Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UPAD - hur din iPad blir ett anteckningsblock

Tråden skapades och har fått 140 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Klart dom fortfarande utvecklar appen. Varför skulle dom inte det? Den är het och den säljer som smör i sammanhanget. Och har stora utvecklingspotensial.

Ursprungligen av RedNex:

Jo, visst lär det fixas med en update någon gång i framtiden, om dom fortfarande utvecklar appen. Knappast inom 48 timmar dock, jag har redan haft min iPad i 6 dagar.
För övrigt hade adobe reader samma eller liknande problem men det fungerar efter uppdatering.

Nu ska vi inte bli för aggresiva. De (om det ens är de, antagligen en person) upptäckte nog inte problemet själva förrän när de fick den nya iPaden, vilket inte var möjligt förrän 16:e mars. Nu står det i tråden på Macrumors att någon fått svar från utvecklaren den 20:e mars att en uppdatering kommer inom några dagar. Bra så.

Är inte Adobes utvecklingsavdelning som kan pumpa kod här. Plus att som vanligt med Apple så får inte utvecklarna nåågon förhandsinfo så att de kan förbereda sig.

  • Medlem
  • Corpus Christi
  • 2012-03-22 12:32

Jag menade bara att det kommer att ta lite längre tid än 48 timmar att få ut en update. Jag nämde inte adobe av den anledningen att jag tycker en ensam utvecklare ska trolla fram uppdateringar lika snabbt som dom. Mer för att visa att det förmodligen inte är några större problem att anpassa sig till den ny upplösningen, även om vi kanske får vänta lite längre på att små utvecklare ska hinna med att updatera.

Ni som har en ny iPad nu och därmed tvingas använda UPAD på den gamla, hur gör ni sen efter nästa uppdatering och det fungerar på den nya? Kan man ta en backup på enbart UPAD och sen tanka in den på den nya iPaden?

Ursprungligen av pmarriott:

Ni som har en ny iPad nu och därmed tvingas använda UPAD på den gamla, hur gör ni sen efter nästa uppdatering och det fungerar på den nya? Kan man ta en backup på enbart UPAD och sen tanka in den på den nya iPaden?

Ja, det kan man, finns en backupfunktion i UPAD.

Har köpt en stylus cch UPAD nu, tack för inspirationen Capeman & BlackSmp.

Även jag har köpt UPAD, men vilken penna rekommenderas?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Även jag har köpt UPAD, men vilken penna rekommenderas?

Jag köpte en Targus.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-24 11:25
Ursprungligen av barbapappa_86:

Även jag har köpt UPAD, men vilken penna rekommenderas?

En som matchar SmartCover-fodralet så klart... Med andra ord tex en Targus Stylus Pen i samma färg!

Tycker också Targus fungerar bra, speciellt med tanke på hur billig den är. Finns säkert bättre alternativ, men inte till det priset.

Targus är den bästa av de som jag har provat. Undvik de med "hårdgummitopp". Targus version med en "mjuktopp" fungerar bäst.

Jag har, som nog sagts tidigare i tråden, en Wacom för 299:- från MediaMarkt. Känns riktigt bra att skriva med. Den är mjuk i spetsen och glider bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-25 08:11

Skaffade Wacom Bamboo Stylus och UPAD igår, pennan är riktigt skön att hålla i och lätt att skriva med, det svårast är nog att lära sig hålla pennan "rakt" ovanifrån. Sen måste jag öva på min handstil, framförallt i mindre stil var det svårt att få en bra handstil. Men jag tror att det handlar om att lära känna pennan och underlaget lite, det går inte att jämföra med att skriva på papper. Handledsskyddet var ett ovärderligt hjälpmedel. Jag får återkomma i frågan när jag hunnit testa lite mer

Om någon missat det fungerar upad inget vidare på ipad3, uppdatering ska vara på väg.

Ursprungligen av akerstrom:

Om någon missat det fungerar upad inget vidare på ipad3, uppdatering ska vara på väg.

Jodå, det har vi redan diskuterat i tråden.

Ursprungligen av Capeman:

Jodå, det har vi redan diskuterat i tråden.

Jag tar och går och lägger mig igen... :">

Som en kommentar så kan jag påpeka att Noteshelf fungerar alldeles utmärkt på Ipad generation 3 (som jag tror att akerstrom refererar till ovan trots att han skriver Ipad2)

Ursprungligen av BlackSmp:

Som en kommentar så kan jag påpeka att Noteshelf fungerar alldeles utmärkt på Ipad generation 3 (som jag tror att akerstrom refererar till ovan trots att han skriver Ipad2)

Lite morgontrött, korrigerade inlägget, tack

Så här ser det ut på den förresten http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1342583

Det gör jag också. Sjukligt sömnig...

Fick det här från UPAD-folket idag:

Hi, there!
Thank you for choosing UPAD.

We are very sorry for the inconvenience.
Next update for supporting the new iPad’s retina display will be available within a couple of days. It has been submitted to Apple already and under review process now.
Please wait for a while and update your UPAD.

Updaten har kommit!!!

Upplösningen är fixad men det är fullt med buggar. Om man drar upp skrivfältet nerifrån, där där man drar upp "skyddet" för att vila handen så blir det heltokigt. Plus att ångra-funktionen är helgalen. Dessutom, om man skriver i nämnda skrivfältet och kommer ut i det röda där det är meningen att den ska hoppa fram så raderas istället det man skrivit.

Gör om, gör rätt.

Funkar klockrent här. Fantastisk app. Har hämtat partiturbakgrund och bildmanusbakgrund Detta blir nog en av dom mest använda appsen i min iPad skulle jag tro - efter Blureader så klart.

Ursprungligen av pmarriott:

Upplösningen är fixad men det är fullt med buggar. Om man drar upp skrivfältet nerifrån, där där man drar upp "skyddet" för att vila handen så blir det heltokigt. Plus att ångra-funktionen är helgalen. Dessutom, om man skriver i nämnda skrivfältet och kommer ut i det röda där det är meningen att den ska hoppa fram så raderas istället det man skrivit.

Gör om, gör rätt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Funkar klockrent här. Fantastisk app. Har hämtat partiturbakgrund och bildmanusbakgrund Detta blir nog en av dom mest använda appsen i min iPad skulle jag tro - efter Blureader så klart.

Har du provat magnified input? Dra upp det tonade fönstret nerifrån och klicka på den lilla rutan till höger så du får upp det det förstorade skrivfönstret. Prova den och prova klicka lite på ångra.

Ursprungligen av pmarriott:

Har du provat magnified input? Dra upp det tonade fönstret nerifrån och klicka på den lilla rutan till höger så du får upp det det förstorade skrivfönstret. Prova den och prova klicka lite på ångra.

Helt rätt, totalt urflippat beteende. De måste varit stressade över den stora grafikbuggen. Hoppas de fixar detta per omgående.

Ursprungligen av pmarriott:

Har du provat magnified input? Dra upp det tonade fönstret nerifrån och klicka på den lilla rutan till höger så du får upp det det förstorade skrivfönstret. Prova den och prova klicka lite på ångra.

Jag, som ju kör Noreshelf, kan nämna att även de har problem med zoomfunktionen. Ibland så fungerar inte auto-advance. Rättning på gång, räknas komma i april

Jo, nu har jag konstanterat buggen. Tur att jag inte använder zoomfunktionen (skriver för snabbt för att den ska vara användbar och tillräckligt "litet" blir det ändå). Så - för mig är det full fart nu - första mötet med Upad om två timmar :-).

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, nu har jag konstanterat buggen. Tur att jag inte använder zoomfunktionen (skriver för snabbt för att den ska vara användbar och tillräckligt "litet" blir det ändå). Så - för mig är det full fart nu - första mötet med Upad om två timmar :-).

Precis tvärtom för mig:) Zoom är en vital funktion för mig.

Drog iväg ett mail om buggarna igår och fick detta svaret:

Hi, there!
.
We are very sorry for the inconvenience.
We found that there were some bugs on magnifying input mode and other features.
So fixed version was submitted to Apple to resolve these issues.
It is under urgent review now and will be released in a couple of days.
Please wait for a while and update your UPAD.
.
If you have any further inquiry, don't hesitate to send an email over describing the issue.
We will do our best to offer you the better service.
.
Thank you so much for your understanding in advance.
.
Best Regards,
UPAD.
.

Konstigt att man inte testar alla fuktioner - åtminstone alla vitala fuktioner - innan man släpper iväg till appstoren. Jag kan inte få in i mitt huvud hur man kan vara så puckad :-D. Oavsett om man är ensam utvecklare eller storföretag. Man får ju en massa extraarbete genom att vara så här flumslarvig - förutom bad press alltså. I just dont get it - ser inga förklaringar till idiotin.

Bevaka tråden