Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 22:20

Lite OT men 4s kommer ju att ha stöd för AirPlay (precis som iPad 2 har). Det torde ju betyda att ATV får en uppdatering innan eller den 12:e, eller vad tror ni?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 21:24

Vet att det antagligen är fel tråd, men vi pratade lite kort om det tidigare i kväll så:

Classic (och Shuffle) säljs fortfarande.

Har just sett iPhone 4S filmen, ser riktigt bra ut!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:27

Så alla som är missnöjda hade varit nöjda om Apple hade smetat ut skärmen en tum?

Perspektiv anyone?

Ursprungligen av zappee:

Så alla som är missnöjda hade varit nöjda om Apple hade smetat ut skärmen en tum?

Perspektiv anyone?

Jag är mer lättad. Hade fått leva snålt om det kommit en femma. Jag är mest ute efter lite redesign men verkar ha fått iallafall ett halvår på mig att spara ihop

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:30
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag är mer lättad. Hade fått leva snålt om det kommit en femma. Jag är mest ute efter lite redesign men verkar ha fått iallafall ett halvår på mig att spara ihop

Var också sugen på lite ny design, men när jag ser speccen så inser jag att allt kommer kännas långsamt på min 4

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 21:34
Ursprungligen av zappee:

Så alla som är missnöjda hade varit nöjda om Apple hade smetat ut skärmen en tum?

Perspektiv anyone?

En tum varför ska det överdrivas hela tiden, finns väl ett max på 4 tums skärm om du frågar mig, så en halv tum hade väl kanske varit på sin plats, för att få den där sista surf känslan att falla in på sin plats utan att sitta med en ipad platta i knät.

vi pratar Telefon här och inget annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:36
Ursprungligen av CUBEIS:

En tum varför ska det överdrivas hela tiden, finns väl ett max på 4 tums skärm om du frågar mig, så en halv tum hade väl kanske varit på sin plats, för att få den där sista surf känslan att falla in på sin plats utan att sitta med en ipad platta i knät.

vi pratar Telefon här och inget annat.

Jag ser inte riktigt hur min surfkänsla ska kunna bli otroligt mycket bättre genom en tum.
Jag ser hellre att det flyter på fint och inte laggar.

Det sköna är ju att den här tråden fortsätter leva, kom ju ingen femma idag

Ursprungligen av PeeMaN:

Det sköna är ju att den här tråden fortsätter leva, kom ju ingen femma idag

Den kommer att stängas, men det kan ju vara trevligt att få prata av sig lite angående alla rykten och spekulationer först.

/Mod

Ursprungligen av Capeman:

Den kommer att stängas, men det kan ju vara trevligt att få prata av sig lite angående alla rykten och spekulationer först.

/Mod

Vadå stängas?
Det kommer ju en femma förr eller senare?

Ursprungligen av PeeMaN:

Vadå stängas?
Det kommer ju en femma förr eller senare?

Det kommer aldrig att komma en telefon som heter iPhone 5, nu när 4S har kommit. iPhone 6, kanske, men jag tror att nästa version bara kommer att heta iPhone precis som den första.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 21:41

Bara jag som (fortfarande!) inte kommer in på apple.com?

Så det blev ingen bättre frontkamera eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:36
Ursprungligen av Chaosstar:

Så det blev ingen bättre frontkamera eller?

Nej...

Ursprungligen av zappee:

Nej...

Tråkigt, använder den jätte mycket för foton och den är långt ifrån bra.

Fungerar för mig, är inne på svenska Apple Store nu.

iPhone 3GS 3 495:-
iPhone 4 4 795:-

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-04 21:48

Jag var också sugen på ny design, men jag kommer bli grymt nöjd med min 4S eftersom jag uppgraderar från en 3G. Dock kommer jag slita mitt hår om dom släpper en iPhone 5 typ om ett halvår. Inte för att min 4S kommer vara dålig då, men för att jag vill ha ny design!!
Fan, nu har man kommit fel i rytmen - skall man binda sig 24 mån, så blir det ju en S varje gång...

Jag tycker den här tråden är fantastiskt underhållande!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-10-04 21:56

Skit i hårdvaran, det är iOS 5 som är intressant!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-04 22:01

iPhone (1), iPhone 3G (2), iPhone 3GS (3), iPhone 4 (4), iPhone 4S (5), iPhone 5 (6) kan väl inte komma då. Personligen tycker jag det är lite lustigt att de väljer 4S när chipset heter A5 och systemet iOS5 vad skulle passa bättre än iPhone5? Nu får vi vänta på iPhone 6

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 22:01
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 22:07

Nu har jag en dryg månad på mig att bestämma mig om det ska vara vit eller svart Kanske mindre än så.. Jag gillar den vita baksidan, men den svarta framsidan... Precis som hos min vita 3Gs

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:11
Ursprungligen av Jeppe_E:

Nu har jag en dryg månad på mig att bestämma mig om det ska vara vit eller svart Kanske mindre än så.. Jag gillar den vita baksidan, men den svarta framsidan... Precis som hos min vita 3Gs

Bara tre dagar på sig att bestämma ju!

Jag hoppas att 5an - som jag köper - ser ut exakt som 4an. Det är den snyggaste mobilen människan lyckats klämma ur sig. Det kan inte bli snyggare och det är ett sanslöst gediget bygge. För mig får iPhone gärna se ut så här för alltid - i evigheternas evighet. Det är fulländat - när jag såg den första gången (tyckte föregångarna var fula) så förstod jag att Ive & Co. äntligen hittat rätt. Perfekt.
Jag tycker också att en Fender Stratocaster är perfekt - den kom på 50-talet. Tack och lov har dom inte fått för sig att ändra designen. Detta gäller vissa klockor också, cyklar, möbler, etc, etc. Är det perfekt så är det.

Jag är alltså bara intresserad av innehåll numera - hårdvaruinnehåll och funktionsinnehåll.

(Undrar förresten hur många som skriker efter ny design ändå sätter på en bumper på sina mobiler?! Jisses. Hur pinsamt korkat är det? Omätbart.)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:19
Ursprungligen av Zimmerman:

ETC...

Otroligt bra skrivet.

Håller faktiskt med.

Dock så förväntade jag mig en 5:a och en annorlunda design.

Jag är faktiskt ganska nöjd med denna uppdatering. Jag har iPhone 4 idag och känner mig väldigt lyckligt vetande att jag snart kommer äga en iPhone 4S. Känns otroligt bra.

Tack Apple för att ni förbättrar och förnyar. <3

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-04 22:11

Några tankar om vad som presenterats och folks reaktioner:

iPhone 4S är en grym hårdvaruuppdatering av Apples telefon. Namnvalet har härvidlag ingen betydelse. Att skärmen inte blev större tycker jag var väntat eftersom en 4"-skärm hade krävt antingen en ändrad upplösning (extremt osannolikt) eller att antalet pixlar / tum understigit Apples gräns för Retina-skärm (väldigt osannolikt).

Vad gäller iOS 5 diggar jag start iMesseges! Känns även som att Siri kommer bli stort. Att det kommer fungera på svenska är jag övertygad om; kärnan i programvaran är ju inte röst-till-text-funktionen, utan den underliggande kontextbaserade och uppgiftsfokuserade assistenten. Röst-till-text (och vice versa) går lätt att köpa in utifrån när assistenten väl är tillräckligt välutvecklad.

Folks besvikelse över dagens lansering har jag svårt att förstå. Möjligtvis kan jag förstå dem som ogillar den nuvarande designen och önskat sig en mjukare variant. Att designfaktorn skulle leda folk från iPhone till Android känns dock föga sannolikt. De som hävdar att klockfrekvensen skulle leda användare från Apple kan inte hängt med så länge i Apples produkttänk. Apple har aldrig konkurrerat med abstrakta hårdvarudetaljer - tvärtom är det i princip det enda bortsett från pris som konkurrenterna kan tävla med. Snabbare hårdvara mot kortare batteritid är trots allt ingen given fördel.

Off topic: Apples aktie -0.9% just nu, så de gick inte under idag heller..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 22:14

Känns inte nya Musse Pigg-klockan på något sätt typiskt Apple? De där små detaljerna som får en att le som ett fån.

Apple har även släppt en försäkring för iPhone 4S, AppleCare+, dock enbart i USA som det verkar:

iPhone - AppleCare+ - Apple Store (U.S.)

Bevaka tråden