Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples event 2 mars - vad kommer vi att få se?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adzam 1:

Hur stor sannolikhet är det att de presenterar IOS 5 idag? Är utvecklare inbjudna?

Bra fråga. Jag hade hoppas på det, men med allt snack om 4.3 tror jag inte det blir 5.0 ännu.

Det är hursomhelst lite tidigt jämfört med förra året, då var det i april som Apple presenterade iOS 4.

Grym uppdatering, hade väntat mig att någon skulle klaga på att det inte blev någon ny display.. Men det verkar alla andra godsaker ha vägt upp.. Tror att iOS 5 kommer att rocka på en iPad 2.

//Stefan

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-02 19:49

Ganska imponerad av nya iPad

Sweet att det blev GarageBand ändå. iOS 5 kan vi nog glömma idag ja...

Garageband för iPad :-D. Jezez. Det blev så :-). sanslöst. Detta kan styra in en hel del nya kunder till iPad. Inte sååå många - hur många gör musik? - men detta är bland det coolaste jag sett i hela mitt liv. Många musiker kommer från och med nu att ha med sig en iPad och Garageband och skissa på låtar - skriva musik. Man kan ju spela in också så klart. En bättre extern mick hoppas man ju kommer snart - tredjepartare. Eller så kanske man kan koppla in en bra man redan har...men iPaden har ju knappast fantommatning :-D. Jag har några Neuman...

Denna gång köper jag en iPad! This is it. Den är nu klar. Färdig. Har nu alla hårvarudelar (kamera, HDMI, etc) som säkert var tänkta från början av iPaddans liv.

5 $ för Garageband! Som sagt - Apple ger bort mjukvara. Det har dom alltid gjort. Ett av bästa argumenten för att köra Apple (ta t.ex. Final Cut Studio).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-02 21:27
Ursprungligen av Zimmerman:

Garageband för iPad :-D. Jezez. Det blev så :-). sanslöst.

Häftigt!

Egentligen hade jag mest hoppats på iPhoto för iPad. Jag har just kommit hem från en två veckors semester där jag tagit massor med bilder. Hade iPhoto funnits för iPad hade jag inte behövt släpa på min MacBook utan kunde göra urval, crop och enklare redigering direkt på en iPad. Och sync av keepers till iPhoto/Aperture då man kommer hem.

Men nu känner jag mig övertygad om att det kommer. Det känns liksom helt uppenbart... Det kommer att bli en killer app tror jag.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2011-03-02 19:53

Går att se live här: CNN.com Live (dock med rätt lång fördröjning)

Snart kommer första plattan helt inspelad på en iPad. Trumsettet är ju...vad ska man säga? Fruktansvärt kul! Själv kör jag bara med färdiga loopar...men man kan ju lägga fills med setten :-).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-02 20:07
Ursprungligen av Zimmerman:

Snart kommer första plattan helt inspelad på en iPad. Trumsettet är ju...vad ska man säga? Fruktansvärt kul! Själv kör jag bara med färdiga loopar...men man kan ju lägga fills med setten :-).

Den har redan kommit...

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fall_(Gorillaz_album)

hmm.. 720p video på bakkameran och VGA på front.. det står inget om upplösningen vid fotografering på den på baksidan.. 720? ouch.

Ursprungligen av Rytterfalk:

hmm.. 720p video på bakkameran och VGA på front.. det står inget om upplösningen vid fotografering på den på baksidan.. 720? ouch.

Mmm, lär vara samma som på iPod Touch gissar jag.

De sade inte heller något om RAM-minnet väl? Står inget om det på Apples hemsida, men förutsätter att det är minst 512 MB.

Ursprungligen av Capeman:

De sade inte heller något om RAM-minnet väl? Står inget om det på Apples hemsida, men förutsätter att det är minst 512 MB.

Apples reps på plats ville inte säga enl Ars rapportering. Så det blir nog först när någon får lägga händerna på den fysiskt (typ iFixit) som vi får veta.

Men gissningsvis 512 som iPhone 4.

Ursprungligen av Rytterfalk:

hmm.. 720p video på bakkameran och VGA på front.. det står inget om upplösningen vid fotografering på den på baksidan.. 720? ouch.

Kameran är avsedd för video, inte fota fina bilder.

Adrian B skrev: Kameran är avsedd för video, inte fota fina bilder.

Jag svarar; Det menar du inte?! Har bara en känsla av att själva sensorn är pytteliten (mindre än den pyttelilla som sitter i iPhone4) - förmodligen är det så med tanke på att den inte har autofocus - och då har vi ett väldigt platt instrument ÄVEN vad gäller film vilket kanske inte är lika önskvärt. För visst hade det varit kul om det satt något snarlikt som i fyran eller ännu bättre? Få liiiite djup i bilderna..

Ursprungligen av Rytterfalk:

Har bara en känsla av att själva sensorn är pytteliten (mindre än den pyttelilla som sitter i iPhone4) - förmodligen är det så med tanke på att den inte har autofocus - och då har vi ett väldigt platt instrument ÄVEN vad gäller film vilket kanske inte är lika önskvärt. För visst hade det varit kul om det satt något snarlikt som i fyran eller ännu bättre? Få liiiite djup i bilderna..

Ja, det är, som Capeman skrev, antagligen i klass med iPod touch (och därmed inte i närheten av iPhone 4). Jag tror man ska se kameran som ett verktyg för Facetime i första hand.

Jag fattar inte hur A5-chippen/grafiken fixar detta - taget ur specs: Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps. 35 Mbps!!! Det är ju sanslöst.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-02 20:19

Den är inte bara tunnare men framför allt lättare. Perfekt.

//Rob

Hoppsan, gamla iPad i svenska Apple Store börjar nu på 3595,-...!

påminner detta inte lite om hjulben och gråben?

Konkurrenterna jagar apple med blåsampa, fallande stenar och dynamit... men med sitt härliga miiip miiip ljud så kör apple över allt motstånd.

Jag blev faktiskt positivt överaskad av Ipad2. Det lovar gott inför Iphone 5!
- i sina båda versioner..?

Lågris Iphone 4 skulle vara en mardröm för konkurrenterna. Redan iphone 3Gs tog marknad. Vad gör då inte Iphone 4 prisdumpad? "No price umbrellas" så sa Tim cook. Menar han det när iphone 5 kommer och prisdumpar iphone 4 så blir det en fight som heter duga.

Apple 2011 - börjar bra.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-02 20:23

Man skall aldrig köpa 1:a generationen av någon Apple hårdvara.

Ursprungligen av planB:

Man skall aldrig köpa 1:a generationen av någon Apple hårdvara.

Men den första iPaden har väl fungerat bra, tycker jag...?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-02 20:28
Ursprungligen av Capeman:

Men den första iPaden har väl fungerat bra, tycker jag...?

Det tog inte lång tid innan iPhone 1st gen var helt oanvändbar.

Ursprungligen av planB:

Det tog inte lång tid innan iPhone 1st gen var helt oanvändbar.

Jag hade min i två år nästan och därefter hade min fru den i ett år till. Knappast oanvändbar.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade min i två år nästan och därefter hade min fru den i ett år till. Knappast oanvändbar.

Samma här, från 2007 när den släpptes tills jag köpte 3GS:n 2009, sen 4:an 2010 förra sommaren.
I år blir det förhoppningsvis en 5:a också, och en iPad 2 så fort det går att lägga order på den.

Ja, jag tycker om prylar.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade min i två år nästan och därefter hade min fru den i ett år till. Knappast oanvändbar.

Jag köpte också min 2007, importerad av Herr Björnström - skulle verkligen inte säga att den är oanvändbar. Idag 2011 har min kollega den. Han har haft den sedan jag köpte iPhone 3G - Jag kan intyga att han är mycket nöjd.

Bevaka tråden