Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart ska windowsdiskussioner ta vägen iom BootCamp?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 10:44

Jag skulle säga en "Boot Camp" avdelning var på sin plats. Visar det sig att den fylls med windowsfrågor så får man väl ta ställning till det då. Som det är NU handlar det ju om 99% Mac och Boot Camp är i högsta graden en del av det. Men rena Windowsfrågor kanske inte hör hemma här, om de inte är Mac/Boot Camp specifika.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-16 14:17

Underforum för bootcamp tycker jag låter lysande. Blir det för stort och åbäkigt så lyft det till eget forum, eller hänvisa folk till annat. Lös problemet när det uppstår, inte i förväg.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 11:07

Det verkar som om många här verkligen ser Windows som en allvarlig konkurrent till OSX som så småningom kommer att konkurrera ut OSX. Frågan blir då om 99mac ska stödja denna långsamma övergång till Windows eller om 99mac ska agera motståndsrörelse och förbjuda allt som har med windows att göra?
Jag säger. Ta tjuren vid hornen och låt folk diskutera windows hur mycket de vill!

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-04-22 11:10

Något mindre än ett eget Windowsforum under operativsystem tycker jag inte är rimligt. Vi vet ju ändå allihop att OS X är bättre. Så mycket större anledning att ha ett Windowsforum också - många av oss använder bägge två.

Den enda begränsning jag kan tänka mig, är att vi håller oss till frågor om Windows som faktiskt körs på macar - fast så länge problemen inte specifikt gäller Boot Camp eller liknande så går det ju ändå inte att avgöra.

Vad jag däremot inte tycker verkar så himla smart är att starta ett Boot Camp-forum. Ska vi ha ett forum för GRUB också då? Och Lilo? NTLDR (!)??? Adium? Nej, ett sånt forum skulle bli alldeles för litet.

Naturligtvis ska en Windowsavdelning främst vara tänkt för oss mac-användare som undantagsvis hamnar vid en Windows-PC, inte tvärtom.

Bevaka tråden