Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Eftersom vissa på jobbet kände sig tvungna att börja googla på mig efter gårdagens turbulens, skriva ut mina inlägg i den här tråden och visa upp dem för kollegor och ledning fick jag dem raderade. Man häpnar. Hursomhelst, nu är jag sjukskriven en månad. Bröstsmärtor, sömnsvårigheter och högt blodtryck är ett för högt pris.

Hmm, jag misstänkte något sådant.

Risken för något sådant där är ett av skälen till att jag använder en pseudonym och undviker att nämna min arbetsplats på Facebook (folk vet givetvis var jag jobbar men jag vill inte göra kopplingen uppenbar)

Hoppas att det löser sig

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm, jag misstänkte något sådant.

Risken för något sådant där är ett av skälen till att jag använder en pseudonym och undviker att nämna min arbetsplats på Facebook (folk vet givetvis var jag jobbar men jag vill inte göra kopplingen uppenbar)

Hoppas att det löser sig

Jag har ju nu inte hängt ut någon person eller företag, utan bara beskrivit några händelser och hur jag reagerat på dem. Däremot tycker jag det är häpnadsväckande ynkedom att skriva ut mina kommentarer, komma till kontoret och utbrista "titta vad han har skrivit!".

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har ju nu inte hängt ut någon person eller företag, utan bara beskrivit några händelser och hur jag reagerat på dem. Däremot tycker jag det är häpnadsväckande ynkedom att skriva ut mina kommentarer, komma till kontoret och utbrista "titta vad han har skrivit!".

Håller med och det finns ingenting i dina inlägg som avslöjar var du jobbar eller namnger folk.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-12 20:58
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har ju nu inte hängt ut någon person eller företag, utan bara beskrivit några händelser och hur jag reagerat på dem. Däremot tycker jag det är häpnadsväckande ynkedom att skriva ut mina kommentarer, komma till kontoret och utbrista "titta vad han har skrivit!".

sånt kan ju få en å vilja betala skottpeng.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-12 21:57
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har ju nu inte hängt ut någon person eller företag, utan bara beskrivit några händelser och hur jag reagerat på dem. Däremot tycker jag det är häpnadsväckande ynkedom att skriva ut mina kommentarer, komma till kontoret och utbrista "titta vad han har skrivit!".

Shit happens. Put it behind you as soon as you can. Krya på dig

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm, jag misstänkte något sådant.

Risken för något sådant där är ett av skälen till att jag använder en pseudonym och undviker att nämna min arbetsplats på Facebook (folk vet givetvis var jag jobbar men jag vill inte göra kopplingen uppenbar)

Hoppas att det löser sig

Mitt nick här är faktiskt ett rent misstag. Det var menat som inloggning men blev även nick. Sen har det bara hängt med år efter år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-15 12:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, då är det nog bara TM som kan hjälpa såsom Vassius skriver. Jag håller tummarna.

HAHA YES!!!!
Jag lyckades fan gräva fram mina gamla mail!!!!
Hittade dom i en säkerhetskopia från time machine

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-15 13:08
Ursprungligen av kladda:

HAHA YES!!!!
Jag lyckades fan gräva fram mina gamla mail!!!!
Hittade dom i en säkerhetskopia från time machine

Super, leder osökt till frågan hur långt tillbaka går era timemachine backup. Senast jag kollade var det 13 månader för min del.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-15 13:24
Ursprungligen av juanito:

Super, leder osökt till frågan hur långt tillbaka går era timemachine backup. Senast jag kollade var det 13 månader för min del.

7 feb 2014 :/
Det var då min externa hdd ballade ur och jag var tvungen att tömma den och börja på nytt.

Senast redigerat 2014-04-15 14:34
Ursprungligen av juanito:

Super, leder osökt till frågan hur långt tillbaka går era timemachine backup. Senast jag kollade var det 13 månader för min del.

Så länge inte utrymmet tar slut kan en TM-kopia bli hur gammal som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-15 16:36
Ursprungligen av johan_tanying:

Så länge inte utrymmet tar slut kan en TM-kopia bli hur gammal som helst.

Vi vet, mitt utrymme tar slut vid 10 Februari 2013, så 14 månader nu. Använder macen allt mindre och mindre så jag antar det ökar därför.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-15 22:49

1 1/2 år. 320 GB hårddisk, och en TM på 2 TB.

Musarm, ont i handen. >_<

Får använda iPad m Mobiile Mouse imorgon istället så jag slipper de vanliga fingerrörelserna när jag ska klicka mm

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-18 22:26

Jag gillar verkligen YouTube men blir fan så sur när videoklipp tas bort utan förvarning.
Har lagt upp spellistor i diverse kategorier för att hålla reda på mina favoriter.
Frågan är varför man ens ska göra det när det försvinner videos hela tiden!!!!

Lämnade iPhonen på service för byte av baksida. Själva bytet tog en dryg halvtimme o nu har jag en ny baksida som lustigt nog ser ut att vara en äkta Apple baksida vilket isåfall skulle tyda på att servicestället är auktoriserat...eller mer troligt att det är en piratkopia.

Så långt är det dock bra

Det riktigt usla är att telefonen inte längre vill starta. När jag ansluter den till datorn får jag bara det vita äpplet på svart bakgrund som "blinkar"/pulserar. När jag ansluter den med laddaren är klocka o datum fel, wifi är otillgängligt och den hittar inget nät.
Att starta med nedhållning av av/på-knappen funkar inte.

Killen som gjorde jobbet sa att det såg konstigt ut inne i telefonen, att den som en gång bytte framsidan(begagnad telefon...) inte satte tillbaks allt där det skulle. Samtidigt sa han att han inte ändrade på något utan endast bytte baksidan.

Min enda chans är nu att jag kan få ur sim-kortet o flytta över det i min gamla SE-telefon samt lämna in den o få den felkollad. Är dock lite splittrad kring om jag vill lämna den på samma ställe, även om de erbjuder kostnadsfri felsökning

...överflyttning funkade. En bra dag som blev usel blev nu ngt bättre för jag har ff telefon :/

Edit 18.39: Telefonen funkar igen men det är nog på lånad tid. Något som inte ska vara lött är lött av föregående ägare :/ varför det blir/kan bli glapp.

Felsökningen gick snabbt iaf o nu vet jag att felet inte går att laga, däremot funkar telefonen fortfarande eftersom det mest handlar om ett glapp som beror på någon föregående ägare, inte den som sålde till mig på Tradera, lött något som inte ska vara lött(se inringat område på nedanstående bild)

Killen som kollade telefonen sa att den kan funka ibland och ibland inte. Skulle den inte funka kan det räcka med att trycka lite på baksidan över området där detta är lokaliserat

Så var det med det. Första iPhonen - begagnad. Nästa iPhone-nyisch

Senast redigerat 2014-04-25 10:51
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-04-25 00:47

Fy fan…

  • Medlem
  • 2014-04-25 15:09

Fredag, löning, fint väder...
Det var lite att göra på jobbet idag. Så jag passade på att smita lite tidigare för att kunna se första träningen av MotoGP från Argentina.
Men allt som syns när man startar sändningen är en f*cking tv-tablå! På Viasats support kliade man sig i huvudet och önskade en trevlig helg. Bra support!

Sändningen skulle starta 14:45 men än har inget kommit igång. Killarna på deras IT-avdelning kanske också tog en tidig fredag?

EDIT: Nu så! Är klockan 14:45 nu? Svar:Nej.

Senast redigerat 2014-04-25 15:21
Ursprungligen av Dalle:

Fredag, löning, fint väder...
Det var lite att göra på jobbet idag. Så jag passade på att smita lite tidigare för att kunna se första träningen av MotoGP från Argentina.
Men allt som syns när man startar sändningen är en f*cking tv-tablå! På Viasats support kliade man sig i huvudet och önskade en trevlig helg. Bra support!

Sändningen skulle starta 14:45 men än har inget kommit igång. Killarna på deras IT-avdelning kanske också tog en tidig fredag?

Fungerar bra här, men så använder jag iofs inte Viasat för mina doser av motorsport.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-04-27 16:13

Bara för att jag skrev i gladtråden bestämde sig min dator för att kasta in handduken. Min MBP från 2009 tvärdog och efter uppstart fungerar varken mus eller tangentbord. Datorn har dock varit med om en del och jag har bara väntat på rätt tillfälle för att köpa en ny.

Ursprungligen av joakimo:

Bara för att jag skrev i gladtråden bestämde sig min dator för att kasta in handduken. Min MBP från 2009 tvärdog och efter uppstart fungerar varken mus eller tangentbord. Datorn har dock varit med om en del och jag har bara väntat på rätt tillfälle för att köpa en ny.

Jag trodde en gång att min mbp gav upp på ett liknande sätt men den kom tillbaka... Min var är en 2008 och jag är imponerad över hur länge som den hängt med

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-04-27 16:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag trodde en gång att min mbp gav upp på ett liknande sätt men den kom tillbaka... Min var är en 2008 och jag är imponerad över hur länge som den hängt med

Datorn var med om en olycka som involverade ett vinglas för ett halvår sedan sedan dess har inget på topcaset fungerat, inklusive strömknappen. Nu fungerar inte heller trådlösa eller trådade enheter. Kan inte göra så mycket med datorn längre.

Ska troligtvis kolla in en MBPr 15 eller iMac i veckan.

  • Medlem
  • 2014-04-29 10:12

Satans pollenhelvete!
Tidigare år har jag känt av pollen lite, men situationen har varit hanterbar utan mediciner. Men i år är det annorlunda.
Ögonen är torra och kliar satan, näsan är täppt, jag kan nysa över 5 gånger på raken utan problem och det känns som att jag har en förkylning i kroppen.
När tar detta helvete slut?

Ursprungligen av Dalle:

Satans pollenhelvete!
Tidigare år har jag känt av pollen lite, men situationen har varit hanterbar utan mediciner. Men i år är det annorlunda.
Ögonen är torra och kliar satan, näsan är täppt, jag kan nysa över 5 gånger på raken utan problem och det känns som att jag har en förkylning i kroppen.
När tar detta helvete slut?

Jag har sedan den späda åldern av ca 30 år utvecklat en magnifik björkpollenallergi. Jag kan nu inte ens ta i ett äpple, päron eller stenfrukter i allmänhet. Skulle skala en persika till dottern härförleden iförd full kemdräkt, men missade att skydda ögonen. En droppe saft stänkte upp i ögat och jag fick rusa in på toaletten, kasta kontaktlinserna i avloppet och köra duschen i ögonen. Blev svullen och röd från händerna upp till armbågarna. Det har varit ganska jobbigt den senaste veckan men sen igår är det lite lindrigare här. Clarityn, Nasonex och ett par stadiga dry martini så blir det uthärdligt.

Ursprungligen av Dalle:

Satans pollenhelvete!
Tidigare år har jag känt av pollen lite, men situationen har varit hanterbar utan mediciner. Men i år är det annorlunda.
Ögonen är torra och kliar satan, näsan är täppt, jag kan nysa över 5 gånger på raken utan problem och det känns som att jag har en förkylning i kroppen.
När tar detta helvete slut?

Samma för mig...atcho prosit!

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har sedan den späda åldern av ca 30 år utvecklat en magnifik björkpollenallergi. Jag kan nu inte ens ta i ett äpple, päron eller stenfrukter i allmänhet. Skulle skala en persika till dottern härförleden iförd full kemdräkt, men missade att skydda ögonen. En droppe saft stänkte upp i ögat och jag fick rusa in på toaletten, kasta kontaktlinserna i avloppet och köra duschen i ögonen. Blev svullen och röd från händerna upp till armbågarna. Det har varit ganska jobbigt den senaste veckan men sen igår är det lite lindrigare här. Clarityn, Nasonex och ett par stadiga dry martini så blir det uthärdligt.

Du borde ju anmäla dig till sensibiliseringsprogram. En massa sprutor blir det...

Pratat med min ålderstigne far.
Så ledsen att han hela tiden utgår från sin egen placering på jordklotet i såväl tid som rum som det enda rätta.
Alla andra äro förtappade, speciellt de som bor i storstad (som t ex uppringaren i fråga), de kunde bara
gå omkring med en "Yuppienalle"
Det enda rätta sättet är att ligga och sola på exakt samma ställe, 180 dagar om året.
Jag som bor i storstaden behöver ju ingen frisk luft, jag blir ju brun av luftföroreningarna.
Att vi har nära till liv, luft, natur, kultur, kommunikationer, vänner etc - icke så.. skit jämns med.

När jag blir 73 - led mig ut i bergen och skjut mig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-01 07:44

Det är mycket snack om pollenallergi nu i vår igen. Ja, vi vet att det finns de som har stora problem med pollen, men.

Tänk på alla som har allergier som inte är säsongsberoende utan i stället påverkar året runt. Många av dessa är dessutom direkt dödliga.

Har några sådana i min direkta närhet och blir rädd när jag märker med vilken nonchalans dessa möts med angående deras allergi.

Men trots detta hör jag aldrig dessa personer gnälla om sin allergi.

  • Medlem
  • 2014-05-01 13:09

@MatsOlov Tyvärr är människan en lat jävel som inte värdesätter det som finns förens den dagen det försvinner. Olika sjukdomar är ett typiskt exempel på detta. Man tar bara för givet att allt ska fungera. Men den dagen det inte fungerar längre så inser man oftast hur bra man hade det innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-01 13:36
Ursprungligen av Dalle:

@MatsOlov Tyvärr är människan en lat jävel som inte värdesätter det som finns förens den dagen det försvinner. Olika sjukdomar är ett typiskt exempel på detta. Man tar bara för givet att allt ska fungera. Men den dagen det inte fungerar längre så inser man oftast hur bra man hade det innan.

Sant latheten är förödande jag är sur och trött på alla som gnäller utan att göra nått åt saken. Man har f. a. n ett personligt ansvar att sköta om sin kropp oavsett ålder går inte att gnälla och skylla på nått i efterhand.

Man sköter om bilen och byter filter och oljor man får också sköta om sin kropp och sitt immunförsvar likaså. Man kan bygga upp det med rätt kost och träning. Man kan rensa ur slaggprodukter genom att fasta ibland om det funkar för den personen ifråga och rensa njurarna och andra organ med olivolja och citronkurer , äta mycket citrusfrukter. Träning 6 dar i veckan och rätt kost funkar för mig.

Sen är en annan sak att man genetiskt kan få olika sjukdomar eller ha otur det säger jag inget om. Men man ska väl försöka minimera och inte maximera chansen att bli sjuk. Folk stirrar sig blind på att ligga under olika max nivå värden på olika hälsa aspekter. Ger väl ingen garanti att hålla sig frisk genom att hålla sig inom vissa riskvärden.

Ut och cykla, löpträna, träna musklerna och ät rätt kost då stärker man immunförsvarset, förebygger sjukdomar, jag vet att det funkar är aldrig sjuk, inga allergier under mina år so far fastän folk har astma och annat skit i min släkt. Mycket beror på att lathet att ta hand om sig själv och sin kropp samt välbefinnande. Tack för ordet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-09 09:40

Väntar på ett paket från USA som ska levereras med USPS/Posten. Enligt paketspårningen försökte de leverera hem(?) till mig igår, men misslyckades och lämnade en avi istället. Jag var hemma hela dagen igår, men varken bud eller avi dök upp.

Nu har jag suttit i Postens telefonkö i över en timme för att få veta var mitt paket befinner sig. Första kvarten kom de regelbundna "Alla operatörer är upptagna just nu, var god vänta"-uppmuntringarna, men sedan dess är det bara de vanliga uppringningstonerna. Blah.

Bevaka tråden