Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föreningssparbankens inkompetens

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Converge:

Herregud vad nöjd man blir att man har SEB när man läser det här. Jisses...

Jag har haft FSB sedan 99 utan mer problem än överbelastning ett par gånger så jag är ganska nöjd ändå...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-04-28 21:01

Samma här - har kört FSB sen dom började med internet utan några som helst problem. Dom var först ut tror jag. Jag har också en egen bankman/kvinna som jag har mailkontakt med. Klockrent och snabbt.
Ett tag var det strul med Safari, men andra läsare gick finemang - t.ex. Firefox som jag använder.

Safari 1.3.2 krånglar [eller rättare FSB internetbank inloggning]. FSB ger felmeddelande om att läsaren inte accepterar cookies. Men jag går en omväg över den vanliga banksidan och loggar på där. Då funkar Safari och det ger inga felmeddelanden. Men at gå direkt på inlogginssidan funkar inte. Skumt!

När det gäller diskussionen om programmering, så är jag av den åsikten att de på FSB i alla fall inte är bättre än Apple på att programmera så att det fungerar för en användare. Det blir hur många fönster som helst. Måste ha FSB för att jag sköter andras konton oxå ...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-01 07:29

Sven-Erik: Jag skulle tro att du har gjort samma miss som nästan alla andra verkar göra. Jag gissar att du har satt ett bokmärke på sidan som du skriver in ditt personnummer på. Det är en engångsadress och kommer således inte att fungera nästa gång. Prova med att lägga denna adress som bokmärke istället så ska du se att det nog funkar bättre:

https://internetbank.fsb.se/bviPrivat/privat?ns=1

Jag hade faktiskt missat att FSB anpassat sig så att Safari 2 också fungerar (1.3 gjorde ju det hela tiden) fram till rätt nyligt. Skönt att de fixat detta, även om det tog onödigt lång tid (jo, jag vet att det fungerat sedan i mars ungefär, enligt denna tråd).

Bevaka tråden