Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vänta nu, det har jag inte sett! Var fanns det nånstans?

För att svara mig själv så var det tydligen ett tillval just när man gör köpet. Synd att man inte kan ändra det efteråt, jag såg inte att man kunde.

MacLegion har också systemet att man kan ge bort vissa licenser.

Fast spelar det så stor roll? Man har ju i alla fall två lösenord, så då kan ju min fru köra på den ena även om det är mitt namn? Är det giltigt?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Fast spelar det så stor roll? Man har ju i alla fall två lösenord, så då kan ju min fru köra på den ena även om det är mitt namn? Är det giltigt?

Jag förutsätter att det är giltigt. Har man två licenser och två serienummer så måste det ju vara giltigt att de används samtidigt av olika personer på olika datorer. Och skulle det mot förmodan inte vara giltigt så är det i praktiken och moraliskt giltigt ändå

Ursprungligen av Adrian B:

Jag förutsätter att det är giltigt. Har man två licenser och två serienummer så måste det ju vara giltigt att de används samtidigt av olika personer på olika datorer. Och skulle det mot förmodan inte vara giltigt så är det i praktiken och moraliskt giltigt ändå

Man måste nog tänka så.

Jag har inte köpt MacLegion än men jag gör det nog. Jag får en uppgradering av RapidWeaver såväl som Swift Publisher, dvs jag har båda från tidigare bundles men de börjar bli en smula gamla så varför inte uppgradera dem när man nu kan göra det billigt? (En sällan nämnd poäng med bundles, även när vissa program återkommer.) Där blir ju resultatet just att det är min gamla licens som jag vill ge bort, inte den nya!

Förresten är en ny Humble Bundle igång, med Frozen Synapse på toppen och andra som Trine och Shadowgrounds.

Jag har redan licenser för flera av spelen. Trine är riktigt bra. Frozen Synapse vann jag i en tävling, men det var just ett snyggt pris för det går inte att logga in. Jag antar att jag borde försöka spela offline. Rörigt.

Jag funderar på att köpa det för de två av spelen som jag inte redan har, men det är lite fånigt att inte vilja ha "toppen av högen". Å andra sidan kanske jag skulle få korrekt info den här gången.

Här är ännu ett paket:
The Fall 2011 Mac SuperBundle, $49

Program som ingår:
Camtasia for Mac, $149
Fantastical, $20
CleanMyMac, $30
DiscLabel, $36
HoudahSpot, $30
MacHider, $20
Ensoul, $10
Audio Converter Pro, $36
500 Font Explosion Volume I, $20
Enigmo 2, $15

Bara 4 dagar kvar!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här är ännu ett paket:
The Fall 2011 Mac SuperBundle, $49

Den var rätt kass. Nya MacBundler är inte mycket kul heller, men jag funderar på att köpa den för Flux, möjligen med PDF Editor som bonus om den kan nånting. Resten är mest skåpmat som jag redan har från andra paket (Hands off, Back-in-time). Men frågan är om jag inte skall skaffa Flux genom BYOB i stället, det blir fem dollar billigare och jag får välja fyra andra. (Dock har jag redan godbitarna eftersom jag köpt BYOB förut. Så jag kan inte fylla ut med toppar som Yummy FTP eller WhatSize, men det finns ändå en del som kan vara kul.)

Det har också varit ännu en Humble Bundle nyligen, men den var nästan lika kass som den förra, ett enda spel som får sällskap av något till efter ett tag.

Jag köpte i alla fall nya Humble Bundle. Huvudnumret, Voxatron, var riktigt trist, likaså Isaac, som är samma sak fast simplare (och med ett långt och onödigt intro). Däremot var bonusen "Blocks that matter" betydligt bättre, ett pusselspel av god klass.

Utmärkta Yummy FTP (FTP-klient) är på rea på MacUpdate idag för 10 dollar, billigt! Å andra sidan kan man köpa detta program som del av BYOB (buy your own bundle) för 30-50 dollar (paket med 5 eller 10) och få 4 eller 9 andra program på köpet, så där kostar den ännu mindre om man gillar de andra.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-24 13:33
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-25 09:53

Inte en programbundle, men ett roligt initiativ enligt mig: Indie Music Bundle
OBS! Endast idag, Fredagen den 25:e Nov!

Nu när det är ett par nya paket ute, kan vi försöka få igång nån diskussion värd namnet? (Text kopierat från Current Mac Bundles men med lite korrigeringar.)

1) MacLegion Winter Bundle, 50 dollar:
MotionComposer - "allows you to create engaging Web content once and run it anywhere, no coding required! Animations and interactive content created with MotionComposer for Mac runs on any computer, smartphone, and tablet, including iPhone, iPad, and Android."
Nisus Writer Pro - word processor
PhotoStyler - "the easiest way to style your digital photos with your Mac"
Bellhop - "finds, books and manages your hotel bookings easily... All from your Mac! "
Boom - "boosts the volume of your Mac at all levels."
Tidy Up! - "complete duplicate finder and disk tidiness utility."
Remote Buddy - "Control 100+ applications, virtual keyboard, virtual mouse - and more - right from your Apple Remote, iPhone/iPod Touch or Wii Remote!"
MacGourmet Deluxe - "Think of MacGourmet Deluxe as the iTunes for recipes. Enter a recipe and you have instant access to all the information about ingredients, directions, preparations, notes, nutritional values - even a picture."
Rubbernet - "provides a breakdown of per-app network usage, so you can quickly detect apps that phone home, connect to servers without your knowledge, or pinpoint the app that's slowing down your network."
AppDelete - "uninstaller for Macs that will remove not only Applications but also Widgets, Preference Panes, Plugins, and Screensavers along with their associated files."
MacScan - "the premier Macintosh security program, protecting you against the latest malware and privacy threats for Apple Mac OS X, offering protection against keystroke loggers, trojan horses, and other spyware."

Det är ju många delar men jag ser inget intressant förutom Nisus Writer Pro (som är frestande för oss som avskyr MessWord, tycker Pager inte räcker till och saknar FrameMaker, eller nåt i den stilen). Någon som har erfarenhet av de övriga? Är MotionComposer nåt kul?

2) TheMacBundles November Bundle (50 dollar):
Bevy - "A new app launcher that shows all of your app icons organized neatly within a single window"
BookMacster, nån slags bokmärkeshanterare
CaliBrate - "allows you to create and batch process iCal events."
Cross Over Games Mac - "run many popular Windows games on your Intel OS X Mac"
iDeal CRM - "user-friendly, easy-to-understand customer relationship management (CRM) system for getting your business data centralized and organized"
iDupe - "a smart duplicates scanner for iTunes"
iMedia Converter - "an all-in-one converter that supports almost any DVD or popular video file on the market"
iTube Studio - "helps you download videos"
MacIntosh Explorer - "the first Mac file browser to offer tabbed file browsing"
maComfort Premium, försöker fixa till Windows så det blir lite bekvämare för Mac-användare.
Slink - "easy and secure way to remotely connect to your home network"
SuperCal, färgkalibrerare
Super Flexible File Synchronizer Pro - "allows you to back up your data and synchronize PCs, Macs, servers, notebooks, and online storage space"
Yummy FTP, ftp-klient

Yummy FTP är kanonbra, iMedia Converter klart användbar. CrossOver Games har jag inte fått att funka, förstår inte hur man gör. Som vanligt är det bättre att gå in på BYOB än att köra TheMacBundles färdiga paket. maComfort tycker jag är meningslös, den gör inget som verkligen hjälper.

Jag noterar att båda paketen innehåller en dublettfinnare, iDupe och Tidy Up.

Måste säga att ingen av paketen på sistone känns speciellt intressanta i mina ögon. Det ska erkännas att jag inte läst på om varje enskilt program, så det kanske finns något guldkorn som jag missat, men på det hela taget tycker jag att jag har hyfsad koll och att det helt enkelt inte är så spännande program i paketen.

Om man vänder på det: Av de program jag gillar och använder flitigt på min Mac så finns nästan inget av dessa med i de senaste paketen (Fantastical undantaget). Så det beror inte på att jag redan har massor av licenser från tidigare paket (vilket jag iofs har), i så fall hade jag åtminstone kunnat rekommendera paketen till andra.

  • Medlem
  • 2011-12-01 20:19

Nu fick jag se det här lite sent, bara tre timmar kvar The First Mac App Store Bundle
En "Mac Appstore bundle"

Köpte precis Hider för 7 kr

Ursprungligen av Spata:

Nu fick jag se det här lite sent, bara tre timmar kvar The First Mac App Store Bundle
En "Mac Appstore bundle"

Köpte precis Hider för 7 kr

Fast det är ju ingen riktig bundle, utan bara en bunt program rabatterade var för sig. Skitbilligt men jag tycker inte alls om Mac App Store. Jag har ingen aning om programmen kan flyttas till andra maskiner och sådant. De flesta programmen var måttligt intressanta, hade det varit bundle med alla på en gång hade jag inte köpt.

MacLegion är intressantare. Nisus är huvudargument, jag överväger den i min jakt på en vettig ordbehandlare (där MessWord och Pages båda är rejält diskvalificerade, likaså leksaksprogram som kan ännu mindre än dem). Men finns det någon här som känner till MotionComposer? Lägre ner i listan ligger en del riktigt ointressanta saker (MacGourmet, gäsp) så någon femetta är det inte, men är det mer än en liten rabatt på Nisus?

Det är ytterligare ett nytt paket uppe, från MacFriendly, men jag hade redan de bästa.

  • Avstängd
  • 2011-12-02 21:13
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

ag har ingen aning om programmen kan flyttas till andra maskiner och sådant.

Alla program du köpt på en eller annan dator kan laddas ner på alla andra datorer med samma Apple-konto.

Senast redigerat 2011-12-02 21:26

Nytt paket från MacUpdate:
https://www.mupromo.com/

TechTool Pro 6
Iconbox
TotalFinder
Postbox 3
Fontpack pro master
Labels & addresses
Mac DVD ripper pro 3
Back in focus
Never winter nights 2
Hear
iClip 5
Folders synchronizer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-05 14:30

Nytt programpaket från Productive Macs

Fantastical
BusyCal
Home Inventory
NoteBook
Default Folder X
LaunchBar
Cashculator
Tags

Productive Macs - Mac OS X productivity software bundle

Ja, det är en affiliate länk. Jag skänker det jag ev får in till Röda Korset, oavkortat.

Ursprungligen av jahve:

Nytt programpaket från Productive Macs

Fantastical
BusyCal
Home Inventory
NoteBook
Default Folder X
LaunchBar
Cashculator
Tags

Kan nog vara ett vettigt paket för en del. Jag har stor glädje av Fantastical redan och jag har haft ögonen på BusyCal ett tag, speciellt efter den horribla uppdateringen av iCal som Apple gjorde i OS X Lion. Så jag köper nog paketet bara för att få BusyCal på rea så att säga. Föredrar dock Alfred över LB. Önskar att man kunde skänka bort vissa licenser bara (istället för samtliga), så som andra paket tillåter.

MacUpdate har ett par av intresse, Back in focus (det måste väl någon hatestat, hur är det?) och så gillar jag ju spel. Men Productive Macs var en gäspare tycker jag, bortsett från Default Folder förstås om jag inte redan haft den.

MacGameStore har ett spelpaket för 20 dollar. Här är innehållet med normalpriser (i vissa fall redan rabatterade av julrean):

Trine $9.95
The Tiny Bang Story $4.95
TRAUMA $6.99
Cities in Motion $19.95
Roads of Rome 2 $4.99
Jewel Quest Mysteries: The Seventh Gate $6.99
Glowfish $6.99
OIO $6.99
Puzzler World $6.99
The Secret of Monkey Island: Special Edition $9.99

Trine är fint, men det har gått i Humble Bundles, liksom Trauma (vilket är rätt obegripligt). Cities In Motion verkar riktigt trevligt om man har en Mac som orkar med det. Fast det är konstigt, jag körde demot och grafiken kändes inte så långsam, men svarstiderna var hemska, på musrörelser i synnerhet. Roads of Rome verkar hyfsat. Jewel Quest är ännu ett spel där man skall hitta prylar i en bild (med en seg och ointressant bakgrundshistoria, igen), trist. OIO är en rätt trevlig plattformare men sövande långsamt. Glowfish är riktigt trevligt. Och så har vi ju Monkey Island, helt underbart. Fast det är billigt, och ännu billigare på App Store.

Så om man har en maskin som klarar Cities In Motion, och inte redan har Trine och Monkey Island, då börjar det likna något. Allt jag själv vill ha från paketet som jag inte redan har är Glowfish, och det blir billigare separat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-29 14:18

Bra bundle... enda nackdelen med bundles är att jag inte vill köpa saker utanför App Store längre.

Cult of Mac Deals

Ursprungligen av ibish:

Bra bundle... enda nackdelen med bundles är att jag inte vill köpa saker utanför App Store längre.

Kostade bara 9.95$ extra att faktiskt få en skiva skickad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-29 20:47

Haha, skiva eller inte. Jag gillar tanken på att slippa tänka på sånt nu när jag vet att det finns alternativ. Datorn/molnet/whatever kan göra det åt mig, så som det ska vara. Min nästa dator kommer inte ha en cd-läsare.

Ursprungligen av illerG:

Kostade bara 9.95$ extra att faktiskt få en skiva skickad

Ursprungligen av ibish:

Haha, skiva eller inte. Jag gillar tanken på att slippa tänka på sånt nu när jag vet att det finns alternativ. Datorn/molnet/whatever kan göra det åt mig, så som det ska vara. Min nästa dator kommer inte ha en cd-läsare.

Håll dig borta från denna bundle för du kan max i två år ladda ner dessa applikationer.

Ursprungligen av ibish:

Bra bundle... enda nackdelen med bundles är att jag inte vill köpa saker utanför App Store längre.

Varför det? Är alternativen dömda, vågar folk inte lita på väletablerade kanaler längre eller är det så besvärligt att installera själv?

Apple själva visar ju vägen med buggiga installerare av Xcode på developer.apple.com (man måste gå genom AppStore för att det skall funka) men det är Apple. Jag tycker att MacHeist, MacUpdate med flera känns alldeles utmärkta att köpa från.

  • Avstängd
  • 2012-02-12 18:27
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Varför det? Är alternativen dömda, vågar folk inte lita på väletablerade kanaler längre eller är det så besvärligt att installera själv?

Apple själva visar ju vägen med buggiga installerare av Xcode på developer.apple.com (man måste gå genom AppStore för att det skall funka) men det är Apple. Jag tycker att MacHeist, MacUpdate med flera känns alldeles utmärkta att köpa från.

Håller med, behöver jag något köper jag det.
Finns det som fullversion i App Store blir från dom, annars från återförsäljare eller tillverkaren (från I-net alltså)
Macens installationer är ju oftast inte alls krångliga vare sig det går med script eller att man får klicka eller dra en fil till programmappen och sen starta det en gång från där...

Lite annat är det ju med avinstallationer, men det finns ju mer eller mindre bra program för det också om man inte vill lämna massa spår av det man inte vill ha kvar.

Mac Superbundle Winter 2012
Den innehåller:

  • Little Snapper (Ett pgm för att ta Screenshots)

  • Parallels Desktop 7 (Virtualiseringen stöder nu Lion. Kostar vanligtvis $79+)

  • iStat Menus 3 (Statistikbundle som sitter i menyn)

  • Flux3 (Pgm för html-design)

  • iStopmotion Home 2 (Animering)

  • Fantashow (Skapa Slideshows)

  • Chronicle 4

  • Videoconverter 2

  • Syncmate 3

  • Cuteclips 3

Med tanke på att en uppgradering av Parallels 6, som jag också fått genom en liknande bundle tidigare :), kostar $49,99 så är det tom snäppet billigare att köpa hela detta paket - även om man sedan inte använder det mesta av innehållet...

Allt som allt skulle inköp av vart o ett av dessa sluta i en summa på $470 =>=> Den kostar $49 i sann Bundle-anda

Detta är ett köp utanför App Store...

...vid närmare inspektion av tidigare postningar i denna tråd verkar innehållet vara identiskt med Cult of Mac's bundle som Ibish skriver om ovan...

Senast redigerat 2012-01-31 12:23
  • Avstängd
  • 2012-02-11 09:34
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Mac Superbundle Winter 2012
Den innehåller:

  • Little Snapper (Ett pgm för att ta Screenshots)

  • Parallels Desktop 7 (Virtualiseringen stöder nu Lion. Kostar vanligtvis $79+)

  • iStat Menus 3 (Statistikbundle som sitter i menyn)

  • Flux3 (Pgm för html-design)

  • iStopmotion Home 2 (Animering)

  • Fantashow (Skapa Slideshows)

  • Chronicle 4

  • Videoconverter 2

  • Syncmate 3

  • Cuteclips 3

Med tanke på att en uppgradering av Parallels 6, som jag också fått genom en liknande bundle tidigare :), kostar $49,99 så är det tom snäppet billigare att köpa hela detta paket - även om man sedan inte använder det mesta av innehållet...

Allt som allt skulle inköp av vart o ett av dessa sluta i en summa på $470 =>=> Den kostar $49 i sann Bundle-anda

Detta är ett köp utanför App Store...

...vid närmare inspektion av tidigare postningar i denna tråd verkar innehållet vara identiskt med Cult of Mac's bundle som Ibish skriver om ovan...

Det är ju som du skriver fantastiskt billigt även om man inte behöver alla programmen.

Har sett att i en del av dessa bundles är dom attraktiva lite dyrare programmen bara prova på versioner, vilket ibland inte framgår helt tydligt... så läs på innan ni köper hem paketen... om inte dom andra programmen inte är av intresse i paketet.

Ursprungligen av LaHe:

Det är ju som du skriver fantastiskt billigt även om man inte behöver alla programmen.

Har sett att i en del av dessa bundles är dom attraktiva lite dyrare programmen bara prova på versioner, vilket ibland inte framgår helt tydligt... så läs på innan ni köper hem paketen... om inte dom andra programmen inte är av intresse i paketet.

Nu slog jag inte till den här gången men det dyker alltid upp något nytt

Bevaka tråden