Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini som mediacenter

Tråden skapades och har fått 726 svar. Det senaste inlägget skrevs .

gotfreds: Jag var stressad och läste lite för fort. Givetvis förstår jag vad du menar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-11 13:52

Jag har en Mac mini 1,83Ghz 2,5Gb ram samt har just stoppat i ett Broadcom Crystal HD kort i stället för wifikortet. Detta medför att att datorn avkodar grafiken från detta kort istället från cpun när man spelar film i XBMC. Enkel installation och smidigt. Håller nu på att jaga en SSD disk att kasta i min optibay och ha som startdisk.

/R

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-04-11 15:27
Ursprungligen av robber:

Jag har en Mac mini 1,83Ghz 2,5Gb ram samt har just stoppat i ett Broadcom Crystal HD kort i stället för wifikortet. Detta medför att att datorn avkodar grafiken från detta kort istället från cpun när man spelar film i XBMC. Enkel installation och smidigt. Håller nu på att jaga en SSD disk att kasta i min optibay och ha som startdisk.

/R

Toppenkul projekt - posta lite länkar till produkterna - har haft liknande funderingar.

Funkar det bra? Slipper fläkten jobba så datorn är tystare nu?
Hur upplever du ryckigheten filmer/serier i andra frekvenser än vad datorn kan visa på teven?
Spelar den upp det mjukare med crystalkortet?

Ursprungligen av robber:

Jag har en Mac mini 1,83Ghz 2,5Gb ram samt har just stoppat i ett Broadcom Crystal HD kort i stället för wifikortet. Detta medför att att datorn avkodar grafiken från detta kort istället från cpun när man spelar film i XBMC. Enkel installation och smidigt. Håller nu på att jaga en SSD disk att kasta i min optibay och ha som startdisk.

/R

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-11 15:38

petterf> Hade aldrig något problem med någon film oavsett 1080p eller 720p innan eller efter installationen.
Den största vinsten är ljudet dvs avsaknaden av ljudet då processorn inte blir lika belastad och fläkten är lugnare.

Wiberg> Ska försöka sammaställa en lista med spec snart. Jagar rätt på en SSD disk också så ska snart öppna upp den igen och ska försöka komma ihåg att fota allt så ni inte tror att jag trollar

/R

Var det jobbigt/svårt att få dit broadcom-kortet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-11 17:43

Ca 10 min totalt inkl hårdvaru och mjukvaruinstallation. Mao alla klarar det.

Klart värt och enkelt

/R

Bevaka tråden