Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples event 2 mars - vad kommer vi att få se?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av planB:

Man skall aldrig köpa 1:a generationen av någon Apple hårdvara.

Det är väl ganska off-topic, men varför skulle man inte göra det?

Har haft första generationens iPhone/iPad, ser inte varför jag inte skulle köpt dessa produkter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-02 20:28

Varför inte? Den har skänkt mig mycket nöje och fungerat ypperligt, därmed inte sagt att jag inte kommer att uppgradera i slutet på Mars...

Ursprungligen av planB:

Man skall aldrig köpa 1:a generationen av någon Apple hårdvara.

Det håller jag inte alls med om. Man får ju väga det mot ett års väntan och beroende på vad man värderar högst så kan man antingen slå till direkt eller vänta. Men att generellt sett säga att man inte ska köpa första generationen som om det vore en sanning, det är bara inte rätt.

Det som ÄR sanning är att generation 2 kommer att vara mycket bättre. Så långt är nog alla överens. Men gör det första generationen värdelös? Knappast.

Jag skaffade första generationens iPhone 2007. Man var tvungen att importera den och hacka den för att alls få den att fungera och den hade bara EDGE och iPhone OS var långt ifrån vad det är idag. Skärmen ser blek och sorglig ut jämför med dagen iPhone. Men ändå hade jag enorm glädje av den under året som gick innan generation 2 kom ut. Den totalt sopade banan med allt annat jag jag haft i prylväg.

Samma sak med iPad - det finns massor där ute (miljontals) som köpt första generationens iPad och haft stor nytta av den. Trots att de är fullt medvetna om att den inte har kamera och att nästa generation antagligen skulle köra i cirklar runt den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-02 20:42

Adrian B: Kanske bara så som det känns (eller som jag har upplevt det), men ibland följs ju 1:a generationen av massa barnsjukdomar. Kanske det planB tänkte på. I huvudsak håller jag med dig.

Ursprungligen av Adzam 1:

Adrian B: Kanske bara så som det känns (eller som jag har upplevt det), men ibland följs ju 1:a generationen av massa barnsjukdomar. Kanske det planB tänkte på.

Mm, men min poäng var att Apples 1 gen-produkter på senare år har varit bra grejer. Kan man och vill man vänta så kommer gen 2 att vara mycket bättre. Mindre, snabbare, mer funktioner, bättre testad osv. Ingen tvekan om det.

Men första generationens iPod, första generationens iPhone och första generationens iPad har alla varit produkter som varit tillräckligt bra för att glädja kunder i ett helt år istället för att vänta. Så det är inte givet att man måste skippa gen 1.

Engadget har ett hands-on-galleri:

iPad 2 first hands-on! -- Engadget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-02 20:32

9x hastigheten på grafik, låter insane. Undrar hur den siffran hade sett ut om de hade ökat upp pixlarna till dubbelt?
Annars, gillade mest Smart Cover grejen, älskade den, genialt.

Ursprungligen av acke:

9x hastigheten på grafik, låter insane. Undrar hur den siffran hade sett ut om de hade ökat upp pixlarna till dubbelt?
Annars, gillade mest Smart Cover grejen, älskade den, genialt.

Ja, jag skulle vilja veta mer om A5 chip:et och på vilket sätt grafiken är 9x snabbare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-02 20:34

vit var ful!
undrar om den svarta ipad2 blir som den vita iphone4, dvs aldrig kommer?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-03-02 20:36

Säga vad man vill om iPad 2 (och jag kommer självklart att köpa en) men jag tyckte det bästa var att se att Steve stod på scenen..

Ursprungligen av lasselu:

Säga vad man vill om iPad 2 (och jag kommer självklart att köpa en) men jag tyckte det bästa var att se att Steve stod på scenen..

Mm, håller med. Det hade visst varit stående ovationer i början om jag förstod det rätt.

För en fattig student som jag själv så är den där prissänkningen på iPad ganska intressant.

Frågan är om prissänkningen kommer gälla dom nya så det inte är utförsäljning av dom gamla nu?
Men så brukar inte apple göra?

Ursprungligen av Antonic:

Frågan är om prissänkningen kommer gälla dom nya så det inte är utförsäljning av dom gamla nu?
Men så brukar inte apple göra?

Den nya kommer att kosta som den första gjorde igår.

Samma grej som Apple gjort när en ny iPhone släppts.

Nu ramlade priset på ettan ned till en nivå som passar bra med tanke på att det är dags att förnya prenumerationen på dagstidningen med ett år nästa månad. Det får nog bli en billig platta istället.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-02 20:40

Hmm, inget om MobileMe...trist!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-02 20:52

Apple - iPad - Two great ways to stay connected. Finns det en bild längst ner: med en ruta för att kunna köpa mer 3g-data.

Kan inte finna det i dagens padda. nåt för 4.3 eller nåt för bara den amerikanska marknaden?

Ursprungligen av djdisc:

Apple - iPad - Two great ways to stay connected. Finns det en bild längst ner: med en ruta för att kunna köpa mer 3g-data.

Kan inte finna det i dagens padda. nåt för 4.3 eller nåt för bara den amerikanska marknaden?

Det har funnits sedan dag 1 för den gamla iPaden, just i USA.

Det är verkligen tråkigt att Apple nu officiellt dumpat iPhone 3G i förtid. iOS 4.3 kommer bara till 3GS och 4, precis som med betan.

3 595kr för en iPad 2 låter verkligen toppen. Nu blir det att springa ner till Grafit någon dag och handla. När iOS 4.3 kommer så blir det perfekt att använda iPhone 4 som accesspunkt så att man slipper lägga ut extra pengar på en iPad med 3G.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

3 595kr för en iPad 2 låter verkligen toppen. Nu blir det att springa ner till Grafit någon dag och handla. När iOS 4.3 kommer så blir det perfekt att använda iPhone 4 som accesspunkt så att man slipper lägga ut extra pengar på en iPad med 3G.

Fast det där är priset för den gamla iPad. iPad 2 kommer att kosta som innan. Se amerikanska Apple Store, där har de också sänkt priserna på gamla iPad.

http://store.apple.com/us/browse/home/specialdeals/clearance/ipad

Ursprungligen av Capeman:

Fast det där är priset för den gamla iPad. iPad 2 kommer att kosta som innan. Se amerikanska Apple Store, där har de också sänkt priserna på gamla iPad.

Jaså? Det var ju lite förvirrande.

Nåja - jag kan tänka mig att gå upp i pris ändå. Nya iPad ser ut att vara värd pengar.

Vad händer med MobileMe då? VA!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-03-02 21:10

iPad2 har den funktion som för mig var en dealbreaker på 1:an och det var kameran. Så snart det finns några pengar över blir det till att handla.

Det där skalet/stödet är ju väldigt snyggt och väldigt coolt, men kan det hjälpa den att stå i upprätt läget? Kanske inte behövs så ofta iofs, men ändå. Och hur gör man när man vill hålla den i handen? Tar man av det helt? Lägger man det mot baksidan?

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det där skalet/stödet är ju väldigt snyggt och väldigt coolt, men kan det hjälpa den att stå i upprätt läget? Kanske inte behövs så ofta iofs, men ändå. Och hur gör man när man vill hålla den i handen? Tar man av det helt? Lägger man det mot baksidan?

Det ger samma stöd som Apples fodral till iPad idag ser det ut som, så den lär kunna stå på samma sätt som nuvarande.
När du håller den i handen så viker du det troligen bara mot baksidan, som med dagens fodral.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det där skalet/stödet är ju väldigt snyggt och väldigt coolt, men kan det hjälpa den att stå i upprätt läget? Kanske inte behövs så ofta iofs, men ändå. Och hur gör man när man vill hålla den i handen? Tar man av det helt? Lägger man det mot baksidan?

Kolla på Apple - iPad - All-new design. Video calls. HD video. And more. och kolla på hur skyddet används. Det är magnetfäst - ser riktigt coolt ut faktiskt..

iPad 2 first hands-on! -- Engadget Video som visar hur snabb den är.. vilken skillnad mot min nuvarande! wow!

Ursprungligen av Rytterfalk:

iPad 2 first hands-on! -- Engadget Video som visar hur snabb den är.. vilken skillnad mot min nuvarande! wow!

Wow, ok, det där sålde mig på en iPad 2... Lätt värt den extra tusenlappen.

Bevaka tråden