Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 06: Den officiella keynote-tråden

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag håller på att ladda upp bilderna nu - har tagit bilder på dom nya modellerna (coolt med dubbla processorstaplar på en bärbar!). Ge mig 10-20 minuter så kommer det ploppa upp trådar med bilder

Vi väntar, Martin. Bra jobbat, vi tackar och bockar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 21:05

Hoppas på att det var feltryck tidigare och att de nu uppdaterar även priserna. AppleStore är ju fortfarande nere!

Ursprungligen av magnur:

Hoppas på att det var feltryck tidigare och att de nu uppdaterar även priserna. AppleStore är ju fortfarande nere!

Det hoppas jag på! Det var inte så vettigt med de ppc-priserna.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-10 21:08

Jag skrev för två månader sedan att det skulle komma en ny sorts PB, men då spottade ni på mig.
Jag visste det, men ni trodde inte på mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 21:13
Ursprungligen av Konrad:

Jag skrev för två månader sedan att det skulle komma en ny sorts PB, men då spottade ni på mig.
Jag visste det, men ni trodde inte på mig.

Stackars

  • Medlem
  • 2006-01-10 21:14
Ursprungligen av Konrad:

Jag skrev för två månader sedan att det skulle komma en ny sorts PB, men då spottade ni på mig.
Jag visste det, men ni trodde inte på mig.

Du "visste" det? Det är ju alltid någons gissningar som i efterhand visar sig stämma.

Och inte vettigt med intel priserna heller. Hoppas på en kraftig sänkning så att man har råd med den!

Det vore naturligtvis trevligt också, men inte lika trodligt. Det är ju inga budgetvarianter, de hoppas jag kommer i mars. Men det finns ju lite utrymme i US/EU priserna att ta av möjligtvis...

EDIT: Det utrymmet krympte just iochmed det förra inlägget...

Så här ser den nya Intelreklamen ut (dålig kvalitet filmad inne på Keynote):
http://media.99mac.se/intelreklam.avi

Ursprungligen av Björnström:

Så här ser den nya Intelreklamen ut (dålig kvalitet filmad inne på Keynote):
http://media.99mac.se/intelreklam.avi

Finns här också: http://www.apple.com/intel/ads/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 21:55

kan nån se keynoten? för mig funkade det till aperture, sedan dog det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 21:15

Befinner mig för tillfällt i Moscone Center. Vilken tillställning!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 21:17

Nu är strömmen uppe!
apple.com/quicktime/qtv/mwsf06/

Bra att prestandan inte är jättedålig längre. Kanske en macbook pro blir min huvuddator snart.

Det är inte nån Dual-Layer brännare i MacBook pro.

Jag var som många andra helt övertygad om att i alla fall nog INTE skulle bli en ny iMac och PowerBook (eller ersättare av). Tänk så fel man kan ha! Det lite tråkiga i sammanhanget är ju att den nya Mac Book Pro är alldeles för dyr. Jag stod i begrepp att omedelbart ikväll beställa den nya iBooken, men tji fick jag. Och Apple fick inte mina slantar. I och för sig finns ju den gamla iBook kvar, och den fungerar säkert bra, men man blev ändå lite besviken.

En sak som jag faktiskt trodde att de skulle ändra var touchpad-knappen. Jag trodde, med Mighty Mouse i åtanke, att vi skulle få två knappar, men icke.

Jag är i totalt upplösningstillstånd.
"Dubbelmackan" kommer att beställas så fort möjlighet finnes.

Inte för att stressa, men hur går det med bilderna?

Kan det vara en idé att starta en tråd som samlar upp problem med intelmaskinerna? Jag skulle inte ha något emot en sammanställning av problem som visat sig och vilka av dem som lösts om något år när det kan bli intressant att köpa en. Tänkbara sådana är väl bl a batteritid, skärm, fläktljud och mjukvarukompabilitet.

men vad hände med ibooken???

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-01-10 21:49
Ursprungligen av fredrikolsson:

Kan det vara en idé att starta en tråd som samlar upp problem med intelmaskinerna? Jag skulle inte ha något emot en sammanställning av problem som visat sig och vilka av dem som lösts om något år när det kan bli intressant att köpa en. Tänkbara sådana är väl bl a batteritid, skärm, fläktljud och mjukvarukompabilitet.

Finns helt nytt forum för dom nya intelmacarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-10 21:52
Ursprungligen av fredrikolsson:

Kan det vara en idé att starta en tråd som samlar upp problem med intelmaskinerna? Jag skulle inte ha något emot en sammanställning av problem som visat sig och vilka av dem som lösts om något år när det kan bli intressant att köpa en. Tänkbara sådana är väl bl a batteritid, skärm, fläktljud och mjukvarukompabilitet.

Det kan väl vara lite idé med att vänta tills de kommer ut bland användarna?
Än så länge är det inte så många här på 99mac som fått sina Intel-maskiner.

nopp samma sak för mig

för mig funkar det inte alls ,den buffrar bara

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 22:00

Kolla första sidan på www.99mac.se nu och http://media.99mac.se/bildreportage/mwexpo2006/ Bilderna uppe!

Funkar fint för mig. Hoppade över det mesta av mjukvaran och kollar på presentationenn av nya iMac och MacBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 22:05

Är det bara jag som tycker att his steveness hostar oroväckande mycket?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 22:08

Det måste vara minst 10 miljoner pers som försöker se webcasten, det laggar nått otroligt. Första två sekunderna har jag ljud och sen lite bild med stora pixlar.

Bara att vänta tills i morgon när jänkarna sover.

Janne

Bevaka tråden