Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook 13" & 17"

Tråden skapades och har fått 168 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-12 18:17
Ursprungligen av Peacegrove:

Jag är faktiskt vääääldigt sugen på att köpa en Acer Travelbook 3200. Precis vad jag vill ha förutom OS X. Undrar vart man kan känna och klämma på den lilla söta saken. Hur som helst så måste man vänta, skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte väntade tills MacBooken titta fram, *suck*. Att köpa en iBook nu känns väldigt dumt det med.

Hoppas hoppas hoppas.

Apple gillar säkert inte externa saker :/

Jag har klämt och känt på den! Mmm!! Här blir det konkurrens Apple!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-08 14:50

Är släppet world wide så att säga? Oavsett när den släpps kan jag även gå till närmaste Apple store här i Geneve och ta mig en titt?

Ursprungligen av archie:

Är släppet world wide så att säga? Oavsett när den släpps kan jag även gå till närmaste Apple store här i Geneve och ta mig en titt?

Säg att den lanseras i morgon då kanske det tar ca två veckor innan dom har en som dom kan visa. Ingen affär i världen kommer att ha den inne i morgon. Vissa får den snabbare än andra t.ex. apple store i NY lär få den ett bra tag innan en apple store i Genve kommer att få en.

Helt rätt Björn. Faktum är ju att man kan få MYCKET PC för 10000:-, Så måste det vara med Mac också..

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-08 18:05

Fast Apple gör inte datorer för den breda massan å andra sidan...
http://daringfireball.net/2006/04/asinine_and_or_risky_ideas

Här är lite mer rök till elden:
http://www.seminars.apple.com/cgi-bin/WebObjects/ASPRegistration.woa/wa/eventDetails?eventId=45540&s=300

Dock påstås det vara ett event som körst flera ggr tidigare med samma text. Men ändå.

Jag tror inte det kommer att lanseras något i morgon. Vi måste vänta ett tag till. Apple kommer att lansera MacBook och iPods samtidigt, och så länge vi inte har några rykten om nya iPods så tror jag inte det kommer ny MacBook.

Ha ha, just när man började tro att något skulle komma, jag kanske får ta tillbaka min gissning förut.

Apple MacBooks This Month? Not Tomorrow?

Enligt AppleInsider blir det inget imorgon, för Apple väntar in nya iPod-modller också?

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Vi måste vänta ett tag till. Apple kommer att lansera MacBook och iPods samtidigt, och så länge vi inte har några rykten om nya iPods så tror jag inte det kommer ny MacBook.

Har du några andra källor till detta eller är det AppleInsider-artikeln?

Jag hoppas hoppas att den kommer imorrn, denna väntan tar dör på mig, jag behöver en ny laptop nu.

/H

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-09 12:58

MaxiMac tipsar om följande event.
http://www.seminars.apple.com/cgi-bin/WebObjects/ASPRegistration.woa/wa/eventDetails?eventId=45540&s=300

Verkar kunna bli något idag ändå!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-09 21:34
Ursprungligen av Josef P:

MaxiMac tipsar om följande event.
http://www.seminars.apple.com/cgi-bin/WebObjects/ASPRegistration.woa/wa/eventDetails?eventId=45540&s=300

Verkar kunna bli något idag ändå!

Men idag har det varit 9e hela dagen... så det är något på G imorgon

3 pm - 4 pm är 21:00-22:00 här

Agendan verkar helt OK

Är det där bara båg om seminariet för nya iBook eller är det på riktigt?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-05-09 22:56

Att de har ett seminarium om "nya" iBook är säkerligen inte båg. Däremot är det med all sannolikhet något som har körts många gånger förut, och datumet råkar bara sammanfalla.

Ser ut som det. Finns flera likadana seminarier inplanerade om nya ibooken med det första idag. Om det inte skulle vara en ny ibook är det väl sorgligt att de ska informera om en sunkig G4 och dess kapacitet. Kanske för att lura på folk gammal teknik innan de byter ut den iofs.

Ursprungligen av Code Red:

Ser ut som det. Finns flera likadana seminarier inplanerade om nya ibooken med det första idag. Om det inte skulle vara en ny ibook är det väl sorgligt att de ska informera om en sunkig G4 och dess kapacitet. Kanske för att lura på folk gammal teknik innan de byter ut den iofs.

Det påstås ju på ett par ställen att detta seminarie gått ett par ggr redan och handlar om iBook G4. Orkar inte rota fram länken nu dock.

När brukar Apple Store gå ner ifall det händer nåt?
Är det snart?
Borde det redan ha hänt ifall det ska hända?

Mao, ska man sitta och vänta nåt mer idag eller kan man blåsa faran över?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-09 16:36
Ursprungligen av Dr Bowman:

När brukar Apple Store gå ner ifall det händer nåt?
Är det snart?
Borde det redan ha hänt ifall det ska hända?

Mao, ska man sitta och vänta nåt mer idag eller kan man blåsa faran över?

De måste väl få vakna i USA antar jag, kl 1800 i Sverige kan vara en gissning...

Såg precis en som köpte en 12" ibook.. Tur för henne att det finns öppet köp ifall det kommer något nytt idag.

Det brukar hända mellan 13 och 15 har jag för mig, så det händer inget idag med andra ord.

När macbook pro 17" nyss lanserades gick apple store ner vid 13:00-snåret. Kanske dags att lägga ner för idag, trots allt?

Nu är väl klockan 8.00 i Californien. Ny arbetsdag i Cupertino!
Nu blir man ju besviken om inget händer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-09 19:12

yep......

Torsk.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-05-09 20:36

Wow! Den vekrar ju grym!!! Och core duo som tillval! Så fort Apple Store kommer upp så ska jag beställa den svarta!

Åh, vänta lite nu... hoppas jag inte lurade någon. Det var ju bara bluff, båg och ljug. Precis som vanligt när det är rykten om ett event som inte ens är utannonserat. Inget nytt idag och inget nytt lär det bli förrän efter sommaren om inte Apple själva bjuder in.

Banna Snooze

Ja där ser man, tyvärr hade man rätt om att ingen skulle komma.

...och enligt Think Secret har det försenats en vecka p g a leveransproblem. Den 16:e då kanske...?

Ursprungligen av Capeman:

...och enligt Think Secret har det försenats en vecka p g a leveransproblem. Den 16:e då kanske...?

Här är länken till Thinksecret.

Senast redigerat 2006-05-10 10:00
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Här är länken till Thinksecret.

Fast med ett http:// för mycket... Här!

Ursprungligen av Capeman:

...och enligt Think Secret har det försenats en vecka p g a leveransproblem. Den 16:e då kanske...?

Låter ju som en efterhandskonstruktion tycker jag. Det var väl en chansning med 9:e och så slänger de till med 16:e. Tisdagar är ju standard så svårt kan det väl inte vara att pricka rätt till slut.

Bevaka tråden