Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska leveranser av MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-03 05:30

Om du inte redan har det, så kanske det är dags att skaffa Apple Order Status Widget från http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=1468 . Då slipper man ju logga in och ha sig iallafall.

Nu har då äntligen min beställning gått från Granskas till Inte skickad ännu. Men glädjen blev kortvarig då den beräknas skickas senast 1 maj. Så mycket för de 3 dagarna, som för övrigt fortfarande gäller när man bygger samma konfig på Apple Store...

Nu hoppas jag bara på att mitt uppskattade leveransdatum slår lika fel som för RIckard A. God bless miscalculations... ^_^

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-03 20:10

Beställde min fösta mac i fredags och fick mail om att den skickades idag måndag (bytte till 120GB), så jag är nöjd. Kan dock inte spåra paketet än, hur lång tid bukar det dröja? Det är min första beställning från Apple och hittils har allt fungerat klanderfritt. Har aldrig sett någonstans på trackingsidorna att det stod något om "granskas" - min skickades direkt trots val av större hårddisk och engelskt operativsystem. Antar att jag hade tur.

En fråga till er icke-novisa: eftersom datorn skickades idag, betyder det att den är byggd vecka 14?

Det borde det väl betyda. Sedan kan du väl också använda datorns serienummer för att få ut massa sån saftig info från den möjligen hollädska webbtjänsten som jag har ett vagt minne av men inte har någon som helst grund för existerar så mitt tips är väl ungefär lika konstigt som den här meningen. Kan någon ringa en svensklärare!?

jag börjar tröttna på att min hemdator aldrig levereras

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-03 21:53

Har haft min MacBook 1.83 med 2GB minne i nagra veckor nu, fast med tangentbord utan aa ae oe eftersom jag kopte den nar jag var over i Las Vegas. Men det gor inte sa mycket for min del.
Detta ar min forsta Mac och jag ar oerhort nojd med den. Fast det tog nagra dagar innan jag forstod varfor vissa program anvande mycket CPU och minne.... Rosetta

Ni som vantar pa en, kan inte vanta for lange. Den ar underbar

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-03 21:53

Efter allt forumläsande kan jag dechiffrera serienummer, har dock inget än eftersom jag inte får maskinen förrän om nån vecka eller nåt. Stod 4-5 dagar i leveransmailet, hur tillförlitliga har dessa datum och siffror empiriskt visat sig vara?

Imorgon ska skönheten komma!! Jobba några timmer och sen snabbt hem och ta emot paketet!! Jag längtar så in i h-e!!!

Grattis, Rickard! Du får avge rapport för att trösta/egga oss som går i väntans tider. Har inte hört så mycket om just MBP:s med 7200-varvare. Är det som en desktop i laptopkropp? Det är det jag är mest spänd på.

Fick mitt leveransmeddelande alldeles nyss. "Skickas senast 01 May 2006" blev alltså 5 april och jag ska ha den om en vecka. Byggtiden på AppleStore stämmer alltså.

Ursprungligen av hedelina:

Grattis, Rickard! Du får avge rapport för att trösta/egga oss som går i väntans tider.

J-a TNT och lämna olika besked hela tiden. Hela veckan har allt varit i tid när jag ringt men idag helt plötsligt säger de på kundtjänst att leveran blir imorgon. Ringer igen lite senare eftersom att det komplicerar till det hela rätt mycket. Då helt plötsligt ska den levereras idag. Ringer igen efter lunch för att få det bekräftat och då är man osäker på om det blir idag eller imorgon.... Lite less blir man. Och lämnar min tjej lägenheten vet jag att de kommer idag- är hon kvar blir det väl imorgon. Hon delar inte riktigt min entusiasm inför leveransen och skulle gärna göra annat än att vänta hemma...

Ursprungligen av hedelina:

Har inte hört så mycket om just MBP:s med 7200-varvare. Är det som en desktop i laptopkropp? .

Du kan alltid roa dig med att läsa detta så länge:
http://barefeats.com/5472.html

Det är snabbare med 7200rpm men inte några tokskillnader enligt det testet. Men oavsett vilket är det för mig värt den extra kostnaden. Om inte annat så höjer det andrahandsvärdet en smula.

Ah, trevlig läsning. För mig är det ändå otänkbart med annat än 7200 RPM för audio-jobb, men snabbare swappning och access är ju trevligt som bonus. Hoppas att det löser sig med leveransen!

Ursprungligen av hedelina:

Hoppas att det löser sig med leveransen!

Pucko-tnt löste ingen leverans idag:( Så nu har man fått sälja sig billigt för att övertyga den bättre hälften att stanna hemma imorgon också Men det kan det vara värt.

Ni anar inte hur lyckliga ni är, ni som har ett datum när den ska komma.
Jag har beställt ett sånt här vackert hemdator-paket och allt jag vet är "någon gång i april"

Jag lider med dig, Art. Även om 1 maj är ett datum var det lite för långt bort i tiden för att väntan skulle bli lustfylld. FN borde deklarera snabb leverans som en mänsklig rättighet. Eller inte.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-06 01:00

Ser bättre och bättre ut för min del:

Datum Tid Ställe Status
05 apr 2006 17:43 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
05 apr 2006 17:43 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 apr 2006 16:32 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 apr 2006 10:13 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
03 apr 2006 20:02 Shanghai Shipped From Originating Depot
03 apr 2006 19:42 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Beställde en MBP 2Ghz med 2gig RAM och 7200rpmaren idag. För att det inte skall bli allt för jobbigt att vänta åker jag till Thailand i 3 veckor på måndag...

Ahhh, då var den framme......

  • Medlem
  • 2006-04-06 20:54

då var min också framme... så jävla skönt! har väntat så länge!

Om nån vill ha lite spontana intryck:
- Satan i gatan vad bra och snabbt allt går
- Program som körs under Rosetta går i helt ok fart. Office funkar utan problem t ex. Känns riktigt bra!
- Inget tjut än från nånstans
- Satan i gatan vad bra och snabbt allt går (Det kanske jag redan sagt? )

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-06 23:58
Ursprungligen av Rickard A:

Om nån vill ha lite spontana intryck:
- Satan i gatan vad bra och snabbt allt går
- Program som körs under Rosetta går i helt ok fart. Office funkar utan problem t ex. Känns riktigt bra!
- Inget tjut än från nånstans
- Satan i gatan vad bra och snabbt allt går (Det kanske jag redan sagt? )

V14? Några prolem med nätverk/airport?

Ursprungligen av tobhas:

V14? Några prolem med nätverk/airport?

Serienumret säger 8613 så den är väl bygd vecka 13. Har inte kunnat upptäcka problem med något alls. Har inte kört på batteri än iofs men än så länge är Airport statbilt och den är tyst som sjutton. Den känns riktigt j-a bra!

Om jag inte vetat att ni båda säkerligen lidit på samma sätt jag gjort hade jag blivit avundsjuk. Grattis!

Snabb, eh? Damn, jag längtar -- speciellt nu med Boot Camps och allt!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-07 11:42

Min anlände för 74 sekunder sen, också en vecka 13. Måste säga att jag är imponerad av leveranstiden, beställde i förra veckan (fredags), skickades i måndags kom idag fredag samma vecka. Antar att jag hade tur, vissa andra hade ju leveranstider på 7-8 dagar. jag hade 4,5.

Återkommer efter visitation. My fist mac ever just arrived!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-07 19:05

Har en missjudande v13. Jäkligt läcker, tangentbordet är dock defekt - backspace, enter och rightarrow tangenterna är felmonterade (icke horizontala). Ska höra med Apple om utbyte/reparation, byter de tangentbord?

Utan högfrekventa ljudet och det defekta tangentbordet är den kanon.

TNT överraskar och leverar två dagar innan beräknat — jag är glad två dagar tidigare än beräknat! Mycket positivt intryck än så länge. Inget störande ljud än så länge, prickfri skärm, välbyggd. Och ruskigt kvick med vad man än tar sig för!

Har en 8614 för övrigt...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-10 17:09

Trevligt för dig, lämnade in min för reparation av missljud och byte av tangentbord idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-10 18:34

Jag ringde Apple Center i Sundsvall idag, dom har flera att välj. Bara att hämta således.

Yes!!

Jag kan meddela att ajg har total panik. Det är vidrigt att inte ens veta när datorn kommer.

Bevaka tråden