Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Engalunda:

Just de ja! Fasiken, fick över 25 cm inatt! Usch..:mad:

25cm och du är sur ?!

Jasså, snö... Aha...

Snöar det i göteborg också?

FAN VAD JAG HATAR WINDOWS !!!

Gjorde en total ominstallation på min sons MacBook pro, körde BootCamp, installerade Windows XP, körde Mac drivrutinerna och allt funkar som det ska.

Installerar Speedway GrandPrix 3 av Techland (ett polskt företag) som kräver att man installerar en viss drivrutin som möjliggör att spelet kan verifiera att skivan är original och inte en kopia.

Problemet är bara att den installationen och obligatoriska omstarten förstör Windows .ini filer och nu kommer jag inte ens in i Windows alls!!

Idiotiskt jävla operativsystem där folk kan skriva drivrutiner som fäller hela skiten!!

Tyvärr fattade inte idioterna i Polen att det hade varit bättre att programmera spelet för PlayStation...

H*lvetes j*vla #*!$@!!!

Står och lagar mat. Steker goa körvar ....

Ovan spisen finns ett stort filter innan fläkten som samlar upp fett som annars åker upp i fläktkanalen.

Utan förvarning: Blang!!!! Sket nästan på mig.

Filter, marinerat i gammalt fett ramlar rakt ner i mina Soriz...äh, shår...äh - korvar!

Mongo! Av med plattan, släck gasen innan det tar sig i allt fett. Korvar ryker...

Jaha, ner med korvarna i sållet, spola dem i varmt vatten (trodde ni jag tänkte äta dem när de är stekta i härsket fett?).
Rent i pannan.
I med nytt smör, äckelfilter i vasken.

Steker på korvarna, vi äter.

Sen, nu jädrar....

Självborrande skruv, brickor, skruvdragare, Filter i diskmaskin....
Skruvar upp fanskapet med två skruv, rakt igenom plåten. Zap! Zap!

Om de bestämmer sig för att brisera några megaton över Götlaborg
- så kommer miin spiskåpa sväva runt Vinga med skruvarna kvar och filtret på plats!

Calm down man!

Kolla på Bosse, bryr han sej ?!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-03-24 07:57

Ont i halsen igen...har tappat räknngen på hur många gånger jag varit förkyld den här vintern...:(

Ursprungligen av lasselu:

Ont i halsen igen...har tappat räknngen på hur många gånger jag varit förkyld den här vintern...:(

Jag lider med dig, jag har varit förkyld mer eller mindre en månad men äntligen har deet börjat ge med sig!
Jag har bara två tips:
Coccilana och Kanjang!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-03-24 12:06

Det får bli Kanjangen då,,,är allergisk mot Coccilana...:(

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-24 12:46

Tentaperiod och jag tappade kaffekannan i golvet igår vilket slutade i massvis av glasbitar.

Ursprungligen av joakimo:

Tentaperiod och jag tappade kaffekannan i golvet igår vilket slutade i massvis av glasbitar.

En sån där Presso i glas va?

Been there, done that, got a new one.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-24 18:43
Ursprungligen av Goflorp:

En sån där Presso i glas va?

Been there, done that, got a new one.

Det var kannan till en bryggare av lite billigare variant.

Gick och köpte mig en ny bryggare idag - Electrolux EFK700, som ska brygga gott kaffe i rätt temperatur osv. Den har även timer så jag kan använda bryggaren som väckarklocka med färdigt kaffe på morgonen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-24 16:27

Fick ytterligare ett gäng nekande svar på mina jobbansökningar idag. Tjugo sökta jobb på sex månader, inte en enda intervju har jag fått komma på :/

Ursprungligen av MatsOlov:

Fick ytterligare ett gäng nekande svar på mina jobbansökningar idag. Tjugo sökta jobb på sex månader, inte en enda intervju har jag fått komma på :/

Trist. Min fru var arbetslös under ett par månader och det var ganska jobbigt för henne. Det är bara att kämpa på! Förr eller senare dyker det upp en arbetsgivare med dåligt omdöme.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-24 17:14
Ursprungligen av MatsOlov:

Fick ytterligare ett gäng nekande svar på mina jobbansökningar idag. Tjugo sökta jobb på sex månader, inte en enda intervju har jag fått komma på :/

Tråkigt. Jag har varit egen företagare i 7 år, sökte tre jobb för två veckor sen, kom på första intervjun efter 2 dagar, men fick inte jobbet vilket var lite surt då det var ett kul. Har sökt jobb på Apple också faktiskt, fast dom hör man aldrig av...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-24 16:38

Kanske det dyker upp något, men inte blev man gladare av att höra rapporten om åldersdiskriminering på radion idag.

Också sjuk, andra gången på bara ett par veckor nu. Riktig ordentlig feber, sådan man hade när man var liten, med lite lätta hallucinationer, vitt ljus blir grönt, stel i hela kroppen o s v. Tentaperiod här med, så det kom sådär lägligt...

Nu vill jag inte pissa på någons parad men en presso för 150:- har gjort att vi skickat in en 1500:-'s bryggare i skåpet.

Vattenkokaren hade vi sedan innan.
Sedan laddar man den med Arvid Nordkvists Elbrygg Svea och ett par stänk med kardemumma (tro mig det blir gott).
Pressar kaffet efter 3-5 min, och häller i koppar med Laktosfri mjölk i (sockret är godare i kaffet än vanlig mjölk).

Varenda gång man är ngn annan stans än hemma serverar de getpiss...

Ursprungligen av Goflorp:

Nu vill jag inte pissa på någons parad men en presso för 150:- har gjort att vi skickat in en 1500:-'s bryggare i skåpet.

Vattenkokaren hade vi sedan innan.
Sedan laddar man den med Arvid Nordkvists Elbrygg Svea och ett par stänk med kardemumma (tro mig det blir gott).
Pressar kaffet efter 3-5 min, och häller i koppar med Laktosfri mjölk i (sockret är godare i kaffet än vanlig mjölk).

Varenda gång man är ngn annan stans än hemma serverar de getpiss...

Inte för att pissa på din parad. Men INGET slår en RIKTIGT espresso-bryggare!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-24 22:57

Fick på mig en restore för en backoutplan. Det går inte fort att tanka ut en 80+ GB databas för att sedan läsa in den i ett annat system. Så stannade största databasen pga loggbackuperna var långa (backupsystemet troligen chokad lite), så man fick börja om tv gånger.
Nu får backuperna av transaktionsloggarna (innehåller inga förändringar) prata med /dev/null medans importen går klart..
Har jobbat sedan 07.15 idag >_<

  • Oregistrerad
  • 2011-03-28 13:05

"Försök till leverans - mottagare var inte hemma"

Att dom där jönsarna till expressbolag aldrig ska lära sig. Jag är iofs. emot att dom levererar till privatpersoner i överhuvudtaget men när säljande nissar aldrig verkar bry sig om något annat så är man fast. Där gick en arbetsdag åt helvete, och en ny i morgon. Har dessutom inte sovit ett skit inatt så jag är jävligt trött, jävligt förbannat och jävligt hungrig. Enda positiva är att man kan dra till affären och handla nu iaf.

Får vänta på min BD växlare en dag till.

Ursprungligen av studiox:

"Försök till leverans - mottagare var inte hemma"

Att dom där jönsarna till expressbolag aldrig ska lära sig. Jag är iofs. emot att dom levererar till privatpersoner i överhuvudtaget men när säljande nissar aldrig verkar bry sig om något annat så är man fast. Där gick en arbetsdag åt helvete, och en ny i morgon. Har dessutom inte sovit ett skit inatt så jag är jävligt trött, jävligt förbannat och jävligt hungrig. Enda positiva är att man kan dra till affären och handla nu iaf.

Får vänta på min BD växlare en dag till.

Skit i att stanna hemma. Efter 3 försök hamnar den på deras central, de kontaktar dig och sedan får du hämta den.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-28 15:41
Ursprungligen av Goflorp:

Skit i att stanna hemma. Efter 3 försök hamnar den på deras central, de kontaktar dig och sedan får du hämta den.

Visst, då måste jag köra till Arlanda och hämta ett paket på runt 30Kg - nejtack...

Ursprungligen av studiox:

Visst, då måste jag köra till Arlanda och hämta ett paket på runt 30Kg - nejtack...

Tänkte mig nog på min egen sits - 20m körning och sällan så tungt.

Är det den dealen så förstår jag dig.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-29 17:26
Ursprungligen av Goflorp:

Tänkte mig nog på min egen sits - 20m körning och sällan så tungt.

Är det den dealen så förstår jag dig.

Nu handlar det iofs. inte bara om det. Expressleverans är ju inte gratis, oftast kostar frakten kanske 500-1000 Kr och då ska jag inte sitta och köra 12mil för att dom inte kan leverera. För jag milersättning + kompensation för förlorad inkomst kan jag tänka mig det, men det skulle kosta dom garanterat mer än 500 Kr..

  • Oregistrerad
  • 2011-03-30 11:56

Nu blev det visst två dagar eftersom dom faktiskt är dumma i huvudet (nu försvarar jag dom inte)

Vad ännu värre är, är att SONY också är dumma i huvudet, men det visste jag ju. Amerikanska prylar brukar ju komma med 3-polig hane för strömförsörjning - nä, inte denna prylhelvete. Fastmonterad amerikansk kontakthelvete. Nu orkar jag inte skruva isär den, då jag är rätt övertygad om att transformatorn gladligen klarar av 240v, men för att vara på den säkra sidan måste jag köpa en omvandlare, så prylhelvete förbrukar mer effekt. fan

EDIT: Jag svarade visst utan att citera mig själv också så ingen vet vad jag yrar om, men det bjuder jag på.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-30 15:02
Ursprungligen av studiox:

EDIT: Jag svarade visst utan att citera mig själv också så ingen vet vad jag yrar om, men det bjuder jag på.

hehe nu blev man ju nyfiken på vad det är du har köpt för nått?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-31 10:43
Ursprungligen av kainen:

hehe nu blev man ju nyfiken på vad det är du har köpt för nått?

Inget jäätepännande En Sony BlueRay växlare (400 skivor) Så nu tar inte halva vardagsrummet upp av bokhyllor med dvd och bd skivor längre..

Surt och jävligt är det. Jag brukar skälla ut de där företagen efter noter och säga att deras chaffis får bannemig ringa iaf en timme innan så att man slipper vara fänglsad i sitt eget hem!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-28 20:43
Ursprungligen av PeeMaN:

Surt och jävligt är det. Jag brukar skälla ut de där företagen efter noter och säga att deras chaffis får bannemig ringa iaf en timme innan så att man slipper vara fänglsad i sitt eget hem!

Fungerar det? Eller får du standardsvar 1A att de inte har några telefoner mm?
Har nämligen själv försökt, oftast förgäves, att be dem uppdatera informationen till chaufförerna för att man kan ta emot på jobbet istället (alt. hemmavid om det skickas till jobbet för att man var ledig den dagen). Men sällan någon framgång :/
Så, jag lägger till min surhet till det!

Ursprungligen av Drakfot:

Fungerar det? Eller får du standardsvar 1A att de inte har några telefoner mm?
Har nämligen själv försökt, oftast förgäves, att be dem uppdatera informationen till chaufförerna för att man kan ta emot på jobbet istället (alt. hemmavid om det skickas till jobbet för att man var ledig den dagen). Men sällan någon framgång :/
Så, jag lägger till min surhet till det!

Jag har alltid fått de att ringa. Telefonisten brukar inse det absurda i att en privatperson ska ta ut en ledig dag för att sitta hemma och pilla sig i naveln en heldag....

Bevaka tråden