Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7 och långfilmer på iTMS

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Yes:

Trevligt svar Richar A.
Det finns INGET som tyder på svensk version i den länken. Självklart förstår jag att det kommer en svensk version med tiden.
Tagga ner...

Yes!!

Man dör inte av att prova LITE själv.

Mina musikvideos syns inte. Däremot om man ändrar kategori på videon till video så dyker den upp..

Airtunes funkar alldeles utmärkt här...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 23:53
Ursprungligen av wwwandi:

Mina musikvideos syns inte. Däremot om man ändrar kategori på videon till video så dyker den upp..

Airtunes funkar alldeles utmärkt här...

Musikvideos dyker upp under "Musik" fliken inte "Filmer" fliken, stör mig på det.

Älskar utseendet men det kanske går liite segt ibland, fungerar det bättre på mac?

Jag märker ingen skillnad på 7 eller 6, lika snabbt. Däremot så funkar inte airtunes längre...Omslagsgrejen verkar dock fungera

Ursprungligen av Yohannes:

Verkar ju jättebra. Men - efter uppdateringen vägrar Itunes att spela upp musik över Airtunes. Den hittar fjärrhögtalarna, men de går inte att välja...

Ursprungligen av slippy:

Jag märker ingen skillnad på 7 eller 6, lika snabbt. Däremot så funkar inte airtunes längre...Omslagsgrejen verkar dock fungera

Enligt macosxhints.com så kan det bero på att IPv6 har stängts av. Testa att slå på det om ni råkat göra så.

Men den finns ju där! Bara att ladda ner. Sen typ 4 år tillbaka ingår alla språk INKL SVENSKA i de flesta programmen.

Min fjärrhögtalare har också slutat fungera, någon som vet varför?
/Fredrik

iTunes 7 på svenska nerladdat från engelsk sida

  • Medlem
  • 2006-09-12 21:48

Någon som vet varför vissa får ett "unkown error -50"? Jävligt störande.

PB 12" 1Ghz
1280 Mb Ram

Jag gillar nya designen, clean. Det funktion som jag har önskat i flera år finns äntligen, att bläddra i skivsamlingen medelst skivomslag, det tog en jäkla tid för dem att fatta att det är ultimat, speciellt om man vill få människor att köpa hela skivor istället för enstaka låtar.

Hoppas Jonathan tjänade en hacka, det var han värd!

Ursprungligen av Rajje:

Jag tror att Yes menar iTunes Store på svenska.

Och det svaret finns i denna tråds första inlägg:
http://www.99mac.se/742007-post1.html

"Endast USA än så länge, Apple hoppas på internationell lansering 2007."

Nya skräpmappar så det räcker och blir över fick man minsann...

T.ex.:

Musik > iTunes > Album Artwork > Download > 91EAEFF5937CF2FC > 00 > 15 > 12 > 91EAEFF5937CF2FC-B5FD04EF78768CF0.itc

lite oroväckande med de nya rullisterna

Jag fattar inte hur/om man kan lägga in egna omslag manuellt på de album där iTunes inte själv hittar omslagen. Nån som lyckats?

Ursprungligen av Goldbeach:

Jag fattar inte hur/om man kan lägga in egna omslag manuellt på de album där iTunes inte själv hittar omslagen. Nån som lyckats?

Gör man inte på samma sätt som förr i världen?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 22:43
Citat:

Ursprungligen skriven av Christobal
Förbättrat gränssnitt" håller jag inte med om.

Oj, hoppla vilket fult och känslokallt gränssnitt. Men det är väll smart å göra så det ser ut som Windows XP. Folk shoppar väll mer när dom känna sig hemma...

iTunes spelar inte

Sen jag uppgraderade till iTunen 7 är det tyst jag får inte ett ljud ur min mac:'(

plugins gör iTunes 7 ljudlös

Ursprungligen av Göran A:

Sen jag uppgraderade till iTunen 7 är det tyst jag får inte ett ljud ur min mac:'(

Jag hade "OSS 3D plugin" vilket inte fungerar med den nya versionen, utan gjorde iTunes ljudlöst. Ta bort dina plugins så låter det igen. Finns i
/Bibliotek/iTunes/iTunes Plug-ins/

blir

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 14:04

Sen jag för någon timme sen var dum nog att uppdatera itunes så har nästan inga nya albumomslag laddats hem, snarare så har en stor del av de gamla försvunnit och vissa ersatts av varianter i lägre upplösning. Och i de få fall när ett nytt omslag faktiskt dykt upp så är det ofta i 2-4 exemplar. Plus att albumvyn gärna totalt ignorerar vad man spelar för tillfället och istället stannar vid något man hörde för en halvtimme sen.

Och vad är grejen med färgschemat? Fulare och mer deprimerande layout får man leta länge efter.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-12 22:29
Ursprungligen av Goldbeach:

Jag fattar inte hur/om man kan lägga in egna omslag manuellt på de album där iTunes inte själv hittar omslagen. Nån som lyckats?

Funkade nu när jag testade med ett album som jag rippat själv. Kan tänka mig att iTunes inte kan hitta allt alla gånger.

Edit: trött nu, Goldbeach det är precis som tidigare drag and drop i iTunes.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-12 22:26

Jag tror det är första gången i världshistorien som en Mac måste startas om och inte en PC efter en mjukvaru uppdatering (syftar på Quicktime 7.1.3).

Funkade finfint att uppdatera min iPod 5G inifrån iTunes. Nytt...
Nytt vad gäller iTunes/iPod är också inställningarna/summeringen av iPod. Trevligt

Ursprungligen av wwwandi:

Funkade finfint att uppdatera min iPod 5G inifrån iTunes. Nytt...
Nytt vad gäller iTunes/iPod är också inställningarna/summeringen av iPod. Trevligt

Vad har du för version nu? Jag kan inte uppdatera:confused:
Har version 1.1.2

Ursprungligen av EricBradley:

Vad har du för version nu? Jag kan inte uppdatera:confused:

Nu är det 1.2. Vet faktiskt inte vad den var tidigare. Updatern körde igång så fort jag kopplat in min iPod...

Ursprungligen av wwwandi:

Nu är det 1.2. Vet faktiskt inte vad den var tidigare. Updatern körde igång så fort jag kopplat in min iPod...

Tackar!
Jag körde en restore och nu verkar det hända saker

Ursprungligen av EricBradley:

Tackar!
Jag körde en restore och nu verkar det hända saker

Nemas problemas!

Nu ska jag testa med tjejens iPod mini...

De har visst flytttat "music video"s till en vanlig smart playlist. Bara filmerna som syns under Movies. Jaha?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-12 23:56
Ursprungligen av wwwandi:

De har visst flytttat "music video"s till en vanlig smart playlist. Bara filmerna som syns under Movies. Jaha?

Musikvideos finns i biblioteket för musik. Tänk efter en stund så klarnar nog det varför.

Lite nyheter jag har hittat i iTunes:

1. Förbättrad möjligheter för tv-serier i info fönstret (Välj video). Nu kan man ordna sina egna filmer som tv-serier (komplett med info om säsong och avsnitt). Ska testa om det funkar i iPoden med.

2. Nya saker i info-fönstret både hos musiken och filmer. Eller iaf en ny sak, något som kallas för "Del av ett album utan mellanrum". Vad menas med det?

3. En liten nyhet är att lite fler saker kan ändras när man markerar mer än ett spår och väljer info.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 22:58

iTunes känns mycket snabbare(mycket!) och snyggare nu, men ikonen, seriöst, nån på Apple måste fått hjärnsläpp. Varför!?

Ursprungligen av iigloo:

men ikonen, seriöst, nån på Apple måste fått hjärnsläpp. Varför!?

Windows 95 4 LIFE!

Bevaka tråden