Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple släpper alltså inte produktionen av iPhone 3Gs. Intressant. Då kanske min inte känns så stenålder ändå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 20:36

Den stora massan kommer heller inte använda hälften av funktionerna och har heller inte kunskapen att kräva lite mer än en aningen upphottad iPhone 4 efter alla dessa månader...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-10-04 20:37

2:27PM Phil is back. There's now a microphone next to the space bar in the keyboard, and you can do dictaction. It's similar to Android, in that it's happening remotely

Patentvarning igen...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 20:37

28 oktober och Sverige är med

Blir det till att boka en sådan omedelbums.

Lär väl inte gå att köpa den genom Applestore...

  • Medlem
  • 2011-10-04 20:37

4S kommer till Sverige den 28/10.

400spänn för en iphone3gs är rätt nice ändå.

Ursprungligen av PeeMaN:

400spänn för en iphone3gs är rätt nice ändå.

Det är dock med 2 års kontrakt

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 20:46
Ursprungligen av PeeMaN:

400spänn för en iphone3gs är rätt nice ändå.

Med all sannolikhet i samband med ett 2-års avtal.

Jag är jävligt besviken och den 28 ska jag köpa iPhone 4S.
FU Apple you win again.

Så, det blev precis som man kunde förvänta sig, fast Siri var coolare än jag hade föreställt mig. Habegäret är stort nu. Undrar om man kan avyttra en 32 GB iPhone 4 och köpa en 16 GB iPhone 4S utan att behöva lägga en smärre förmögenhet mellan...

Vet inte vad skillnaden mot en eventuell iPhone 5 skulle vara, mer än ett annat skal och kanske en marginellt större skärm...?

Ska hämnas på Apple genom att köpa en Macbook Air istället..

Det blir en 64gb 4S så fort jag får tag på en.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 20:46

Hahaha, fy fasen vilket misslyckande av Apple. I stort sett inget nytt alls förutom iOS 5, vilket vi redan känner till allt om. Ny processor, ny kamera, mer minne var det MINSTA man kunde kräva efter alla dessa månader. Förutom det, vad kom? I-N-G-E-N-T-I-N-G. Sure, Siri...men det har bara tre länder någon fördel av. Ingen kommer sitta och snacka utrikiska med sin telefon...och vaddå beta? Där fattar jag ingenting.

Lätt sämsta keynoten hittills. Finns ingen poäng ALLS för en svensk att köra iPhone 4S förutom om det rycker i pryltarmen och man måste ha det senaste. Ingen anledning what so ever.

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, fy fasen vilket misslyckande av Apple. I stort sett inget nytt alls förutom iOS 5, vilket vi redan känner till allt om. Ny processor, ny kamera, mer minne var det MINSTA man kunde kräva efter alla dessa månader. Förutom det, vad kom? I-N-G-E-N-T-I-N-G. Sure, Siri...men det har bara tre länder någon fördel av. Ingen kommer sitta och snacka utrikiska med sin telefon...och vaddå beta? Där fattar jag ingenting.

Lätt sämsta keynoten hittills. Finns ingen poäng ALLS för en svensk att köra iPhone 4S förutom om det rycker i pryltarmen och man måste ha det senaste. Ingen anledning what so ever.

Vad skulle de slängt med, förutom ny formfaktor och större skärm, som hade gjort att du inte skulle ha skrivit så där?

Edit: Som är det minsta rimligt alltså.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 20:53
Ursprungligen av theplague:

Vad skulle de slängt med, förutom ny formfaktor och större skärm, som hade gjort att du inte skulle ha skrivit så där?

Ja, det hade blivit bra så....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 21:03
Ursprungligen av theplague:

Vad skulle de slängt med, förutom ny formfaktor och större skärm, som hade gjort att du inte skulle ha skrivit så där?

Edit: Som är det minsta rimligt alltså.

* Ny formfaktor
* Gärna större skärm men inte avgörande för mig
* Siri på paketerade språk
* Facetime över 3G
* Bättre frontkamera

Som exempel.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:06
Ursprungligen av zinned:

* Ny formfaktor
* Gärna större skärm men inte avgörande för mig
* Siri på paketerade språk
* Facetime över 3G
* Bättre frontkamera

Som exempel.

Varför större skärm?
Siri är en beta och kommer på fler språk.
FT över 3G stoppar operatörerna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-10-04 21:12
Ursprungligen av zappee:

Varför större skärm?
Siri är en beta och kommer på fler språk.
FT över 3G stoppar operatörerna.

Jag tar gärna en iPhone med mindre skärm — förutsatt att Siri pratar flytande svenska (alla dialekter).
Jämför hur pekskärmar fungerade i början, de var urusla! Kanske Apple har fått ordning på ännu en halvgammal teknik nu med Siri?
Det kanske slår lika bra som deras pekprylar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 21:14
Ursprungligen av reboot81:

Jag håller inte med — det levererades en uppdatering av hårdvaran men främst en omfattande uppdatering av iOS. Sådana som oss, som hänger här som vet hur många tum vår skärm är på är inte Apples största kundgrupp. Kanske 15%? Resten vill bara ha en smart telefon som inte är komplicerad.
Hellre genomtänkt, uppdaterad och funktionsrik mjukvara på en ”halvgammal” telefon än den senaste hårdvaran med mjukvara inte levererar!
Med iOS 5 lägger de en bra grund för iPhone 5 och uppåt.

De nämnde väl att Siri är beta p.g.a. att flera språk fattas i dagsläget men kommer?
(Själv tycker jag det vore kul att sprechen Deutsch med min personliga assistent…)

Fine...men då har allt krut lagts på iOS 5 (som vi som sagt redan kunde allt om) och de som sysslar med industridesign på Apple, vad har de gjort? Haft ett och ett halvt års semester då?

Ursprungligen av zappee:

Varför större skärm? - Varför inte? Jag menar då inte att luren ska bli större totalt sett men varför inte köra kantlöst?
Siri är en beta och kommer på fler språk. - Släppa en beta tillsammans med en helt ny produkt och ett helt nytt OS? Hardly.
FT över 3G stoppar operatörerna.

- BS. Ingen operatör säger till Apple vad de ska eller inte ska göra. Som en parentes kan vi ta SMS-förtjänsterna som operatörerna gör, en förtjänst som är enorm kontra driftskostnaderna. Nu kommer iMessage, en OS-funktion som kan orsaka stor skada för operatörerna i form av minskade SMS-intäkter. Stoppades detta? Nej.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:15
Ursprungligen av zinned:

Fine...men då har allt krut lagts på iOS 5 (som vi som sagt redan kunde allt om) och de som sysslar med industridesign på Apple, vad har de gjort? Haft ett och ett halvt års semester då?

- BS. Ingen operatör säger till Apple vad de ska eller inte ska göra. Som en parentes kan vi ta SMS-förtjänsterna som operatörerna gör, en förtjänst som är enorm kontra driftskostnaderna. Nu kommer iMessage, en OS-funktion som kan orsaka stor skada för operatörerna i form av minskade SMS-intäkter. Stoppades detta? Nej.

Nej just det. ATT var inte alls inblandade i hur iPhonen begränsades i början...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-10-04 21:00
Ursprungligen av zinned:

Hahaha, fy fasen vilket misslyckande av Apple. I stort sett inget nytt alls förutom iOS 5, vilket vi redan känner till allt om. Ny processor, ny kamera, mer minne var det MINSTA man kunde kräva efter alla dessa månader. Förutom det, vad kom? I-N-G-E-N-T-I-N-G. Sure, Siri...men det har bara tre länder någon fördel av. Ingen kommer sitta och snacka utrikiska med sin telefon...och vaddå beta? Där fattar jag ingenting.

Lätt sämsta keynoten hittills. Finns ingen poäng ALLS för en svensk att köra iPhone 4S förutom om det rycker i pryltarmen och man måste ha det senaste. Ingen anledning what so ever.

Jag håller inte med — det levererades en uppdatering av hårdvaran men främst en omfattande uppdatering av iOS. Sådana som oss, som hänger här som vet hur många tum vår skärm är på är inte Apples största kundgrupp. Kanske 15%? Resten vill bara ha en smart telefon som inte är komplicerad.
Hellre genomtänkt, uppdaterad och funktionsrik mjukvara på en ”halvgammal” telefon än den senaste hårdvaran med mjukvara inte levererar!
Med iOS 5 lägger de en bra grund för iPhone 5 och uppåt.

De nämnde väl att Siri är beta p.g.a. att flera språk fattas i dagsläget men kommer?
(Själv tycker jag det vore kul att sprechen Deutsch med min personliga assistent…)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 21:07
Ursprungligen av reboot81:

De nämnde väl att Siri är beta p.g.a. att flera språk fattas i dagsläget men kommer?
(Själv tycker jag det vore kul att sprechen Deutsch med min personliga assistent…)

Blir ju skitjobbigt när man sitter i bilen med frugan och säger - Hej Älskling och siri svarar: Vill du boka möte med Älskarinnan?

Lol..;)

Skämt ååsido så får jag nu omvärdera mitt beslut om att skippa iPhone 4 pga designen. Jag var fast besluten att uppgradera mig nu. Men tvekar på grund av formen, som jag tidigare valt bort. Men telefonen är ju ett jättekliv från 3GS. Men jag förstår 4G ägarna som kanske ville se förändring även på utsidan.

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, fy fasen vilket misslyckande av Apple. I stort sett inget nytt alls förutom iOS 5, vilket vi redan känner till allt om. Ny processor, ny kamera, mer minne var det MINSTA man kunde kräva efter alla dessa månader. Förutom det, vad kom? I-N-G-E-N-T-I-N-G. Sure, Siri...men det har bara tre länder någon fördel av. Ingen kommer sitta och snacka utrikiska med sin telefon...och vaddå beta? Där fattar jag ingenting.

Lätt sämsta keynoten hittills. Finns ingen poäng ALLS för en svensk att köra iPhone 4S förutom om det rycker i pryltarmen och man måste ha det senaste. Ingen anledning what so ever.

Sluta bitterfittra er.

de har tatt en ipad2 och knött ihop den till en iphone, nu upp till 64GB minne, nytt antennsystem, ny kamera, 7x snabbare grafik, Filmning i 1080HD, iOS5 med högvis med grymma funktioner och ni sitter allihop och buhuar.???!!!

Det är väl jävla bra att alla tillbehör och handsfreesatser och skal man redan hqr inte blir värdelösa, tack för det.

Sedan att en del inte kan springa och flasha med utsidan på stan på bästa fjortismanér med sin nya tydligt utstickande 4s som skiljer sig från den gamla... joho, jag gråter (obs, grav ironi)

Klipp er och kamma er hele bunten.

Andråjdpråmarna är ju hopplöst på efterkälken IGEN. Fan vad gött.

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, fy fasen vilket misslyckande av Apple. I stort sett inget nytt alls förutom iOS 5, vilket vi redan känner till allt om. Ny processor, ny kamera, mer minne var det MINSTA man kunde kräva efter alla dessa månader. Förutom det, vad kom? I-N-G-E-N-T-I-N-G. Sure, Siri...men det har bara tre länder någon fördel av. Ingen kommer sitta och snacka utrikiska med sin telefon...och vaddå beta? Där fattar jag ingenting.

Lätt sämsta keynoten hittills. Finns ingen poäng ALLS för en svensk att köra iPhone 4S förutom om det rycker i pryltarmen och man måste ha det senaste. Ingen anledning what so ever.

...Kanske om man har en 3G och är Norsk?

Jag har inte köpt 4:an för att jag hatar designen, så det här var verkligen en mastodontbesvikelse.
Tror tyvärr inte att min 3GS håller ett år till...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 20:50

Kan de vara så att de ville ge ut en iPhone 5 nu, men samsung som tillverkar alla delar sa stopp!!!

Så satt apple och skrek "FAN!! vad skall vi göra ? skall vi bara släppa 4S nu?"

Sen blev de så, och de slängde in allt de nya och snabba i iPhone 4S .

Aldrig har alla internetsidor haft såhär fel förut... de har tom gjort prototyper på hur nya iPhone 5 kommer se ut

problemet enligt mig är att iPhone 4S nu känns uråldrad.. Ingen 4 tumsskärm med mindre plastyta runt, och ingen tunnare telefon som är lättare. Samsung tex har en tunnare, och lättare och större och bättre skärm. Visst de är iOS5 men iphone för många är en statuspryl, att köpa en telefon som ser exakt likadan ut.. lockar inte så många :S .

Iphone 5 hade blivit årets julklapp, iPhone 4S kommer bli ja.. något för appleberoende..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-04 20:55
Ursprungligen av Esa:

Kan de vara så att de ville ge ut en iPhone 5 nu, men samsung som tillverkar alla delar sa stopp!!!

Vänta nu, alla delar? Va?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 20:58
Ursprungligen av Esa:

Kan de vara så att de ville ge ut en iPhone 5 nu, men samsung som tillverkar alla delar sa stopp!!!

Så satt apple och skrek "FAN!! vad skall vi göra ? skall vi bara släppa 4S nu?"

Sen blev de så, och de slängde in allt de nya och snabba i iPhone 4S .

Aldrig har alla internetsidor haft såhär fel förut... de har tom gjort prototyper på hur nya iPhone 5 kommer se ut

problemet enligt mig är att iPhone 4S nu känns uråldrad.. Ingen 4 tumsskärm med mindre plastyta runt, och ingen tunnare telefon som är lättare. Samsung tex har en tunnare, och lättare och större och bättre skärm. Visst de är iOS5 men iphone för många är en statuspryl, att köpa en telefon som ser exakt likadan ut.. lockar inte så många :S .

Iphone 5 hade blivit årets julklapp, iPhone 4S kommer bli ja.. något för appleberoende..

Nej, det är inte så.

Vänta nu, alla internetsidor?
Det har kommit några skal. Allting annat pekade på en 4S.

Det är och kommer ALDRIG att vara hårdvaran som är det viktiga i en iPhone. Är ni hårdvarukåta så rekommenderar jag en Android.

Ursprungligen av Esa:

Kan de vara så att de ville ge ut en iPhone 5 nu, men samsung som tillverkar alla delar sa stopp!!!

Så satt apple och skrek "FAN!! vad skall vi göra ? skall vi bara släppa 4S nu?"

Sen blev de så, och de slängde in allt de nya och snabba i iPhone 4S .

Det är inte ett hastjobb att få in en helt ny iPhone-konstruktion i likadant chassi som 4:an, särskilt inte med nya radiodelen. Apple gjorde en 4S för att Apple ville ha en 4S, krångligare än så är det inte.

Citat:

Aldrig har alla internetsidor haft såhär fel förut... de har tom gjort prototyper på hur nya iPhone 5 kommer se ut

Dock alltid med brasklappen från macrumors att deras vanliga källor inte kommit med något trovärdigt.

Det mest sannolika är väl att nån fick närkontakt av tredje graden med något Apple lekt med i labbet, och sålt info vidare till kineserna. Det, eller att det helt enkelt blev ännu ett fall av rundgång på ryktesbloggarna.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 20:51

Det mest retliga är att jag väntat på denna och köper jag nu 4S så blir det jobbigt när iPhone 5 kommer nästa år. Då måste jag ju byta igen... vilket i-lands problem...

Bevaka tråden