Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-17 19:42

Har alltid varit lite sugen på Scrivener, jag är dock inte säker på om jag kommer använda det när jag väl köpt det. Känns också som en nackdel att inte köpa program via App Store nu för tiden, så man slipper bry sig om serienummer och länkar där man kan ladda ner programmen igen. Men ett av de starkaste bundles på senare tid.

Ursprungligen av ibish:

Har alltid varit lite sugen på Scrivener, jag är dock inte säker på om jag kommer använda det när jag väl köpt det. Känns också som en nackdel att inte köpa program via App Store nu för tiden, så man slipper bry sig om serienummer och länkar där man kan ladda ner programmen igen. Men ett av de starkaste bundles på senare tid.

Nja, App Store ser jag som en svaghet, min rätt att köra programmen ligger inbakad i systemet på ett för mig hemligt sätt. Det funkar så länge Apple vill och de kan när som helst ändra systemet och slänga ut just mina program så jag inte kan installera om dem. Då känns serienumren säkrare. Det kan visserligen också ha sina svagheter, med onlinelicenser och licensräknare... men de som bara kräver ett giltigt serienummer funkar alltid.

Vad gäller Scrivener känner jag precis som du, det är inte så säkert att det kommer till användning. Det känns som om Mellel, Pages och Scrivener spelar i samma division.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-17 20:00

Jag tor att det är första gången jag ser ett paket jag inte hittar ett enda program jag vill ha. Scrivener fick jag i somras då det var "giveaway" på massor av litteratursidor och kan inte säga att jag är speciellt imponerad. För stort för vanligt skrivande och för litet för mer avancerade texter. Steam kommer inte in på min dator igen så flertalet spel faller bort. Ingen stor Evernote-användare annars kunde ju prolicensen varit något Undrar om det är så att många utvecklare nu kör "App Store only" och att utbudet av möjliga program är begränsat.

Alla lär ju låsas upp oavsett försäljning men hur är det, brukar de inte kasta in något extra program?

(OT När jag var inne på deras forum såg jag att Ondesoft lagt ut att de ger bort Clipbuddy. Gäller till 31 oktober om någon är intresserad Ondesoft ClipBuddy Giveaway

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-19 19:09

Så slängde Macheist in MacGourmet Deluxe men jag vet inte om det kommer att skapa någon rush. Det goda är väl att det ser ut som om det undre hyllplanet kan rymma fler program. Så det kanske kommer något!

Ursprungligen av Katinka:

Så slängde Macheist in MacGourmet Deluxe men jag vet inte om det kommer att skapa någon rush. Det goda är väl att det ser ut som om det undre hyllplanet kan rymma fler program. Så det kanske kommer något!

Tja det är nog mer troligt att de stoppar in fler program för att öka försäljningen än sänker ribban. Någon på MH-forumet har gjort en app o en widget som visar statistiken. Av denna kan man utläsa att det med nuvarande försäljningshastighet kommer ta 12 dagar innan ribban på 25000 är nådd. Det är dock bara 4 dagar kvar på säljtiden...:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-22 18:33

Nja ribban har sänkts eller snarare tagits bort för Firetask samtidigt som de slängt in Printopia (kanske inte riktigt en "killerapp"). Vi får se vad mer de kan lägga till för att få fart på försäljningen

Men visst kommer alla att låsas upp, oavsett försäljning. Det tror i vart fall jag efter att man gjort det tidigare. Hela idén med låsta program verkar ha fallit och kanske är det därför en del tagit bort det. Jag tror mer på att de första X antal få ett extra program

Ursprungligen av Katinka:

Nja ribban har sänkts eller snarare tagits bort för Firetask samtidigt som de slängt in Printopia (kanske inte riktigt en "killerapp"). Vi får se vad mer de kan lägga till för att få fart på försäljningen

Men visst kommer alla att låsas upp, oavsett försäljning. Det tror i vart fall jag efter att man gjort det tidigare. Hela idén med låsta program verkar ha fallit och kanske är det därför en del tagit bort det. Jag tror mer på att de första X antal få ett extra program

Jo jag såg just att de flyttat fram ribban. Printopia är jättebra, synd bara att jag köpte programmet i fredags :/. Har mailat utvecklarna en fråga om jag kan ge bort licensen till en kompis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 21:42

Undrar om det går så bra för Macheist ...
Nu kan man ”gratis”, dvs mot en tweet eller facebookinlägg få alla de 20 mac-appar som de som deltagit i ”pusslandet” fått. Det är:

NetShade
Gemini
Calendar Plus
MacHider
Permute
NunbNotes
Favs
Bellhop

Soundconverter
Musicbox
iRehearse
Wikit

ImageFramer Lite
Paint It!
PaintMee Pro
ImageFramer Lite

Back to the Future Episode 1
Fractal
Hector
Sam & Max

Om inte annat så tycker jag att Netshade och Gemeni verkar riktigt bra

Logga in på ditt Macheistkonto - eller skapa ett på MacHeist » Bundle
Gå sedan till: MacHeist » Get 20 Awesome Mac Apps for Free!
Dela posten på twitter eller facebook
Vänta till sidan laddar om
Om du inte ser dina program i din "loot"- gå till MacHeist » Get 20 Awesome Mac Apps for Free! så finns de där att lada ner tillsammans med licenser

Helt tvärtemot vad jag trodde så har hela paketet nu låsts upp o ännu ett program har lagts till, Bartender

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-27 11:32

Ibland kan det va' gött å ha fel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-27 11:50

Håller med @kenjon!
Jag trodde i och för sig att de skulle släppa alla annonserade program eftersom man gjort det tidigare. Men jag trodde inte att man skulle utöka tiden (nu med 3 dagar) och lägga till ytterligare två program: MoneyBag - Personal Finance Software, Budgeting Software, Money Management, Financial Management, Money Manager, Budget Planner, Free Budget Software,Mac Personal Finance Software, Windows Personal Finance Software och
TuneUp | Fix Mislabeled Song Info, Add Album Art & More
Det senare harjag fått via MakeUseOf och har hjälpt mig att få bättre ordning på mit iTunesbibliotek

Nu är vi i allra sista timmarna, om de inte skall göra någon ytterligare förlängning. Målet var visst 400000 till välgörenhet. De har snart 300000 så något stort fiasko är det inte men jag tycker paketet hade lite för lite toppar för att jag skulle kasta mig efter det och det kanske många andra också tyckte. Nog för att jag köpte det, men det enda som det hittills gett oss är att min son spelar Bioshock 2 (som rullar jättebra på en MacBook 2009 trots att specarna var högre).

Det är värdefullt att höra vad ni har för favoriter. Så Printopia är värd att se närmare på? Vad tycker ni om Scrivener och Artboard? Några andra favoriter? Annars är jag rädd att en stor del av paketet åker rakt ner i kanske-bra-att-ha-nån-gång-men-troligen-inte-arkivet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-29 22:12

Jag har varit på gång att köpa flera gånger men varje gång har jag tittat på programmen och tänkt att det faktiskt inte finns ett enda jag vill ha, inte ens att leka med. Visst, jag har en del men det brukar ändå vara något som känns lite intressant/kul/spännande. Om det inte varit för att Evernote sabbat Skitch så skulle jag kunnat använt det för att fylla på mitt pro-konto men nu tänker jag istället att nedgradera när nuvarande betalning går ut.

Nej, inte är försäljningen något fiasko. Om något är ett misslyckande så är det väl att MacHeist inte lyckats skapa den marknadsföringshajp de brukar. Tittade på tråden om Macheist 3-paketet och det var väldigt vad det postades då. Minns även att mitt twitterflöde var fullt redan under "pusselperioden" medan det nu knappt varit något annat än "prefabricerade" tweets. Känns lite som om MacHeist-eran är över.

Ursprungligen av Katinka:

Känns lite som om MacHeist-eran är över.

Det vore synd, men det kan vara kopplat till App Store, att folk vant sig vid det som "rätt" sätt att köpa mjukvara och då blir det allt svårare för konkurrenterna.

Ursprungligen av Katinka:

Jag har varit på gång att köpa flera gånger men varje gång har jag tittat på programmen och tänkt att det faktiskt inte finns ett enda jag vill ha, inte ens att leka med. Visst, jag har en del men det brukar ändå vara något som känns lite intressant/kul/spännande. Om det inte varit för att Evernote sabbat Skitch så skulle jag kunnat använt det för att fylla på mitt pro-konto men nu tänker jag istället att nedgradera när nuvarande betalning går ut.

Nej, inte är försäljningen något fiasko. Om något är ett misslyckande så är det väl att MacHeist inte lyckats skapa den marknadsföringshajp de brukar. Tittade på tråden om Macheist 3-paketet och det var väldigt vad det postades då. Minns även att mitt twitterflöde var fullt redan under "pusselperioden" medan det nu knappt varit något annat än "prefabricerade" tweets. Känns lite som om MacHeist-eran är över.

MacHeist 3 var mer en teameffort än MH4. Forumet spelade roll för att medlemmarna samarbetade med att diskutera fram möjliga lösningar på gåtor o pussel. MH4 hade inget av detta utan var mer en individuell grej. Lösningstrådar o videogenomgångar dök upp i löpande takt på forumet men det var aldrig någon egentlig diskussion kring möjliga lösningar. Dock blev det några roliga trådar i Loungen om Prof. Elemental, innehållet i videofilmerna, ledtrådars betydelse mm o dessa gav iaf mig en igenkännande känsla från MH3.

MH lär säkert återkomma men det är nog så att Appstore har en negativ inverkan på utbudet av möjliga program, fast inte helt. Mac-plattformen har ett hälsosamt utbud av välgjord shareware där ute, så har det alltid varit o så lär det nog förbli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-01 01:18

Jo, formen, med appar, gjorde väl att det inte blev samma aktivitet på MacHeist forum som tidigare. Kanske ledde det också till att det inte blev heller så mycket diskussion, "fuzz", utanför det forumet. Det jag tänkte på när jag skrev "tråden om Macheist 3-paketet" var diskussionerna här på 99.se. Att få till 5 sidor här måste man väl kalla effektiv marknadsföring!

3 sidor om paketet: http://www.99mac.se/mac-os-x/262171-macheist-3-bundle-finns-att-kopa-nu.html
2 sidor om heisten: http://www.99mac.se/foretaget-apple/272006-macheist-igang-igen-hosten-2009-a.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-02 16:28

The Mac Freebie Bundle, slut om ca 13 timmar.
Inte gratis - kostar en tweet eller facebookpost

Innehåller:
IconBox 2
Ondesoft Screen Capture for Mac
VidConvert
Image Smith
Wallpaper Wizard
ClipBuddy
Type Fu
Sweetie

https://exclusives.macappdeals.com/sales/the-mac-freebie-bundle

Nya paket från både MacUpdate och MacLegion. Båda för 50USD/st. http://www.macrumors.com/2013/03/06/mac-app-b...

Ser att Toast ingår - det innebär väl enligt traditionen att en ny version står för dörren...

MacUpdate
- Parallels Desktop 8 ($79.99) - Run Windows on your Mac.
- DEVONthink Pro ($79.95) - Information manager.
- Prizmo ($49.95) - Scan any file to create editable documents.
- MacUpdate Desktop ($10.00) - Keep your Mac software updated.
- MotionComposer ($149.00) - Design animated and interactive Web content.
- 1000 OpenType fonts Collection ($99.00) - OpenType Fonts.
- iStat Menus ($16.99) - Monitor your Mac from the menubar.
- PhotoStyler 6 ($29.99) - Stylize your photos with filters, presets, more.
- DiskAid 6 ($29.90) - Flexible file transfer tool for iOS.
- Mac Internet Security 2013 ($29.99) - Macware and anti-virus utility.

MacLegion
- Toast ($99.99) - Burn CDs, DVDs, and Blu-ray.
- Set for iWork ($69.00) - Designs/Templates for Pages, Numbers and Keynote.
- Launchbar ($35.00) - Keyboard driven utility to control your Mac.
- TasksBox ($24.99) - Task manager.
- Animationist ($29.99) - Title art animations for your videos.
- iFinance ($29.99) - Manange your finances.
- Habits ($19.99) - Create new habits and resolutions.
- MainMenu Pro ($9.99) - Maintenance tool for your Mac.
- Corel Paint it! ($39.99) - Transform photos into paintings.
- Stationery Pack 2 ($24.99) - Turn photos into greeting cards.

Blir lite sugen på MacUpdates paket. iStat Menus har jag saknat sen demot gick ut och jag inte tog mig för att köpa det löst. Parallels har jag inte uppdaterat sen ver 6, så kanske det är dags nu (även om jag kör windows _väldigt_ sällan). DiskAid kanske också vore användbart?

Det finns ännu ett paket ute nu: Pick a Bundle.

Konceptet är lite annorlunda här: utifrån en lista på 30 program får man välja 10 stycken som man köper för 50 dollar.

Jag börjar närma mig den punkten då jag redan samlat på mig så många paket att jag har de flesta äldre program jag vill ha, inget av de aktuella paketen är något för mig den här gången. Men jag gillar att Pick a Bundle testar ett nytt koncept i alla fall.

Senaste bundlen är inte för dyr i alla fall:

https://stacksocial.com/sales/the-name-your-o...
(Referral link.)

De tar efter "Humble Bundles" (igen) under sitt eget namn NYOP. Är det mindre intressant så kan man vara snål, är det mycket som man gillar så är det rekommenderade priset mer motiverat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-17 18:53

Så kom Macheist med sitt paket - $ 9.99 http://macheist.com/

  • xScope 10.7 or later

  • iStopMotion 10.7.4 or later

  • Totals 10.6.6 or later

  • Clarify 10.6.6 or later

  • Fantastical 10.6.6 or later

  • CleanMyMac 10.7

Låsta tillsvidare

  • Little Inferno

  • Path Finder 10.6.6 or late

Som vanligt, hittar man ett program man vill ha så lönar det sig. Gäller denna gång bara en vecka

Ursprungligen av Katinka:

Så kom Macheist med sitt paket - $ 9.99 http://macheist.com/

MacHeist brukar alltid vara värda pengarna. NanoBundles är förstås just nano men kostar därefter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-17 22:13
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

MacHeist brukar alltid vara värda pengarna. NanoBundles är förstås just nano men kostar därefter.

Sedan brukar det väl bli några extraprogram i MacHeist-paketet. De har dessutom hintat lite med ikon-skuggor i de "stängda" fönstren.

Ursprungligen av Katinka:

Så kom Macheist med sitt paket - $ 9.99 http://macheist.com/

  • xScope 10.7 or later

  • iStopMotion 10.7.4 or later

  • Totals 10.6.6 or later

  • Clarify 10.6.6 or later

  • Fantastical 10.6.6 or later

  • CleanMyMac 10.7

Låsta tillsvidare

  • Little Inferno

  • Path Finder 10.6.6 or late

Som vanligt, hittar man ett program man vill ha så lönar det sig. Gäller denna gång bara en vecka

Måste säga att detta är det intressantaste paketet på länge. Jag kan varmt rekommendera Fantastical (samt att man anstränger sig för att lära sig utnyttja det rätt) och det är flera andra intressanta program. xScope har jag läst bra om.

Nanobundles är iofs trevliga o de håller fansen förväntansfulla men det är ingen pussellösning vilket jag tycker är det roligaste m MH o som får MH att sticka ut ibland mängden av siter som erbjuder programpaket

Ursprungligen av Mymac4ever:

Nanobundles är iofs trevliga o de håller fansen förväntansfulla men det är ingen pussellösning vilket jag tycker är det roligaste m MH o som får MH att sticka ut ibland mängden av siter som erbjuder programpaket

Det är helt sant, deras "missions" är fantastiska. De hade gott kunnat paketera om ett par missions from en äldre Heist som grädde på moset. Dvs återanvända ett grundspel med någon ny uppställning. Speciellt deras "nanomissions" kunde ju passa som hand i handske.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det är helt sant, deras "missions" är fantastiska. De hade gott kunnat paketera om ett par missions from en äldre Heist som grädde på moset. Dvs återanvända ett grundspel med någon ny uppställning. Speciellt deras "nanomissions" kunde ju passa som hand i handske.

Det ska gå att återanvända pusslen från senaste MH men då måste man först ta bort dem från ipad o lägga in dem igen(från backup i itunes). Jag har dock hittat en del liknande pusselappar på appstore, fast det hade varit roligare om de var "bundled" sas

Ursprungligen av Mymac4ever:

Det ska gå att återanvända pusslen från senaste MH men då måste man först ta bort dem från ipad o lägga in dem igen(från backup i itunes). Jag har dock hittat en del liknande pusselappar på appstore, fast det hade varit roligare om de var "bundled" sas

Jo, men det vore roligare, och bättre för MacHeist, om de gjorde ett par som kopplades till den nya nanoBundlen. Det är ju ett så bra sätt att höja temperaturen innan man kommer med hela paketet.

Mac SuperBundle med en del bekanta toppnamn från många andra paket: http://www.macsuperbundle.com/

  • Parallels Desktop® 8 for Mac

  • Smile Software - TextExpander

  • RapidWeaver 5

  • Circus Ponies - NoteBook

  • MacGo - Mac BluRay Player

  • Lighten Software - PDF to Word Converter for Mac

  • Hyperbolic Software – Tidy Up

  • Font Explosion 500

  • Hyperbolic Software - Smart Trash

Bevaka tråden