Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butiker som kör nattöppet inför premiären av iPhone 5 C/S

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 08:15

Bettar på att Telia i Gbg ordar bokningen. Får se vad som händer.

Sitter nu lite halvtrött med min 5S Gold 32GB som jag köade för i Malmö igår. Utanför Telia-butiken (där jag stod) var det ballonger, fleecefiltar, kaffe, mat, kakor etc och en allmänt trevlig stämning. Gasolvärmare och DJ gjorde sitt för att hålla värmen uppe tillsammans med den spexiga och trevliga personalen som dansade och körde "Friskis-pass" bland annat.

Detta var min första kö-vid-släpp-upplevelse, och den var mycket bra!

Som kuriosa kan jag nämna att det nästan inte var några köer alls utanför vare sig Tre eller Telenor som ligger mittemot Telia i Malmö. Inte heller hos Tele2 en bit ner på gatan var det någon direkt anstorming. Kanske har det påverkat att de var sena med att släppa priserna?

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-25 10:22
Ursprungligen av rylin:

Dom delar ut lappar, du säger vilken modell du vill ha, och den är reserverad till kl 18 idag.

Såg ut å finnas drygt 200 lappar kvar i byttorna dom stod med här i slutet på kön, och blåtröjorna höll med om att det såg ut som ca 200.

Dom kan såklart ha flera lådor, det vet man ju inte.

Sen förra inlägget har det tillkommit 10 pers i kön.

Whaaaat!? Kan man reservera modell och storlek redan i kön!? Detta måste vara nytt!? Anledningen till att jag inte vågade mig ut till Täby var p.g.a. att risken av just "min" modell skulle vara slut när man nådde entrén! Hade jag vetat detta hade jag inte suttit framför datorn i kalsonger just nu!

Ursprungligen av nox:

Whaaaat!? Kan man reservera modell och storlek redan i kön!? Detta måste vara nytt!? Anledningen till att jag inte vågade mig ut till Täby var p.g.a. att risken av just "min" modell skulle vara slut när man nådde entrén! Hade jag vetat detta hade jag inte suttit framför datorn i kalsonger just nu!

Nej det är inte nytt. Apple har ordnat det så länge nu. Man vet tidigt om man kommer få någon telefon eller inte.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-25 11:12
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Nej det är inte nytt. Apple har ordnat det så länge nu. Man vet tidigt om man kommer få någon telefon eller inte.

Där ser man! Typiskt :-)!

Min grå 32Gb är lämnad till Posten nu, bör dyka upp på måndag. Raskt marserat Halebop..

Kom till Täby vid 8 ganska exakt (några minuter över). Fick direkt välja färg och storlek. Alla varianter fanns då kvar att välja på trots att det var uppskattningsvis 120 före mig i kön.

En timme senare ungefär så klev jag ut med en liten silvrig

Var i valet och kvalet om jag skulle välja space gray eller vit/silver.
Nu har jag varit hemma ett par timmar och pillat och donat. Kan bara konstatera att jag är mycket nöjd med mitt val!

Oerhört mycket smidigare (storleksmässigt) än min Galaxy s4.
Den där svårbeskrivliga känslan och upplevelsen finns där och det är inga andra tillverkare som fixar motsvarande.
Det mjuka flytet och småsaker som exempelvis dubbelklick på "space" ger en punkt och ett mellanslag samt stor bokstav på följande ord.

Blev en bra fredag helt enkelt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-25 14:24
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Nej det är inte nytt. Apple har ordnat det så länge nu. Man vet tidigt om man kommer få någon telefon eller inte.

Jepp, samma sak i Malmö naturligtvis.

Slut i alla Telia-butiker, knallar bara in på Apple Store och där finns alla storlekar och färger, 30 minuter senare så går jag därifrån med en Space Grey 64 GB.

Märk väl, detta var så sent som vid middagstid idag

Senast redigerat 2013-10-25 14:47
Ursprungligen av zinned:

Jepp, samma sak i Malmö naturligtvis.

Slut i alla Telia-butiker, knallar bara in på Apple Store och där finns alla storlekar och färger, 30 minuter senare så går jag därifrån med en Space Grey 64 GB.

Märk väl, detta var så sent som vid middagstid idag

Nice.

Lever du i framtiden eller äter du väldigt tidig middag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-25 15:23
Ursprungligen av keptang:

Nice.

Lever du i framtiden eller äter du väldigt tidig middag?

Jag är väl lite äldre än vad du är, antar jag Förr sa man alltid middagstid när det var omkring kl 12 på dagen, du skulle väl kalla det kring lunchtid

  • Medlem
  • 2013-10-25 16:48
Ursprungligen av zinned:

Jepp, samma sak i Malmö naturligtvis.

Slut i alla Telia-butiker, knallar bara in på Apple Store och där finns alla storlekar och färger, 30 minuter senare så går jag därifrån med en Space Grey 64 GB.

Märk väl, detta var så sent som vid middagstid idag

Apple Store Täby Centrum hade alla modeller på lager idag vid 15.30 (inkl Gold 64) och de trodde att det skulle hålla sig tills imorgon. Så det är bara att åka dit ASAP...

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-25 22:42
Ursprungligen av wolf:

Apple Store Täby Centrum hade alla modeller på lager idag vid 15.30 (inkl Gold 64) och de trodde att det skulle hålla sig tills imorgon. Så det är bara att åka dit ASAP...

Alla olika varianter av iPhone 5S fanns kvar vid stängning ute i Täby. Det här med att köa verkar menlöst, skönt att kunna sova ut, äta en god frukost, kolla ett avsnitt av Family Guy och sen lugnt strosa ner till butiken för att köpa sig en telefon.

Ursprungligen av nox:

Alla olika varianter av iPhone 5S fanns kvar vid stängning ute i Täby. Det här med att köa verkar menlöst, skönt att kunna sova ut, äta en god frukost, kolla ett avsnitt av Family Guy och sen lugnt strosa ner till butiken för att köpa sig en telefon.

Jag köade vid förra släppet utanför telia i Visby, och halva grejen är väl att det är likasinnade eldsjälar som gör det :). Upplevelsen av det var bara positivt och kommer säkert göra om det

Ursprungligen av zinned:

Jag är väl lite äldre än vad du är, antar jag Förr sa man alltid middagstid när det var omkring kl 12 på dagen, du skulle väl kalla det kring lunchtid

Det fick mig till att skratta gott

Ursprungligen av zinned:

Jag är väl lite äldre än vad du är, antar jag Förr sa man alltid middagstid när det var omkring kl 12 på dagen, du skulle väl kalla det kring lunchtid

Förmodligen inte, jag var dock väldigt hungrig.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2013-10-26 00:38
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Jag köade vid förra släppet utanför telia i Visby, och halva grejen är väl att det är likasinnade eldsjälar som gör det :). Upplevelsen av det var bara positivt och kommer säkert göra om det

Om jag köar är det endast av en enda anledning - att få telefonen så snabbt som möjligt då risken att bli utan alltid finns. För mig själv finns det ingen personlig vinning i att diskutera den senaste firmware-uppdateringen till iMac, gråta en skvätt över Steve Jobs tidigare bortgång, eller gnälla över Game Centers tidigare gränssnitt med ett gäng andra nördar ;-)!

Ta detta på rätt sätt, jag har köat (ordentligt) en gång, som jag förvisso idag inte ångrar, men som jag aldrig kommer göra om igen. Jag var 17 år gammal, hade inte krogåldern inne och framför mig låg en ensam, lite halvtråkig helg, men som för många Star Wars-fans, var en helig helg. Av en ren slump "råkade" jag alltså tillbringade ca 72 timmar utanför Filmstaden Sergel i Stockholm för att få tag i ett par biljetter till världspremiären av "Attack of the Clones".

Alla i kön var förvisso trevliga men.. samtidigt.. riktiga nördar. När mannen framför mig i kön som dessutom stod först (ja, jag och min vän kom en halvtimme försent för att knipa förstaplatsen) kom med förslaget; "Kan vi inte leka en lek, jag vet, vi rabblar upp alla Star Wars-planeter som börjar på bokstaven N", suckade jag själv djupt, "snodde" åt mig ett par tomma gallervagnar från den länge nedsläckta marknaden (läs: hönsgården) på Hötorget för att utmana ett gäng andra i "Pod Race" samtidigt som vår bergsprängare ekade Star Wars-temat över Stockholm stad. Ja, jag vet, sjukt nördigt, men inte alls i närheten av nörderiet kring "Rabbla-SW-planeter-som-börjar-på-bokstaven-N-leken".

Så det så ;-)!

Bevaka tråden