Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Lionhart:

The phone has two years warranty !!! The warranty is valid all over the world.

...och allt man läser är sant!

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2010-09-29 17:58

iPhone 4 i HK vart handla?

Någon som har handlat iPhone 4 i HK? jag drar dit 10e dec för 5 dagars tok shoppande är det någon som vet vad man ska betala och framförallt vilken butik man ska gå till?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-29 18:59
Ursprungligen av delux:

Någon som har handlat iPhone 4 i HK? jag drar dit 10e dec för 5 dagars tok shoppande är det någon som vet vad man ska betala och framförallt vilken butik man ska gå till?

Vad du ska betala?

Locating iPhone wireless carriers

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 20:27
Ursprungligen av delux:

Någon som har handlat iPhone 4 i HK? jag drar dit 10e dec för 5 dagars tok shoppande är det någon som vet vad man ska betala och framförallt vilken butik man ska gå till?

Den 10/12 har förhoppningsvis den nuvarande kön på 3-5 veckor i Apples HK store sjunkit något men det ska man inte ge sig den på... Apples säljer olåsta men då måste du, precis som alltid, ha en lokal shippingadress och ett kontokort knutet till HK.

Det finns naturligtvis ett stort antal gatuaffärer som säljer olåsta telefoner men räkna med ett fett premiumpris och chansen att bli lurad är nog rätt överhängande. Vore jag som du hade jag hållt mig borta från dessa och beställt från UK via Borderlinx - då har du din telefon i handen inom max 3 veckor.

Många gissningar men de är mina

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2010-09-29 20:52
Ursprungligen av FreddeB:

Den 10/12 har förhoppningsvis den nuvarande kön på 3-5 veckor i Apples HK store sjunkit något men det ska man inte ge sig den på... Apples säljer olåsta men då måste du, precis som alltid, ha en lokal shippingadress och ett kontokort knutet till HK.

Det finns naturligtvis ett stort antal gatuaffärer som säljer olåsta telefoner men räkna med ett fett premiumpris och chansen att bli lurad är nog rätt överhängande. Vore jag som du hade jag hållt mig borta från dessa och beställt från UK via Borderlinx - då har du din telefon i handen inom max 3 veckor.

Många gissningar men de är mina

Google menade på att jag skall kunna köpa en för ca 4200 +-

Ursprungligen av delux:

Google menade på att jag skall kunna köpa en för ca 4200 +-

Om du köper en där (i HK) så blir det jobbigt om du får strul med den.
Blir dyrt att åka ca 900 mil och lämna in telefonen för garantiärenden.

Köp en från Apple i UK via Borderlinx.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2010-09-29 21:34
Ursprungligen av keptang:

Om du köper en där (i HK) så blir det jobbigt om du får strul med den.
Blir dyrt att åka ca 900 mil och lämna in telefonen för garantiärenden.

Köp en från Apple i UK via Borderlinx.

Blir inga större problem eftersom jag bor i Manila 6 månader om året och åker till HK minst en gång i månaden och HK apple store är bara att glömma då det krävs att man är boende i HK för att det skall funka. Så det får bli en JailB USA lur hos någon små handlare. Så vet någon om någon bra butik så droppa ett meddelande garanti biten är helt oväsentlig går det sönder så köper jag en ny eller lagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-29 23:54
Ursprungligen av delux:

Blir inga större problem eftersom jag bor i Manila 6 månader om året och åker till HK minst en gång i månaden och HK apple store är bara att glömma då det krävs att man är boende i HK för att det skall funka. Så det får bli en JailB USA lur hos någon små handlare. Så vet någon om någon bra butik så droppa ett meddelande garanti biten är helt oväsentlig går det sönder så köper jag en ny eller lagar.

Va?

Alla operatörer i HK säljer iPhone olåsta...

Ursprungligen av delux:

Blir inga större problem eftersom jag bor i Manila 6 månader om året och åker till HK minst en gång i månaden och HK apple store är bara att glömma då det krävs att man är boende i HK för att det skall funka. Så det får bli en JailB USA lur hos någon små handlare. Så vet någon om någon bra butik så droppa ett meddelande garanti biten är helt oväsentlig går det sönder så köper jag en ny eller lagar.

Kul att du säger det först nu.

Då förstår jag inte problemet, varför inte köpa en i HK då, eller i Manila (kostar iofs rätt mkt där).

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2010-10-01 13:56

HK Pris koll!

Ursprungligen av keptang:

Kul att du säger det först nu.

Då förstår jag inte problemet, varför inte köpa en i HK då, eller i Manila (kostar iofs rätt mkt där).

Tydligen ingen som har en konkret prisbild eller inköks ställen i HK så tiden får utvisa. Som sagt jag drar den 10 dec då kommer jag att rapportera live från HK med priser inköpsställen mm. Så att vi kan gå till botten med detta en gång för alla

Ang Apple priser i Manila Filippinerna så är priserna högre än Sverige konstigt nog. Så Apple shopping där är helt uteslutet.

Ursprungligen av delux:

Tydligen ingen som har en konkret prisbild eller inköks ställen i HK så tiden får utvisa. Som sagt jag drar den 10 dec då kommer jag att rapportera live från HK med priser inköpsställen mm. Så att vi kan gå till botten med detta en gång för alla

Ang Apple priser i Manila Filippinerna så är priserna högre än Sverige konstigt nog. Så Apple shopping där är helt uteslutet.

Akta dig för piratkopior. De är SNUSKIGT lika originalen. Ta ingenting som du inte fått sätta igång och vara säker på att det faktiskt är en iPhone innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-01 18:26
Ursprungligen av delux:

Tydligen ingen som har en konkret prisbild eller inköks ställen i HK så tiden får utvisa. Som sagt jag drar den 10 dec då kommer jag att rapportera live från HK med priser inköpsställen mm. Så att vi kan gå till botten med detta en gång för alla

Ang Apple priser i Manila Filippinerna så är priserna högre än Sverige konstigt nog. Så Apple shopping där är helt uteslutet.

Jag skrev ju vilka inköpsställe det fanns...

Bara att kontakta dem för en prisbild...

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-10-01 22:37

Hej
Har ärligt talat ej läst genom Alla inlägg så ev har det skrivits om innan....
Om jag köper en iPhone i asien i början på nästa år är det någon som kan förklara lite för mig då...
Har nu en iPod Touch och massa program men hur funkar det när jag är på resande och och ej har tillgång till dator. Om jag fattar rätt så måste iPod/iPhone första gången startas med hjälp av dator men innebär det att jag får vänta tills jag kommer hem eller finns det någon workaround? Kan tänka mig att den affär jag väljer kan starta upp den med hjälp av iTunes åt mig men vad jag hade hoppats på vore någon import möjlighet från min iPod eller nå en backup lagrad på nätet etc. Ej helt säkert att det blir min första iPhone men lockande är det pga ganska bra pris för en olåst enhet.
Mvh
Janptr

Ursprungligen av Janptr:

Hej
Har ärligt talat ej läst genom Alla inlägg så ev har det skrivits om innan....
Om jag köper en iPhone i asien i början på nästa år är det någon som kan förklara lite för mig då...
Har nu en iPod Touch och massa program men hur funkar det när jag är på resande och och ej har tillgång till dator. Om jag fattar rätt så måste iPod/iPhone första gången startas med hjälp av dator men innebär det att jag får vänta tills jag kommer hem eller finns det någon workaround? Kan tänka mig att den affär jag väljer kan starta upp den med hjälp av iTunes åt mig men vad jag hade hoppats på vore någon import möjlighet från min iPod eller nå en backup lagrad på nätet etc. Ej helt säkert att det blir min första iPhone men lockande är det pga ganska bra pris för en olåst enhet.
Mvh
Janptr

Njetsk, du kan aktivera din telefon förutsatt att du har en dator med internet och itunes. Men du kan inte "göra en kopia" eller "återställa" din Ipod till Iphonen så lätt. Enda sättet att göra det är om du har en dator med ditt itunes och dina apps och syncar mig. Tyvärr...
Kontakter, mail och adressbok däremot kan du synca..... Om du har mobileme och tillgång till Wifi eller telefon-nät i Asien från din Iphone.

  • Medlem
  • 2010-10-20 17:37

Från norge

Beställde en 32gb från norska apple store den 18:e okt.
Beräknad avsändning: 01 Nov, 2010
Beräknad leverans: 08 Nov, 2010

Finns det nå ärlig chans att den anländer innan den 5:e till den utsatta norska adressen?
Tänkte på er som köpt från tex england och danmark, hur den uppskattade lev tiden har stämt. Hoppas att den kommer tidigare så man slipper skicka via post.

  • Medlem
  • 2010-11-04 08:36
Ursprungligen av Swift:

Beställde en 32gb från norska apple store den 18:e okt.
Beräknad avsändning: 01 Nov, 2010
Beräknad leverans: 08 Nov, 2010

Finns det nå ärlig chans att den anländer innan den 5:e till den utsatta norska adressen?
Tänkte på er som köpt från tex england och danmark, hur den uppskattade lev tiden har stämt. Hoppas att den kommer tidigare så man slipper skicka via post.

6700sek från norska apple store, skeppades den första nov kom fram den 2:a i oslo :).
Anländer med syrran imorn på fredag. Äntligen får man sin iphone efter lite över två veckors väntan.

Vadå punkt slut ? Ärligt alltså men vafan vet du om det hela ? Spela fan inte kunnig om du inte har en aning om vad du snackar om, seriöst alltsåå...

Snubben jag köpte mobben av har 300 positiva feedbacks och 0 negativa, Han har sålt flera Iphone 3G över Ebay, Ingen har klagat, varför ska jag då ha blivit blåst ? Tänk efter lite innan du lägger ett inlägg.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 23:08
Ursprungligen av Lionhart:

Vadå punkt slut ? Ärligt alltså men vafan vet du om det hela ? Spela fan inte kunnig om du inte har en aning om vad du snackar om, seriöst alltsåå...

Snubben jag köpte mobben av har 300 positiva feedbacks och 0 negativa, Han har sålt flera Iphone 3G över Ebay, Ingen har klagat, varför ska jag då ha blivit blåst ? Tänk efter lite innan du lägger ett inlägg.

Det finns ingen world wide garanti på iphonen, citerar apples hemsida:

Reparera

Service och support för din iPhone tillhandahålls av operatören.

Ursprungligen av Lionhart:

Vadå punkt slut ? Ärligt alltså men vafan vet du om det hela ? Spela fan inte kunnig om du inte har en aning om vad du snackar om, seriöst alltsåå...

Snubben jag köpte mobben av har 300 positiva feedbacks och 0 negativa, Han har sålt flera Iphone 3G över Ebay, Ingen har klagat, varför ska jag då ha blivit blåst ? Tänk efter lite innan du lägger ett inlägg.

Ok, berätta gärna vart du ska lämna in den om du har problem om 1,5 år.
Apple? Telia?
Tror knappast det...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-04 23:10

Avbeställde min från pianetashop.it förut, fick mail nån timme senare att de gett tillbaka pengarna och "disputen" var löst så det bör väl dyka in under veckan. Nu kör jag på Norge-alternativet. Ni som fortfarande kör på pianetashop.it kan ju hålla oss informerade, hoppas det löser sig till det bästa!

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-08-04 23:38

håll en trevlig ton nu...
bara för att folk inte har fått sina iPhones behöver vi inte bli sura på varandra

Jag håller med, men man måste väl ändå få kunna säga "du har blivit blåst" om det är så uppenbart?

Ursprungligen av theplague:

Jag håller med, men man måste väl ändå få kunna säga "du har blivit blåst" om det är så uppenbart?

Spekulera spekulera.. Han får väl känna sig blåst när han märker att det inte kommer någon iPhone!

Men vem vet, det kanske kommer en iPhone utan garanti:)

Ursprungligen av tornros:

Spekulera spekulera.. Han får väl känna sig blåst när han märker att det inte kommer någon iPhone!

Men vem vet, det kanske kommer en iPhone utan garanti:)

Varför ska han/hon behöva vänta med att bli underrättad om att sålts en iPhone på fel grunder?
Dessutom är det väl bara schysst att uppmärksamma alla så inte fler går på det? Folk verkar ju vara rätt snabba med att beställa utan att egentligen inte veta någonting om förhållandena runt säljarna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 01:23

Ligger här i sängen på hotellrummet (knappar på tjejens macbook som fick åka med) här i Santorini. Hämtar mina två söta skönheter den 23/8 från polaren (finns hemma i Sverige nu). Samma dag som jag kommer hem. Nästan så man längtar lite efter luren men får helt enkelt vänta och dyka och sola vidare.

Tråkigt att läsa om pianetashop.it. Har inte pratat med dem på ett tag nu i och med semestern, men jag tror att så länge man orkar vänta ut så kommer det säkert en lur. Dock sjukt dåligt från deras sida att lova 7-12 dagar och sedan inte ens en förklaring varför saker har tagit sådan tid. De har enorma problem att leverera.

Btw, så köpte Polaren mina lurar först förra onsdagen på Florens. Då hade de rätt många vita och svarta kvar och jag köpte två st

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 10:04

Får bli Norge-spåret alltså.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-05 10:42

Ja, det går via hemsidan men du måste ha ett norskt personnummer framförallt, ett norskt telefonnummer behövs nog inte även om man får fylla i det. iTalk small är det minsta abonnemanget och det ligger på 399. Alltså; 2290 (16 Gb) + 2400 (upplåsning och för att du bryter abonnemanget) + 399 (en månadsavgift) = 5089 Nok = ca 6000 Sek.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-05 11:01

Kan någon bekräfta att norsk-iPhone fungerar bra i Sverige med svenska operatörer?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-08-05 11:17

CEK,

Låter bra. Var inne på att köpa från Italien, men om den ska lagas är det ju närmre till Norge

Skulle också vilja ha bekräftat att en norsk iPhone fungerar med svenska operatörer. Någon?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-05 11:42

Glömde tillägga, ett norskt postnummer måste fyllas i också då den bara skeppas inom Norge om man beställer från nätet. Har sett en svensk kille på nåt annat forum som hade gjort på detta viset och han nämnde inga problem efter upplåsningen!

Bevaka tråden