Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-02-07 22:59

mitt skrivbord

äntligen fått min andra pbook, skönt med 2st

2powerbooks 1.67ghz med 1.5gb ram styck DL brännare och 100gb 7200rpm

samt en iBook 800mhz G4 640 ram

och mina herkuleshögtalare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-07 23:05

"äntligen fått min andra pbook, skönt med 2st :D"

Grymt!
Men hur jobbar du på båda? har du fyra händer eller?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-08 20:08
Ursprungligen av Fredric:

"äntligen fått min andra pbook, skönt med 2st :D"

Grymt!
Men hur jobbar du på båda? har du fyra händer eller?

Ehm... glöm inte iBooken som står i mitten, är den där som underlägg till kaffekoppen eller....:cool:

Anyway - laptop heaven!

Ursprungligen av homesick:

Ehm... glöm inte iBooken som står i mitten, är den där som underlägg till kaffekoppen eller....:cool:

Hahhahahaahahahahhahahahahahahahahahahhahahaha!

  • Medlem
  • 2006-02-09 10:05

Mitt skrivbord (egentligen köksbord) när det arbetas..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-09 21:38

Jag får väl dra mitt strå till stacken..

En G5 2x2 och en PB 17" är det jag har hemma

Ursprungligen av Fredric:

Jag får väl dra mitt strå till stacken..

En G5 2x2 och en PB 17" är det jag har hemma

Det där var snyggt. Något sådant skulle inte jag ha något emot själv. Hur sitter skivan fast? I väggen, på skåpen, båda???

Saknar själv digitalkamera så jag kan inte ta någon bild på mitt skrivbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-06 12:12

Jag håller på och grovrenoverar om hemma så det är rörigt just nu. Inga lister om ni ser.
Hur som helst...Power Mac G5 1.8 Dual med 20" Cinema Display och Intel 20" Imac.

Ursprungligen av Ribbons:

Jag håller på och grovrenoverar om hemma så det är rörigt just nu. Inga lister om ni ser.
Hur som helst...Power Mac G5 1.8 Dual med 20" Cinema Display och Intel 20" Imac.

Supersnyggt! (Förutom listerna då).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-08 06:00
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Supersnyggt! (Förutom listerna då).

Nja.. det kommer lister senare i veckan

Här är mitt, taget med en sunkig kameramobil. Äh skit samma jag fick aldrig upp bilden...

Gårdagens:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-16 13:42

Varför har så många PowerMac-ägare maskinen uppe på skrivbordet? Har man för gott om skrivbordsyta? Sitter DVD-läsaren för långt ner? Tycker man om fläktdraget genom håret? Eller är det kanske det skönt brummande ljudet?
Kan inte minnas när jag senast såg en PC uppe på ett skrivbord (undantaget sådana det är tänkt att man ska ställa skärmen på).

Ursprungligen av C-mon:

Varför har så många PowerMac-ägare maskinen uppe på skrivbordet? Har man för gott om skrivbordsyta? Sitter DVD-läsaren för långt ner? Tycker man om fläktdraget genom håret? Eller är det kanske det skönt brummande ljudet?
Kan inte minnas när jag senast såg en PC uppe på ett skrivbord (undantaget sådana det är tänkt att man ska ställa skärmen på).

MDDn är så snygg att man vill ha den på bordet. Och tro det eller ej. Min är visktyst.
Luften tas in genom högtalarhålet. PSU-fläktar på 5 volt. Tyst chassifläkt.

PC är ju fula som stryk och passar inte ens i soprummet.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

MDDn är så snygg att man vill ha den på bordet. Och tro det eller ej. Min är visktyst.
Luften tas in genom högtalarhålet. PSU-fläktar på 5 volt. Tyst chassifläkt.

PC är ju fula som stryk och passar inte ens i soprummet.

Man ska alltid ha sin mac väl synligt. Vem har tex. sina dyraste tavlor och prydnadssaker gömda under ett bord?

(Högtalarhålet? Där sitter det ju en högtalare. Vad är de fyra luftintagen längre ner till för då?)

Nästa vecka säger jag hejdå till min iMac som tjänat mig troget och felfritt sen sommaren 2003, hade det inte varit för att den tog lite stryk i en vattenskada (de fula märkena på väggen) så hade den fått leva minst ytterligare ett år. Nästa vecka kommer ersättaren; en intel-iMac.

  • Medlem
  • 2006-03-13 00:21

Vilken storlek har du på skärmen?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Nästa vecka säger jag hejdå till min iMac som tjänat mig troget och felfritt sen sommaren 2003, hade det inte varit för att den tog lite stryk i en vattenskada (de fula märkena på väggen) så hade den fått leva minst ytterligare ett år. Nästa vecka kommer ersättaren; en intel-iMac.

Ursprungligen av martin_stenmark:

(Högtalarhålet? Där sitter det ju en högtalare. Vad är de fyra luftintagen längre ner till för då?)

Högtalaren plockar man bort. Hålen där nere tar in luft, som kyler hårddiskar och processor. Den är 40 grader varm när den kommer fram till PSUn. Hur smart är det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-16 22:44
Ursprungligen av marcushedenstrom:

PC är ju fula som stryk och passar inte ens i soprummet.

Herregud vilka fördommar...

Ursprungligen av adzam 1:

Herregud vilka fördommar...

Haha – fördom?

Eftersom snygghet är något väldigt subjektivt kan man väl knappast kalla det för fördom om någon tycker pc-datorer är fula..

Ja Intel är grejer, väntar tills Apple släpper en 17 MacBook Pro med Intel!
InteliMac är bra maskiner ( för en gångs skull är jag fullständig nöjd med Intel imacen tekniska specifikation ), men det är bärbart som gäller.
Man har redan en värsting stationär Intel Pc, så en stationär räcker.

Nu kommer mitt bidrag.

Från vänster ser ni en PowerBook 2400c med Mac OS 8.6. Sedan kommer en Multiple Scan 15 kopplad till en Quadra 840AV (golvet). Ja, den är från 1993. Ja, den kör Mac OS 7.6.1. Ja, den kör Cyberdog. Ja, jag läser Aftonbladets nätupplaga med den vilket går utan större problem. Man slipper dessutom Aftonbladets formatering. Sedan en iBook G4 med Mac OS X 10.4.4. Under skrivbordet står förutom Quadran en Power Macintosh 7300 med både Mac OS 9.1 och Mac OS x 10.2.8.

iBooken är kopplad till det trådlösa nätverket med ett AirPort Extreme-kort och skickar sedan ut signalen via Ethernet till resten av datorerna genom en switch. Alla datorerna är kopplade till denna switch via Ethernet, men om jag får för mig att koppla in min SE/30 eller Performa 5260 som båda saknar Ethernet så kan kan brygga nätverket vidare till ett gammalt ringnät som kopplas mellan serieportar.

Senast redigerat 2007-05-26 14:13

Coolt att se att ngn använder en så gammal dator...
Har en gammal Quadra 800 som jag har skrotat.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Coolt att se att ngn använder en så gammal dator...
Har en gammal Quadra 800 som jag har skrotat.

Det brukar sägas att Macarna håller längre. Det håller jag med om.

Är inte klar med mitt skrivbord riktigt än, men har en powerbook + en 19" skärm, fast en till skulle inte vara dumt. Hittat denna http://www.matrox.com/graphics/offhome/dh2go/home.cfm , undrar om den skulle funka med macen, annars har ju jag sett ett grafik kort på usb, fast det är bara till pc. Dock så gör matrox boxen att ta två skärmar och gör de till en enda stor, fast man får ju mera arbets yta.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-27 21:42

Ett nytt laptop stativ? (skoj)

En ny bild av mitt skrivbord, samma som jag skickade in tidigare. Jag har använt iCurve ett tag och det är helt OK, men skärmen hamnar ändå för högt för min smak. Vill byta, sälja och tråden är igång här på 99Mac.

For the time being, här är ett litet förslag för ett nytt laptop stand" :rolleyes:

Yeah, gamla go'a värmeljushållare + IKEA-tassar - together we're stronger....

Jo, moderators, jag förstår om ni plockar bort detta meningslösa inlägg

Här har ni mitt skrivbord (ibooken är min brors)

http://ds.hj.se/~sebbe/mac/10.jpg

homesick, men glider inte dina laptop stands iväg? eller är det ikea-tassar på båda sidorna? Och så högt upp kommer den väl inte med vanliga värmeljus, fast iden var inte dum för att ventilera luft under datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 15:21

Favoritplats

Har egentligen inget fast ställe i våningen utan flyttar runt en del. Här ett favoritställe dock. Stora ytor och bra ljus. Tröttnar man på bruset från Odengatan utanför så får man lyssna på någon skön 80-tals kassett istället:)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-03-05 14:28
Ursprungligen av robkar928:

homesick, men glider inte dina laptop stands iväg? eller är det ikea-tassar på båda sidorna? Och så högt upp kommer den väl inte med vanliga värmeljus, fast iden var inte dum för att ventilera luft under datorn.

Njää, PB står fint och lugnt och jag har _inte_ IKEA-tassar under värmeljusen. De skrapar kanske ett nytt skrivbord men mitt är gammalt & slitet så... och så glider datorn inte iväg. IKEA-tassarna är till att skydda Powerbookens undersida.

Ja, _vilken_ Powerbook? Den är på Apple Center i Malmö - man byter Logickortet. Jag skickar en bild på det "nya" skrivbordet när jag har båda datorerna hemma.

Så länge regerar iMacen till 100%

Senast redigerat 2006-03-05 14:39
Bevaka tråden