Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är jag riktigt sur när jag inser att min FreeNAS inte kommer agera Time machine server om jag uppgraderar till Lion (Ja jag vet att det finns terminal-kommandon).

Först funderar jag på att leka lite med Netatalk 2.2 betan själv men tröttnar snabbt.

Sen kommer jag på att Dollydrive finns efter att ha läst om det på 99 ett bra tag sedan. Kollar upp det och ja Lion stöds. Priset var inte dumt heller. Antog att det skulle ta tid att göra ny backup men forsätter det så här så kommer runt 120GB ta 2-3 dagar innan första backup är färdig.

Jag blir galen!

EDIT: Går det så här segt så borde man nog se över om man inte kan starta en egen likadan tjänst här i Sverige. Backup är ju ändå viktigt!

Fast, han har en poäng. Jag blir inte sur av attentatet i Norge, det är helt andra ord som ska användas för det och det här är fel tråd

När jag läser sånt här blir jag sur:
Veronica överlevde vansinnesfärden | Nyheter | Aftonbladet

Vadå "polisen tog hans liv"? Han tog sitt eget liv. Den enda hon kan skylla på är pojkvännen. Det var ingen som tvingade honom att vansinnesköra från polisen i 250 km/h.

  • Medlem
  • 2011-07-23 15:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När jag läser sånt här blir jag sur:
Veronica överlevde vansinnesfärden | Nyheter | Aftonbladet

Vadå "polisen tog hans liv"? Han tog sitt eget liv. Den enda hon kan skylla på är pojkvännen. Det var ingen som tvingade honom att vansinnesköra från polisen i 250 km/h.

Varför kan man bara gilla inläggen en gång? Jag vill trycka 38 gånger! Dessutom påstås det att de "diskuterade" att stanna under färden. Hur bra kan man diskutera i 200km/h+? De kan inte ha hört varandra för fem öre!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-23 16:06
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När jag läser sånt här blir jag sur:
Veronica överlevde vansinnesfärden | Nyheter | Aftonbladet

Vadå "polisen tog hans liv"? Han tog sitt eget liv. Den enda hon kan skylla på är pojkvännen. Det var ingen som tvingade honom att vansinnesköra från polisen i 250 km/h.

Helt rätt det du skriver Jesper, men tjejen är ledsen, chockad och bara 17 år man kan ju förstå hennes omedelbara reaktion på ett sätt.

Var är föräldrarna dom ska skratta sig lyckliga att dottern överlevde denna gång dags att vakna upp nu ??????

Jo, hennes reaktion (förnekelse) går att förklara men jag blir framförallt sur över AB som jag tycker utnyttjar hennes sorg.

Sedan har jag tittat in på en MC-site där man har diskuterat denna olycka och det gjorde mig ännu mer beklämd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-23 16:59

AB är så lama så ingen överaskning där. Nej bojkotta sump tidningen om ni har chansen.

AB GÖR MIG SURARE ÄN EN CITRON SOM HAR LEGAT OCH SURAT TILL SIG

Ironi Goflorp, släpp det där ämnet nu, vad sur jag blir!

Sitter och läser trådar då jag varit borta några dagar och överallt läser jag "mb" "gb" "mg" (antar att det ska vara "meg" = megabyte ?!)...

Man ska inte kommentera sådant i trådar (det kallas OT) och man kan ju inte rapportera ALLA dessa inlägg...

Varför kan inte folk skriva?!?

Spillde just en halv dricka över hela tangentbordet och mus grejen! Tangentbordet funkar, datorn funkar, men inte musplattan..:(

Ursprungligen av Engalunda:

Spillde just...

Kanske torkar och funkar ?!

Ursprungligen av LCR:

Kanske torkar och funkar ?!

Mm hoppas hoppas! Den är avstängd nu i alla fall.. Jobbigt avslut på kvällen då jag skulle gå igenom mina bilder som fanns på:(

Och jag har lyckats steka min nya hårddisk. Råkade ge datorn lite omild behandling, sen började allt sega sig men jag kopplade inte vad det berodde på utan skulle starta om. Det tog typ 15 minuter att stänga ner öppna program, sen vägrade möget att starta upp igen. Körde Recovery och hittade massa fel och varningar i Disk Utility, samt det föga uppmuntrande meddelandet att disken inte kunde repareras utan borde raderas och så skulle jag återställa från backup. Håller nu påatt ominstallera Lion och ska se om disken uppvisar några tecken på fysiska fel. Om allt ser bra ut återställer jag från TimeCapsule imorgon. Annars åker min gamla disk in så länge och så får jag i förskaffa en ny 750 GB i dagarna och upprepa manövern.
Ooops. Den där förhatliga symbolen som ser ut ungefär så här: ø kommer upp. Suck.

Ursprungligen av pmarriott:

Och jag har lyckats steka min nya hårddisk...

Låter som dåliga sektorer...

Been there done that.

Suck. Disken verkar stekt.

Just nu är jag sur över min idiotiska idé att byta från iPhone 4 till Google Nexus S. Android är nog något av det största skräpet någonsin om man jämför det med iOS.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Just nu är jag sur över min idiotiska idé att byta från iPhone 4 till Google Nexus S. Android är nog något av det största skräpet någonsin om man jämför det med iOS.

Förstår dig. Jag fick en HTC Desire S på jobbet och har svurit ett antal gånger:) Delar är iofs bara för att de har valt en annan lösning än den jag är van vid, andra är för att de har valt korkade lösningar...

Kan inte få ordet "Mopar" ur skallen...

Ursprungligen av LCR:

Kan inte få ordet "Mopar" ur skallen...

Och nu tänker du på moppar(med alban-uttal)

Nej, MOPAR...

Jasså du tänkte så ....

Nja, MOPAR som i Chrysler Corporation MOtor PARts...

Och varför är jag sur ?! Har inte hämtat min Satellite än, sitter bara här och tittar på YouTube...

Apple har plockat bort backup to disc i itunes 10.4

Jag har en optisk enhet i min imac. Låt mig för helvete kunna göra backup på köpt musik!
Har iofs redan time machine backup men viktig data skall man alltid ha mer än en form av backup på!

Ursprungligen av illerG:

Apple har plockat bort backup to disc i itunes 10.4

Jag har en optisk enhet i min imac. Låt mig för helvete kunna göra backup på köpt musik!
Har iofs redan time machine backup men viktig data skall man alltid ha mer än en form av backup på!

Är du ironisk nu?

Du kan fortfarande ta all din musik och lägga över det på ett USB-minne. Apple bör knappast ta hänsyn till om det finns en del människor som fortfarande håller kvar i stenåldersteknik som en CD utgör.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Du kan fortfarande ta all din musik och lägga över det på ett USB-minne. Apple bör knappast ta hänsyn till om det finns en del människor som fortfarande håller kvar i stenåldersteknik som en CD utgör.

Bara för att det kommer nya sätt att göra saker betyder inte det att man INTE ska kunna använda de äldre alternativa sätten.

Eller kanske vi kan lägga ner e-mail, vi har ju Twitter och Facebook... Doh!

Ursprungligen av LCR:

Bara för att det kommer nya sätt att göra saker betyder inte det att man INTE ska kunna använda de äldre alternativa sätten.
Eller kanske vi kan lägga ner e-mail, vi har ju Twitter och Facebook... Doh!

Det är lite skillnad på gamla stenåldersformat som CD och kommunikationsverktyg som e-mail och sociala medier.

För övrigt blir jag ARG av att du nämner Facebook!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det är lite skillnad på gamla stenåldersformat som CD och kommunikationsverktyg som e-mail och sociala medier.

Vad tycker du jag ska göra med min vinylsamling då?

Ursprungligen av LCR:

Vad tycker du jag ska göra med min vinylsamling då?

Bygg några fina tårtfat med de?

Ursprungligen av PeeMaN:

Bygg några fina tårtfat med de?

Näru, jag lyssnar på mina skivor och Steve Jobs' iTunes svar på LP kommer inte i närheten jämfört med känslan av att plocka fram en platta...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-02 12:27
Ursprungligen av LCR:

Vad tycker du jag ska göra med min vinylsamling då?

Skänk den till mig

Bevaka tråden