jag men det skulle kännas knepigt om den skulle starta upp själv och sätta igång ett program...burr !

På tal om det=http://www.99.se/supporter-lounge/243705-talar-till-dator.html

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-23 21:26

mba uptime: 35dagar & 7timmar sedan reboot.. troligen någon update i den vevan.

servern står på dygnet runt, ytterst få rebootningar.

Sorry !
Länken fungerar inte. Försökte flera ggr genom Korta.nu.

Nu är jag uppe i 53 dagar sedan senaste säkerhetsuppdatering, men vilken dag som helst kommer E.on att klippa strömmen några minuter för att byta elmätare. Dum som jag är har jag inte skaffat en ups, trots att jag kör min och familjens mail på den stackars lilla kuben.

Heh, UPS till kuben vore nog lite overkill.

Asch då, knappa tusenlappen för en ups som ska kunna hålla den vid liv i ca tio minuter på full last (205W).

APC Back-UPS ES 550VA 230V German/Dutch

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-24 17:04

vet inte hur det är med den där men upser är jäävligt bra att ha, speciellt om man kör raid. vid strömavbrott utan ups så klipps strömen, datorn dör och raiden går med största sannorlighet åt helvete om den är under uppbyggnad/i kritiskt läge.. På de upser jag varit i kontakt med så är de kopplade till com-porten och man ställer vanligast in att man ska köra halt på alla program och stänga ner systemet exempelvis efter 30min om strömmen inte kommit tillbaks. För hemmabruk så tycker jag absolut en 550va räcker mer än väl, även om man skulle ha 2-3datorer uppkopplade, man får helt enkelt ställa ner tiderna innan man kör halt.

//Tim

det är guld värt.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-12 20:42

170 dygn nu på min hemmaserver/torrenttickare. Jag är imponerad.

Jag måste fråga här, min upptime kan aldrig bli mer en tja.. 6 dagar. Är detta verkligen normalt?
Det blir märkbart segare och lite hackigt, lite badbollar och ganska mycket värme, 40 grader typ.
Till på köpet photo-shoppade jag igår och fast den var nyomstartad så drog fläktarna igång Märkbart hårt. Detta trots att det var en tämligen sval dag.. Vad är det som gör att det blir såhär? Borde jag lämna in den?? För att låta som i Kamratposten, "Är detta normalt?"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-17 16:00

MacBook Pro:
15:59 up 21 days, 23:46, 3 users, load averages: 0,70 0,72 0,81

Servern:

16:00 up 151 days, 20:04, 1 user, load average: 2.72, 2.14, 1.77

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-17 16:29
Ursprungligen av klarabara:

Jag måste fråga här, min upptime kan aldrig bli mer en tja.. 6 dagar. Är detta verkligen normalt?
Det blir märkbart segare och lite hackigt, lite badbollar och ganska mycket värme, 40 grader typ.
Till på köpet photo-shoppade jag igår och fast den var nyomstartad så drog fläktarna igång Märkbart hårt. Detta trots att det var en tämligen sval dag.. Vad är det som gör att det blir såhär? Borde jag lämna in den?? För att låta som i Kamratposten, "Är detta normalt?"

Jag körde 30-32 dagar en gång. Gick som en klocka. Sen kom en uppdatering som ville ha omstart.

MacBook 2Ghz Core2Duo, 2 Gb minne. Senaste programuppdateringar på allt.

Yes!!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-07-17 21:26

58 dagar på ena servern, men den behöver uppdateras... too bad.

De flesta Macare som vet vad de kör har väl SÅ LÅNG UPTIME DE KAN HA.

Man stänger inte av datorn, man bootar bara om när uppdateringar kommer.

  • Oregistrerad
  • 2010-01-29 22:23
Ursprungligen av Goflorp:

De flesta Macare som vet vad de kör har väl SÅ LÅNG UPTIME DE KAN HA.

Man stänger inte av datorn, man bootar bara om när uppdateringar kommer.

Njae, min jobbdator (Macbook) stänger jag av varje gång jag går hem för dagen, blivit en vana bara.

Min mac pro (Hemma) stänger jag aldrig av, däremot bootar jag om den ibland då jag spelar spel.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-29 22:29
Ursprungligen av studiox:

Min mac pro (Hemma) stänger jag aldrig av

Men du sätter väl den i vila?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 21:42

På 10.5 började min Mb sega lite efter ca 21-22 dagar. En omstart löste det iofs.
Nu kör jag 10.6.2. Dom sa att stabiliteten skulle förbättras. 52 dygn och den bara rullar

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-29 21:54

160 dagar på servern, men bärbart inte så länge kanske tre fyra veckor i stöten

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 22:12

Jag upplever en avsevärd förbättring.

Yes!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-29 22:19

uptime-tävlan känns väldigt 1998.

Jag har aldrig gillat vilolägen. Kallstarter skall det vara, minst en om dagen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 08:54
Ursprungligen av planB:

uptime-tävlan känns väldigt 1998.

Jag har aldrig gillat vilolägen. Kallstarter skall det vara, minst en om dagen.

Jag skrev det INTE för att tävla i uptime utan bara för att jag så tydligt ser stabilitetsskillnaden.

Yes!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-30 14:41
Ursprungligen av Yes:

Jag skrev det INTE för att tävla i uptime utan bara för att jag så tydligt ser stabilitetsskillnaden.

Ja, och stabilitet är också en 1998 diskussion. Vem startar om pga krasch nuförtiden? Finns inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 16:13
Ursprungligen av planB:

Ja, och stabilitet är också en 1998 diskussion. Vem startar om pga krasch nuförtiden? Finns inte.

Nej, så kan det nog vara. MEN, det är inte så många månader sedan 10.6 kom och jag tycker att det är enorm skillnad på stabiliteten. Just det att den inte segar ner efter ca. 20 dagar.

Yes!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-30 18:51
Ursprungligen av Yes:

Nej, så kan det nog vara. MEN, det är inte så många månader sedan 10.6 kom och jag tycker att det är enorm skillnad på stabiliteten. Just det att den inte segar ner efter ca. 20 dagar.

Yes!!

Det kan jag hålla med om. Viloläget har nog blivit bättre rent generellt.

  • Oregistrerad
  • 2010-01-30 20:26
Ursprungligen av planB:

Ja, och stabilitet är också en 1998 diskussion. Vem startar om pga krasch nuförtiden? Finns inte.

Uppenbarligen måste du ha något intresse av tråden då du läser? Jag brukar inte läsa trådar som inte intresserad mig...

  • Oregistrerad
  • 2010-01-29 22:21

Några olika prylar :)

Hoppas att en iphone räknas som en mac? Resten är ett urval på webbhotellet, orkade inte ta med alla, 15 servrar. Kanske någon som har längre uptime

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 00:46

Min Cube har nu över 770 dagar uptime.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 00:49

Robo, hoppas du slipper flytta eller får strömavbrott.

Bevaka tråden