Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det händer absolut INGET om man inte skickar in det. Det är det som är så stolligt, alla uppgifter de inte får in hämtar de från hyresvärdarna ändå... Det här är tydligen bara för att "förenkla arbetet"

Byråkratin har fått ett nytt ansikte.

Jo det var det jag gjorde, men de sa att numret var fel och att jag skulle ringa skatteverket eller min hyresvärd eller bägge delarna..som såklart inte hade telefontid då... enklast vore att bara fylla i den satans blanketten med det nummer jag fått och därmed uppfylla kvoten av onödig posthantering för i år...typ

Ursprungligen av klarabara:

Jo det var det jag gjorde, men de sa att numret var fel och att jag skulle ringa skatteverket eller min hyresvärd eller bägge delarna..som såklart inte hade telefontid då... enklast vore att bara fylla i den satans blanketten med det nummer jag fått och därmed uppfylla kvoten av onödig posthantering för i år...typ

du får min sympati! Jävla byrokrater!!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-12 00:17

Jag och flickvännen har två nummer på vår lägenhet... en gammal och en ny... det "roligaste" är att föreningen tänker fortsätta med det gamla numret och skatteverket tänker ju ha det nya då.
Varför byta över huvud taget? idioti.

Att det finns användare på forumet som faktiskt inte förstår enkla forumregler om vad vi diskuterar och inte utanför loungen!

Jag blev riktigt sur för att jag missade Feedbacktrådarna!

Fukushima... Alltså jag blir bara så jävla less på eländet... Man får ju lite ont i magen och följer nyheterna slaviskt... Hoppas de lyckas hålla inne skiten utan att man får en yttre härdsmälta... Tycker redigt synd om Jappsaneserna

Jag är inte direkt sur, men ledsen för jag måste avliva hunden. Han är nästan 11 år och fysiskt frisk men har blivit mentalt instabil. Om man bråkar med barnen och skäller på dem så får hunden frispel. För en månad sedan bet han frugan i armen ordentligt och det var nära ögat imorse. Vågar inte chansa längre. Imorgon far han vidare till sina förfäders jaktmarker.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag är inte direkt sur, men ledsen för jag måste avliva hunden. Han är nästan 11 år och fysiskt frisk men har blivit mentalt instabil. Om man bråkar med barnen och skäller på dem så får hunden frispel. För en månad sedan bet han frugan i armen ordentligt och det var nära ögat imorse. Vågar inte chansa längre. Imorgon far han vidare till sina förfäders jaktmarker.

Vet hur det känns, riktigt ledsamt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-15 09:56
Ursprungligen av pmarriott:

Jag är inte direkt sur, men ledsen för jag måste avliva hunden. Han är nästan 11 år och fysiskt frisk men har blivit mentalt instabil. Om man bråkar med barnen och skäller på dem så får hunden frispel. För en månad sedan bet han frugan i armen ordentligt och det var nära ögat imorse. Vågar inte chansa längre. Imorgon far han vidare till sina förfäders jaktmarker.


Sådant är alltid jobbigt, men i slutändan är det för allas bästa.
Jag bävar för den dagen då vi måste ta bort någon av våra hundar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-15 10:07

Inte just idag, det har varit ett litet tag.

Alla forum, alltså inte bara 99, verkar befolkas av massa jönsar som tjafsar och vägrar ta till sig vad man skriver till dom och vägrar att söka. Är det en massa nybörjare som fått tillgång till internet för första gången?

Ursprungligen av Mija:

Inte just idag, det har varit ett litet tag.

Alla forum, alltså inte bara 99, verkar befolkas av massa jönsar som tjafsar och vägrar ta till sig vad man skriver till dom och vägrar att söka. Är det en massa nybörjare som fått tillgång till internet för första gången?

Lata ungdomar! Själv så var det ett bra tag sen jag skapade någon tråd, det finns oftast alltid någon annan som har haft samma problem som jag själv!

Ursprungligen av Mija:

Inte just idag, det har varit ett litet tag.

Alla forum, alltså inte bara 99, verkar befolkas av massa jönsar som tjafsar och vägrar ta till sig vad man skriver till dom och vägrar att söka. Är det en massa nybörjare som fått tillgång till internet för första gången?

Jag tippar helt ärligt på att det är många som är "första forumsbesökare" som reggar sig på 99.se när de fått sin första mac.

Japan, ja.. Mår riktigt dåligt, urk. Kan inte göra något vettigt, känner mig uppgiven och .. känslan av hopplöshet. Det mänskliga lidandet tar aldrig slut.

Jag orkar inte gå in på detaljer, men fan va arg jag blir på folk som lovar runt och håller tunt! Här avsätter man tid för något man själv anser viktigt och sen behagar inte personen dyka upp i tid, för att sedan meddela på SMS att man inte hinner!!!

Apple vill att jag gör om min ansökan som iOS-utvecklare med ett nytt Apple-ID och mejladress då jag skrivit Åhs istället för Ahs i ansökan. Att de bara går in och ändrar, godkänner, och alla är glada går inte.

Usch! Usch!

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Apple vill att jag gör om min ansökan som iOS-utvecklare med ett nytt Apple-ID och mejladress då jag skrivit Åhs istället för Ahs i ansökan. Att de bara går in och ändrar, godkänner, och alla är glada går inte.

Usch! Usch!

/c

Har du ringt Apple? Jag gjorde det och man ordnade det på 3 sekunder över telefon.

Ursprungligen av keptang:

Har du ringt Apple? Jag gjorde det och man ordnade det på 3 sekunder över telefon.

Får testa i morgon. Jag mejlade, frågade och fick svaret att det inte gick.

/c

Ursprungligen av keptang:

Har du ringt Apple? Jag gjorde det och man ordnade det på 3 sekunder över telefon.

De fixade inte det på tre sekunder över telefon, utan bad mig ansöka igen.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Apple vill att jag gör om min ansökan som iOS-utvecklare med ett nytt Apple-ID och mejladress då jag skrivit Åhs istället för Ahs i ansökan. Att de bara går in och ändrar, godkänner, och alla är glada går inte.

Usch! Usch!

/c

Jag har också signat upp för developer men har får inte igenom mina grejer heller.. Står att mina uppgifter är olika på mitt Visa kort och mitt apple-id..
Enligt dom ska jag faxa in en blankett med en kopia på mitt körkort/pass osv.. är också sur!

Någon annan som har en annan lösning på detta förutom att krabba med fax m.m?

Ursprungligen av Engalunda:

Jag har också signat upp för developer men har får inte igenom mina grejer heller.. Står att mina uppgifter är olika på mitt Visa kort och mitt apple-id..
Enligt dom ska jag faxa in en blankett med en kopia på mitt körkort/pass osv.. är också sur!

Någon annan som har en annan lösning på detta förutom att krabba med fax m.m?

Jag fick samma respons på deras hemsida, men ringde och löste det på telefon. Anledningen till att det inte fungerade på deras websida var för att jag hade åäö i namn/adress.

Som jag skrev till Christian så var det inga som helst problem att lösa det via telefon för mig.

Köpte en HP-35s räknare. Räknaren är grym.. men ...

Levereras i plastbubbla (ni vet den där barnsäkra häng-förpackningen i genomskinlig plast)
Man måste alltså slakta det jäkla paketet så det blir fullt med papper och plast överallt.

Lådan är märkt med "Bonus pouch for your .... "; en plastbit värd 2:- .... vafan?

En papperslapp flyger ut med, 15 gratis bilder på HP's Fotoframkallningstjänst....
Jamen, hallå, jag har köpte en kalkylator - inte en kamera...

Manualen, tunn bok på 41 sidor. på en programmerbar räknare som i princip är
hur avancerad som helst....
Läser finstilta och där står det "Kontakta HP för att gratis få en manual"

Försöker kontakta HP-Calculator Support, via hemsidan - går ej. Väljer "Handheld devices"
Öh? Nej, det är inte en PDA.. nähä då fanns det inte mer välja på.

Försöker gå in och rega produkten, Öh? Kan ej väljas i några listor. Hittar efter långt sökande
"HP Calculator club" - som visar sig ha absolut NOLL fördelar för mig som kund.
(inga freebies, inga downloads etc)

Skriver surt mail.

Fullständigt ointresserad mupp ringer upp, en tysk som pratar sämre engelska än jag vet inte vad.

Förklarar att jag vill ha en manual.

I'm sorry I can't do that (Dave), tycker jag mig nästan höra *

(Filmen 2001 för den oinvigde)

Nähä, men my main reason för kontakta er är att det står i manualen att jag
skall kontakta er om jag vill ha en manual.

Jag vet att det finns en, den finns på eBay nämligen för 12 USD att köpa,
den beskrivs i tester på nätet som en rejäl lunta som HP skickar utan knot
- om man ber om den.

Jag frågar tysken hur det går det här med sälja räknare...

Jag menar, de gör ju sitt yttersta att i varenda led i hela köpupplevelsen se
till att göra mig besviken.

1) Dyr pryl = Höga förväntningar
2) "Bonus ingår", sedan blir man bara besviken.
3) Förpackningen, liksom inget man sparar (det gör jag med mina Applekartonger)
skar nästan fingrarna av mig.

4) den sladdriga 40-sidiga manualen.
5) Det omöjliga att komma i kontakt med bolaget
6) Det enorma ointresset från deras sida
7) De låter en gubbe som inte kan lingot ringa mig.
8) Tysken kan inte hjälpa mig, den finns inte mer...
9) Jag vet att manualen finns, den har bara tatt slut och de snålar istf att printa fler
10) Det är helt omöjligt att få tysken att fatta att HP lyckats göra mig i princip
10-faldigt besviken.
11) En "check" på fri framkallning av 15 kort - i 10x15, hallå eller? 2011?

Så, Herr Apotheker, hoppas du trivs som dögrävare, för det är det det blir framöver.
Behandlar man sina kunder som skit återvänder de knappast.

Jag har redan Philips på min dödskallelista, jag adderar HP.

Imorrn handlar jag handbok av en amerikan som bullat upp en hög....

Haha, Goflorp förlåt det är inte meningen att verka skadeglad på något sätt.
Men jag skrattade högt när jag läste det där, det är ju rena "en ding-ding värld"

Fyfan, varför snöar det igen?!?!

Tur att man åker till Barcelona på måndag och slipper det här ett tag..

Lös det ngn annan stans.

Här skall vi va sura!

Ursprungligen av Goflorp:

Här skall vi va sura!

Jag är sur, ora dig inte.

Apple gick med på att ändra min adress med inte mitt "Application Name". Även att de själva skrev "Dear Mr Christian Ahs" som hälsningsfras gick det inte att andra under Application Name. De förstod alltså vad som var fel.

Funderade på att ansöka med fuckapple@ som Apple-ID men då hade väl stoppat ansökan av den anledningen.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Jag är sur, ora dig inte.

Apple gick med på att ändra min adress med inte mitt "Application Name". Även att de själva skrev "Dear Mr Christian Ahs" som hälsningsfras gick det inte att andra under Application Name. De förstod alltså vad som var fel.

Funderade på att ansöka med fuckapple@ som Apple-ID men då hade väl stoppat ansökan av den anledningen.

/c

Du kan ju köra med youmiserablesonsofbitches@ och se om det funkar.

Ursprungligen av Goflorp:

Lös det ngn annan stans.

Här skall vi va sura!

Just de ja! Fasiken, fick över 25 cm inatt! Usch..:mad:

men hatar att klaga på vädret egentligen, det får mina kunder göra 24/7!:)

Ursprungligen av Engalunda:

Just de ja! Fasiken, fick över 25 cm inatt! Usch..:mad:

...Aj!

Bevaka tråden