Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Valvaka

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, blir det inte ett skifte nu så kan man ju undra. Röstade på KD eftersom jag tycker de har en sund inställning till mycket och kan balansera alltför radikala Moderattendenser.

Hoppas verkligen på en sundare arbetsmarknads och integrationspolitik i framtiden.

  • Medlem
  • 2006-09-17 22:27

DN sprider ljus över kvällen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 23:06

Jag trillade visst ur chattrummet. Lite kul att Göran Hägglund fick backa när Persson skulle till att tala.

Chatrummet valvaka06 är uppe igen.

Känns väldigt fint nu. Göran är borta och vi har en ny statsminister som jag faktiskt är stolt över.

Ursprungligen av Björnström:

Känns väldigt fint nu. Göran är borta och vi har en ny statsminister som jag faktiskt är stolt över.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Ursprungligen av Björnström:

Känns väldigt fint nu. Göran är borta och vi har en ny statsminister som jag faktiskt är stolt över.

Ja nog gick det som det gick i detta val till stor del beroende på båda gubbarnas "utstrålning", frågan är hur bra det är med personval. Jag tycker att det spelar alldeles för stor roll redan nu.

  • Medlem
  • 2006-09-17 23:45

Äntligen! Grattis alliansen!

Citat:

Ursprungligen skriven av Björnström
Känns väldigt fint nu. Göran är borta och vi har en ny statsminister som jag faktiskt är stolt över.

Håller med till 100%.

  • Medlem
  • 2006-09-17 23:54

Morgondagens löpsedlar:

Efter ett
Grymt
resultat för alliansen
sa
Göran Persson
att han avgår.

  • Medlem
  • 2006-09-17 23:34

Le roi est mort? Vive le roi!

Allt tyder förresten på att valdeltagandet blir bättre i år – mycket bra!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-17 23:39

bah, att jag inte såg denna tråd...

Vill bara dela min glädje att slippa Göran och se moderaterna bli så stora...
Ska bli 4, helst 8-12 bra år... Får man hoppas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 23:52

Hoppas att det här innebär ett definitivt slut på det socialdemokratiska bidragssamhället och en ny start för Sverige som ett progressivt och dynamiskt land!

Godnatt på er nu! Arbetsdag i morgon.

Reinfeldt har gjort ett historiskt bra val, och här handlar det inte om tur. Reinfeldt är genomtänkt, kan uttrycka det och har övertygat. Reinfeldt är mer visionär än systembyggare, det vann han på.

I det nya Sverige går ingen som kan arbeta på bidrag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-18 00:11

Något man kan hoppas på nu är Bildt som utrikesminister...
Det vore så kul för Sverige isånnafall.

Ursprungligen av Sidde:

Något man kan hoppas på nu är Bildt som utrikesminister...
Det vore så kul för Sverige isånnafall.

Kul på vilket vis då?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-18 00:19
Ursprungligen av Simon Templar:

Kul på vilket vis då?

Bildt är en mycket kunnig politiker. Väldig bredd i sin kunskap samt en bra och smart profil, både utåt och för sverige. Han är klockren som politiker enligt mig.

Kolla in denna blogg om inte annat. http://bildt.blogspot.com/

Ursprungligen av Sidde:

Bildt är en mycket kunnig politiker. Väldig bredd i sin kunskap samt en bra och smart profil, både utåt och för sverige. Han är klockren som politiker enligt mig.

Smart profil kanske men knappast smart IRL.

Efter att Bildt i oppositon tidigare åkt världen runt och baktalat Sverige och sittande regering så är nog förtroendet för honom inte speciellt stort ens hos hardcorehögerfolk. Bildt försökte lura i folk att det gick dåligt för Sverige när det i själva verket gick lysande, kanske inte så smart eftersom det var så lätt att genomskåda.

En klockren politiker bör ju även ha hyfsat stora finansiella kunskaper och det saknar ju tyvärr Bildt. Bredd utan djup beskriver nog bäst hans kunskaper....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-18 00:31
Ursprungligen av Simon Templar:

Smart profil kanske men knappast smart IRL.

Efter att Bildt i oppositon tidigare åkt världen runt och baktalat Sverige och sittande regering så är nog förtroendet för honom inte speciellt stort ens hos hardcorehögerfolk. Bildt försökte lura i folk att det gick dåligt för Sverige när det i själva verket gick lysande, kanske inte så smart eftersom det var så lätt att genomskåda.

En klockren politiker bör ju även ha hyfsat stora finansiella kunskaper och det saknar ju tyvärr Bildt. Bredd utan djup beskriver nog bäst hans kunskaper....

Kan inte hålla med dig på en enda punkt. Men men, vi har åsiktsfrihet och tänker inte förstöra denna tråd med politiskt tjabbel.

Om jag börjar tjaffsa så kan jag inte hävda som moderator att andra inte får tjaffsa. Därför lägger jag locket på...

Ursprungligen av Sidde:

Kan inte hålla med dig på en enda punkt.

Allt är ju fakta, liksom att Bildt dessutom har stor del i det största politiska fiaskot i Sverige på många år...men många glömmer tydligen fort.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-18 02:58

Mest lugnande är väl att Micke Treschow och hans polare nu inte riskerar att hamna i fattidomsträsket pga höga skatter längre........

Och ni andra, var inte oroliga....alla kommer ju att få ett jobb nu....eller?

Blue screen of death. =______=

Det satt fint med en flaska Bolinger inatt. Härligt!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-09-18 07:12

Rätt färg vann åtminstone. Tycker att Göran gjort bort sig totalt och oavsett om det blir bättre eller inte, är det viktigt att folket markerar. Eller för att avsluta lite tankvärt:
"En förändring är inte alltid en förbättring, men en förbättring kräver alltid en förändring"

PS. Hade Fi klarat 4% spärren hade jag skrikande flytt landet. Det enda av substans de har att komma med, är "lika lön för lika arbete". Och det behöver man verkligen inte vara feminist för att tycka; det är sunt förnuft. Feminism handlar inte om jämställdhet, utan om hämd. Alternativt byte av förtryck. Usch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 08:36
Ursprungligen av Snooze:

PS. Hade Fi klarat 4% spärren hade jag skrikande flytt landet. Det enda av substans de har att komma med, är "lika lön för lika arbete". Och det behöver man verkligen inte vara feminist för att tycka; det är sunt förnuft. Feminism handlar inte om jämställdhet, utan om hämd. Alternativt byte av förtryck. Usch.

Men. Feminism betyder just jämställdhet. Tyvärr har det ordet dragits ner lite i skiten på senare år tack vare en del människor som inte vet vad de pratar om. Det handlar alltså inte om att kvinnorna ska ta makten över männen utan att de ska få tillbaka makten över sig själva och att kvinnor och män ska ha lika rätt. Så är det inte idag tyvärr! Tråkigt att man ska behöva påpeka det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-18 09:14
Ursprungligen av Bridell:

Men. Feminism betyder just jämställdhet. Tyvärr har det ordet dragits ner lite i skiten på senare år tack vare en del människor som inte vet vad de pratar om. Det handlar alltså inte om att kvinnorna ska ta makten över männen utan att de ska få tillbaka makten över sig själva och att kvinnor och män ska ha lika rätt. Så är det inte idag tyvärr! Tråkigt att man ska behöva påpeka det.

Fast det är ju inte det som FI vill!? De skulle ju införa straffskatt för män. Kan ju knappast vara jämställdhet...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-09-18 07:45

99muf ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 07:50

De tog mitt land!
Mitt stackars land ... Vad ska hända med det nu?

Ursprungligen av Rajje:

De tog mitt land!
Mitt stackars land ... Vad ska hända med det nu?

Det var ingen som tog vårat land. Vi gav själva bort det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 08:31
Ursprungligen av Rajje:

De tog mitt land!
Mitt stackars land ... Vad ska hända med det nu?

En fråga jag själv skulle vilja (eller vill man det?) ja svar på.
Säger bara en sak, åh skit...

Bevaka tråden