Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac möter PC på Onsdag i SVT

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 19:25
Ursprungligen av Konrad:

Det är synd att det kolliderar med duellen mellan Reinfelt och Persson i TV4.

Repris på 2:an på lördag (9/9) kl. 11.35 och söndag (10/9) kl. 23.15. Också antar jag att man kan se programmet på nätet efteråt...

Ursprungligen av Konrad:

Det är synd att det kolliderar med duellen mellan Reinfelt och Persson i TV4.

Jag vet. Om typ tjugo minuter blir det krig här i soffan

Tack Tussen69 det här kan bli intressant!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 17:03

Detta är som att jämföra äpplen med päron! Ruttna päron, förvisso.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-09-06 17:11

Ska bli intressant att se. Tack för tipset.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-06 17:29

På SVT går det nu att rösta, PC eller Mac? Ställningen är ju solklar redan nu.

Ställningen så här långt:
Mac såklart! 87% (84)
Självfallet PC 13% (13)
Totalt antal röster: 97

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 18:35

Minns när det var en liknande debatt i programmet Frank i P3.
En person fick ringa in och argumentera för PC och en för Mac. Sedan fick de prata i några minuter eller något. PC-killen snackade massa skit om att "våra Macar med OS 9 kraschar varje dag och OS 9 är ändå inte SÅ gammalt". Mac-killen pratade alldeles för mycket om designen och att "PC alltid kraschar", vilket egentligen inte är sant på samma sätt som det var förr.
Sedan skulle lyssnarna ringa in och rösta.

Det slutade med att Mac vann (eftersom alla Mac-talibaner ringde 9999 gånger) och programledaren konstaterade att "det är alltså utseendet som är viktigast enligt våra lyssnare - välj Mac"...

Hoppas verkligen att det blir en seriös debatt i detta program och att inte PC-sidan tillåts framföra osanna argument utan att bli bemötta ...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 18:46

Men kan det vara så att dom som jobbar med programmet gillar Mac?
För ett tag sedan hade dom ju med en iMac och körde GarageBand.

Yes!!

Man kan se det på nätet, det finns en länk på svt:s sida den brukar komma någon halvtimme efter programets slut.

Michael

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 19:32

Problemet är att alla "hem-PC-användare" inte tittar, för de vill se på Reinfelt och Persson i TV4.
Direktmating är bäst för alla som inte söker information.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 19:37

Det roliga är att om man vill kan man rösta flera gånger.:D

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 19:55

Tyvärr har herr och fru Svensson PC-häckar på sina arbetsplatser, och deras barn har PC hemma. Det Apple har misslyckats med i Sverige är att få ut Macarna på landets skolor och företag. Apple i Kista måste satsa offensivt om man vill sälja Macar till andra än människor med smak eller ett yrke där man använder Mac.

PS Reklam behöver inte alls vara intelligent. Den behöver bara vara effektiv och heltäckande. Se på Dells till exempel. DS

Detta vill jag verkligen se men är inte hemma Tror ni man kan få tag i avsnittet senare någonstans

Ursprungligen av antonsilver:

Detta vill jag verkligen se men är inte hemma Tror ni man kan få tag i avsnittet senare någonstans

Här till exempel: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=53652

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 20:59

Hehe, kolla in svt länken 518 mac mot 80 pc i omröstning, kanske för att mac freaks bryr sig mer iofs.:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 21:36

Kollar nu. Samma PC-nonsens som vanligt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-06 21:47

Ojoj, Vilken tur att macen är blå...
Detta känns ganska löjligt.

Rätt ytligt och ogivande faktiskt. Tjejen som snackar jobbar på Apple Center här i Umeå.

Sämsta skiten jag någonsin sett

edit: Fattar inte att jag såg detta istället för Göran vs. Fredde

Pinsamt dåligt SVT!
Ingen vettig information till de som verkligen velar mellan PC och Mac.

Guuud va dåligt. Typ 4 minuter... Massa tjat bara och pc-killen var allmänt skrikig, hon var ju bara defensiv..
MEN
kolla in på hemsidan. Röstningen (pc eller mac) var riktigt trevlig när jag tittade på den

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-06 22:07

Fyfan vad dåligt! Kändes som om varken PC-snubben eller Mac-tjejen visste va dem snackade om... tog inte ens upp att man kan ha Windows på Mac!!!

Urdåligt SVT!

Fattar inte hur man kunde betrakta det som seriöst för 25 minuter sen, nu känns det rätt segt och meningslöst..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 22:24

Macen vann ju trots allt...

Tyckte den lilla Mactjejen var bra. Hon behöll lugnet och täckte in de flesta riktigt bra argument som finns för Apple, åtminstone bland de sorgliga människor som verkligen bryr sig om vad de säger i SVT:s Login. PC-snubben verkade ju mest hysterisk, och nådde väl något slags all time low när han jiddrade om nån jäkla funktion som gjorde texten tydligare i XP. Programmet suger bollsport, men Mactjejen gjorde ett bra jobb. Ingen skugga skola falla på henne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 21:52

Hm, lite pinsamt..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 21:52

Fy F*n så dåligt. Vilket j***a skämt!

Yes!!

O herregud. Hur kan de producera sådant smörja.

Vad f-n går licensavgiften till?

Fördummande skit.

"Ööh.. ööh.. det här e docken" "Jag har samlat alla mina genvägar här!"

Suck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 21:56

ClearView för att se texten bättre.. Bara för att vi inte har namn på det så betyder det ju inte att vi inte har funktionen..

Ursprungligen av Cartman:

ClearView för att se texten bättre.. Bara för att vi inte har namn på det så betyder det ju inte att vi inte har funktionen..

Jag har för mig att ClearView faktiskt är bättre, eller åtminstone var bättre förut, jämfört med Macens kantutjämning. Men visst har vi det och i en övergripande jämförelse är det rätt fånigt att ta upp en sådan detalj, det är knappast det som en villrådig Svensson behöver veta inför ett val av plattform.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 22:03
Ursprungligen av Adrian B:

..det är knappast det som en villrådig Svensson behöver veta inför ett val av plattform.

Exakt..!

Bevaka tråden