Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Skrev du verkligen rätt? Sidan är kass. Får 500 error eller ryska datingsidor.
Eller så hamnar jag här http://www.headcorner.com/articles/profession...

Eller;
https://dl.dropbox.com/s/3ouwy5vaxtz4hbd/initiates.PNG

Antar att du menar https://acinitiates.com/ som fungerar bra.
https://dl.dropbox.com/s/ofqvlj55zl6bbhp/aciniates.PNG

Ahh, troligen provade du från en iOS-enhet, ser ok ut från Android.

Jo det var den senare, "Acinitiates" (AC initiates), det tog mig några försök att få till det rätt o japp sidan funkar inte med iOS.
Det är så många extragrejor till AC4...

Ehhh detta kommer ta ett tag....

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-01-08 13:42

Sköt er när ni använder Bredbandskollen!

Fick denna när jag jobbade i Final Cut Pro...

Omstart, följt av en omstart och så den här... argh!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Omstart, följt av en omstart och så den här... argh!

Jag ser inte något ovanligt med den rutan. Vad är det jag missar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-15 01:02

Högerklick på ett meddelande i Meddelande.app:

Okej, ska jag hålla mig till 8.3 tecken?

SimCity:

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag ser inte något ovanligt med den rutan. Vad är det jag missar?

Just att den inte är ovanlig!

  • Medlem
  • 2014-01-16 07:13
Ursprungligen av johan_tanying:

Just att den inte är ovanlig!

Jag ser inte heller vad som är anmärkningsvärt.

Ironi, måhända?

Ursprungligen av johan_tanying:

Ironi, måhända?

Jag undrar om någon förstår vad du menar, inte jag iaf.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag undrar om någon förstår vad du menar, inte jag iaf.

Själva dialogrutan är ju i sig inte obegriplig, men man kan ju undra varför systemet ska starta om, för att sen vilja startas om, för att sen vilja startas om ytterligare en gång.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-16 11:30
Ursprungligen av pmarriott:

Själva dialogrutan är ju i sig inte obegriplig, men man kan ju undra varför systemet ska starta om, för att sen vilja startas om, för att sen vilja startas om ytterligare en gång.

Är inte det ett normalt förfarande med Windows??

Ursprungligen av lappen71:

Är inte det ett normalt förfarande med Windows??

Möjligen. Jag försöker hålla mig på armlängds avstånd från världens vanligaste virus - Windows. De få gånger jag tvingas hålla på med möget brukar det dock bara vilja starta om 1 gång.

Att Windows startas om ideligen är det jag försöker visa på. Det startade om tre ggr efter varandra. Känns som de kunde göra ett bättre jobb och starta om en gång för alla tre tillfällen.

Men å andra sidan jag installerade en webbläsare idag och blev tvungen att starta om då också... på Windows 7. Hallå.

Senast redigerat 2014-01-16 22:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-16 16:46
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Att Windows startas om ideligen är det jag försöker visa på. Det startade om tre ggr efter varandra. Känns som de kunde göra ett bättre jobb och starta om en gång för alla tre tillfällen.

Men å andra sidan jag installerade en webbläsare idag och blev tvungen att starta då också... på Windows 7. Hallå.

Som Blizzard brukar säga om märkliga fenomen i World of Warcraft:

Citat:

Working as intended.

LOL

Fast nu är ni väl väl fantasilösa. Det finns två knappar, den ena startar om genast, den andra låter användaren välja när det ska startas om, vilket är perfekt om man t.ex. Vill installera flera uppdateringar på rad. Det är ju f.ö. Ingen skillnad mot OS X, annat än att knappen där säger "Avbryt" (omstarten), vilket knappast är mer begripligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-17 08:33
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Fast nu är ni väl väl fantasilösa. Det finns två knappar, den ena startar om genast, den andra låter användaren välja när det ska startas om, vilket är perfekt om man t.ex. Vill installera flera uppdateringar på rad. Det är ju f.ö. Ingen skillnad mot OS X, annat än att knappen där säger "Avbryt" (omstarten), vilket knappast är mer begripligt

En markant skillnad är att sällan (aldrig?) behöver OSX start om fler gånger efter varandra. Det känns som vardag med Windows - och att efter omstarten tar det absurt lång tid att installera saker, för att sedan behöva starta om igen.

Som sagt, Working as intended!

Ursprungligen av Erik.dv:

En markant skillnad är att sällan (aldrig?) behöver OSX start om fler gånger efter varandra. Det känns som vardag med Windows - och att efter omstarten tar det absurt lång tid att installera saker, för att sedan behöva starta om igen.

Som sagt, Working as intended!

Fast för det mesta behöver Windows inte starta om mellan uppdateringarna, det är bara folk som inte vill förstå dialogrutan som tror det Ok, visst är det ändå lite oftare för Windows, iom att de släpper uppdateringar tätare, har en annan arkitektur etc, men särskilt stor skillnad är det inte

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-01-28 02:03

Obegripligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-28 07:47
Ursprungligen av joakimo:

Obegripligt.

Inte om man övat sin swahili Fick samma roliga uppdaterings-info i iphonen, men appen blev fantasilöst nog på svenska.

Kreativt moln

Vi har kört med Adobe CC sedan det lanserades. Det har varit skakigt och buggigt med mjukvaran som hanterar nedladdningarna. Men nu har det väl gått ett tag... eller hur Adobe? Nu borde det väl kunna se lite bättre ut än det här?

1. Ny iMac
2. Installerar Photoshop, Bridge och Acrobat
3. När den är klar visar Cloud-menyn följande

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-11 23:54

Hjälpsidan för Flash Player. Är inte 12.0.0.70 och 12.0.0.7 samma?

(trunkerad siffra, senaste version ska vara 12.0.0.77)

  • Medlem
  • 2014-03-12 14:52
Ursprungligen av IngoX:

Hjälpsidan för Flash Player. Är inte 12.0.0.70 och 12.0.0.7 samma?
(trunkerad siffra, senaste version ska vara 12.0.0.77)

Nej, punkterna är inga decimalavskiljare. På samma sätt är Mac OS X 10.4.1 inte samma sak som Mac OS X 10.4.10.

10.4.0 = första versionen av 10.4
10.4.1 = andra versionen av 10.4
10.4.10 = elfte versionen av 10.4

On-topic:

Visst, det är varken en dialogruta eller helt obegriplig, men kom igen Microsoft.

Gammal favorit

Ursprungligen av Kalle W:

Jag är på jakt efter helt tokiga eller obegripliga dialogrutor.
.....
Jag håller på med en studie i gränssnitt, och jag behöver dåliga exempel. Bra finns det gott om.

Ursäkta att jag skickar en från Windows men den är för bra för att vara sann. Men den är sann, har några år på nacken visserligen.

Ursprungligen av 8645:

On-topic:

http://i.imgur.com/Iu2SO3V.png

Visst, det är varken en dialogruta eller helt obegriplig, men kom igen Microsoft.

Vad är det för konstigt med den?

En grej med programmenyn om man kör OS X på svenska är att man ibland översatt ”Hide” med ”Göm” och ibland med ”Dölj”. Konsekvens, tack.

Värre ändå med inkonsekvens inom samma program.
http://www.99mac.se/forum/p/2192792

  • Medlem
  • 2014-03-17 12:43
Ursprungligen av star-affinity:

Vad är det för konstigt med den?

En grej med programmenyn om man kör OS X på svenska är att man ibland översatt ”Hide” med ”Göm” och ibland med ”Dölj”. Konsekvens, tack.

Precis det jag menade.

Det är oftast program som även finns till Windows som misslyckas med översättningen av Hide. Silverlight, Adobe Reader, Chrome m.fl. Märkligt kan tyckas, då vem som helst kan kolla upp vad Apple använder i sina egna program. Microsoft Office använder för övrigt av Göm, Skype använde Dölj men numera Göm. Kanske kastar de tärning?

Ursprungligen av 8645:

Precis det jag menade.

Det är oftast program som även finns till Windows som misslyckas med översättningen av Hide. Silverlight, Adobe Reader, Chrome m.fl. Märkligt kan tyckas, då vem som helst kan kolla upp vad Apple använder i sina egna program. Microsoft Office använder för övrigt av Göm, Skype använde Dölj men numera Göm. Kanske kastar de tärning?

Jaha.
Mm... Mycket märkligt. Som du säger är det ju inget svårt att kolla upp. Kan vara tärningen, ja.

Bevaka tråden