Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att jag är heartbroken. Ursäkta om jag låter blödig, men va fan. Det här skulle ju inte hända igen.

Surt som fan. Bölade själv typ i en vecka sist det hände mig. Men sen fann jag den sanna kärleken, den flytande. I vackra ljusblå fyrkantiga flaskor från Bombay Sapphire Gin-fabriken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-05 17:02
Ursprungligen av pmarriott:

Surt som fan. Bölade själv typ i en vecka sist det hände mig. Men sen fann jag den sanna kärleken, den flytande. I vackra ljusblå fyrkantiga flaskor från Bombay Sapphire Gin-fabriken.

mmmm älskar gin- grape- lime-krossad is.. bättre kärlek finns inte

Grannen har sin ute belysning på och på sin baksida har han två ute lampor som inte fyller någon som helst funktion, men det är ganska starkt ljus som syns mycket tydligt i vårat vardagsrum och matsal (husen står ganska nära) men att be om en lösning är inte att tala om. Skulle jag försöka få till en lösning skulle han byta till starkare lampor (för han vet inte att jag störs som läget är nu).

Vissa skulle säkert byta sina problem, men allt är ju relativt...

  • Oregistrerad
  • 2011-04-02 21:26
Ursprungligen av LCR:

Grannen har sin ute belysning på och på sin baksida har han två ute lampor som inte fyller någon som helst funktion, men det är ganska starkt ljus som syns mycket tydligt i vårat vardagsrum och matsal (husen står ganska nära) men att be om en lösning är inte att tala om. Skulle jag försöka få till en lösning skulle han byta till starkare lampor (för han vet inte att jag störs som läget är nu).

Vissa skulle säkert byta sina problem, men allt är ju relativt...

Lägg ett visitkort från Hells Angels i hans brevlåda och dan innan en anonym lapp om att hans lampor.. Annars kan du ju reta honom lite, vore kul att få se en "kändis" från 99 hos "grannfejden"

Ursprungligen av LCR:

Grannen har sin ute belysning på och på sin baksida har han två ute lampor som inte fyller någon som helst funktion, men det är ganska starkt ljus som syns mycket tydligt i vårat vardagsrum och matsal (husen står ganska nära) men att be om en lösning är inte att tala om. Skulle jag försöka få till en lösning skulle han byta till starkare lampor (för han vet inte att jag störs som läget är nu).

Vissa skulle säkert byta sina problem, men allt är ju relativt...

Det finns ju mörka kläder och luftgevär.....
Se till att hålen pekar bort från ditt hus ...

Spik genom ledningen när de är av funkar bra med...

Hårddisken till en PC har kraschat och jag klarar inte av att fixa det. Våld löste inte problemet heller.

Vaknade upp bakiss och har egentligen ingen jättestor anledning till att vara sur och jävlig. Men jag är det ändå, och har en jävla ångest för något jag inte kan sätta fingret på!

Ursprungligen av PeeMaN:

Vaknade upp bakiss och har egentligen ingen jättestor anledning till att vara sur och jävlig. Men jag är det ändå, och har en jävla ångest för något jag inte kan sätta fingret på!

N00b!

Är sur på mig själv då jag samlar på mig all onödig skit! Lever just nu i flyttkartonger.. Tur Erikshjälpen finns! Min sambo var ca en halv meter från att hoppa sönder alla mina Apple kartonger!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-04 06:23
Ursprungligen av engalunda:

min sambo var ca en halv meter från att hoppa sönder alla mina apple kartonger!

hjälp!

Jag tycker vi ska ge fan i djuren, låta dem vara som de är!!!

Forskare: Snart kan kon ersätta mammas bröst | Nyheter | Aftonbladet

Kan vi inte funka som ras på jorden så ska vi nog inte vara här!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-04 06:26
Ursprungligen av LCR:

Jag tycker vi ska ge fan i djuren, låta dem vara som de är!!!

Forskare: Snart kan kon ersätta mammas bröst | Nyheter | Aftonbladet

Kan vi inte funka som ras på jorden så ska vi nog inte vara här!!!

Jag håller med dig, låt djuren vara!

  • Oregistrerad
  • 2011-04-04 11:38
Ursprungligen av LCR:

Jag tycker vi ska ge fan i djuren, låta dem vara som de är!!!

Forskare: Snart kan kon ersätta mammas bröst | Nyheter | Aftonbladet

Kan vi inte funka som ras på jorden så ska vi nog inte vara här!!!

Jag håller med, vi ska käka upp dom och göra goda hamburgare, inget annat.

Förbannade synkningshelvete i iTunes !!!

Go' natt!!

Arrrrgggggghhhhhh! Japanerna gnäller om jordbävningar, tsunamis och radioaktivt nedfall, men jag har ett RIKTIGT problem. Apple levererar inte mina SmartCovers. Beställde 2 st samma dag som iPad 2 släpptes. Då var det 3-4 veckors leveranstid. Såg sen i förra veckan att leveranstiden var ändrad till "inom 24 timmar". Skrotade min beställning och lade en ny. Enligt min orderstatus ska jag få dem senast idag, men de har ju inte skickats än. Dessutom är det måndag, om någon missat det. Suuuuuuuuuuuck!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-04 17:42

Försökte gå igenom förrådet jag hade inbrott i idag. Ganska svårt att se vad som var borta. En kompakt digitalkamera hade de tagit som jag ändå inte använde längre. Det som var mest irriterande var skadegörelsen, trasiga saker och min lilla samling Apple-kartonger som var sönderstrimlad i hopp om att hitta dyrgripar inuti *grr*.

Ursprungligen av joakimo:

Försökte gå igenom förrådet jag hade inbrott i idag. Ganska svårt att se vad som var borta. En kompakt digitalkamera hade de tagit som jag ändå inte använde längre. Det som var mest irriterande var skadegörelsen, trasiga saker och min lilla samling Apple-kartonger som var sönderstrimlad i hopp om att hitta dyrgripar inuti *grr*.

Lider med dej! Jag hade tre inbrott när jag bodde i England, känns aldrig bra.

Det värsta är att man kommer på saker långt senare när man behöver dem, inte när man försöker minnas dem...

  • Oregistrerad
  • 2011-04-04 20:02
Ursprungligen av joakimo:

Försökte gå igenom förrådet jag hade inbrott i idag..

Själv hade jag inbrottsförsök i min förra lägenhet som var en källarlägenhet när jag låg och sov. Det var ingen trevlig upplevelse att vakna 04 av att någon försöker bryta upp dörren till sitt hem. Det kan nog förklara mitt humör tror jag ...

Domarjäveln förstörde hela säsongspremiären av Allsvenskan. Jag brukar inte gnälla på domaren, oftast är det faktiskt laget som gör en dålig insats. Men att bli blåst på en straff och få ett gult kort för en situation där det är tveksamt om det ens är frispark (och som senare leder till rött) gjorde att en förhållandevis bra dag gick helt åt helvete!

Jag fuckade upp min ATV2 genom att uppgradera till 4.3.1 (eller om den nu heter 4.2.1). Tillbringa 3 timmar med att JB:a (tjafsproblem) bara för att upptäcka (vilket jag kunde ha gjort innan) att XBMC inte fungerar på 4.3.1;(

Så jävla less på alla dessa trådar hur man gör om sin Mac till att bära sig åt som en Windowsburk.
Ju mer Windowsstuk på grejerna desto bättre liksom.

Det är väl inte svårare än att lära sig ngt nytt.

Det ÄR en Mac, acceptera det.

Ursprungligen av Goflorp:

Så jävla less på alla dessa trådar hur man gör om sin Mac till att bära sig åt som en Windowsburk.
Ju mer Windowsstuk på grejerna desto bättre liksom.

Det är väl inte svårare än att lära sig ngt nytt.

Det ÄR en Mac, acceptera det.

Gilla, Gilla, Gilla, Gilla, Gilla...

Ursprungligen av Goflorp:

Så jävla less på alla dessa trådar hur man gör om sin Mac till att bära sig åt som en Windowsburk.
Ju mer Windowsstuk på grejerna desto bättre liksom.

Det är väl inte svårare än att lära sig ngt nytt.

Det ÄR en Mac, acceptera det.

Jag måste nog bryta in och försvara mig ändå. Jag kör Winblows paralellt med Mac os X på min dator. Hade de programvaror jag behöver funnits till mac os X hade jag slängt ut skräpet. Men det finns tydligen företag som inte ser lönsamhet i att koda till bägge operativen!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag måste nog bryta in och försvara mig ändå. Jag kör Winblows paralellt med Mac os X på min dator. Hade de programvaror jag behöver funnits till mac os X hade jag slängt ut skräpet. Men det finns tydligen företag som inte ser lönsamhet i att koda till bägge operativen!

Men det är väl inte det som Goflorp reagerar på, ATT du använder Window$, utan att man försöker anpassa Mac till att bli Windows istället för att se Mac OS för vad det är...

Senast redigerat 2011-04-05 07:27
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-05 06:40
Ursprungligen av Goflorp:

Så jävla less på alla dessa trådar hur man gör om sin Mac till att bära sig åt som en Windowsburk.
Ju mer Windowsstuk på grejerna desto bättre liksom.

Det är väl inte svårare än att lära sig ngt nytt.

Det ÄR en Mac, acceptera det.

Samma här! Personligen tycker jag det är alldeles för mycket windows här på 99 hur som helst (Nu kommer någon att söka genom hela forumet och länka till en eller två diskussioner för att motbevisa detta).

Dessutom gör ordet "fanboy" (som slängs ut så fort någon vill trycka ner en som förespråkar något från Apple men inte har något vettigt att säga) att jag bara vill lämna forumet.

Grrrrrrr!

  • Oregistrerad
  • 2011-04-05 08:05
Ursprungligen av Goflorp:

Så jävla less på alla dessa trådar hur man gör om sin Mac till att bära sig åt som en Windowsburk..

Finns det sådana trådar, här?

Blir less på alla som inte kan acceptera att folk vill använda sina datorer på sitt eget sätt, oavsett plattform.

Inget jag blir så upprörd över, men trist.

Blir så trött på folk som inte kan acceptera folk som blir trötta på folk som vill att deras Mac ska vara en PC...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-05 14:56

Jag blir så trött på folk som inte kan förstå att det faktiskt finns vissa funktioner på Windows som är bättre än alternativen på OSX. (Ctrl-X *host host*)

Pensionärer som kör på mina hälar med sin rullator

Ursprungligen av kainen:

Jag blir så trött på folk som inte kan förstå att det faktiskt finns vissa funktioner på Windows som är bättre än alternativen på OSX. (Ctrl-X *host host*)

Va? Helt ärligt?! Nu får jag NÄSTAN lust att byta till Windows!

Bevaka tråden