Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från Macbuzzer, MacFriendly, MacUpdate, m.fl

Tråden skapades och har fått 265 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är 60% rabatt på pixelmator utan krav på tidigare köp. Glöm bara inte att klicka bort "specialnerladdning" i köpkorgen hos Smith
60% off Smith Micro Apps (Updated) | Mac App Deals | Find Deals On Mac Software | Black Friday

Att paketen inte innehåller gamla kända program är väl inte så konstigt. Paketen är ju till för att lansera nya program och allt är inte äggklockor eller appbortagare. Själv fick jag på sin tid både pixelmator och Things i paket. Coda har som policy att inte delta i

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 21:09
Ursprungligen av macwitty:

Här är 60% rabatt på pixelmator utan krav på tidigare köp. Glöm bara inte att klicka bort "specialnerladdning" i köpkorgen hos Smith
60% off Smith Micro Apps (Updated) | Mac App Deals | Find Deals On Mac Software | Black Friday

Att paketen inte innehåller gamla kända program är väl inte så konstigt. Paketen är ju till för att lansera nya program och allt är inte äggklockor eller appbortagare. Själv fick jag på sin tid både pixelmator och Things i paket. Coda har som policy att inte delta i

å, det var en rejäl rabatt på smith-micro... tack!

Mac App Deals är en bra sida att hålla koll på
Till er båda kan jag strö salt i såren med att Pixelmator har gått att få ännu billigare genom att kombinera erbjudande - färdiga länkar att klicka på hos Mac App Deals gav runt 80% rabatt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-05 10:47

Mac Bundle Box: The Christmas Bundle!

Fram till 22 dec:

Compartments
QuickScale
Semonto
Radium
iCollage
AllMyTube
DVD Ripper
PDF Converter
Photo Recovery
iMedia Converter
TinyGrab
Caboodle

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-08 10:10

Och så en MacUpdate promobunt

MacUpdate December 2010 Bundle - $500+ of Great Mac Apps for $49.99

1Password
MacFamilyTree
DEVONthink
Flux
Default Folder X
Art Text + Fonts
Swift Publisher
Chronoroes
Interarchy
Typinator

Inga kommentarer på detta? Jag tycker MacUpdates paket är lysande. Default Folder är toppen i högen, jag har inte kunnat vara utan dess "Click there it is!"-funktion ända sedan jag först testade det på 90-talet. MacFamiltyTree är faktiskt riktigt trevlig (för släktforskare, annars är det mest en kul leksak). Interarchy är en gammal klassiker. Swift har jag provat och det är inte helt ointressant. Och så har vi Flux, iPassword... Enda problemet är att många nog, som jag, har licenser till flera av dessa. Men jag funderar på att köpa ändå, som julklapp.

Det är fler jul-bundles igång just nu (enligt Squidoo : Welcome to Squidoo).

MacBundleWorld: 6 för $20
MacBasket, 7 för $10, inga som jag direkt nappar på.
MacBundleBox, 12 för $29, TinyGrab, DVD Ripper, PDF Converter, iMedia Converter låter som de intressantaste ur min synvinkel. Inte helt ointressant alltså.
MacBundlePro: 7 för $20. InPaint är intressant.
MacBundleStop: 8 för $39. Rätt mycket samma som i andra.
MacPromo: 10 för $49. Rätt blek, TypeIt4Me har vi sett lite för ofta nu. PathFinder är väl den starkaste om man gillar den.
BundlesForMac, till slut, slutar idag. 10 för $50. PDF to Word och YummyFTP kunde möjligen vara nåt men... nej.

Väldigt många paket just nu alltså. (Ändå är tråden så tyst!?) Ser ni något ni gillar? Program ni provat som ni kan rekommendera?

Till det har vi Indie Mac Gift Pack bundle https://indiemacgiftpack.com/ där utvecklarna själva gått samman och gjort ett riktigt bra paket för 60 $ som innehåller Delicious Library 2, SousChef, Acorn, RadioShift, Spund Studio 4 och MarsEdit 3

Men problemet är väl här liksom de övriga att vi nu är många som sitter med licenser till flera av programmen redan så att ett köp för att testa ett kanske två nya inte känns lika lockande (speciellt inte om man sitter med licenser till liknande program)

Jag undrar om tystnaden här inte beror på "bundle-overflow" Det har blivit för många och de är för lika. Till det kommer massor av andra erbjudande om gratis eller starkt reducerat pris hela tiden. Jag undrar om inte utvecklarna håller på att bita sig i svansen.

Men kanske ett spelpaket skulle kunna vara något som omväxling. Humble Indie Bundle 2 The Humble Indie Bundle #2 (pay what you want for five awesome indie games) med 5 spel till valfritt pris.
(Lite intressant att se vad folk har betalat i genomsnitt. Linux-användare tycks vara generösast, sedan mac-användare och snålast är de som surfat dit på en dator med Windows)

Jo, de som inte redan sitter med licens/er till Process kan få den mot en tweet för MacUpdate promo https://www.mupromo.com/

Ursprungligen av macwitty:

Till det har vi Indie Mac Gift Pack bundle https://indiemacgiftpack.com/ där utvecklarna själva gått samman och gjort ett riktigt bra paket för 60 $ som innehåller Delicious Library 2, SousChef, Acorn, RadioShift, Sound Studio 4 och MarsEdit 3
...
Jag undrar om tystnaden här inte beror på "bundle-overflow" Det har blivit för många och de är för lika. Till det kommer massor av andra erbjudande om gratis eller starkt reducerat pris hela tiden. Jag undrar om inte utvecklarna håller på att bita sig i svansen.

Men kanske ett spelpaket skulle kunna vara något som omväxling. Humble Indie Bundle 2 The Humble Indie Bundle #2 (pay what you want for five awesome indie games) med 5 spel till valfritt pris.
(Lite intressant att se vad folk har betalat i genomsnitt. Linux-användare tycks vara generösast, sedan mac-användare och snålast är de som surfat dit på en dator med Windows)

Jo, de som inte redan sitter med licens/er till Process kan få den mot en tweet för MacUpdate promo https://www.mupromo.com/

Du har nog rätt. Det är så många nu, och flera av dem har överlapp. Men det gör också en sådan här tråd desto viktigare tycker jag. Och man bombarderas med rabatter som sagt, vilket inte gör det lättare att nappa faktiskt.

Indie Mac Gift Pack var ju riktigt trevlig! Sound Studio och Acorn är intressanta, och kanske MarsEdit är något att ha? Det ser ut som mer för pengarna än flera av de andra faktiskt.

Spelpaket är kul, inte minst som att spel är just det som nästan helt saknas i de andra.

Vad tycker ni om FusionAds då?

https://fusionads.net/bundle/

Expression Engine - web publishing system
Versions - "Versions is the pleasant way to work with Subversion on your Mac."
Font Case - "Fontcase is a font management application that provides an elegant and powerful workflow to help you organize the fonts you have installed on your system."
Billings - "Billings logical workflow and intuitive interface make quoting, invoicing, and time tracking simple. "
Draw It - "DrawIt is an easy-to-use vector drawing application with bitmap image filters, spotting an entire non-destructive workflow and a gorgeous user interface."
ExpanDrive - "Access SFTP/FTP and Amazon S3 just like you would a USB drive plugged into your Mac."
Kaleidoscope - "Use Kaleidoscope to spot the differences in text and image files."
Text Expander - "The typing shortcut utility that saves time and keystrokes."
Postmark - "Postmark helps small and large web applications deliver and track transactional email."
Pictos - "Hand Crafted, Infinitely Scalable & Royalty-Free Icons for User Interface Designers."
Geddy's Social Icons - "107 vectorized & custom shape icons of your favorite social networks and services."
Keynote Kung-Fu - "Wireframe quickly and easily with Keynote."
Learning EE2

Nånting av intresse i den?

Jag köpte Humble Indie Bundle 2, och fick Humble Indie Bundle 1 på köpet!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-07 14:35

Dags för en ny Bundlehunt: BundleHunt - The Greatest Design Treasure

Mestadels design och relaterade program/teman mm.

Dax igen. https://www.mupromo.com/

Bla Parallels, 1Password, TechTool.. $49.99

Edit: Extra programmet Divvy kan bli praktiskt..

Senast redigerat 2011-03-16 08:25
Ursprungligen av J THOMAS E:

Dax igen. https://www.mupromo.com/

Bla Parallels, 1Password, TechTool.. $49.99

Nu har jag redan köpt alla ovanstående program så det är inte fullt så spännande för mig, men jag måste säga att detta nog var ett av de starkaste paketen på länge. Vissa gånger är det bara "blaha-program" så att säga, men bara kombon av Parallels och 1Password gör ju att detta paket är prisvärt direkt, och sen är det flera andra intressanta program med också.

Ursprungligen av Adrian B:

Nu har jag redan köpt alla ovanstående program så det är inte fullt så spännande för mig, men jag måste säga att detta nog var ett av de starkaste paketen på länge. Vissa gånger är det bara "blaha-program" så att säga, men bara kombon av Parallels och 1Password gör ju att detta paket är prisvärt direkt, och sen är det flera andra intressanta program med också.

Funderar på att köpa men upptäcker att TechTools är version 5 fast det finns en version 6! Se kritiska mycket kritiska kommentarer men inget svar på Download TechTool Pro for Mac - Hard drive and system repair & maintenance tool. MacUpdate.com

Ursprungligen av goranlin:

Funderar på att köpa men upptäcker att TechTools är version 5 fast det finns en version 6! Se kritiska mycket kritiska kommentarer men inget svar på Download TechTool Pro for Mac - Hard drive and system repair & maintenance tool. MacUpdate.com

Hade jag helt missat, otrevlig överraskning. Minst sagt fult gjort, trodde MU var bättre än så.

Jag skaffade Parallels 5 genom förra årets bundle. Undrar om inte en uppgradering kostar lika mycket som hela bundeln? Kanske värt?

Annars har jag redan 1Password (börjar det inte bli lite rundgång i vissa medverkande program numera?). Hands Off motsvarar tydligen Little Snitch som jag redan har. Vad gör Mac DVD Ripper och DVD Remaster Pro som inte gratisalternativen Handbrake och MacTheRipper gör?

Ursprungligen av johan_tanying:

Vad gör Mac DVD Ripper och DVD Remaster Pro som inte gratisalternativen Handbrake och MacTheRipper gör?

Har bara erfarenhet av Mac DVD Ripper, och det fungerar mycket bättre än både handbrake och MTR som gick tvärbet på flera av mina barnfilmer jag försökte rippa åt barnen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-03-17 07:44

Riktigt bra erbjudande. Bara parallels och 1password gör det ju prisvärt.
Köpt!

Kanske läge att köpa då? Har en del barnfilmer som gärna kunde ligga på mediespelaren. Har ju ändå tänkt att uppdatera till Parallels 6.

Ursprungligen av johan_tanying:

Kanske läge att köpa då? Har en del barnfilmer som gärna kunde ligga på mediespelaren. Har ju ändå tänkt att uppdatera till Parallels 6.

Helt klart köpläge skulle jag säga.

Köpte paketet nu. Jag har nästan tappat räkningen på 1Password-licenser (har köpte familjelicens så jag täcker hela hushållet ändå) men man kan ju välja 1Password för Windows istället när man beställer paketet och det är ju perfekt att ha i Parallels.

Jag hart köpt nya MacUpdate-bundeln. Uppdateringar av de gamla och ett par nya, kändes värt det.

Två andra pågår:

MacBundler - $17 for 5 Mac Apps MacBundle Charity Bundle, billig och Macomfort kan möjligen vara nåt. (Fler åsikter?)

TheMacBundles Home TheMacBundles senaste. Är CrossOver något att ha? En emulator optimerad för spel kunde ju vara trevlig, men är den värd pengarna?

Över lag är det mycket PC-emulering som jag ser som poängerna i de här tre (plus videokodning i MacUpdate), vilket är ett dåligt tecken. Det jag mest av allt vill ha är kreativa program, inte stå-ut-med-eländet-program som Macomfort och CrossOver.

Jag insåg just att de två jag nämnde är riktigt dåliga jämfört med TheMacBundles "Buy your own bundle" där man kan plocka ihop det bästa från båda, från min synvinkel i alla fall, från ett hyfsat utbud. Jag köpte en 10-pack "BYOB" för ett tag sedan, med en del bra saker som Yummy FTP (helt OK FTP-program), enkla men praktiska Compress Files (låter mig göra tgz-arkiv och inte bara zip) och trevliga MoofMenu (ger mig en hierarkisk tillämpningsmeny i menyraden). Såväl CrossOver som Macomfort ingår i utbudet.

Mac Games For Japan Relief Bundle for Mac | Macgamestore.com

Fram till söndag 20 mars
15 spel värda nära $185 $ för 10.95 $
Allt går till Amerikanska Röda korset.

Inte för att jag är en spelare men tänkte att det kunde vara bra att ha inför sommarens barnbesök på landet

Såg informationen om att TechTool Pro var 5 vilket inte var trevligt och det gör att man kanske inte ska ge mer reklam för MacUpdate-paketet. Samtidigt är "gratis gott" så jag väljer att göra er uppmärksamma på att de delar ut ett program och ett spel "gratis"till alla. Det står långt ner på sidan/under egen flik https://www.mupromo.com/ så det kan vara lätt att missa
Man får
QuickPick - mot en tweet
(programbeskrivning: Araelium Group : QuickPick )
Monkey Island special editon mot att man prenumerera på nyhetsbrevet

Ny Humble Bundle - The Humble Frozenbyte Bundle (pay what you want for five awesome video games)
Som vanligt betalar Linuxfolket mest men macanvändare slår i vart fall våra "windowsvänner"
Riktigt kul promo-video, tycker jag

Jo, det blev en paket för sommaren ...

Ursprungligen av macwitty:

Som vanligt betalar Linuxfolket mest men macanvändare slår i vart fall våra "windowsvänner"

Det är konstigt, med Linux gratiskultur skulle man nästan förvänta sig att de skulle bojkotta hela konceptet, men de är en fjärdedel av det totala och högst i betalningarna. Märkligt.

Och jo, jag köpte det, och betalade förstås över alla medel. Man vill ju inte sänka Mac-medelvärdet. (Och det är ju det smarta med att de redovisar nivån, de håller priset uppe.)

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det är konstigt, med Linux gratiskultur skulle man nästan förvänta sig att de skulle bojkotta hela konceptet, men de är en fjärdedel av det totala och högst i betalningarna. Märkligt.

Jag tror de (linux-folket) generellt kanske är äldre personer med jobb och möjlighet att därmed spendera lite mer? Men de är bara mina egna funderingar.

Ursprungligen av citronsyra:

Jag tror de (linux-folket) generellt kanske är äldre personer med jobb och möjlighet att därmed spendera lite mer? Men de är bara mina egna funderingar.

Ja, men det gäller i ännu högre grad Mac-användarna, många proffsanvändare och en betydligt mer betalningsvänlig kultur. Att Windowsanvändarna ligger lågt är inte så konstigt, det är ju en lågprisplattform, men gratisplattformen Linux...? Den typiska Linuxanvändaren föreställer jag mig som en fattig men teknikkunnig person, ofta student. På TekFak finns det många studenter som är fantastiskt duktiga på Linux.

En halv miljon dollar har de fått in, låter inte som något fiasko. Över hundratusen dollar bara från Linux.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

En halv miljon dollar har de fått in, låter inte som något fiasko. Över hundratusen dollar bara från Linux.

Jag tror dom siktar på över 2 miljoner... om man ska följa den trend de satt med deras två tidigare paket. Där de drog in 1.3 resp. 1.8 miljoner. (om jag inte tolkar fel)
Källa: Humble Indie Bundle - Wikipedia, the free encyclopedia

Bevaka tråden