Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MBP närdå?

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-10-11 16:39
Ursprungligen av bossep:

Hur kan de säga att displayen är nyligen uppdaterad? Det var ju bara priset som sänktes.

Vad jag vet uppdaterade man skärmarna på några få punkter, alltså inte bara en prisjustering.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-11 16:55
Ursprungligen av Henke:

Vad jag vet uppdaterade man skärmarna på några få punkter, alltså inte bara en prisjustering.

Det var väl endast 23"?
På tal om skärmar så tycker jag att det är trist att Sony lägger ner sin tillverkning av skärmar.

MMMM Det känns som att det är ok att byta ut sin PB G4 867!;)

T-son

Jag tror uppdateringscykeln kommer att öka iom Intel också. Hela serier som hoppar ett snäpp upp i processor fart lite då och då utan att nått annat förändras märkvärt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tror uppdateringscykeln kommer att öka iom Intel också. Hela serier som hoppar ett snäpp upp i processor fart lite då och då utan att nått annat förändras märkvärt.

Jo, det är ett tänkbart scenario. Vi har ju redan sett det på Mac mini (men jag blir lite besviken om det är den enda uppdatering Mac mini får i år).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-07 15:56

Någon som vet när nästa uppdateringtillfälle, enligt rykte, möjligt kan äga rum om det inte händer om "två veckor"? December?

Asså jag måste snart söka hjälp pga nervösa svettningar eftersom jag inte kan bestämma om jag ska beställa en MBP NU eller vänta... och vänta... och åter vänta. De senaste veckor har gått väldigt, väldigt långsamt för mig...

Förresten, är det någon som vet vad uppdateringen egentligen kommer att innebära, mer än lite andra siffror på Ghz talet? Mkt snabbare? Inte så sjukt varm? Gratis hockey bilder?

Ursprungligen av barzini:

Förresten, är det någon som vet vad uppdateringen egentligen kommer att innebära, mer än lite andra siffror på Ghz talet? Mkt snabbare? Inte så sjukt varm? Gratis hockey bilder?

Näe, men gratis Transformers-bilder! Annars är det enda jag läst att de byter processorn från Core Duo till Core 2 Duo vilket innebär en lite bättre processor, men ingen revolution. Övriga rykten om uppdateringen har varit knappa hittills.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 19:56

Buyer's Guide har alltid skrivit "Buy - Product recently updated" så fort skärmarna sänkts utan uppdatering, dvs säkert 4 ggr nu. Så när det gäller skärmar är det inget att lita på till fullo.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 23:50

jag trallade runt på diverse ryktesforum innan idag, verkar vara en del påstår att många återförsäljare har antingen nästintil slut på lagren av MBP, eller inte kan få tag i fler ifrån apple.
Även folk med beställning inne hos applestore som har väntat i veckovis på att statusen uppdatgeras.

Någon som vet om det ligger likadant till på denna sidan stora sjön?

Vad är det som skiljer Core Dou och Core 2 Dou egentligen? Och vad har det för betydelse för oss användare?

vad jag har fått med mig är dels att C2D är 64bits, något snabbare (men inte tokigt mycket (~10%)), och möjligen aningen kallare.

Och vad jag vet så kommer Leopard att vara optimerad för 64 bitars processorer. Med andra ord, liten fartökning nu, större senare.

(Jag kan ha fel)

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 16:11
Ursprungligen av Raumschiff:

Och vad jag vet så kommer Leopard att vara optimerad för 64 bitars processorer. Med andra ord, liten fartökning nu, större senare.

(Jag kan ha fel)

förtillfället kör många program o spel på 32bit, men när programmen o spel osv kommer på 64bit så kommer man att märka att det går fortare

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 03:15
Ursprungligen av ikouchu:

förtillfället kör många program o spel på 32bit, men när programmen o spel osv kommer på 64bit så kommer man att märka att det går fortare

Om du har mer an 4 gigabyte minne...
64-bits har mest val mest att gora med att du kan adressera mer minne an 4GB. Sen kravs de val ocksa att dessa program behover adressera mer an 4 GB minne. Om programmet bara behover 1GB sa spelar de ingen roll om du har 64-bit eller 32-bit.

Sen kommer man val ocksa kunna anvanda storre heltal, tack vare att registren ar bredare. Vilket i praktiken innebar att du inte kommer fa numerical overflow lika "latt" vid berakningar i tex Mathematica.

Har jag fel? Nagon datavetare som kan reda ut begreppen?

Tror att 64-bits ar inget att haka upp sig pa nar man ska kopa en barbar dator. Men Core 2 duo ar en ny processor som visat sig snabbare.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 11:13

En röd MacBook tycks vara på gång.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-10-18 11:55
Ursprungligen av bossep:

En röd MacBook tycks vara på gång.

Ryktet verkar komma från den här musikvideon:
http://www.youtube.com/watch?v=TM3Hm4Y9bWI

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 12:28
Ursprungligen av pfft:

Ryktet verkar komma från den här musikvideon:
http://www.youtube.com/watch?v=TM3Hm4Y9bWI

utan applelogga och med windows?

känns inte så troligt att denna datorn är något annat än bara omlackerad eftersom videon spelades in i mitten av augusti och starkaste färgtemat i den är just rött. men vem vet, apple kanske har sponsoravtal med herr leslie, NS och fröken cassie. tror dock att man hade fått höra/se det på annat sätt än genom nån slags hemlig hybridversion av macbooken i en musikvideo.

har dessutom lite svårt att se varför apple skulle hooka upp med NS. speciellt med nåt i stil med Product Red eftersom NS kanske inte försöker fightas med aids överdrivet mkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 12:50

Ser ut som en lackad Macbook.
http://www.colorwarepc.com/products/select_MacBook.aspx

Svart att se vad det ar for OS, kan lika garna vara natt annat an windows....om det nu spelar nan roll

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 13:38
Ursprungligen av tompa747:

Svart att se vad det ar for OS, kan lika garna vara natt annat an windows....om det nu spelar nan roll

Om detta verkligen hade varit nån del i marknadsföringen av nya (P)R macbooks så tror jag ju knappast att Apple hade låtit dem ta bort loggan och speciellt inte byta ut OS X till något Windows-liknade system...
Och ryktet hade nog kommit ut för iaf ca 1,5 månads sen. Det lär nog bara va en tillfällighet att en röd lackerad macbook är med i Cassie videon och att en (P)R dator ska släppas om ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 13:04

Den röda MB/MBP skulle vara en del i samma kollektion som den röda iPoden. Dvs en del av försäljningsintäkten skulle gå till Aids forskning.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 13:07
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-18 16:20

Grymt ful var den röda macbooken iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 23:05
Ursprungligen av Hagge:

Grymt ful var den röda macbooken iaf.

Var ser du den? Jag har bara sett en PC designad av Ferrari. Klart häftig. Sedan måste jag skaffa en matchande röd Ferrari på fyra hjul.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-19 14:58
Ursprungligen av bossep:

Var ser du den? Jag har bara sett en PC designad av Ferrari. Klart häftig. Sedan måste jag skaffa en matchande röd Ferrari på fyra hjul.

I musikvideon, hur den skulle se ut från apple vet jag inte

Jag tycker inte Acer Ferrarin är så fresh heller, klumpig budgetlaptop i rött skal för fem(?) tusen extra?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 17:09

Helt fantastiskt ful!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-18 17:33

Men för tusan Apple, skynda på med en uppdaterad MacBook så jag får ny CPU och framförallt riktig Firewire på en portabel dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 22:58

Jag måste bestämma mig för om jag vill ha "hemdator" (Hem-PC) genom jobbet senast den 13 november. Ett val då skulle underlättas om det hände något på MBP fronten

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 12:47

ja alltså, det var ju inte som att jag inte kände till att saker och ting var i görningen. Men jag följde ju standardrådet "köp nu om du behöver den nu"... Det är för mig som med judarna, damned if you do and damned if you don't

Nä, men vi får väl se.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 17:33

Budgetlaptop vet jag inte : AMD Turion 64 2X TL60 2.0GHz, 15.4" WSXGA+ CB 16ms, ATI X1600 256MB/512MB Hypermemory, 2048MB (2*1024) DDR2, 160GB 5400RPM S-ATA, HD DVD drive, 802.11 a/b/g, BT + VoIP BT telefon, 9 cell batteri, 1.3MP Orbicam

men ful är den

Bevaka tråden