Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jonaz:

Så här bor vår iMac G5, den agerar musikserver... Kopplad optiskt till en Denon reciver. Minipods, cinepod & bass-station. I taket hänger en Z3:a

Schyst lya!

Ursprungligen av Jonaz:

Så här bor vår iMac G5, den agerar musikserver... Kopplad optiskt till en Denon reciver. Minipods, cinepod & bass-station. I taket hänger en Z3:a

Sexigt... Hela bilden alltså

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-23 13:35
Ursprungligen av Jonaz:

Så här bor vår iMac G5, den agerar musikserver... Kopplad optiskt till en Denon reciver. Minipods, cinepod & bass-station. I taket hänger en Z3:a

Trevligt rum!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-07-24 23:41

Så här lever min Mac mini

Mac mini + Sony bravia 40". Works like a charm som film- och musikcenter.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-09-27 23:41
Ursprungligen av Jonaz:

Så här bor vår iMac G5, den agerar musikserver... Kopplad optiskt till en Denon reciver. Minipods, cinepod & bass-station. I taket hänger en Z3:a

Fy f-n så snyggt ni har det!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-21 12:55
Ursprungligen av Elias:

Lägger in en bild igen....Ny ipod hifi.....

Hur låter den då??

Eames stolen, var har du hittat den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-23 13:30
Ursprungligen av Jonaz:

Hur låter den då??

Förvånansvärt bra! Mycket nöjd, mindre sladdar än tidigare men lika schysst ljud.

Ursprungligen av Jonaz:

Eames stolen, var har du hittat den?

Nordiska galleriet, finns med olika ben & färger...

Hemma har jag bara en IBOOK. Eftersom man jobbar det mesta av dagen så postar jag en bild hur jag har det på jobbet. Håll till godo.

Ursprungligen av BosnianX:

Hemma har jag bara en IBOOK. Eftersom man jobbar det mesta av dagen så postar jag en bild hur jag har det på jobbet. Håll till godo.

Stiligt. Får man fråga vad det är du jobbar med?

Jag jobbar som webbutvecklare och ansvaring system administratör för massa Unix och Win 2003 servrar. M.a.o jobbar jag i en av de största hosting företag som är enbart riktad mot b2b.

Vi har nyligen helt övergått till Mac-ar. Mina starka unixrötter hade en hel del med flytten att göra

Så här ser det ut hos oss:

Mac Mini 1.66 Core Duo
20" Cinema Display plastic
MacBook Pro 15,4"/2GHz/2GB
250GB LaCie Brick USB 2.0 HDD
iSight
Siemens SL1 Color DECT
Canon Digital EOS 20D i handen
och lite förmycket blixt på bilden...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-27 17:16

It is HUGE!

Är väl det enda jag kan säga

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-30 20:33

Ungefär så här ser det ut hos hemma hos oss. Bilderna är ganska gamla, men inte så värst mycket har förändrats. Den gamla PC:n står fortfarande kvar och används nog lika mycket som förut, även om jag sitter mycket med min MacBook Pro 15" också. "Skrivbordet" för den är mestadels soffan, där man halvliggandes slösurfar med TV:n är på i bakgrunden.

http://www.flickr.com/photos/olovostling/200508526/

http://www.flickr.com/photos/olovostling/200508479/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-30 21:25
Ursprungligen av beat:

Ungefär så här ser det ut hos hemma hos oss. Bilderna är ganska gamla, men inte så värst mycket har förändrats. Den gamla PC:n står fortfarande kvar och används nog lika mycket som förut, även om jag sitter mycket med min MacBook Pro 15" också. "Skrivbordet" för den är mestadels soffan, där man halvliggandes slösurfar med TV:n är på i bakgrunden.

http://www.flickr.com/photos/olovostling/200508526/

http://www.flickr.com/photos/olovostling/200508479/

Snygg färgkombination med soffan och soffbord/skrivbord. Mycket stilrent...
Var kommer soffan ifrån?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-30 22:04
Ursprungligen av vanilj:

Snygg färgkombination med soffan och soffbord/skrivbord. Mycket stilrent...
Var kommer soffan ifrån?

Tack
Soffan är köpt på en lokal möbelaffär här i Umeå som jag tror heter Comfort Möbler, men det var för cirka två år sedan och jag vet inte om den modellen finns kvar nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-31 13:34

Mitt skrivbord

Mac Book Pro 15" 2.16ghz 2GB-Ram
PC 3ghz 1GB-Ram Skärmar: 19" och 17"
iBook G4 13" 1,33ghz 1GB-Ram
Wacom Graphire 4

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-31 19:49

Nu har jag äntligen fått mig ett ordentligt databord. Byggde det själv av återvunnet material och lite Ikea. Se på Instructables

Sen byggde jag en pall också.

Dokumenthållaren och tavlan för bilderna har jag sprayat på samma sätt som jag sprayat pallen.

Inklusive allt har jag kanske betalat 600 kr. Men då har jag väldigt mycket färg, lim och spackel kvar till andra projekt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-09 00:47
Ursprungligen av beat:

Ungefär så här ser det ut hos hemma hos oss. Bilderna är ganska gamla, men inte så värst mycket har förändrats. Den gamla PC:n står fortfarande kvar och används nog lika mycket som förut, även om jag sitter mycket med min MacBook Pro 15" också. "Skrivbordet" för den är mestadels soffan, där man halvliggandes slösurfar med TV:n är på i bakgrunden.

http://www.flickr.com/photos/olovostling/200508526/

http://www.flickr.com/photos/olovostling/200508479/

Vad mysigt det ser ut, kanske mest för att det är städat, men vardagsrumsbordet o soffan var snygga också... Får mig nästan att vilja städa här, men orka ;/

Ursprungligen av iigloo:

Har fått min iMac tillbaka från reparation, blixten slog ned och stekte nätdelen, klantigt av mig glömde dra ur kontakten.
Men nu mår den bra.

http://www.flickr.com/photos/iigloo/238440174/

Jag är avundsjuk på dig också!

Nice.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-11 17:09

Hehe, vackert Smirf!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-26 16:45

Är det inga flera som har ett skrivbord att lägga upp :/?
Vill se mera, helst med macbook:)

Ursprungligen av f-our1:

Är det inga flera som har ett skrivbord att lägga upp :/?
Vill se mera, helst med macbook:)

Se här http://www.99mac.se/ibook-macbook/102843-trad-foer-alla-som-bestaellt-macbook-augusti.html

Titta på sista sidan blande senaste inläggen så ser du mitt skrivbord med MacBook!

Ursprungligen av f-our1:

Är det inga flera som har ett skrivbord att lägga upp :/?
Vill se mera, helst med macbook:)

Här kommer en liten bild på mitt skrivbord med MacBook och skärmar. Bilden är tyvärr tagen med mobilkamera. Nästa vecka kommer förhoppningsvis min Mac Pro, och då ska jag ta en ordentlig bild.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-26 17:44
Ursprungligen av capojava:

Här kommer en liten bild på mitt skrivbord med MacBook och skärmar. Bilden är tyvärr tagen med mobilkamera. Nästa vecka kommer förhoppningsvis min Mac Pro, och då ska jag ta en ordentlig bild.

Sweet oj va pluttiga 20" såg ut brevid 30" hehe Sitter själv med en 23" och har funderat på att byta till en 30"... efter nästa prissänkning kanske

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-08-28 11:54
Ursprungligen av capojava:

Här kommer en liten bild på mitt skrivbord med MacBook och skärmar. Bilden är tyvärr tagen med mobilkamera. Nästa vecka kommer förhoppningsvis min Mac Pro, och då ska jag ta en ordentlig bild.

Ser fram mot nya bilder...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 13:25
Ursprungligen av capojava:

Här kommer en liten bild på mitt skrivbord med MacBook och skärmar. Bilden är tyvärr tagen med mobilkamera. Nästa vecka kommer förhoppningsvis min Mac Pro, och då ska jag ta en ordentlig bild.

Nu får du allt förklara dig - Vad är det jag ser under skrivbordet till vänster. Det ser ut som en ful noname PC låda.. Sååååå

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 13:29

hemma hos päronen

Kan inte ta någon bild på min home-setup eller jobb-setup just nu då jag är hemma hos päronen en sväng.

men här kommer en bild med min dåliga 1.3M mobb-kamera i alla fall

Setup:
Min PowerBook G4. 1.67Ghz - 17"
Farsans Tangentbord + Skärm.

Även en liten Mini, PPC i bakgrunden (Julklapp från mig )

Bevaka tråden