Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-07-16 20:41

Installerade om Yosemite på min MBA ikväll. Efteråt loggade jag in på iCloud och skulle aktivera bildströmmen i "Bilder" och fick upp detta:

Är det bara jag som är trött, eller är det fler som blir tveksamma på vad som avses?

Ursprungligen av Dalle:

Installerade om Yosemite på min MBA ikväll. Efteråt loggade jag in på iCloud och skulle aktivera bildströmmen i "Bilder" och fick upp detta:
Är det bara jag som är trött, eller är det fler som blir tveksamma på vad som avses?

Något rörigt och vad är ofullständigt innehåll? Aldrig sett denna förut.

  • Medlem
  • 2015-07-17 10:27
Ursprungligen av CekariYH:

Något rörigt och vad är ofullständigt innehåll? Aldrig sett denna förut.

Jag har ingen aning. Eftersom det var en helt ren installation och ingen återställning från Time Machine så fanns ju inga bilder på hårddisken. Så vilka bilder/objekt kan vara ofullständiga?

Ursprungligen av Dalle:

Jag har ingen aning. Eftersom det var en helt ren installation och ingen återställning från Time Machine så fanns ju inga bilder på hårddisken. Så vilka bilder/objekt kan vara ofullständiga?

Skumt verkligen!?!?

  • Medlem
  • 2015-07-17 15:03

5 av 3 möjliga datorer auktoriserade...

Ursprungligen av Dalle:

5 av 3 möjliga datorer auktoriserade...

Det där har jag också fått, till slut blev jag tvungen att logga in på iTunes och ta bort alla. Jädrigt skumt att man inte bara kan ta bort dom man vill, typ sålda, ominstallerade etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-17 15:38
Ursprungligen av CekariYH:

Det där har jag också fått, till slut blev jag tvungen att logga in på iTunes och ta bort alla. Jädrigt skumt att man inte bara kan ta bort dom man vill, typ sålda, ominstallerade etc.

Men @Dalle har nog inget problem med att han auktoriserat för många datorer. Jag får samma felaktiga dialogruta i iTunes men med texten att jag av mina tillgängliga 2 har auktoriserat 5 datorer. Som om Apple tror jag springer omkring och auktoriserar andras datorer...

Siffrorna ska naturligtvis vara tvärtom. Ett klassiskt fel av placering av platshållartext i en dialogruta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-17 15:41
Ursprungligen av Kalle W:

Jag är på jakt efter helt tokiga eller obegripliga dialogrutor. De enda som jag hittar på nätet är från windows (otippat?!?), men har ni några från macen på lager kan ni väl posta dem i den här tråden.

Har för mig att Macpressen brukade ha tokiga dialogrutor i slutet på tidningen... Någon som minns?

Jag håller på med en studie i gränssnitt, och jag behöver dåliga exempel. Bra finns det gott om.

Hallå trådskapare @Kalle W. Hur gick det med din studie i dåliga gränssnitt? Tycker du gränssnitten har blivit bättre de senaste 12 åren?

Ursprungligen av IngoX:

Men @Dalle har nog inget problem med att han auktoriserat för många datorer. Jag får samma felaktiga dialogruta i iTunes men med texten att jag av mina tillgängliga 2 har auktoriserat 5 datorer. Som om Apple tror jag springer omkring och auktoriserar andras datorer...
Siffrorna ska naturligtvis vara tvärtom. Ett klassiskt fel av placering av platshållartext i en dialogruta.

Ok

  • Medlem
  • 2015-09-01 14:16

Photoshop CC2015

BUHAHA!

En riktig klassiker. Inte ett rätt någonstans.

Det är därför jag hellre kör på engelska än från engelska översatt till nån typ av svenska av nån underbetald indier eller hur det nu går till

  • Medlem
  • 2015-09-11 09:02

Office 365 OWA:

Sånt där som får en att fysiskt vilja rycka programvaran ur datorn, hoppa på den, köra den i dokumentförstöraren o kasta ut den genom fönstret med ett avgrundsskrik

  • Medlem
  • 2015-09-11 09:44

Programvaran här är ju Chrome…

  • Medlem
  • 2015-09-11 10:21

Du gjorde säkert fel. Det är ju när du stängt av offlineåtkomst som du kan använda den utan att vara ansluten till nätverk. Slår vad om att du aktiverade den.

  • Medlem
  • 2015-09-11 12:57
Ursprungligen av wlao:

Du gjorde säkert fel. Det är ju när du stängt av offlineåtkomst som du kan använda den utan att vara ansluten till nätverk. Slår vad om att du aktiverade den.

Jag det gjorde jag faktiskt. Jag får göra om och göra fel, så blir det kanske rätt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-25 08:28

Biståndsfunktionen var dock ej vad den utgav sig att vara.

  • Medlem
  • 2015-09-25 10:08

Lurigt svar från InDesign CS6 i Applescript:

  • Medlem
  • 2015-11-05 17:20

AppStore:

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-11-05 20:29

Kör du möjligen en gammal version av OS X?

  • Medlem
  • 2015-11-05 20:44

Mja, det är väl en definitionsfråga. Det var 10.10.3 på den när jag fick dialogen.
Jag ser nu att jag läste fel, så den är ju inte så konstig egentligen.

Återkommer med en gammal goding från Final Cut! Lysande idé för att få bort problem!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-01 12:23

Slarvigt formulerat, eller kodare med ironi?

  • Medlem
  • 2015-12-10 09:18

Cyberduck:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-11 14:24

Tala om språk- och begreppsförvirring. Den serbiska texten handlar om att ändra namn, den engelska om att flytta fil. Skönt att man på svenska kan välja att inte få frågan igen

  • Medlem
  • 2015-12-11 17:10

Det är väl för att mv även byter namn på fil.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-30 00:04

"Affären" i sig är att jag vill se mina kommande betalningar...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-21 09:01

"Du får välja så länge du väljer rätt".

Försöker infoga ett diagram i Word 2016, och det irriterar sig på att filen är öppen i Excel.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-01-21 10:13
Ursprungligen av reboot81:

"Du får välja så länge du väljer rätt".

Försöker infoga ett diagram i Word 2016, och det irriterar sig på att filen är öppen i Excel.

Argh ett otyg som man tvingas hantera på windows sidan, varför ska de försöka få in samma elände på andra plattformar.

Själv öppnar jag gärna flera instanser av en fil nu som då, ibland för att skapa en kopia, ibland för att jämföra, ibland bara för att jag ska ha upp den i flera program. Alltid ett otyg på windows sidan, aldrig varit ett problem på mac sidan.

Bevaka tråden