Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska leveranser av MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Loromits, japp, datorn är skickad via Macoteket.... så den går som Hempaket. Enligt postens spårningsfunktion ligger dock paketet ännu i Stockholm, så det ser inte ut som jag får någon dator i morgon (torsdag) utan snarare på fredag.

Nu har jag min dator i knät! *mys*

Det luktar så gott med ny dator!

Jag med Fick min idag och på Apples trackingsida står det att den ska komma på måndag så min var TNT snabba med

Kuuuuuul!!! Sitter och tittar på HD trailers nu.... heeeeeeelt okej skärm. Du får ditt roliga på måndag istället, då jag måste börja jobba seriöst igen och inte bara leka.

Grattis! Själv väntar jag på min... Men jag har inte ens ett datum att längta efter; mitt besked från leverantören blev; "Du, det kan ta två dagar eller två månader". Trevligt. Jag menar; det borde ju gå att få fram ett preliminärt datum, eller? Sen, att det inte kan hållas är ju en annan sak. Om x antal datorer tillverkas per dag och x antal datorer skickas till svenska Apple och x antal till olika återförsäljare så borde väl någon veta NÄR detta ska ske. Preliminärt... eller?

Nilexsson, varifrån har du beställt?

Ursprungligen av CyberPet:

Nilexsson, varifrån har du beställt?

-Inwarehouse... inte jag personligen utan vår IT-avdelning. Jag hade nog valt Macoteket... de verkar få sina "burkar" tidigare!? Men vad vet jag...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 18:10

Framflyttning av datum

Nån som fått sitt datum framskjutet nu när det strår 3-5 dagar på applestore??
3 april ska min skickas men nu känns det som den kommer komma tidigare, vad tror ni?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-18 17:10

Köpte min MacBook 1,83 via DD och fick den 9 mars, men var bortrest så jag packade upp den först i onsdags 15:e. Känns som en bra dator!

  • Medlem
  • 2006-03-28 20:59

Jag beställde min igår morgon och den kom iväg idag från shanghai. Än så länge kan jag inte göra tracking men ringde till apple o fick prata med någon engelsk och fick prioritet på min dator i produktionen

Nilexsson: Jag har också beställt min från Inwarehouse. Säljaren jag pratade med sa att dom ev. väntar in ett gäng den 31/3 (på webben står det dock 7/4). Har du hört något mer angående när dom väntas komma?

Ursprungligen av daniel_side:

Nilexsson: Jag har också beställt min från Inwarehouse. Säljaren jag pratade med sa att dom ev. väntar in ett gäng den 31/3 (på webben står det dock 7/4). Har du hört något mer angående när dom väntas komma?

Yes, sir! Jag fick min igår... har testkört den i en timme (ska hårdköra ikväll) och är nästan perverst nöjd... men som sagt; bara testad i en timme. Inget missljud, sjukt bra skärm och snabb som tusan.

Kollegorna går runt och gråter av avund. Jag rapporterar lite fler objektiva och förhoppningsvis glada kommentarer imorgon!

Nilexsson

Wohoo!! Min skickades idag vilket innebär att jag får den imorgon. Fan, vad glad jag är! Hoppas den inte piper bara...

  • Medlem
  • 2006-03-30 10:32

Tar de verkligen 6 dagar för datorn att flyga från Shanghai till Holland? Det låter jo lite sjukt :S Står de när datan flyger från Shanghai också? Jag kan itne vänta längre :S

30 mar 06 32 05 Flight Booked Apple Shanghai 05 apr 06
29 mar 06 30 61 Consignment Booking received from supplier Kuehne & Nagel Shanghai 05 apr 06
28 mar 06 30 63 handover at supplier Apple Shanghai 05 apr 06
28 mar 06 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Shanghai

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 20:59

Välkommen hem MBP!! 45 dagars väntan är över.Seeeegt Inwarehouse men tack iaf

45 dagar är ingenting, fick min igår och beställde 13 januari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 22:47
Ursprungligen av hansfilipelo:

45 dagar är ingenting, fick min igår och beställde 13 januari.

I orginalconfig????

Ursprungligen av MRT:

I orginalconfig????

Nej, var såklart det som fördröjde den då jag var den första som beställt på InLife i Stockholm som fick med 7200 varvsdisk.

Själv är jag lite förbryllad över Applestore just nu. Beställde i tisdags kväll, då var det 3-4 veckors leveranstid för en anpassad MacBook Pro. Idag är det 3 dagars leveranstid för samma maskin.

Mitt uppskattade leveransdatum är 25/4. Nya order får leveranstid nästa vecka. Så imorrn blir det att prata med Applestore. Och jag vet redan att det enda som funkar är att avbeställa och sen beställa nytt direkt. Att ändra leveransdatum hos Applestore har aldrig nånsin funkat.

Ja, kan det verkligen stämma att det är lika lång leveranstid (3 dagar) oavsett hur mycket man anpassar bygget? Häromdagen innebar minsta grej att tiden steg från 3 dagar till 3-4 veckor.

Ursprungligen av hedelina:

Ja, kan det verkligen stämma att det är lika lång leveranstid (3 dagar) oavsett hur mycket man anpassar bygget? Häromdagen innebar minsta grej att tiden steg från 3 dagar till 3-4 veckor.

Det kan säkert stämma. Jag har sett leveransdatum dyka (och stiga) kraftigt tidigare. Det är lite Applestore i ett nötskal. Även om man beställer först kan man få leverans långt senare än de som väntar ett tag med att beställa.

Tänker som sagt ringa och kolla imorgon. Enklast vore ju att de snabbar på ordern på nåt sätt men av tidigare erfarenhet kan jag säga att oddsen att det verkligen ska lyckas med är lika med noll. Bättre att avbeställa och beställa nytt. Skulle vara skönt att slippa vänta till slutet av april med leverans.

Ursprungligen av Rickard A:

Tänker som sagt ringa och kolla imorgon.

Kan du avlägga rapport när du får svar? Jag har också en marathonväntan på mitt specialbygge.

Ursprungligen av hedelina:

Kan du avlägga rapport när du får svar? Jag har också en marathonväntan på mitt specialbygge.

Så nu har jag pratat med dem. Vet inte om jag litar på svaret men jag väntar till nästa vecka innan jag går vidare. De sa att den skulle skickas inom 24h. I deras system stod den som "Pending" vilket tydligen betyder att den kommer skickas från Shanghai inom 24h. Det låter ju jättebra. Å andra sidan stod det på ett annat ställe i deras system 25/4 så jag låter det gå till måndag och har den inte skickats då ringer jag igen. Oavsett vilket är jag inte sugen på att vänta till slutet på april om de som beställer nu får leverans mycket snabbare.

Meddela gärna hur det för dig också.

Intressant. Om det är som de säger måste det ju innebära att det har börjat stocka upp på MBP:s med 7200-varvare. Inte alls tokigt, eftersom det är en populära konfiguration. Men det känns ju ändå oväntat.

Jag återkommer. Tack för informationen!

För att få klart vad som gällde ringde jag igen och nu såg de direkt att den skulle skickas iväg idag. Den hade ändrat status till att skickas nån gång igår kväll (i deras system vill jag tillägga). Så nån gång under dagen borde jag få mail med leveransuppgifter Verkar som väntan inte blir lika hemsk som jag trodde. Hoppas hoppas.

Har också talat med Apple och de bekräftar att tidsuppgifterna stämmer. Det lät dock lite som att dessa korta tider inte behövde bestå för all framtid, så jag hoppas att de inte hoppar upp till 3-4 veckor igen innan jag får min beställning aktiverad. Hoppas hoppas, som sagt...

Oooo yes!!! Nu har den skickats! Beställde ett specialbygge sent på kvällen den 28:e mars och så leverans från Shanghai idag! Inte illa måste jag säga! Beror väl på att det kommer uppdaterade MacBook Pro imorgon och de vill tömma lagren:) Närå, men nu är man lite smånöjd!

någon som beställt från Nicator och vet när de kommer?

Undra hur det är att ha väntat två månader på leverans? Jag tycker 1 vecka är lång tid!! Leverans med tnt ska ske 5/4 enligt apples statussida! Håller på att bryta ihop av väntan...

  • Medlem
  • 2006-04-03 00:43
Ursprungligen av Rickard A:

Undra hur det är att ha väntat två månader på leverans? Jag tycker 1 vecka är lång tid!! Leverans med tnt ska ske 5/4 enligt apples statussida! Håller på att bryta ihop av väntan...

Jag vet hur du känner dig!! Min ska komma den 6/4-7/4 och jag vill bara ha den nu nu nu nu... Den senaste veckan har varit så seg så de går inte att förklara tror jag har kollat status på paketet minst 20gånger om dagen

Bevaka tråden