Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
RichSwe

RichSwe

Medlem
  • Plats Göteborg
  • Registrerad 2009-09-14
  • Senast aktiv 2017-08-30
  • Antal inlägg 16

Foruminlägg

De senaste inläggen RichSwe har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 20:35
Ursprungligen av Goflorp:

Tydligen sitter det en hel del pinnar i kontakten i botten, de sitter tätt och är det kontakt eller ett visst motstånd mellan vissa pinnar (t ex ngt fickebös) tolkas detta som att ett tillbehör är inkopplat. Telefonen hittar då inte "bekräftelse" på vad det är för ett tillbehör på andra pinnar, tillbehöret svarar ju inte heller på tilltal : Fickebös är inte så smart

Resultat ; felmeddelande att det här tillbehöret stöds ej (fint språk för JAG HAR INTE EN ANING)...

Se till att tandborsten är riktigt torr bara...

Vet ni vad, det hjälpte! Tack för tipset, tyckte verkligen att symptomen verkade mjukvarurelaterade, men icke!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 15:31

Hej,

Nej den tappar ingen kontakt, men den sitter glappigt i porten så att säga! Känns typ som att den är lös!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 15:03

Fick den nya MBP 13" igår. Märkte dock att när man stoppar in något i USB-portarna så är dem liksom "glappiga", samma i båda portar. Är det så på era? Jämförde med en äldre MBP, två generationer gammal och så var det inte på den. Kollegan tyckte heller inte det upplevdes likdant på hans MBP, som är förra generationens.

Ni som har fått era nya MBP: är det lite "glappigt" i era USB-portar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 14:52

Hjälpte det för dig korthoga?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-27 14:51

Precis som följande användare får jag felmeddelanden hela tiden: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/277115-felmeddelanden-titt-taett.html

Dock, så får jag ett annat felmeddelande. Här är en screenshot:

Det dyker upp i tid och otid. Det är otroligt frustrerande. När det sen dykt upp så slutar systemljuden att fungera. Ljud från Spotify slutar fungera (antar även att iPod-ljudet slutar att fungera). Däremot fungerar det när man kopplar in hörlurar.

Jag har en fråga om en teori: Det känns som att det är något kajko med hörlurskontakten. Eller? Kanske något mjukvarurelaterat? Skulle en återställning fungera.

Uppskattar all hjälp! Orkar verkligen inte med en strulande telefon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 15:43

Yes! Äntligen! Nu ligger min MacBook Pro 13" på soffan och väntar på mig. Fick den levererad idag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-23 08:09

Några förändringar iaf...

Citat:

SHANGHAI, CN 23/04/2010 12:02 NATURKATASTROF
KOELN (COLOGNE), DE 23/04/2010 3:18 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING / FRISLÄPPT AV FÖRTULLNINGSKONTOR. NU I TRANSIT FÖR LEVERANS
KOELN (COLOGNE), DE 22/04/2010 22:19 PAKETDATA BEHANDLADE AV FÖRTULLNING. VÄNTAR PÅ KLARERING
SHANGHAI, CN 23/04/2010 4:09 AVGÅNGSSKANNING
23/04/2010 2:45 EXPORTSKANNING
SHANGHAI, CN 19/04/2010 10:14 URSPRUNGSSKANNING
SHANGHAI, CN 17/04/2010 12:16 URSPRUNGSSKANNING
CN 17/04/2010 7:21 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-22 14:06

Blä. Jag börjar bli så less. Trots uppdateringen UPS skickade ut verkar ingenting ha hänt med min order.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 13:59

Enligt UPS hemsida ligger min dator kvar i Shanghai.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 15:41

Nu har jag fått nytt leveransdatum till 22/4. Får hoppas att det är det datum som gäller nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 13:31
Ursprungligen av NBK:

Återkom gärna med resultat, iom jag är intresserad om hur det blir med ljudet

Måste klura ut då hur jag skickar ljudet vidare via HDMI-switchen på min förstärkare. Har inte gjort det tidigare, men ska väl inte vara några problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 13:25
Ursprungligen av NBK:

Finns även liknande på dealextreme.com
Har beställt andra saker därifrån, har funkat bra.

Japp, det är antagligen samma adapter. Leveranstiden från ebay-shoppen där är ca två veckor. Kan återkomma med resultat sedan om någon är intresserad.

Adaptern från ebay-shoppen jag beställde från skickas från Hong Kong, därav den längre leveranstiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 12:14

Beställde min MacBook Pro 13" den 15:e april. Enligt UPS-sökningen har min beställning följande status:

SHANGHAI, CN 17/04/2010 12:16 URSPRUNGSSKANNING

Ringde UPS och han sa att den inte lämnat Shanghai än. Lite oklart om Arlanda kommer att öppnas för ankommande flyg. Man kunde återkomma i eftermiddag och fråga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 12:07
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-28 12:35

Någon som kan bidra med fler erfarenheter? Mest OT här i tråden tycker jag...