Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-09 12:18
Ursprungligen av Dalle:

Frågar du Reinfeldt är de säkert bara ett bra exempel på kreativa entreprenör.

Ja, säkert.
Blir man arbetslös är det ju bara att starta eget. Det borde alla arbetslösa ha lärt sig vid det här laget.
Det är i alla fall Alliansens melodi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-10 11:33

Verkar som jag råkat radera många års viktiga mail från min Gmail. Ingen aning hur detta skett men mängder (läs: alla) av mail är borta. Går inte att söka, hittar dom inte i någon mapp.
Ångest. Panik. Ordet sur räcker inte till.

Sådant sparas inte i Time Machine va?

Ursprungligen av kladda:

Verkar som jag råkat radera många års viktiga mail från min Gmail. Ingen aning hur detta skett men mängder (läs: alla) av mail är borta. Går inte att söka, hittar dom inte i någon mapp.
Ångest. Panik. Ordet sur räcker inte till.

Sådant sparas inte i Time Machine va?

Om du bara har använt webbgränssnittet mot Gmail så ligger det inte på din disk - om du har använt Mail så finns det väl en chans.

Bara en sista fråga: har du kollat i "In:Trash" på Gmail?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-10 11:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Om du bara har använt webbgränssnittet mot Gmail så ligger det inte på din disk - om du har använt Mail så finns det väl en chans.

Bara en sista fråga: har du kollat i "In:Trash" på Gmail?

har använt Mail. Ligger inte under papperskorgen - Gmail
Inte under Arkiv - Gmail (alla mail)
Kan inte söka efter ett mail varesig i Mail eller gmail.com

Ursprungligen av kladda:

Verkar som jag råkat radera många års viktiga mail från min Gmail. Ingen aning hur detta skett men mängder (läs: alla) av mail är borta. Går inte att söka, hittar dom inte i någon mapp.
Ångest. Panik. Ordet sur räcker inte till.

Sådant sparas inte i Time Machine va?

Har du verkligen kollat i papperskorgen? Raderade mail ska hamna där och ligga kvar i 30 dagar..
Edit: Lite sen..

Ursprungligen av kladda:

har använt Mail. Ligger inte under papperskorgen - Gmail
Inte under Arkiv - Gmail (alla mail)
Kan inte söka efter ett mail varesig i Mail eller gmail.com

Dvs: om du går till gmail.com och söker "in:all" så är det alltså helt tomt? Och samma sak för "In:trash"?

Kan du har råkat rapportera dem som "spam" så att de ligger under "In:spam"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-10 12:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Dvs: om du går till gmail.com och söker "in:all" så är det alltså helt tomt? Och samma sak för "In:trash"?

Kan du har råkat rapportera dem som "spam" så att de ligger under "In:spam"?

In:spam - tom
in:all - 12 mail (ett i inkorgen och några från INBOX/DELETED MESSAGES, dock inte samma som ligger i in:trash, där det ligger 25-30 mail.
Inkorgen innehåller 1 mail.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-10 12:30
Ursprungligen av kladda:

Verkar som jag råkat radera många års viktiga mail från min Gmail. Ingen aning hur detta skett men mängder (läs: alla) av mail är borta. Går inte att söka, hittar dom inte i någon mapp.
Ångest. Panik. Ordet sur räcker inte till.

Sådant sparas inte i Time Machine va?

Om du har hämtat med POP och lagrat allt lokalt på din dator så borde det finnas kvar i Time Machine.

Ursprungligen av kladda:

In:spam - tom
in:all - 12 mail (ett i inkorgen och några från INBOX/DELETED MESSAGES, dock inte samma som ligger i in:trash, där det ligger 25-30 mail.
Inkorgen innehåller 1 mail.

Ok, då är det nog bara TM som kan hjälpa såsom Vassius skriver. Jag håller tummarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-10 14:52

IMAP.
Tack för hjälpen boys..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-03-10 19:03

Me iOS 7.1 tvingar Apple på mig en prenumererad kalender med helgdagar, som inte går att ta bort eller stänga av alla notiser för (påslaget som standard). Dessutom har den dagar inlagda som inte är helgdagar, t.ex. internationella kvinnodagen.

Ursprungligen av Mija:

Me iOS 7.1 tvingar Apple på mig en prenumererad kalender med helgdagar, som inte går att ta bort eller stänga av alla notiser för (påslaget som standard). Dessutom har den dagar inlagda som inte är helgdagar, t.ex. internationella kvinnodagen.

Men det är väl bara att slå av kalendern? Det gick för mig

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-03-10 19:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Men det är väl bara att slå av kalendern? Det gick för mig

Det bara döljer kalendern så att man inte ser dom olika kalenderaktiviteterna, notiserna ploppar ändå fram på den tid som är inställt. Så har det åtminstone varit i "alla" tidigare versioner av iOS.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-03-10 20:56

VIlka idioter det finns...det här är ju närmast ärekränkning...

Apple Inc. (AAPL): Should Apple Replace Tim Cook?

Ursprungligen av lasselu:

VIlka idioter det finns...det här är ju närmast ärekränkning...

Apple Inc. (AAPL): Should Apple Replace Tim Cook?

Charmen av att finnas på börsen.

Ursprungligen av Mija:

Det bara döljer kalendern så att man inte ser dom olika kalenderaktiviteterna, notiserna ploppar ändå fram på den tid som är inställt. Så har det åtminstone varit i "alla" tidigare versioner av iOS.

Ok, jag får väl se när nästa dyker upp...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-03-18 10:09

Vad har man AdBlock till?

"Hej! Du verkar köra AdBlock, men får vi kanske locka med två bra dealar ändå?

1. Just nu får du en iPad och en Apple TV på köpet när du köper en iPhone 5S hos Phone House.
2. Storhandla från soffan! Vi ger dig 150 spänn att handla för hos MatHem med koden Feber150.

Ha en bra dag!"

http://feber.se/iphone/art/296137/iphone_5c_8...

Ursprungligen av Hjopek:

Vad har man AdBlock till?

"Hej! Du verkar köra AdBlock, men får vi kanske locka med två bra dealar ändå?

1. Just nu får du en iPad och en Apple TV på köpet när du köper en iPhone 5S hos Phone House.
2. Storhandla från soffan! Vi ger dig 150 spänn att handla för hos MatHem med koden Feber150.

Ha en bra dag!"

http://feber.se/iphone/art/296137/iphone_5c_8...

Förstår inte frågan men Feber är inte de enda som talar om sitt missnöje med att man blockerar reklam. Detta är 99mac's systersida Sweclockers...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-03-18 15:48
Ursprungligen av Mymac4ever:

Förstår inte frågan men Feber är inte de enda som talar om sitt missnöje med att man blockerar reklam. Detta är 99mac's systersida Sweclockers...

Jag menade att det var en annons trots att annonsspärren var på, vad är då nyttan med en annonsspärr?

Ursprungligen av Hjopek:

Jag menade att det var en annons trots att annonsspärren var på, vad är då nyttan med en annonsspärr?

I det fallet inte mycket men annars gör den stor nytta då den rensar rejält på FB, Yahoo och här på 99

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-03-18 15:58
Ursprungligen av Mymac4ever:

I det fallet inte mycket men annars gör den stor nytta då den rensar rejält på FB, Yahoo och här på 99

Jag vet, men jag började undra om nyttan börjar urholkas om fler förbigår spärren...

Ursprungligen av Hjopek:

Jag vet, men jag började undra om nyttan börjar urholkas om fler förbigår spärren...

Du har PM

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-19 08:21
Ursprungligen av kladda:

IMAP.
Tack för hjälpen boys..

Damsug library foldern som Mail använder. När jag bytte mail server så försvann en mängd in där i en annan folder och syntes inte i mail.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-19 08:29
Ursprungligen av juanito:

Damsug library foldern som Mail använder. När jag bytte mail server så försvann en mängd in där i en annan folder och syntes inte i mail.

Vilken av dessa är det du tänker på?
Jag tycker jag har letat igenom alla, sökt på alla tänkbara sätt och så, men får hoppas att jag missat något.

Tänk också på att Spotlight ibland kan utesluta vissa mappar för sina sökningar. Att glutta manuellt kan då vara enda sättet att hitta saker .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-19 10:26
Ursprungligen av johan_tanying:

Tänk också på att Spotlight ibland kan utesluta vissa mappar för sina sökningar. Att glutta manuellt kan då vara enda sättet att hitta saker .

Jo fast jag har sökt via gmail.com...
Endel lokalt också självklart men även via telefonen och .com som sagt...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-19 11:45
Ursprungligen av kladda:

Jo fast jag har sökt via gmail.com...
Endel lokalt också självklart men även via telefonen och .com som sagt...

Kan inte säga säkert sitter på en burk med fönster inne i fönster.

~/Library eller /Library?

Använd finder och sök där för Mails

Varför skall de ställa till med problem >_<

Nya bankID är ett gissel i företagsmiljö.
Kan inte längre exportera fil och dessutom kopplar den idiotiskt nog certifikat till hårdvaran.

Dumma SVT* som nekade min ackrediteringsansökan till årets Eurovision. >:(

Jag som hade sett fram emot två veckors arbete i Köpenhamn i maj!

*Ja, jag vet att det hålls i Danmark i år, men det är SVT som behandlar den svenska delegationens ackrediteringar.

Eftersom vissa på jobbet kände sig tvungna att börja googla på mig efter gårdagens turbulens, skriva ut mina inlägg i den här tråden och visa upp dem för kollegor och ledning fick jag dem raderade. Man häpnar. Hursomhelst, nu är jag sjukskriven en månad. Bröstsmärtor, sömnsvårigheter och högt blodtryck är ett för högt pris.

Bevaka tråden