Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7 och långfilmer på iTMS

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Gaah. Hade precis vant mig vid 6:ans utseende och så kommer det här. Känns plastigt. Sedan vet jag inte om det beror på att mitt bibliotek fortfarande håller på att uppdateras med "Gapless Playback Info..." men knapparna svarar inte förräns jag tagit bort muspekaren från den efter att ha tryckt. Otroligt irriterande.

Någon annan som upplevt det?

Edit: Det var pga uppdateringen...

iTunes krashar väldigt gärna hos mig PB 12" 1.25GB RAM 1.5GHz.. Fick koppla ur iPoden så det inte skulle startas automatiskt eftersom hela datorn frös till is efter att iTunes krashar. A just det. 10.4.7 med alla uppdateringar known to man.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 23:30

Vad har de gjort med iTunes symbol? Plottrig och smälter ihop i Dock. Jämmer...
Men äntligen kan man välja vad man vill ha i vänsterspalten! Goodbye Podcasting!

Tillägg. Men vad de ändrar på gränssnittet och lägger till saker. Gärna för mig men enas om ett utseende!

Den nya ikonen är ganska ful. Får nog lov att ersätta den. Glansig blå färg... njaaa.

"Jag väntar på Rev. B av iTunes innan jag laddar ner"

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 23:50

Jag gillar verkligen det nya gränsnittet i iTunes 7 och att de fått med Cover Flow. Bra funktionerna, bättre organiserat och gratis album-bilder. Kan inte bli bättre, förutom... ikonen.

Finessen att synka musik mellan två datorer, "reverse sync" fungerar uppenbarligen bara för låtar köpta på iTunes Store. Det suger ju hårt faktiskt. Varför ska inte jag som köper nästan all min musik lagligt, men på CD, kunna göra samma sak?

Jag förstår att det handlar om att inte bli anklagade för att bidra till piratkopiering, men kom igen Apple, ni vågar stå emot RIAA!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-12 23:58

4. Ett nytt fält i info som kallas för "Albumartist".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 00:00

Att få fin albumart i 600 X 600 gör mig så lycklig att jag nästan börjar gråta. Älskar Apple för dessa saker!
Även om funktionen verkar vara lite halvinstabil just nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 00:02

Skivomslagen har jag iofs sett de senaste tre åren med sharewareprogrammet Viou. Och vad det gäller omslag som man inte hittar så kan man sedan länge själv lägga in bilder (eller t o m scanna in sina gamla vinylomslag…) Fast bläddrafunktionen är rätt skojig, det medges.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 00:04
Ursprungligen av rasta:

Skivomslagen har jag iofs sett de senaste tre åren med sharewareprogrammet Viou. Och vad det gäller omslag som man inte hittar så kan man sedan länge själv lägga in bilder (eller t o m scanna in sina gamla vinylomslag…) Fast bläddrafunktionen är rätt skojig, det medges.

Jo tjena. Vilket sharewareprogram fixar färgjusterarde 600 x 600 skivomslag lika snabbt och smidigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 00:44
Ursprungligen av acke:

Jo tjena. Vilket sharewareprogram fixar färgjusterarde 600 x 600 skivomslag lika snabbt och smidigt?

Oops, programmet jag refererar till heter förstås Sofa och inget annat. Och det har den fina egenskapen att hitta ett antal omslag som jag noterar att itunes går bet på…

Och - höll på att glömma, Sofa visar skivomslaget när man cmd-tabbar oxå…

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-09-13 00:08

vad krävs för att kunna lägga in .mpg filer jag redan har av vissa tv-avsnitt i iTunes.. vissa mpg filer kommer inte in alls.. behöver jag koda om dom i något program först?

/Daniel

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-13 00:20
Ursprungligen av Danne82:

vad krävs för att kunna lägga in .mpg filer jag redan har av vissa tv-avsnitt i iTunes.. vissa mpg filer kommer inte in alls.. behöver jag koda om dom i något program först?

/Daniel

Det är bara att importera .mpg filerna i iTunes under Arkiv -> Importera

Alternativt om de krånglar så testa att exportera de till mpeg4 i Quicktime Pro

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-13 00:48

saknar browse knappen...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 00:55

Ja. Ikonen är under all kritik. Vad pysslar de med?

Man får ju hoppas att iTunes Store lägger till de plattor jag fortfarande saknar omslag till. Nåja, med 40 nya omslag i ett svep ska man väl inte klaga.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 00:59

En sak jag stör mig grymt på är att man i bläddringsläget av coverart endast kan välja att sortera som Albums, och då alltså inte få artisterna i ordning, eller sortera som Artist och då få lika många kopior av skivomslaget i bläddringen som det finns låtar på skivan.

Kan jag inte få Artister som sorteringsprio 1 och sedan albums som prio 2?

Edit: Ser nu att detta bara gäller Samlingsskivor. Och inställningen "Gruppera samlingar vid bläddring" verkar inte göra någon skillnad..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 01:01

Sedan så är 600x600 f ö en sanning med modifikation. Somliga omslag visas i denna storlek med en upplösning på typ 20ppi och 2% jpg-kvalitet…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-13 01:12

Någon annan än ja som har problem med kopplingen iTunes och Front Row movies? ... Har Musik videor som kommit med skivköp på iTunes Store... men nu efter jag uppgraderat till iTunes 7 så hittar inte Front Row dem och massa annat under film "fliken"... Får upp meddelande om att det inte finns något i iTunes biblioteket och att jag skall gå in på Store och köpa lite...

Någon annan som har samma problem eller som har fix förslag?

///Maxim

Precis efter jag postade detta meddelande poppade Software Update up med en Front Row uppgradering som fixar problemet... Snacka om brev på posten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 02:38

Airtunes fungerar utmärkt för mig, men så har jag ju också uppdaterat mina AE med senaste firmware. Kanske det kan lösa era problem?

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/airportexpressfirmwareupdate63formacosx.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 03:30

Ikonen... usch...
Kvickt som attan kopierade jag den gamla och ersatte med. Så nu är den grön och fin igen.

Får inte Airtunes att fungera, har uppdaterat firmware, ser högtalarna i menyn men kan inte välja dem. Har även provat att stänga av funktionen använd fjärrhögtalaren för att styra iTunes som var en ny funktion i ver 7 men det hjälpte inte heller.
/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-13 08:48

AirTunes fix!

Ursprungligen av frippe99mac:

Får inte Airtunes att fungera, har uppdaterat firmware, ser högtalarna i menyn men kan inte välja dem. Har även provat att stänga av funktionen använd fjärrhögtalaren för att styra iTunes som var en ny funktion i ver 7 men det hjälpte inte heller.
/Fredrik

Har hittat en lösning!
Tydligen måste man ha IPv6 på i inställningarna för airporten. Satte min på automatisk, och kunde välja mina externa högtalare i iTunes!:D

Om jag väljer att hämta "bildmaterial till album" på hela mitt bibliotek - kommer jag då få en fråga per album om jag vill addera just det nerladdade omslaget eller kommer iTunes kunna stöka till det ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 08:35
Ursprungligen av lilledanne:

Om jag väljer att hämta "bildmaterial till album" på hela mitt bibliotek - kommer jag då få en fråga per album om jag vill addera just det nerladdade omslaget eller kommer iTunes kunna stöka till det ?

Den hämtar bilder till alla låtar som inte har bilder (och där iTunes Store HAR en bild). Den ställer inga frågor om specifika bilder.

Det stökar väl inte till det?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 09:12

Det jag stör mig mest på är att iTunes tagit bort omslag på flera album vid övergången från 6:an till 7:an, det går inte heller att ta hem det från iTS, trots att de har skivan i butiken.

Ursprungligen av blueser:

Det jag stör mig mest på är att iTunes tagit bort omslag på flera album vid övergången från 6:an till 7:an, det går inte heller att ta hem det från iTS, trots att de har skivan i butiken.

Ja, jag är också helt säker på att det saknas omslag nu som jag hade förut

Gillar 7:an ganska hårt, men för att få lite ordning på albumomslagen undrar jag om någon vet hur jag kan radera alla omslag som ligger i biblioteket på ett smidigt sätt? Bläddringsläget avslöjade på ett mindre snyggt sätt att upplösningen på en del omslag är under all kritik...

Tänkte därefter låta iTunes hämta de som finns på ITunes store, och därefter scanna in de som inte finns i butiken.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-13 11:45
Ursprungligen av Striberger:

Gillar 7:an ganska hårt, men för att få lite ordning på albumomslagen undrar jag om någon vet hur jag kan radera alla omslag som ligger i biblioteket på ett smidigt sätt? Bläddringsläget avslöjade på ett mindre snyggt sätt att upplösningen på en del omslag är under all kritik...

Tänkte därefter låta iTunes hämta de som finns på ITunes store, och därefter scanna in de som inte finns i butiken.

Har gjort fem sökningar på omslag nu.......varje gång adderas några som inte hittats tidigare. Dessutom verkar funktionen även hämta från källor utanför IT(M)S. Har t ex fått in en halvtaskig inskanning av ett omslag med både fram och baksida liggande på höjden....

Bevaka tråden