Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butiker som kör nattöppet inför premiären av iPhone 5 C/S

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-19 09:16
Ursprungligen av MalcomX:

lider med dig

Varför då? Jag lider inte.

Hahaha, lysande fylleinlägg från MalcomX (sic)!

Jag har själv bytt från Telia till 3 och är nöjd. Där jag bor fungerar 3 bättre, där jag bodde innan fungerade Telia bättre. Ingen täckning är alltid bäst eller alltid sämst.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-19 10:17

Bor i Dalarna och har erfarenhet av både 3 och Telia och det är ingen tävlan.
Telia har överlägset bäst mottagning så jag förstår inte MalcomX argumentation när han bor i Malmö!!!
Han kanske tar kritiken personligt därför hans reaktion ?

Åter till topic, Telia har nattöppet för lanseringen av 5s/5c.

Tack!

Frågan är om Telia kommer att sälja lösa telefoner utan abonnemang på fredag? eller om man helt enkelt blir hänvisad till applestore då. Tråkigt att behöva vänta på leverans istället för att kunna köa...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-19 21:16

Jag är lite velande kring färgerna, guld är givetvis uteslutet men mellan den vita och den rymdgråa. Jag har haft vit på två modeller tidigare och svart på tre stycken. Jag tycker att den helsvarta iPhone 5 ser bedrövlig ut, ungefär som en kolbit, och är därför lite undrande kring hur pass svart den rymdgråa är. Sure, man kan kolla en uppsjö av bilder/filmer på nätet men det är aldrig riktigt samma sak som i verkligheten.

Jag hade vägarna förbi Apple Store i Malmö och tänkte att frågan är ju fri, jag kollar om de har ett ex av var man kan få kolla på då de snart ska börja säljas. Nix pix, inte för att de inte ville visa dem men för att de sa att de inte hade några utan de fick dem levererade först på releasedagen.

Hur många tror på det? Inte jag Lär ju vara ett svepskäl för att slippa diskussion kring lurarna nu innan release. Synd för mig.

Vad säger ni andra, fram för allt ni som ska nattköa? Är ni säkra på vilken färg ni ska skaffa? Vad jag förstod på säljaren i butiken så ska iaf ramen inte vara anodiserad som på iPhone 5 så någon risk för bortskavd färg förelåg tydligen inte.

Ursprungligen av zinned:

Vad jag förstod på säljaren i butiken så ska iaf ramen inte vara anodiserad som på iPhone 5 så någon risk för bortskavd färg förelåg tydligen inte.

Apple-säljaren sa att den inte är anodiserad? hahahaha
Spelade du in det? Kanske kan användas i domstol.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-19 21:24
Ursprungligen av Anderlind:

Telia-säljaren sa att den inte är anodiserad? hahahaha
Spelade du in det? Kanske kan användas i domstol.

Telia-säljaren? Jag skrev ju att jag var på Apple Store

Ursprungligen av zinned:

Telia-säljaren? Jag skrev ju att jag var på Apple Store

Tänkte på topic, ännu värre, en Apple-säljare säger det..
Justerade mitt inlägg när jag läst igenom ditt ett par ggr.

Jag tror inte de har några på Apple store. De kommer nog i sista stund.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-19 22:00
Ursprungligen av pmarriott:

Jag tror inte de har några på Apple store. De kommer nog i sista stund.

Han sa ju det till mig, att de får dem först på releasedagen. Dock tror jag inte på det, det låter ju som helt omöjligt att få logistiken att fungera med en större leverans precis innan butiken öppnar och ändå hinna hantera den samt placera ut produkterna i butiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-19 22:06

Telefonernleveransen sker samma dag. Jag arbetade på Telia när 3G släppes och fick en "test-lur" dagen innan. Dessa var det stenhård kontroll på. Tror till och med att de var märka med "engineering sample" och kostade Telia dyrt. Det är som de säger, lurarna kommer helt på tampen innan lansering. De är inte i landet ännu, det är jag ganska säker på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-19 22:31

Vilken färg/storlek tror ni kommer gå åt snabbast? 64 Gb guld kanske? Vilken färg/storlek tror ni kommer finnas kvar längst?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-19 22:34
Ursprungligen av ipodfan:

Vilken färg/storlek tror ni kommer gå åt snabbast? 64 Gb guld kanske? Vilken färg/storlek tror ni kommer finnas kvar längst?

iPhone 5c valfri färg ?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-19 22:56
Ursprungligen av Anderlind:

Apple-säljaren sa att den inte är anodiserad? hahahaha
Spelade du in det? Kanske kan användas i domstol.

Har du någon källa på att den fortf. är anodiserad?

Färgen går i alla fall inte av som på 5an, http://www.youtube.com/watch?v=niFz61XJ0lk

Ursprungligen av Kidmaster:

Frågan är om Telia kommer att sälja lösa telefoner utan abonnemang på fredag? eller om man helt enkelt blir hänvisad till applestore då. Tråkigt att behöva vänta på leverans istället för att kunna köa...

När 5 lanserades förra året - såldes dom låsta till Telia på telia.se - men utan abonnemang. I butiken tror jag dom bara kommer att sälja med abonnemang. När 4S släpptes - gick den att köpa utan abonnemang - men låst i butiken. Senaste delen av detta år har väl Telia inte ens sålt iPhone eller iPad - eller....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-20 11:21
Ursprungligen av zappee:

Har du någon källa på att den fortf. är anodiserad?

Färgen går i alla fall inte av som på 5an, http://www.youtube.com/watch?v=niFz61XJ0lk

Det finns flera sätt att färga aluminium, ett sätt är att anodisera objektet man vill färga för att skapa en porös yta som kan ta upp färg, färga och sedan försegla i ugn. Ett annat sätt är att blanda i en tillsats under själva anodiseringen, det är med sistnämnda metod som man får färger som olika grå nyanser, "champange" och brons. Det verkar vara denna metod Apple använder sig ut av eftersom den är mer beständig för UV ljus och repor, dock så fäster inte alla nyanser med samma tålighet för yttre påverkan. Det är därför man övergivit den svarta till fördel för "skiffer".

Uppdatering:

Nu har Telia lyssnat på kommentarerna på http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/... och bestämt sig för att köra Spotify-erbjudandet även till de som beställer på hemsidan under natten. Så här skriver de:

"Hej Eric! För att spinna vidare på din referens till ett förhållande så var vår tanke från början att visa en extra uppskattning till de som väljer att ta sig till och köa vid våra nattöppna butiker. Precis som tidigare år har vi inte möjlighet att hålla alla butiker nattöppna, och precis som första året (2008) är det detta år våra tre största butiker: i Stockholm, Göteborg och Malmö. Men vi har också lyssnat och tagit till oss av önskemålen att kunna få ett specialerbjudande för natten till den 25 oktober, även om man inte har möjlighet att ta sig till någon av de tre nattöppna butikerna.

Därför har vi nu valt att erbjuda en möjlighet för alla att ta del av natterbjudandet genom att handla via vår nattöppna webbplats. Alla som där köper en iPhone 5c eller iPhone 5s under natten (från kl 00:01 till kl 05:00 den 25 oktober) kan också välja ett erbjudande med 12 månader Spotify på köpet. /Ola."

Den enda operatören jag hittat förutom Telia som kör nattöppet är tele2. Är det verkligen ingen av de andra operatörerna som hakat på?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-22 13:37
Ursprungligen av sickan_25:

Uppdatering:

Nu har Telia lyssnat på kommentarerna på http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/... och bestämt sig för att köra Spotify-erbjudandet även till de som beställer på hemsidan under natten. Så här skriver de:

"Hej Eric! För att spinna vidare på din referens till ett förhållande så var vår tanke från början att visa en extra uppskattning till de som väljer att ta sig till och köa vid våra nattöppna butiker. Precis som tidigare år har vi inte möjlighet att hålla alla butiker nattöppna, och precis som första året (2008) är det detta år våra tre största butiker: i Stockholm, Göteborg och Malmö. Men vi har också lyssnat och tagit till oss av önskemålen att kunna få ett specialerbjudande för natten till den 25 oktober, även om man inte har möjlighet att ta sig till någon av de tre nattöppna butikerna.

Därför har vi nu valt att erbjuda en möjlighet för alla att ta del av natterbjudandet genom att handla via vår nattöppna webbplats. Alla som där köper en iPhone 5c eller iPhone 5s under natten (från kl 00:01 till kl 05:00 den 25 oktober) kan också välja ett erbjudande med 12 månader Spotify på köpet. /Ola."

Den enda operatören jag hittat förutom Telia som kör nattöppet är tele2. Är det verkligen ingen av de andra operatörerna som hakat på?

Vilka Tele2-butiker kommer ha nattöppet i Sverige?

Ursprungligen av ipodfan:

Vilka Tele2-butiker kommer ha nattöppet i Sverige?

Stockholm: Kungsgatan 35
Göteborg: Nordstan
Malmö: Södra Tullgatan 2

Ändrar topic till "Butiker som kör nattöppet inför premiären av iPhone 5 C/S".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-22 13:45
Ursprungligen av keptang:

Stockholm: Kungsgatan 35
Göteborg: Nordstan
Malmö: Södra Tullgatan 2

Ändrar topic till "Butiker som kör nattöppet inför premiären av iPhone 5 C/S".

Har det alltid varit att endast Sveriges 3 största städer har nattöppet? Har för mig att flertalet butiker hade nattöppet här i Uppsala förra året när iPhone 5 släpptes.

Ursprungligen av ipodfan:

Har det alltid varit att endast Sveriges 3 största städer har nattöppet? Har för mig att flertalet butiker hade nattöppet här i Uppsala förra året när iPhone 5 släpptes.

Nej, du har nog rätt där att det varit nattöppet på fler ställen tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 13:53

Tror det stämmer att det endast var nattöppet på de tre "flaggskeppsbutikerna" 2008, men många köade för att få telefonen 10 på morgonen i andra städer.

Ursprungligen av beh:

Tror det stämmer att det endast var nattöppet på de tre "flaggskeppsbutikerna" 2008, men många köade för att få telefonen 10 på morgonen i andra städer.

Förra året var det så här hos Telia; http://www.99mac.se/artikel/3084-nattoppet-ho...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 14:12

Okej, det måste varit en stor besvikelse för dem då eller så tror de inte på 5S.

Uppdatering av Telias nattförsäljning:

http://blogg.telia.se/smartarevardag/2013/10/...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-22 16:28
Ursprungligen av beh:

Okej, det måste varit en stor besvikelse för dem då eller så tror de inte på 5S.

Kan faktiskt instämma i det. Tycker det har varit mycket mer hype tidigare år med nya iPhone. Exempelvis är det inte alls så mycket snack på detta forum kring iPhone 5s. Förra året har jag för mig att det var många fler inlägg i flertalet trådar om iPhone 5 på olika forum. Förhoppningsvis är detta positivt då det antagligen blir lättare att få tag på ett exemplar på fredag.

Ursprungligen av ipodfan:

Kan faktiskt instämma i det. Tycker det har varit mycket mer hype tidigare år med nya iPhone. Exempelvis är det inte alls så mycket snack på detta forum kring iPhone 5s. Förra året har jag för mig att det var många fler inlägg i flertalet trådar om iPhone 5 på olika forum. Förhoppningsvis är detta positivt då det antagligen blir lättare att få tag på ett exemplar på fredag.

iPhone 4S->iPhone 5 var en större uppdatering än 5->5s.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 20:31
Ursprungligen av pmarriott:

iPhone 4S->iPhone 5 var en större uppdatering än 5->5s.

Korrekt men uppdateringen 5->5s blir större för oss i sverige än jänkarna pga utökat LTE-stöd i den nya luren.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-22 23:41
Ursprungligen av pmarriott:

iPhone 4S->iPhone 5 var en större uppdatering än 5->5s.

Allt är ju subjektivt, men förutom större skärm som iPhone 5 hade, tycker jag att 5--->5s är en lika stor, om inte större uppdatering.

Bevaka tråden