Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så ser mitt lilla skrivbord ut :)

Inte så stolt över mitt 199kr logitech PC-T-bord men skärmen sög lite av budgeten...

Ursprungligen av fusione:

Inte så stolt över mitt 199kr logitech PC-T-bord men skärmen sög lite av budgeten...

Dell 24 tum? Vad är det för arm den hänger i?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Dell 24 tum? Vad är det för arm den hänger i?

Skärmen är en Dell : Dell Dell Widescreen Flat Panel Monitor UltraSharp 3008WFP SuperView : Bildskärmar : KONSUMENT

Armen är en Dell : Dell DELL Humanscale M7 - Single TFT Mount : Bildskärmar : KONSUMENT, den funkade inte så bra till 30" som jag hoppats på då skärmen väger precis under vad armen tål så den sviktar lite mer än jag vill..

Men funkar perfekt så länge man har skärmen i bordsnivå (vilket jag måste i vilket fall för den är så j*vla stor )

Jag tror att det är från mandolux, mandolux«

Många fina bakgrundsbilder där...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-06 16:51

Snygga! Passar riktigt bra ihop med iMacen

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-06 17:50
Ursprungligen av tram:

Snygga! Passar riktigt bra ihop med iMacen

Ja'vet' det va därför jag köpte dom;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-07 18:12
Ursprungligen av fedi-93:

Ja'vet' det va därför jag köpte dom;)

Får man fråga vart du har köpt dom?! Märke/pris?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-07 19:34
Ursprungligen av tram:

Får man fråga vart du har köpt dom?! Märke/pris?

Det är Logitech LS11.Du hittar dom i veckans Elgiganten blad för bara 99Kr.Kostade 249 innan tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 19:37
Ursprungligen av fedi-93:

Det är Logitech LS11.Du hittar dom i veckans Elgiganten blad för bara 99Kr.Kostade 249 innan tror jag.

Lät riktig billigt. Speciellt för att vara Logitech .

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-07 21:35

Kände också igen dom idag . Man ska ha 5.1 ifrån Logitech. Det är fina grejer.

Det ser fortfarande ut på det här viset.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-08 15:44
Ursprungligen av fedi-93:

Det är Logitech LS11.Du hittar dom i veckans Elgiganten blad för bara 99Kr.Kostade 249 innan tror jag.

Grattis! Plötsligt händer det

priset var så passande och ville ha något bättre ljud än från macbookens egna talare, så jag köpte ett par oh får tacka för tipset

Vad är det för snygga externa hårddiskar du har?

Verkligen toksnyggt skrivbord du har :):)

Ursprungligen av Ajohansson:

Vad är det för snygga externa hårddiskar du har?

Verkligen toksnyggt skrivbord du har :):)

Tackar, det är Western Digital Mybook Studio med FireWire 800, helt ljudlösa då de inte finns några fläktar i dem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 18:36
Ursprungligen av motif:

Tackar, det är Western Digital Mybook Studio med FireWire 800, helt ljudlösa då de inte finns några fläktar i dem!

Inga fläktar.. Jasså? Gäller det enbart Studio Serien eller? För jag har för mig att övriga WD MyBooks har fläktar. Eller är det HD:arna man hör när dem är igång..

Hur mycket låter HD:arna i studio modellerna?
Hur är värmen från dem?

Är nyfiken, då jag är sugen på en extern, men har hört att vissa WD externa låter en del.. så du får gärna ge din syn på saken

Ursprungligen av JGalaxy:

Inga fläktar.. Jasså? Gäller det enbart Studio Serien eller? För jag har för mig att övriga WD MyBooks har fläktar. Eller är det HD:arna man hör när dem är igång..

Hur mycket låter HD:arna i studio modellerna?
Hur är värmen från dem?

Är nyfiken, då jag är sugen på en extern, men har hört att vissa WD externa låter en del.. så du får gärna ge din syn på saken

Det är passiv kylning, dvs inga fläktar (i vad jag vet någon av MyBook-modellerna). Skalet som är av plast, ser ut som alu, är rikligt perforerat på topp, botten och baksida. Om man råkar höra något så gissar jag att det är hårddisken som jobbar. Har själv en 500 Gigare av Studio. Har placerat min ovanpå min G5'a under skrivbordet.

Det fina med just Studio-modellen är att den, tillskillnad från övriga modeller, kommer färdigformaterad för Mac. Det är bara att packa upp och plugga in.

Senast redigerat 2008-08-14 19:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-17 14:29
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är passiv kylning, dvs inga fläktar (i vad jag vet någon av MyBook-modellerna). Skalet som är av plast, ser ut som alu, är rikligt perforerat på topp, botten och baksida. Om man råkar höra något så gissar jag att det är hårddisken som jobbar. Har själv en 500 Gigare av Studio. Har placerat min under skrivbordet.

Det fina med just Studio-modellen är att den, tillskillnad från övriga modeller, kommer färdigformaterad för Mac. Det är bara att packa upp och plugga in.

Ursprungligen av tim-:

har en usb dito 500gb på mors dator och den är tyst sålänge den inte jobbar.

Tackar för svaren Cogito och Tim.

Låter väldigt bra det där.. har en iMac som är väldigt tyst, så ville inte köpa en ext. hd som låter mer. Tack för feedbacken.

Ps. Tim, din nas-filserver är fortfarande en fröjd för ögat

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 14:48

Min lilla hörna

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-16 13:58

Skaffade ett pat Yamahamonitorer och städade om lite så här kommer det

Saknas Powerbooken som annars kopplas till ACD 20".
En Lacie extern USB HD vilar intill den och är lite i skuggan.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-16 18:13

Ok
Ganska duktigt överexponerad bild (Tagen med min videokamera)

På bilden:
ACD 30"
ASB Aluminium KB
Logitech trackball (10 år+ gammal)
LG Telefon (Trevlig, Windows Mobile telefon)

Syns inte på bild
* Mac Pro burken

Billig möbel från ikea. Ska snart slängas ut då den inte riktigt gör sig så fin i vardagsrummet.

Ursprungligen av JGalaxy:

Inga fläktar.. Jasså? Gäller det enbart Studio Serien eller? För jag har för mig att övriga WD MyBooks har fläktar. Eller är det HD:arna man hör när dem är igång..

WD Mybook premium har ingen fläkt, vet jag. Hårddisken ger ett visst stomljud om den står fel.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-08 17:29

Köpte dom idag också, lite spett ljud men betydligt bättre än dom gamla. Skall ta en ny bild på setupen i kväll.

Ursprungligen av CKOTG:

Eftersom jag fick min nya Dellskärm på posten idag så tänkte jag lägga upp lite bilder på hur min hörna ser ut!

Ser riktigt trevligt ut!
Den där dockningsstationen såg inte fel ut! Vad är det för märke/modell ?

  • Medlem
  • Orust
  • 2008-08-13 22:08

Här är mitt skrivbord, det är nytt så jag funderar nog på att betsa det lite mörkare.

http://i36.tinypic.com/16jnin4.jpg

  • Oregistrerad
  • 2008-08-13 23:22
Ursprungligen av CKOTG:

Eftersom jag fick min nya Dellskärm på posten idag så tänkte jag lägga upp lite bilder på hur min hörna ser ut!

Trevlig skärm, har en sån på kontoret. För liten för o ha hemma

  • Medlem
  • 2008-08-13 22:29

Tack så mycket Marcus_R!
Stället/dockningsstationen är en Logitech Alto Connect (http://www.logitech.com/index.cfm/notebook_products/stands/devices/3074&cl=se,sv)! Och jag måste säga att jag sedan mars någon gång då jag skaffade stället samt tangentbordet är väldigt nöjd med det!

Bevaka tråden