Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Vad jag vet är det bara att vända sig till en Apple-ÅF i Sverige, eller Apple direkt.

Korrekt. Behövs ingen kontakt med Apple i England.

Ursprungligen av pmarriott:

Vad jag vet är det bara att vända sig till en Apple-ÅF i Sverige, eller Apple direkt.

Ursprungligen av keptang:

Korrekt. Behövs ingen kontakt med Apple i England.

Tack för svar!

Någon som har koll på hur jag reservera och hämtar upp en telefonen på Regent street i London.
Har för mig att man kunde reservera.
Kan det vara så att den möjligheten blir tillgänglig efter den 21a?

Ursprungligen av StevenSteven:

Någon som har koll på hur jag reservera och hämtar upp en telefonen på Regent street i London.
Har för mig att man kunde reservera.
Kan det vara så att den möjligheten blir tillgänglig efter den 21a?

När jag köpte min iPad i Manchester på samma dag som iPhone 4 släpptes var det en lång kö utanför av folk som hade förbokat. Det enklaste är väl att ringa till butiken.

Såg att man kan reservera Apple produkter via Apple Store appen. Men just nu går det inte att reservera iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-14 14:45

Väljer man butiken Regent Street står det att de ska börja ta emot preorders from idag.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2012-09-14 21:10

Någon/några som beställt iPhone 5 från Applestore UK?
Har själv gjort det. Det är min tredje jag köper från England genom Borderlinx. Köpte i4:an och i4s där också
Har aldrig haft några som helst problem med varken Borderlinx eller garanti

Ursprungligen av Krullka:

Någon/några som beställt iPhone 5 från Applestore UK?
Har själv gjort det. Det är min tredje jag köper från England genom Borderlinx. Köpte i4:an och i4s där också
Har aldrig haft några som helst problem med varken Borderlinx eller garanti

http://www.99mac.se/iphone-ipad/297827-traden-bestallt-iphone-5-a.html

(lite OT) men borde priset på en 4s gå ner nu när 5an kommer? Även utan abonnemang?

Ursprungligen av klarabara:

(lite OT) men borde priset på en 4s gå ner nu när 5an kommer? Även utan abonnemang?

Nu är jag dålig på att komma ihåg vad saker kostat, men priserna är väl redan sänkta, tror jag.

iPhone - Buy iPhone 5 with Free Shipping - Apple Store (Sverige)

Är det slut med iPhone-import från USA nu? Modellnamnen skiljer mellan USA och EU (eller "rest of the world", som det heter) men innebär det verkligen att loppet är helt kört och att ingen av deras modeller fungerar till 100% i Sverige?

Ursprungligen av Herr Dödén:

Är det slut med iPhone-import från USA nu? Modellnamnen skiljer mellan USA och EU (eller "rest of the world", som det heter) men innebär det verkligen att loppet är helt kört och att ingen av deras modeller fungerar till 100% i Sverige?

En AT&T-telefon fungerar fullt ut i Sverige, med undantag för 4G/LTE. En Europeisk iPhone 5 fungerar också fullt ut i Sverige, med undantag för 4G/LTE, fast du har typ 0,01% chans att något av näten bygger ut stöd för samma band som iPhone 5 nyttjar. Så i praktiken ingen skillnad. Och sen är det ju det här med upplåsningen av en AT&T-telefon.

Okej, alltid något. Kommer det inte att finnas upplåsta lurar i fysiska Apple Store-butiker i USA? Vet att Apple Store online även i USA kommer att sälja olåsta lurar men där blir det lite svårt med logistiken eftersom jag bara är där i en vecka (nummer 44 närmare bestämt).

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-18 18:26

Det kommer finnas olåsta telefoner i Apple Store i USA. Men jag undrar om dessa även kommer i olika versioner, eller om en kommer fungera både i USA och i Sverige (förutom LTE då förstås)...?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-18 19:39

mmm. Så en följdfråga är om någon av de tre modellerna man kan köpa i USA är bättre lämpad för OM LTE kommer till Sverige nästa år då en artikel påpekar att Telia köpt in sig på:

Citat:

In Sweden, Net4Mobility and Telia Sonera have both acquired spectrum in the 1800 band, which they will be able to use for LTE from January 2013. Net4Mobility and TeliaSonera each has 2 x 35 MHz in 1800 MHz.

http://www.phonearena.com/news/On-which-carriers-can-the-iPhone-5-be-used-with-LTE-speeds-and-why-Europe-was-hung-out-to-dry_id34450

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-18 20:29

OK så jag antar att den fortfarande är relevant om den inte FÅTT ETT SVAR ÄN!?!

Ursprungligen av carpark:

OK så jag antar att den fortfarande är relevant om den inte FÅTT ETT SVAR ÄN!?!

Sök och du skall finna!

Förstår dock inte ditt problem. Du bor ju i San Francisco! Ni har LTE på rätt band!

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-18 21:22

Ja! Men vet inte hur länge jag stannar här, eller vill också kunna använda med mitt svenska abonnemang!

Det som alltid gällt och fortfarande gäller för inköp av iPhone i USA för användning i Sverige är AT&T-modellen. Dock får du aldrig LTE i Sverige med den, då måste du köpa den europeiska modellen som inte finns tillgänglig i USA. Och det är ju då ändå inte säkert att LTE som stöds av iPhone 5 kommer i Sverige.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-18 22:13

okey tack för svar! blir en upplåst AT&T då

  • Medlem
  • Oslo
  • 2012-09-26 00:33

Det är faktiskt lika bra med en CDMA /Verizon , deras SIM kort är redan upplåsta.
Verizon iPhone 5 reportedly SIM unlocked out of the box, ready for worldwide use | ZDNet

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-26 00:46

...men dom klarar inte GSM right

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-09-26 01:48

Jo, funkar med både CDMA och GSM.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-26 19:19

hmm men så var ju inte fallet med iPhone 4 eller 4S (Verizon), även om dom var upplåsta...

Åker till Barcelona på Söndag. Någon som vet möjligheterna att köpa Iphone 5 där ? Såg att det finns flera Appstore, men förstår ju inte ett ord av vad som står där.

Om någon känner att de inte klarar sig utan iPhone 5, och är intresserade av en upplåst telefon, så skicka ett PM till mig.

Jag kommer att åka tidigt till en Apple Store i Zürich nu på fredag för att köpa en egen svart 64GB. Jag tror att jag åtminstone kan köpa två telefoner. Utöver det vet jag inte hur det ser ut med restriktioner. Det är inte ens säkert att jag får tag i den jag själv vill ha.

Priserna i Schweiz står sig nog rätt bra. Messa vad ni vill betala för ny iPhone 5, upplåst, i obruten förpackning. Messa vad ni vill ge. Inte ute efter storkovan här, utan erbjuder detta som en tjänst till er som läser detta. Prioriterar dock de som betalar mer, av anledningar som måste vara uppenbara. Försökt inte bjuda över någon annan. Tids nog kan ni köpa en i butik. Du/ni får betala frakten från Schweiz till Sverige och ni kan själv bestämma hur den skall skickas, eftersom det är förskottsbetalning som gäller.

Om jag bara får ett PM och jag inte går back på det, så är det helt OK.

Om du inte är 100% övertygad om att jag är en trovärdig person—PM:a mig inte, tack. Ingen kohandel via PM: bara modell och pris du vill betala innan frakt. Betrakta ditt PM som bindande, även om jag dubbelkollar innan fredag.

Om någon är intresserad så messas ni på fredagmorgon att jag köpt en telefon så att vi kan cleara det praktiska.

Jag tror att en 64GB iPhone 5 kostar ca 6800-7000 här, omräknat. Priserna var inte officiella sist jag kollade.

-------
Avser tyvärr inte svara på varje PM jag får, om det inte är mycket få.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-26 23:51

tar tillbaka mitt svar där du verkar ha helt rätt Jånte. Confirmed: Verizon iPhone 5 is unlocked, can be used freely on GSM networks (updated) | The Verge

Dumt nog måste jag signa upp mig för Verizon dock och kan inte köpa utan kontrakt än...

Köp Verizon modellen. Det är samma som säljs här i Sverige och kommer klara 4G via 1800 bandet.

Källa: Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-29 18:42
Ursprungligen av törnros:

Köp Verizon modellen. Det är samma som säljs här i Sverige och kommer klara 4G via 1800 bandet.

Källa: Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

damn har beställt AT&T modellen redan. Fick massa Apple rabatt och kontraktet betalt så det fick bli så. Den ska väl funka med 3G iaf? Plus om man kör "återställ" i iTunes så låses en AT&T telefon upp sägs det!

Ursprungligen av carpark:

damn har beställt AT&T modellen redan. Fick massa Apple rabatt och kontraktet betalt så det fick bli så. Den ska väl funka med 3G iaf? Plus om man kör "återställ" i iTunes så låses en AT&T telefon upp sägs det!

Du kan inte låsa upp en AT&T-iPhone bara genom att köra en återställning. Du måste beställa en upplåsning av AT&T eller, när det går, jailbreaka och låsa upp den vägen. När och om det går.

Bevaka tråden