Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björn Leander:

Det där är ju ingenting i jämförelse med det här. Dock tyvärr inte mina.

En massa burkar där, verkar det som. Synd att .mac är så slött att man inte orkar ladda fram alla bilderna.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-08 18:50
Ursprungligen av Björn Leander:

Det där är ju ingenting i jämförelse med det här. Dock tyvärr inte mina.

Mycket imponerande. Först trodde jag att det var en rik jävel, men eftersom det är en massa ungar på de sista bilderna antar jag att det rör sig om en skola.

Ursprungligen av Doktor G:

Mycket imponerande. Först trodde jag att det var en rik jävel, men eftersom det är en massa ungar på de sista bilderna antar jag att det rör sig om en skola.

Jag har haft lite kontakt med killen genom ett annat forum och det är en privatperson som äger dem och har dem i sin källare. Han har lagt ner ganska mycket på projektet men får också gamla Macar som andra skänker åt honom. Så som det lät på honom var han väl snarast oftast ganska fattig då han lägger ut så mycket på att samla Macar.

Exakt vad de sista bilderna föreställer vet jag inte. De har kommit till efter att jag hade kontakt med honom. Enligt listan han har så äger han ingen eMac så det kan kanske vara någon utställning han deltagit i.

Ursprungligen av Björn Leander:

Det där är ju ingenting i jämförelse med det här. Dock tyvärr inte mina.

Jäklar! Det är en sådan samling som jag drömmer om

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 13:02
Ursprungligen av Björn Leander:

Det där är ju ingenting i jämförelse med det här. Dock tyvärr inte mina.

Det är ju någonstans i Sverige! Titta på den sista bilden....... Sjuuukt!

Ursprungligen av boris91:

Det är ju någonstans i Sverige! Titta på den sista bilden....... Sjuuukt!

Det är inte sjukt... avundsjukt kanske.

Skulle kunna döda för en sådan samling. Typ.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-02 13:34

Mitt bidrag

http://my.powerbook.se/kainen/IMG_0922.JPG

Och ja jag vet att det inte e så snyggt med kablarna, men jag ska flytta inom en hyfsat snar framtid så har inte orkat...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 13:57
Ursprungligen av kainen:

Mitt bidrag

http://my.powerbook.se/kainen/IMG_0922.JPG

Och ja jag vet att det inte e så snyggt med kablarna, men jag ska flytta inom en hyfsat snar framtid så har inte orkat...

Hyfsat romantisk stämning i vänstra delen av bilden där.. ljus i ljusstake å sånt roligt hehe

Ursprungligen av kainen:

Mitt bidrag

http://my.powerbook.se/kainen/IMG_0922.JPG

Och ja jag vet att det inte e så snyggt med kablarna, men jag ska flytta inom en hyfsat snar framtid så har inte orkat...

Man undrar lite vad designern av det skrivbordet tänkte när de gjorde en tangentbordshylla som inte kan hålla en tangentbord när hyllan är inskjuten - den tappar ju liksom sin funktion då...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Man undrar lite vad designern av det skrivbordet tänkte när de gjorde en tangentbordshylla som inte kan hålla en tangentbord när hyllan är inskjuten - den tappar ju liksom sin funktion då...

Tangentbordshylla? Jag gissar på att det är en skärbräda
Skön stämning runtom också ^

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-03 01:51
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Man undrar lite vad designern av det skrivbordet tänkte när de gjorde en tangentbordshylla som inte kan hålla en tangentbord när hyllan är inskjuten - den tappar ju liksom sin funktion då...

Är ett ikea bord... jag har aldrig tangentbordet på tangentbordshyllan, däremot brukar jag ha glas o talrik där när jag äter så jag inte kladdar ner resten av skrivbordet

Jisses vilken samling. Det verkar som om han tagit över en hel källare för förvaring av burkarna, det syns att han slagit ut väggar. Lite sjaskig förvaringslokal dock. De sista bilderna verkar föreställa just någon utställning på just en skola.

Där ligger man minsanni lä.

Själv har jag "bara" 1xSE/30, 1xPM7200/75, 1xPM7600/G3, 1xPMG5, 2xImageWriter, 1xImagewriter Sheetfeeder

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-04-12 15:57

Hehe Kaveh, nu blev jag glad

  • Medlem
  • 2006-04-16 10:45

Drygt 4100 första gången det händer dessutom

Jag var chockad när jag fick min återbäring. Första gången på kanske fem år eller så som jag har fått en, blev 11,300 SEK om jag inte missmins (fick den runt Januari).

Elias: Vad har du för djup på ditt bord? Själv sitter jag med en bordsskiva som är 80cm djup o den tar en helsikes massa plats så jag söker med ljus o lykta, oftast på Ikeas fyndavdelning, efter en snygg skiva på mellan 65 och 70 cm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-25 20:17

Ja, väldigt snyggt bord Elias, (allt annat också för den delen) var kommer det ifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-25 22:23

Cogito ergo Mac: 95 cm djupt är det. väldigt djupt, är egentligen 2 matbord.
iigloo: Det kommer från Mio, skiva + ben tror jag landar på ngn stans run 2200 styck.

Ursprungligen av Elias:

Cogito ergo Mac: 95 cm djupt är det. väldigt djupt, är egentligen 2 matbord.
iigloo: Det kommer från Mio, skiva + ben tror jag landar på ngn stans run 2200 styck.

Tänka sig vad ögonen bedrar 'en. Det såg inte djupt ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 23:13
Ursprungligen av Elias:

Cogito ergo Mac: 95 cm djupt är det. väldigt djupt, är egentligen 2 matbord.
iigloo: Det kommer från Mio, skiva + ben tror jag landar på ngn stans run 2200 styck.

Aha, tack så mycket.

Kan inte accessa bilder

Jag far detta meddelande naer jag forsoker titta pa en bild som aer postad:

"ChristerinTexas, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:

Ditt användarkonto har inte tillräcklig behörighet för att nå denna sida. Försöker du ändra någon annans inlägg eller nå adminsidor?
Om du försöker skriva inlägg kan ditt konto vara inaktivt eller låst av en administratör. "

Jag aer registrerad och inloggad.

Hmmmm?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-05-03 18:53
Ursprungligen av ChristerinTexas:

Jag far detta meddelande naer jag forsoker titta pa en bild som aer postad:

"ChristerinTexas, du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl:
....

Förmodligen krävs det att du postat X antal inlägg innan du kan se bifogade bilder. Men gissningsvis så passerade du kanske antalet inlägg som krävs i och med detta inlägg.

Mod kanske vet bäst dock....

Ursprungligen av theoo:

Förmodligen krävs det att du postat X antal inlägg innan du kan se bifogade bilder. Men gissningsvis så passerade du kanske antalet inlägg som krävs i och med detta inlägg.

Mod kanske vet bäst dock....

Nja jag tror snarare att den som en gång länkat till bilden själv har tagit bort den från sin webbplats. Det är risken med trådar av den här typen...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nja jag tror snarare att den som en gång länkat till bilden själv har tagit bort den från sin webbplats. Det är risken med trådar av den här typen...

Då skulle det inte blivit det felmeddelandet som blev.

Jag får väl också skriva mitt första inlägg här då... kommer kanske med bilder lite senare. Många fina skrivbord finns det dock.

Är det inga som har några snygga MBP uppsättningar att showa med?

fortfarande riktigt impad av elias. såg jag en psp där också?

Här är min äpple

Ursprungligen av MacBlixt:

Här är min äpple

Vill du berätta lite mer om väggen, äpplet?
Hur stort? Material? Ritkgit nice iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 18:25
Ursprungligen av anders gbg:

fortfarande riktigt impad av elias. såg jag en psp där också?

Tack, japp en PSP!

Bevaka tråden