Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples event 2 mars - vad kommer vi att få se?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är man helt klart såld. Fasiken också - min plånbok ogillar detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-02 23:41

Ohh....riktigt nice, men vad annat väntade man sig egentligen Det nya fodralet var också väldigt genomtänkt enligt mig, mycket smidigt.

Någon som vill köpa min 32GB iPad 3G för 4500 kr?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-02 23:51

Någon event-video uppe någonstans?

Ursprungligen av Kajan:

Någon event-video uppe någonstans?

Precis vad jag tänkte fråga, tur jag läste ditt inlägg så man inte verkade dum (are än vanligt...)

Alltid kul att kolla på. Anyone ?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 00:18
Ursprungligen av Kajan:

Någon event-video uppe någonstans?

Den är uppe om man prenumererar på Apples keynotar i iTunes

Ursprungligen av JesperA:

Den är uppe om man prenumererar på Apples keynotar i iTunes

Och om man inte?... Eller kan vem som helst?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 00:22
Ursprungligen av LCR:

Och om man inte?... Eller kan vem som helst?

Apple Keynotes - Download free podcast episodes by Apple Inc. on iTunes.

Tackar! Perfekt! Sitter och formatterar och ominstallerar, både Mac OS X och Windows på några maskiner, bra att ha något trevligt att göra medan man väntar...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 00:27
Ursprungligen av LCR:

Tackar! Perfekt! Sitter och formatterar och ominstallerar, både Mac OS X och Windows på några maskiner, bra att ha något trevligt att göra medan man väntar...

Det finns en länk på förstasidan på Apple nu men fungerar inte för mig just nu, kommer nog kolla på den först såfort den kommer upp för gudars vad lång tid det tar att ladda ner från iTunes, är nog gaaaaanska många som laddar ner nu

Måste säga att dessa keynotes i iTunes är ganska jävla värdelösa när det inte går att välja VAR man vill titta...

Medan jag tittade/lyssnade ganska långt in så flippade jag runt för att kolla mailen och tillbaka, råkade klicka lite vid sidan av och vips var allt borta. Om jag vill fortsätta att titta måste jag börja om från början igen för jag kan inte se någonstans där jag kan "spola" framåt till runt 75% in i keynoten...

Jag kör iTunes 10...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 01:33

Rör musen över filmen så kommer kontrollerna för det upp.

Ursprungligen av JesperA:

Rör musen över filmen så kommer kontrollerna för det upp.

Nix, ingenting händer...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 10:15
Ursprungligen av LCR:

Nix, ingenting händer...

Säker på att du har iTunes fönstret aktivt? Kontrollerna kommer inte upp om något annat fönster ligger i förgrunden. Dessutom har du ju kontroller för spolningen längst upp i fönstret, i mitten kan du ju även välja vart den skall spela. Dessutom brukar filmer börja där man avslutade senast.

Såhär ser det ut för alla: http://www.jespera.se/temp/Ska%CC%88rmavbild%202011-03-03%20kl.%2010.12.42.png

Ursprungligen av JesperA:

Säker på att du har iTunes fönstret aktivt? Kontrollerna kommer inte upp om något annat fönster ligger i förgrunden. Dessutom har du ju kontroller för spolningen längst upp i fönstret, i mitten kan du ju även välja vart den skall spela. Dessutom brukar filmer börja där man avslutade senast.

Såhär ser det ut för alla: http://www.jespera.se/temp/Ska%CC%88rmavbild%202011-03-03%20kl.%2010.12.42.png

Så här ser det ut för mej

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 10:54
Ursprungligen av LCR:

Så här ser det ut för mej

Japp om du inte laddar ner filmen så blir det så.

Ursprungligen av JesperA:

Japp om du inte laddar ner filmen så blir det så.

Ahh!! Jag spelade upp direkt, tryckte inte knappen längst till höger... Doh!!

Jag använder inte iTunes för video...

Självklart bra uppdatering, men inte tillräckligt intressant för en iPad gen1-ägare att köpa.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-03 09:46
Ursprungligen av theplague:

Självklart bra uppdatering, men inte tillräckligt intressant för en iPad gen1-ägare att köpa.

Tror nog rätt många iPad gen1 ägare kommer köpa och väljer att ge sin gen1 till någon annan i familjen eller säljer den på Blocket.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 10:42
Ursprungligen av Tabb:

Tror nog rätt många iPad gen1 ägare kommer köpa och väljer att ge sin gen1 till någon annan i familjen eller säljer den på Blocket.

Absolut, jag är en av dem. Fjällan kommer få ta över min iPad gen1

Fick just detta i ett mail från Apogee. Nu börjar det.

När jag funderar på det så känns det lite konstigt att en del som sågat iPad förut nu säger att iPad 2 är så mycket bättre. Kameran undantaget. Om kamera var en showstopper, då förstår jag till fullo varför iPad 2 gör all skillnad.

Men om inte kameran var problemet med iPad 1 utan själva användningen, då är inte iPad 2 någon skillnad. Visst, den är lite lättare, tunnare och har mera kraft, men om man sågade nyttan av en iPad (och det var många som gjorde!) så är nyttan av iPad 2 inte något större.

Är det verkligen någon som sågat iPad för själva "användningen" eller dess allmänt geniala design? Att det är ett paradigmskifte när det gäller datorernas historia är nog uppenbart för alla över IQ50 :-D.
Men nya iPad är nog nuförst den färdiga iPaden för många - eller en del i alla fall. Kamera och HDMI förändrar väääldigt mycket för vissa och användningsområdet vidgas betydligt. Det äör som en ny lastbil; första modellen har inget flak utan vara en tom ramkaross där bak - när 2;an kommer med flaket så blir den plötsdligt intressant för andra som hoppade över 1;an. Inget konstigt med det. Applicera på vilka produkter som helst...iPhone1 utan 3G var fullständigt ointressant för mig och miljoner andra - 2;an med 3G var något helt annat - även om luren i övrigt var i princip densamma. Allt detta är fullständigt normalt.

Ursprungligen av Adrian B:

När jag funderar på det så känns det lite konstigt att en del som sågat iPad förut nu säger att iPad 2 är så mycket bättre. Kameran undantaget. Om kamera var en showstopper, då förstår jag till fullo varför iPad 2 gör all skillnad.

Men om inte kameran var problemet med iPad 1 utan själva användningen, då är inte iPad 2 någon skillnad. Visst, den är lite lättare, tunnare och har mera kraft, men om man sågade nyttan av en iPad (och det var många som gjorde!) så är nyttan av iPad 2 inte något större.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-03 12:14
Ursprungligen av Zimmerman:

Men nya iPad är nog nuförst den färdiga iPaden för många - eller en del i alla fall. Kamera och HDMI förändrar väääldigt mycket för vissa och användningsområdet vidgas betydligt. Det äör som en ny lastbil; första modellen har inget flak utan vara en tom ramkaross där bak - när 2;an kommer med flaket så blir den plötsdligt intressant för andra som hoppade över 1;an. Inget konstigt med det. Applicera på vilka produkter som helst...iPhone1 utan 3G var fullständigt ointressant för mig och miljoner andra - 2;an med 3G var något helt annat - även om luren i övrigt var i princip densamma. Allt detta är fullständigt normalt.

Det var det jag menade med att man inte skall köpa första generationen av en ny produkt, som många ifrågasatte ovan. Ett annat exempel är den första generationen av intel-mac mini. 1.6 GHz Core Solo - liksom... byttes ut efter ett par månader.

Ursprungligen av planB:

Det var det jag menade med att man inte skall köpa första generationen av en ny produkt, som många ifrågasatte ovan. Ett annat exempel är den första generationen av intel-mac mini. 1.6 GHz Core Solo - liksom... byttes ut efter ett par månader.

Precis en sådan Mac mini köpte jag. Efter ett par år stoppade jag i en Core 2 Duo. Den står fortfarande och rullar som HTPC under min 50"...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-03 14:22
Ursprungligen av Capeman:

Precis en sådan Mac mini köpte jag. Efter ett par år stoppade jag i en Core 2 Duo. Den står fortfarande och rullar som HTPC under min 50"...

Du kunde uppgradera CPUn alltså. Jag lyfter på hatten...

Ursprungligen av planB:

Det var det jag menade med att man inte skall köpa första generationen av en ny produkt, som många ifrågasatte ovan. Ett annat exempel är den första generationen av intel-mac mini. 1.6 GHz Core Solo - liksom... byttes ut efter ett par månader.

Jag håller inte med, speciellt inte ditt exempel.

För mej har inte iPad2 något mervärde, jag kommunicerar inte med kamera och använder inte den till att se på video på en TV, det har jag en MacMini C2D till, så användningsområdet och designen är lika bra, iPad2 är bara lite finare. iPad gen.1 fungerar fortfarande för allt jag köpte den för.

Håller definitivt inte med om ditt MacMini exempel, ersättaren är ju inte något annat än första modellen, den är bara snabbare/mer kraftfull. iPad2 är en annan sak då den har fler features än iPad.

Senast redigerat 2011-03-03 12:47

För dom flesta på jorden är ju varken iPad 1 eller iPad 2 något att ha :-D.
Och för den som vill koppla in sin dialysapparat via USB eller tilla på Blu-Ray-skivor är den heller inget att ha.
Alla dessa individuella behov är kanske intressanta...men det blir bara en oändlig rad av ja/nej. Det intressanta är generella iaktagelser/analyser - att titta utanför sitt eget lilla rum.
Alltså: Nog ser alla vakna människor med IT-intresse att en iPad med kamera och HDMI plötsligt öppnar en helvetes massa dörrar. Inte bara videochat utan även bilddokumentation som används i professionell verksamhet (till databaser t.ex., utredningar, etc, etc). Och HDMI är ju definitivt en stor grej; nu kan alla som enkeltvill plugga in iPaden till aulans projektor (etc, etc, etc) vid föreläsning (etc, etc,etc) andas ut :-).

Jag ser den professionella/yrkes-dimensionen - där iPad redan skördar stort - och där lossnar mycket nu i.o.m. kamera och HDMI. Är det bara jag som ser detta?

Hur är det med hotspot på Iphone 4.
Kan jag då skippa 3g versionen av Ipad2en då jag har en Iphone 4?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 15:27
Ursprungligen av Antonic:

Hur är det med hotspot på Iphone 4.
Kan jag då skippa 3g versionen av Ipad2en då jag har en Iphone 4?

Ja det stämmer. Du får samma funktionalitet genom iPhone 4 hotspoten.

Bevaka tråden