Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-28 20:53

Om inte dubbelfelet ovan tar priset, ja då vet jag inte vad som gör det.

Ok, så det är 18 rättegångar vänster...

Jag hoppas alla vet att båda knapparna i den där typen av rutorna leder till elände. Tvångsavsluta webbläsaren.

Fick den här idag. Undrar vad jag tackade ja till.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-29 17:48
Ursprungligen av pmarriott:

Fick den här idag. Undrar vad jag tackade ja till.

[ATTACH="CONFIG"]37781[/ATTACH]

"Härmed säljer du din själ till Microsoft. Detta kan inte ångras, någonsin!"

Ursprungligen av joakimo:

"Härmed säljer du din själ till Microsoft. Detta kan inte ångras, någonsin!"

Eller... "Welcome to the dark ages"

Två bokstäver hade gjort den här statusrutan något enklare att fatta för den oinvigde, gissa vart de ska vara

...det kanske är den nya mattematiken

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-05 22:22

Mitt under uppdatering med iTunes till 6.1.2.
Bryt.

Adobes Nedladdningschef är ändå bäst , alla kategorier , jag tror jag fråga chefen om jag får byta titel till detta

Rena grekiskan

Passa er för att dra vektorbilder i InDesign CS6. Om ni har den här inställningen ikryssad så ändras tydligen bilden till något grekiskt. Mitt tips är att ha den där rutan urkryssad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-14 22:52

nVidia vill men kan inte eller vet inte eller… vad ska jag göra?

Ursprungligen av Erik.dv:

nVidia vill men kan inte eller vet inte eller… vad ska jag göra?

Ringa Apple? Men det kostar.

Att man får meddelande ja men att bli subtraherad ett meddelande was a first :-S

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-01 09:26

?Blue Screen är det största felmeddelandet och extremt svårfångat med print screen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-03 12:28
Ursprungligen av mac+:

?Blue Screen är det största felmeddelandet och extremt svårfångat med print screen.

http://images.google.se/search?hl=sv&site=&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=885&q=blue+screen+of+death&oq=blue+scr&gs_l=img.3.1.0l6j0i24l4.583.2086.0.3275.8.8.0.0.0.0.56.302.8.8.0...0.0...1ac.1.8.img.8-FGXYMet_A

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-03 13:18

+

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-13 18:13

Inte obegriplig men jag gillar den avslappnade attityden på den här dialogrutan.

Jag trodde då att Apples program var godkända att installera...

Den här var lite roligt också...

Jag kör en till... även denna gång med papperskorgen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-27 17:00
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kör en till... även denna gång med papperskorgen...
http://hedman.zapto.org/okej.png

Spontant undra jag varför papperskorgen vill kopiera "objektet" över huvudtaget!

Adobe har släppt sin programsvit CC. Jag startar programmet och börjar uppdaterar sen får jag se den här:

Jag provade med knappen Igen. Gissa vad som hände? Dialogrutan visade sig igen. Antiklimax hehe...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-30 23:32

Normalt går jag in på 99mac.se genom att klicka mitt bokmärke ”nya inlägg”. Men jag tänkte att jag nu skulle gå vi startsidan. Det var ett misstag. Fick denna:

Om jag klickade på X i högra hörnet, Learn more eller OK spelade ingen roll. Jag kom ändå till samma sida som sa något jag inte orkade bry mig om då jag inte orkar bry mig om saker jag inte bett om att bry mig om.

FAIL!

Stängde startsidan och gick in på forumet som vanligt.

Funderar på att slänga ut Chrome då Google är en stor jävla böld i röven.

Ursprungligen av Anders T:

Adobe har släppt sin programsvit CC. Jag startar programmet och börjar uppdaterar sen får jag se den här:
http://i39.tinypic.com/63uflk.jpg

Jag provade med knappen Igen. Gissa vad som hände? Dialogrutan visade sig igen. Antiklimax hehe...

Jag vet inte vad som är mest obegripligt; dialogrutan eller att Adobe fortfarande år 2013 tror att man måste avsluta ett program för att installera ett annat.

Ursprungligen av filuren:

Normalt går jag in på 99mac.se genom att klicka mitt bokmärke ”nya inlägg”. Men jag tänkte att jag nu skulle gå vi startsidan. Det var ett misstag. Fick denna:

http://i.imgur.com/JKCHAoq.png

Om jag klickade på X i högra hörnet, Learn more eller OK spelade ingen roll. Jag kom ändå till samma sida som sa något jag inte orkade bry mig om då jag inte orkar bry mig om saker jag inte bett om att bry mig om.

FAIL!

Stängde startsidan och gick in på forumet som vanligt.

Funderar på att slänga ut Chrome då Google är en stor jävla böld i röven.

Du kom inte till artikeln på 99mac då?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-07-01 00:45
Ursprungligen av suddgummi:

Du kom inte till artikeln på 99mac då?

Jo, men rutan ville ändå inte försvinna. Oavsett var jag klickade.

Dessutom: ”reader will not be.. ”. Vadå ”reader”? Vilket program är det? Jag har inget program som heter ”Reader”. Och varför ska måste jag vara noga med att ha backup av min data? Vilkden data?

Allt är så fel så det kan inte bli rätt om man ens försöker.

Dialogrutan som inte ville försvinna - det var inte bilden på densamma, som just nu är första bilden på 99mac då? Så dialogrutan du försökte stänga helt enkelt var en bild?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-01 07:30
Ursprungligen av Capeman:

Dialogrutan som inte ville försvinna - det var inte bilden på densamma, som just nu är första bilden på 99mac då? Så dialogrutan du försökte stänga helt enkelt var en bild?

Visst är det så Jag reagerade också först instinktivt att försöka klicka men insåg snabbt att det är bara är en bild.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-01 07:34
Ursprungligen av filuren:

Normalt går jag in på 99mac.se genom att klicka mitt bokmärke ”nya inlägg”. Men jag tänkte att jag nu skulle gå vi startsidan. Det var ett misstag. Fick denna: ...

Finurlig filur

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-07-02 22:32
Ursprungligen av Capeman:

Dialogrutan som inte ville försvinna - det var inte bilden på densamma, som just nu är första bilden på 99mac då? Så dialogrutan du försökte stänga helt enkelt var en bild?

Nu har jag förstått vad det handlar om.

Det är Google Chrome som tar för givet att jag använder tjänster (i detta fall "Reader", vad det nu är och jag varesig efterfrågat eller behövt) som de tillhandahåller, bara för att jag har 99mac.se och en sajt till via snabblänkar i Chrome. I övrigt använder jag Safari till allt annat. Tur det, tydligen.

Det var en obegriplig dialogruta då den dök upp. Den sa inte vem som var avsändare, vilket program som skulle fixas, och inte heller gav de tre svarsalternativen någon vidare ledtråd då de gav samma resultat.

Fail, som sagt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-02 23:23
Ursprungligen av filuren:

Nu har jag förstått vad det handlar om.

Det är Google Chrome som tar för givet att jag använder tjänster (i detta fall "Reader", vad det nu är och jag varesig efterfrågat eller behövt) som de tillhandahåller, bara för att jag har 99mac.se och en sajt till via snabblänkar i Chrome. I övrigt använder jag Safari till allt annat. Tur det, tydligen.

Det var en obegriplig dialogruta då den dök upp. Den sa inte vem som var avsändare, vilket program som skulle fixas, och inte heller gav de tre svarsalternativen någon vidare ledtråd då de gav samma resultat.

Fail, som sagt.

Haha du ger dig inte fast än att alla har sett den s.ka "dialogrutan"

Bevaka tråden