Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-10-06 23:45

Nu står det äntligen "Förbereder leverans" på min order (apple.se). Hur många dagar kan man räkna med nu?

Själv har man haft telefonen sedan den 20:e och får nog säga att jag är så otroligt nöjd. Hade iphone 5 senast och sen gick den sönder och köpte android Samsung. Övervägde och beställde denna iphone 6 "vanliga" och är så otroligt nöjd att äntligen vara tillbaka till detta underbara OS och framför allt så galet skön telefon.
Dock var jag och kollade i dag på en iphone 6 plus, och dra mig baklänges... Den är ju fan nästan som min iPad mini retina ? så hoppas ni alla blir glada med den gigantiska saken.
Väldigt nöjd att jag valde denna iaf.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-07 08:48
Ursprungligen av Lestander:

Själv har man haft telefonen sedan den 20:e och får nog säga att jag är så otroligt nöjd. Hade iphone 5 senast och sen gick den sönder och köpte android Samsung. Övervägde och beställde denna iphone 6 "vanliga" och är så otroligt nöjd att äntligen vara tillbaka till detta underbara OS och framför allt så galet skön telefon.
Dock var jag och kollade i dag på en iphone 6 plus, och dra mig baklänges... Den är ju fan nästan som min iPad mini retina ? så hoppas ni alla blir glada med den gigantiska saken.
Väldigt nöjd att jag valde denna iaf.

Gick från en iPhone 4S, vilket lyft! Klockren telefon

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2014-10-07 15:33

iPhone 6 Plus Rymdgrå:
Om du beställt mellan 19/9 klockan 00.01 - 21.00: Leverans vecka 43-44

UNDERBARA TRE! :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-07 17:24

Apple Store Täby fick in en rejäl leverans av iphone idag. Var där och bytte min 6+ som hårdkörts sen releasen till en 6:a. Tydligen har de runt 200-300 personer per dag som bokar telefoner för att hämta ut.

Ursprungligen av phoricu:

Apple Store Täby fick in en rejäl leverans av iphone idag. Var där och bytte min 6+ som hårdkörts sen releasen till en 6:a. Tydligen har de runt 200-300 personer per dag som bokar telefoner för att hämta ut.

Vilka storlekar? 64GB? Jag är nyfiken eftersom vår butik bara får 16 GB trots att de har varit lovade 64 GB

Argh, nu har det stått förbereder leverans på Apple Store i två dagar.

  • Medlem
  • 2014-10-08 11:39

Min är i Hong Kong just nu. Blev skickad igår från Apple.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-08 20:40

Arnhem verkar vara ett svart hål..

jag har haft min 6+ nu i lite drygt 26 timmar (har inte behövt ladda den än och ändå använt den sjukt mycket, är HELT torsk på den, så glad att jag körde rejält då man ändå skulle köpa en ny lur.

Fan så bra, den överlägset bästa iPhone som lanserat än, iPhone6+!!!!!

Huh, efter ett samtal till TNT så meddelar de att mitt paket alls inte är i göteborg utan det är bara förtullat i förväg.
UPS har något bättre paketspårning än TNT.

Senast redigerat 2014-10-09 11:40
  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2014-10-09 13:48

Det verkar generellt som att det är lättare att få händerna på 16 GB-versionerna av både 6 och 6 plus, medan modellerna med mer minne är väldigt begränsade för gemene man. Fanns det lika många av alla varianter vid säljstart, eller kan det vara en medveten strategi att till en början hålla hårt i lurarna med mer minne för att lyckas bli av med så många som möjligt av 16 GB-versionerna till de mest ivriga då de märkt att det kanske var ett misstag att släppa dem med så lite minne istället för att börja på 32 GB om de märkt att det läggs många fler ordrar på lurarna med >16 GB?

Eller är det helt normalt att man ett par veckor efter säljstart av en ny modell bara har "snikmodellerna" tillgängliga?

*Edit* Jag har främst kollat i Apple Store i Täby, där alla 16 GB-varianter sist jag kollade fortfarande var tillgängliga, men ingen med mer minne. I andra butiker och andra sajter verkar det vara svårt att få tag på någon oavsett minnesstorlek, bortsett från 6 16 GB som verkar gå att få tag på några fler håll i alla fall.

Senast redigerat 2014-10-09 13:59
Ursprungligen av Nale72:

Det verkar generellt som att det är lättare att få händerna på 16 GB-versionerna av både 6 och 6 plus, medan modellerna med mer minne är väldigt begränsade för gemene man. ....

Japp, samma reflektion här. Den butik som jag handlar i har inte fått en enda 64 GB - jag har stått först i kön sedan det gick att teckna sig och de har bara fått 16 GB telefoner.

Det värsta är mest att butiken får felaktiga och föränderliga svar hela tiden. "Det kommer", "det är skickat", "nej, det kom inte"; "på måndag"...

Så nu har jag gett upp och beställt via Apple direkt - så mycket för att försöka gynna lokala handlare. Det här är första gången som jag inte fick tag på en telefon dag ett.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2014-10-09 15:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Japp, samma reflektion här. Den butik som jag handlar i har inte fått en enda 64 GB - jag har stått först i kön sedan det gick att teckna sig och de har bara fått 16 GB telefoner.

Det värsta är mest att butiken får felaktiga och föränderliga svar hela tiden. "Det kommer", "det är skickat", "nej, det kom inte"; "på måndag"...

Så nu har jag gett upp och beställt via Apple direkt - så mycket för att försöka gynna lokala handlare. Det här är första gången som jag inte fick tag på en telefon dag ett.

Ungefär som jag märkt på Dustin, där jag via företaget lade en order på en 6 space gray 64 så snart det gick via deras webshop. De har också bara svarat att de ännu inte fått några och att de inte har någon aning om när de kommer att få några. Senast i förra veckan kunde jag däremot till en kollega beställa en 6S 16 gb, som skickades dagen efter.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-09 18:14

Telia har nu förlängt till 24/11 och Apples leverans har fastnat på allvar i Arnhem, Apple meddelar att leveransen är fördröjd.
Suck..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-09 19:41

Stort UURK!! :|

Då är min 6 plus i arnhem!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-10 16:12

Spänningen stiger..

Fick min iPhone 6+ 128GB igår men med felaktig laddare. Beställde den från Apple Store på nätet den 26/9.
Apple Care+intyget kom via flygfrakt i ett kuvert efter några dagar, men ingen telefon.

Igår 9/10 levererades telefonen en A1524 men med AC-laddaren A1444 dvs. med stickpropp för UK.

Tycker väl att detta har de skött sådär Apple. Skulle få en ny laddare men fick vänta i telefonkö och blev kopplad ett par gången för att lösa en så enkel sak. Det tog 35 minuter.

Men telefonen är asnice!
Har ett wallet case som jag köpte från CaseMate i UK. http://www.case-mate.com/iPhone-6-Plus-Cases/...
Mycket bra passform och verkar vara gjord i ett hållbart utförande. Rymmer 4 kort + sedlar.

Har också beställt ett stötsäkert och väderskyddat skal från Aliexpress för 25$. Jag är ute på sjön mycket och behöver skydd framförallt mot regn och saltstänk. Det har inte kommit än men jag kan återkomma om några veckor när leveransen är gjord.

Det säljs även här: http://www.lovemeicase.com/index.php?route=pr...
men där kostar det 68$ plus frakt.

Senast redigerat 2014-10-11 13:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-10 19:00
Ursprungligen av CiscoKid:

Fick min iPhone 6+ 128GB igår men med felaktig laddare. Beställde den från Apple Store på nätet den 26/9.
Apple Care+intyget kom via flygfrakt i ett kuvert efter några dagar, men ingen telefon.

Igår 9/10 levererades telefonen en A1524 men med AC-laddaren A1444.

Tycker väl att detta har de skött sådär Apple. Skulle få en ny men fick vänta i telefonkö och blev kopplad ett par gången för att lösa en så enkel sak. Det tog 35 minuter.

Men telefonen är asnice!
Har ett wallet case som jag köpte från CaseMate i UK. http://www.case-mate.com/iPhone-6-Plus-Cases/...
Mycket bra passform och verkar vara gjord i ett hållbart utförande. Rymmer 4 kort + sedlar.

Har också beställt ett stötsäkert och väderskyddat skal från Aliexpress för 25$. Jag är ute på sjön mycket och behöver skydd framförallt mot regn och saltstänk. Det har inte kommit än men jag kan återkomma om några veckor när leveransen är gjord.

Det säljs även här: http://www.lovemeicase.com/index.php?route=pr...
men där kostar det 68$ plus frakt.

Hehehehe mycket fodral, skal och grejer hade det inte varit bättre att köpa en vattentät SONY nalle direkt istället, för en sjöbuse som du

Senast redigerat 2014-10-10 22:55
Ursprungligen av cubeis:

Hehehehe mycket fodral, skal och grejer hade det inte varit bättre att köpa en vattentät SONY nalle direkt istället för en sjöbuse som du

Övervägde det ett bra tag. Sonyluren verkar riktigt schysst. Hade nog skaffat en Wallet till den med...

Gillar inte hur en del appar som jag använder inte fungerar lika bra på Android.
Så det blev en iPhone igen. Men det har aldrig varit lika nära att byta.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2014-10-10 20:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Japp, samma reflektion här. Den butik som jag handlar i har inte fått en enda 64 GB - jag har stått först i kön sedan det gick att teckna sig och de har bara fått 16 GB telefoner.

Det värsta är mest att butiken får felaktiga och föränderliga svar hela tiden. "Det kommer", "det är skickat", "nej, det kom inte"; "på måndag"...

Så nu har jag gett upp och beställt via Apple direkt - så mycket för att försöka gynna lokala handlare. Det här är första gången som jag inte fick tag på en telefon dag ett.

Jag gjorde nu som du. Efter att just min modell helt plötsligt stod som "levereras inom 48 timmar" hos Dustin kontaktade jag dem för att se om det verkligen stämde. De sa då att de har fått info att de ska få in en sändning i början av nästa vecka, men att man aldrig visste för att hände titt som tätt att de inte fick den mix av modeller, antal och färger som de beställt. Han kunde därför inte lova något.

Jag gick då in på Apple store på nätet och valde Täby-butiken som tidigare på dagen endast hade 16 GB-versionerna. Helt plötsligt var nu samtliga modeller och färger tillgängliga. Jag loggade in med mitt Apple-ID och efter ett par minuter fick jag ett meddelande att jag kunde åka till butiken i Täby och hämta ut telefonen, vilket stämde alldeles utmärkt. Detta alltså helt utan att tidigare ha stått i kö eller förbokat alls.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-10-10 22:51
Ursprungligen av Nale72:

Jag gjorde nu som du. Efter att just min modell helt plötsligt stod som "levereras inom 48 timmar" hos Dustin kontaktade jag dem för att se om det verkligen stämde. De sa då att de har fått info att de ska få in en sändning i början av nästa vecka, men att man aldrig visste för att hände titt som tätt att de inte fick den mix av modeller, antal och färger som de beställt. Han kunde därför inte lova något.

Jag gick då in på Apple store på nätet och valde Täby-butiken som tidigare på dagen endast hade 16 GB-versionerna. Helt plötsligt var nu samtliga modeller och färger tillgängliga. Jag loggade in med mitt Apple-ID och efter ett par minuter fick jag ett meddelande att jag kunde åka till butiken i Täby och hämta ut telefonen, vilket stämde alldeles utmärkt. Detta alltså helt utan att tidigare ha stått i kö eller förbokat alls.

Det är väl ändå inte så att Apple missgynnar alla andra distributionskanaler än de som är i deras egen ägo...? Förenligt med konkurrenslagstiftning? Fast ingen vågar väl sticka upp...

  • Medlem
  • Härryda
  • 2014-10-12 08:50

Någon som har fått ut någon vettig information från Tre? De jag har pratat med har ingen aning och för olika information varje gång...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-12 12:38

Stort uurk... (dagens uppdatering hos Apple Store)

Ursprungligen av mattiL:

Stort uurk... (dagens uppdatering hos Apple Store)

Tips: Beställ aldrig via applestore, dom tar sjukt överdriven tid på leveranser.

Inte fått mitt skal än, beställde 3 Oktober snacka om fiasko.

Ja, det är ju tråkigt att det ska ta tid, men jag vet ingen som är bättre än Applestore. Jag beställde samtidigt hos en lokal Apple handlare som inte fått in något annat än 16GB varianter.
De som har högst prioritet är väl Apples egna butiker.

Ursprungligen av Nale72:

Jag gjorde nu som du. Efter att just min modell helt plötsligt stod som "levereras inom 48 timmar" hos Dustin kontaktade jag dem för att se om det verkligen stämde. De sa då att de har fått info att de ska få in en sändning i början av nästa vecka, men att man aldrig visste för att hände titt som tätt att de inte fick den mix av modeller, antal och färger som de beställt. Han kunde därför inte lova något.

Jag gick då in på Apple store på nätet och valde Täby-butiken som tidigare på dagen endast hade 16 GB-versionerna. Helt plötsligt var nu samtliga modeller och färger tillgängliga. Jag loggade in med mitt Apple-ID och efter ett par minuter fick jag ett meddelande att jag kunde åka till butiken i Täby och hämta ut telefonen, vilket stämde alldeles utmärkt. Detta alltså helt utan att tidigare ha stått i kö eller förbokat alls.

Intressant att de skriver "skickas inom 48timmar" baserat på rykten.

Min kom idag, exakt som Apple utlovat. iPhone 6 Plus är riktigt bra.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2014-10-14 16:23

Telia, beställt på släpp-natten, men pga strul med byte av abonnemang till Mobilsanslutning på hustruns Komplett, kom jag "längre bak i kön".

Tänkt leveransdatum flyttas fram en dag för varje dag som går. Så om detta fortsätter får jag den aldrig!
Nu : 26 november...
(iPhone 6-64, grå)

Bevaka tråden